Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 28 lut 2017, 01:24

Nadszedł po kilku latach moment w którym należy odświeżyć pierwszą stronę tematu.
Auto to poczciwy ostatni model już 323F z "nierozwojowym" silnikiem 1.6 ZM ale jak się okazało jego rozwój jest bardzo efektywny. Samochód służył kiedyś jako daily i scena na kołach. W aucie włożone było sporych gabarytów audio robiące niespełna 144dB. Człowiek się starzeje i odwrotnie proporcjonalnie szuka "mocniejszych" wrażeń i auto zostało zabawką do amatorskiego motorsportu jak i przeszło szereg różnych modyfikacji jak i remonty blacharsko-lakiernicze dzięki którym możliwa jest dalsza eksploatacja tego auta.

Czemu 323F BJ z tym silnikiem? A czemu nie? :> Lubię przecierać szlaki a nie iść ze stadem. Gdybym szedł wydeptanymi ścieżkami za te pieniądze byłby VAG z 1.8T o mocy już przekraczającej 250KM. Ale to pójście na łatwiznę. Poza tym obecnie w PL jest to jedyny egzemplarz z doładowanym silnikiem ZM (już nie, zrobiłem drugi <lol> ), co więcej, chyba jedyny egzemplarz z kompresorem.

Dane auta:
Marka i model: Mazda 323F BJ
Rocznik: 2002
Silnik: 1598cm3 ZM (Euro spec.) + EATON M62 + elektroniczna kontrola doładowania ( tzw. boost leak)
Boost: 0,8@3k RPM – 0,9b@6k RPM
Moc silnika: ok. 200hp
Waga: 1200kg
0-100km/h: gdyby nie geometria torowa to <7s, cały drugi bieg przyspieszenie 0,4g

Modyfikacje:
Auto w tej chwili w specyfikacji "ulicznej" z wyposażeniem. Modyfikowane z myślą o jeździe torowej.
Silnik:
-doładowanie kompresorem EATON M62@0,5b
– intercooler 550x180x65
– wydech 2.25" ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach przelotowych ( tak strzela, i to często <lol> )
– układ dolotowy stal nierdzewna custom 57mm ( 54mm netto), silikony turboworks, fmic.pl
– izolacje termiczne w dolocie i na wydechu
– zawóry bypass Saab
– custom oil catch tank
– CAI w zderzaku
– DET3 Fuel Implant + EBC

Zawieszenie:
– sprężyny FK Automotive
– zmodyfikowane talerze górne sprężyn aby auto stało niżej
– camber przód i tył ok. -3 stopnie
– długie szpilki
– dystanse przelotowe
– usztywniony tylny stabilizator

Hamulce:
– Swap przodu na tarczę 280mm (4x100 Renault Clio 2 Sport), Tarcza Brembo nacinana, klocek ATE, zacisk Mazda 6 ( pełna regeneracja)
– tył OEM
– płyn hamulcowy ATE Racing Typ 200

Wnętrze:
– zegary AutoGauge na desce rozdzielczej ( ciśnienie i temp. oleju, wskaźnik ciśnienia doładowania)
– zegar EGT
– brak radia i jakichkolwiek głośników
– fotel kubełkowe Corbeau + 4pkt pasy Takata

Karoseria/podwozie:
– naprawy blacharskie/lakiernicze
– wspawane dodatkowe poszycia wzmacniające na tylnych podłużnicach
– rozpórki górne przód/tył "Prywata Customs"
– zderzak przód sportive

Media:



Załączniki
20190817_182643.jpg
20190817_185013.jpg
20191006_123608_HDR.jpg
20191012_155037.jpg
FB_IMG_1560805138600.jpg
FB_IMG_1565735076199.jpg
IMG_20190628_130939_266.jpg
20190922_120000.jpg
20190209_224027_HDR.jpg
Ostatnio edytowano 6 lip 2023, 19:21 przez Rafalkom, łącznie edytowano 13 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bartg » 28 lut 2017, 08:32

Witamy na forum :) Konkretnie doinwestowane audio, pewnie dobrze wysadza z kapci i zimą można odśnieżyć auto samym basem :D
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rafalkom » 28 lut 2017, 23:09

Odśnieżyć to może nie, ale w środku czuje się podmuchy wiatru <oczko> Poza tym instalacja cierpi na brak wystarczającego prądu, alternator jest oryginalny i jego 70A to dużo za mało aby pełna moc była bez spadków napięcia, mimo tego że jest dodatkowy aku i kondensator który sprawdza się tylko przy szybkiej muzyce po prawdzie. Może ktoś ma jakieś sugestie jaki alternator o większej wydajności pasuje plug&play?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Damian68 » 1 mar 2017, 15:08

Zapytam którędy przeciągnąłeś przewód ścianą grodziową? Jest tam jakaś zaślepka? Może jakieś foto.Fajna BJ-tka :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2017, 15:33

Widzę że egzemplarz w ładnym stanie, zabezpiecz go dobrze bo ruda tylko czeka na te ładne nadkola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 1 mar 2017, 16:12

Damian68 napisał(a):Zapytam którędy przeciągnąłeś przewód ścianą grodziową? Jest tam jakaś zaślepka? Może jakieś foto.Fajna BJ-tka :D

Przewody przepuszczone przez zaślepkę znajdującą się zaraz za pedałami, na wysokości ich mocowań. Zdjęcia niestety nie mam żadnego.

Neonixos666 napisał(a):Widzę że egzemplarz w ładnym stanie, zabezpiecz go dobrze bo ruda tylko czeka na te ładne nadkola.

Te nadkola były już wymieniane <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Damian68 » 1 mar 2017, 16:53

Ok dzięki czyli nie trzeba "wiercić" :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2017, 16:56

Rafalkom napisał(a):Te nadkola były już wymieniane <oczko>


Wiedziałem bo aż za ładne są <lol>

Oby reszta blach też wytrzymała <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 1 mar 2017, 20:12

Neonixos666 napisał(a):Wiedziałem bo aż za ładne są <lol>

Oby reszta blach też wytrzymała <spoko>


Spokojnie, chemia lakiernicza już czeka na użycie jej na całej podłodze i poszyciu wewnętrznym <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 6 mar 2017, 20:26

Coś się dzieje...
Załączniki
DSCN5937.jpg
Ponoć FK -30/30
DSCN5938.jpg
DSCN5939.jpg
DSCN5943.jpg
DSCN5944.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Palele » 7 mar 2017, 00:37

Niezły projekt robisz :)
Tak z ciekawości ile dałeś za te springi FK? :P
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Rafalkom » 7 mar 2017, 16:30

Projekt to raczej za dużo powiedziane, po prostu auto daily. Sprężyny wyniosły mnie równe 200zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Piotrek93 » 7 mar 2017, 17:47

Audio musi ładnie dawać :D Ja mam suba JBL GT5-1204BP i momentami mam wrażenie że bass za mocno daje a u Ciebie to już w ogóle kosmos musi być :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez Piter5700 » 7 mar 2017, 18:21

Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 11:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Rafalkom » 7 mar 2017, 18:51

Piter5700 napisał(a):Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive... ;)


A więc jakie? Szczerze powiedziawszy niezbyt mnie to martwi tak długo jeżeli będą pasowały i będą się dobrze spisywać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Eklerek323f » 7 mar 2017, 19:28

K.A.W moga być zółte albo weitec, nie kojarze teraz innych firm co robiły żółte springi
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Rafalkom » 7 mar 2017, 19:33

Więc jeżeli tak jest to lepiej dla mnie gdyby to był np. K.A.W chociażby. Stara farba wydawała się oryginalna, widziałem jakieś oznaczenia tj. numery na zwojach, jednak podekscytowany zacząłem je szybko czyścić oscylacją i malować. Mam nadzieję, że nie dadzą zbyt drastycznego obniżenia bo będę musiał skracać tłoczysko amortyzatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez czarek1991 » 8 mar 2017, 01:24

Jeszcze nie slyszalem o tak obnizajacych sprezynach do 323 zeby trzeba bylo skracac tloczyska amorow :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez franek74 » 8 mar 2017, 16:22

Rafalkom napisał(a):
Piter5700 napisał(a):Nie chcę martwić, ale to nie są sprężyny FK Automotive... ;)


A więc jakie? Szczerze powiedziawszy niezbyt mnie to martwi tak długo jeżeli będą pasowały i będą się dobrze spisywać.

A mnie się wydaje że to jest starszy model FK...bo ani KAW ani WEITEC nie robił springów linearnych do przodu...wszystkie były progresywne ;) Pokaż jak ładnie siadła Twoja BJka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez dawid075321 » 10 mar 2017, 12:01

Mogą to być Apexy
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 11:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy