Strona 1 z 2

Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 10 lut 2017, 19:32
przez AsaroV
Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

IMG_1079.JPG
Pierwsze zdjęcie mazdy



Obrazek

Kiedy zdałem prawko 2.5 roku temu zasiadłem przed komputerem i wypełniłem wszystkie pola na otomoto w odpowiadający sposób, ukazała się lista zawalona gulfami, paseratti, civicami i innymi popularnymi samochodami. Jednak po przekopaniu kilkudziesięciu stron trafiłem na pierwszą MX-3 i zacząłem szukać o niej informacji. Tak też trafiłem tutaj i po przejrzeniu XX tematów zdecydowałem, że właśnie takiego samochodu będę szukać!
Zaważyło przedwszystkim nadwozie coupe i super wygląd w połączeniu z sensownym (tj małym) silnikiem dla młodej osoby bez wielkich dochodów :P Po 2.5 roku kiedy zebrałem już pieniążki na samochód, pierwsze naprawy i ubezpieczenie rozpoczęły sie poszukiwania.
Pierwszy wyjazd nie zakończył się kupnem bo chociaż egzemplarz z komisu blachy miał w stanie niemalże salonowym to silnik kapał sobie czarnym płynem. Drugi wyjazd już do osoby prywatnej zakończył się kupnem powyższej mazdy <jupi>.
Jest to mój pierwszy własny samochód i na nim będę się uczył wszelkiej miechaniki i tym podobnych. Wcześniej jeździłem Swiftem (nauka jazdy), Nissanem Micra k12 oraz Corollą e11 więc "emix" to coś zupełnie nowego. Ojciec jak pierwszy raz zobaczył samochód to powiedział, że wygląda jak Porsche hahaha .


Obrazek

22 stycznia 1999 roku Pan Denis kupił auto za 29 500 koron niemieckich. W 2007 roku samochód trafił do Polski, w 2011 zmienił właściciela i ja jestem trzecim właścicielem w kraju. Auto miało jedną obcierke za drzwiami pasażera kilka lat temu + stłuczka parkingowa powodująca wgniecenie na błotniku prawym przednim dosłownie kilka dni przed sprzedażą auta, reszta jest najprawdopodobniej nieruszana więc jak na auto prawie 20 letnie wydaje mi się, że jest okej.
To chyba tyle z historii papa


Obrazek

(R4 1.6 16V) B6-D
Pojemność skokowa silnika: 1598 ccm
Moc maksymalna (wg Wikipedii): 107 KM (79 Kw) przy 6200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (wg Wikipedii): 160 125 Nm przy 3600 obr./min
Prędkość maksymalna (wg Wikipedii): 200 km/h
Przyspieszenie (wg Wikipedii): 0-100 km/h: 9,5s
5 biegowy manual
Masa własna 1060kg
Przebieg (w dniu kupna) 178 874 km – mam zarejestrowane przebiegi w niemczech do 2007 roku i ostatnie kilka lat w Polsce i wydają się zgadzać <nie powiem>


Obrazek

    Elektryczne lusterka i szyby
    Szyberdach
    ABS
    Tarcze tył + przód
    Zamek centralny
    Dwie poduszki
    Wspomaganie kierownicy
    Elektryczne podgrzewanie tylnej szyby
    Światła przeciwmigelne przód + tył


Obrazek

Poprzedni właściciel po nowym roku wymienił świece, przewody, klocki i przetoczył tarcze tył (na większość miał paragony/faktury)

Ja zrobiłem:
    Wymiana termostatu (silnik nie mógł się nagrzac – po wymianie wszystko działa jak powinno)
    Wyczyszczenie zastanych zamków
    Zaklejenie pęknięcia węża filtra powietrza – tymczasowo do kupna i wymiany nowego
    Oświetlenie tablicy – dorobienie całego mocowania z blachy bo stare było już tylko kawałkiem rdzy ugnającym się pod własnym ciężarem (mocowanie stare nie było nawet przymocowane, a leżało luźno w tylnym zderzaku)
    Przeczyszczenie puszki z filtrem powietrza
    Dokupenie i włożenie brakującego klosza od migacza (Punto I pasuje bez grzebania w błotniku, wystarczy spiłować wejście na żarówkę w samym kloszu)


Obrazek

Co zostało zrobione przez poprzednich właścicieli:

    Skrórzane fotele + kanapa tył
    Skórzane obicie tunelu środkowego
    Zegary w miejscu schowka płaskiego pod radiem
    Radio z biedronki z pilotem :D
    Felgi – alu, podobno OZ, ale tego jeszcze nie sprawdziłem
    Wydech – przerobiony na końcowe dwa tłumiki (na szczęście jest cichy i nie ma wiochy i agro tjuningu)
    Przyciemnona szyba tylna – folia
    Malowane reflektory przód
    Wymiana reflektorów tył
    Listry progowe (jakieś Type R – z hondy?)
    Cały pakiet V6 – mocowanie na wkręty + klej do szyb
    Kilka plakietek(?) mazdaspeed (maska przód zamiast znaczka, klapa bagażnika, popielniczka) + plakietka "dont miss gears" czy coś takiego
    Aluminiowe obramówki na zegarach
    Całkiem porządny holder na telefon
    Kierunki clear – wzięte z Punto I

To chyba na tyle, większość zmian mi pasuje (tunel pewnie wymienie na serie i w przyszłości może obleje folią) tłumik wygląda groźnie chociaż w środku 1.6 i pewnie jak przyjdzie czas wymiany to wsadzę zwykły z chromowaną końcówką :P


Obrazek

W najbliższych planach jest:
    Wymiana tunelu na fabryczny
    Wywalenie niepodłączonych zegarów w desce rozdzielczej
    Naprostowanie błotnika (lakier jest nienaruszony więc powinno wyglądać okej)
    Wyczyszczenie przednich lamp
    Ogarnięcię osłony katalizatora, która lubi sobie zabrzęczeć przy ~2400 obrotów
    Naklejenie nalepek od Mighty Car Mods i CZeroMedia – moich ulubionych youtuberów <faja>
    Umycie/odnowienie całej deski rozdzielczej

W planach na wakacje / lato:
Wymiana płynów, filtrów, rozrząd, klocki, tarcze tył, uszczelka pod klawiaturą, listwy progowe metalowe i może przeczyszczenie przepustnicy/zabezpieczenie przed zimą.

Dalekobieżne plany:
Ogarnięcie 2 miejsc, gdzie widać starą szpachle, zaczątki rdzy na prawym tylnym nadkolu.
Może kiedyś jakiś swap na 1.8BPT, ale to się zobaczy <co?>


Obrazek

Auto mi się baaaardzo podoba, jeżdzi się fajnie, a koledzy mowią, że wygląda [tiiit]. Spalanie aż tak bardzo mnie nie boli bo nie jeżdże bardzo dużo. Póki co problemów żadnych nie ma (odpukać)i zamierzam sobie coś tam przy autku grzebać i uczyć się roboty przy autach. Auto jest garażowane. Samochód na dzień dzisiejszy ma być typowym daily, i dlatego też nie będzie obniżania, i innych dupereli. Auto przy -13 odpaliło odrazu i nie miało żadnych problemów.

Dużo coś wyszło zdjęć i tekstu <glupek2>

Jestem otwarty na wszelkie sugestie oceny i tak dalej ;)

PS Wrzucę później kilka zdjęć z napraw

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 15 lut 2017, 12:50
przez AsaroV
Dorzucam zdjęcia co było z madzią robione po zakupie

PostNapisane: 15 lut 2017, 16:41
przez cepo12
AsaroV napisał(a):Ta zakreślona wajcha do czego służy?

Fotel niżej- wyżej. naciskasz blokadkę od spodu i powinien fotel do góry pójść :)

PostNapisane: 15 lut 2017, 17:09
przez AsaroV
cepo12 napisał(a):
AsaroV napisał(a):Ta zakreślona wajcha do czego służy?

Fotel niżej- wyżej. naciskasz blokadkę od spodu i powinien fotel do góry pójść :)


Tak sie domyślałem ale albo się coś zacięło albo jest popsute bo nie działało :P
/edit:
nvm sprawdziłem jeszcze raz i rzeczywiście tak jest ale trzeba najpierw wcisnąć dźwignie a potem nią ruszać (na tą 2gą część nie wpadłem za pierwszym razem :P bo myślałem, że skoro jest opcja wychylenia fotela to już góra/dół nie będzie <glupek2> )

PostNapisane: 15 lut 2017, 22:13
przez witek
Lampy tylne przyciemnij sobie lekko sprayem do lamp :D będzie zupełnie inny efekt ;)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 15 lut 2017, 23:37
przez AsaroV
Tak na szybko zrobiłem sobie próbę w Gimpie i wyglądają okej, może sobie tak zrobie :D
Myślę ciągle nad tymi felgami, na następną zimę sobie ogarne jakieś stalówki, a te co są na zdjęciach chciałem odnowić, tylko czy to co jest na rantach zejdzie przy pomocy jakiegoś środka do felg, czy trzeba będzie piaskować czy co tam sie robi. Jeżeli już będzie piaskowanie a chciałbym zachować aktualny wygląd to wchodzi tylko lakier bezbarwny prosto na wypiaskowaną część? Czy felga jest malowana na kolor aluminium?

PostNapisane: 16 lut 2017, 01:41
przez Tommyv
Najlepiej sprawdzić czy zejdzie przy użyciu mocniejszych środków. Jeżeli to nie przejdzie, a nie planujesz zmieniać felg (na większe chociażby), to ja bym na twoim miejscu nie bawił się w półśrodki i wypiaskował i pomalował. Jeżeli jesteś estetą (a chyba każdy młody kierowca nim jest :P ), to o wiele bardziej cieszą oko felgi zrobione na tip-top.

PostNapisane: 16 lut 2017, 02:32
przez AsaroV
Tommyv napisał(a):Najlepiej sprawdzić czy zejdzie przy użyciu mocniejszych środków. Jeżeli to nie przejdzie, a nie planujesz zmieniać felg (na większe chociażby), to ja bym na twoim miejscu nie bawił się w półśrodki i wypiaskował i pomalował. Jeżeli jesteś estetą (a chyba każdy młody kierowca nim jest :P ), to o wiele bardziej cieszą oko felgi zrobione na tip-top.


Tak też zrobię, ale poczekam aż "biała smierć" zniknie z dróg. Aż takim estetą, żeby picować kilka godzin dziennie nie jestem ale felgi bym poprawił :P

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 16 lut 2017, 17:12
przez coffeelover9608
No nieźle to wygląda, oby tak dalej <spoko>

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 24 lut 2017, 02:27
przez blade83
Ładna sztuka, życzę udanej współpracy :)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 26 lut 2017, 19:22
przez adis555
Cóż wnętrze i te lampy lexy to nie mój styl ale życzę miłego użytkowania bo Mx-3 to fajne autko, już tego mało na drodze niestety .

PostNapisane: 26 lut 2017, 20:18
przez AsaroV
adis555 napisał(a):Cóż wnętrze i te lampy lexy to nie mój styl ale życzę miłego użytkowania bo Mx-3 to fajne autko, już tego mało na drodze niestety .


Lampy to troche takie supra stajl :D
Wnętrze (tj tunel + konsola czy jak to się tam nazywa) będzie zmienione na seryjne i w przyszłości może czymś obklejone.

PostNapisane: 26 lut 2017, 23:39
przez witek
A mi tak się seryjne lampy nawet w USDMie nie podobają :) za to przyciemnione lexusy robią robotę. Szczególnie jak masz podwójne żarówki pozycji i stopu. Nikt nie wie co to za auto przed nim jedzie :D

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 27 lut 2017, 13:10
przez AsaroV
Byłem u dwóch blacharzy i jeden powiedział, że lakier zejdzie przy prostowaniu błotnika a drugi, że japońce mają cienki lakier a 20 letni to jeszcze gorzej :[ Tyle, że nie próbowali mnie naciągnąć na koszta.
Pozostaje albo samodzielna próba, i w razie niepowodzenia zamówienie jakiegoś używanego w kolorze, albo sie nie paprać w tym i odrazu zamawiać (ale czy nie będzie róznicy przez wypłowienie itd? <nie powiem>

Mazda dostała nowy wąż powietrza z najwyższej (tj Mazdy) półki <faja>

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 2 mar 2017, 10:57
przez AsaroV
Nowa paczuszka dla mazdy właśnie dotarła. Pewnie montowanie będzie w sobote.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 26 mar 2017, 15:36
przez AsaroV
Już jakiś czas nic nie było pisane więc pora na mały update :)
Obydwa brzęczenia namierzone i jedno już usunięte.
Pierwsze to jedna z osłon na wydechu, wystarczyło dać trochę silikonu i jest cicho <jupi>
Drugie to lużny drążek zmiany biegów, który lubi sobie zabrzęczeć, ale to będzie ogarnięte przy okazji wymiany tunelu.

Przy okazji zmiany błotnika wjechały fabryczne kierunki bo dużo bardziej podobają mi się od clear z punto.

Reszta zmian/napraw na zdjęciach.

Dodatkowo autko wzieło udział w swoim pierwszym konkursie :D
Witam serdecznie,
uprzejmie informuję, że mail zgłoszeniowy do konkursu Mazda nocą dotarł do naszej skrzynki.
Dodaję, że Twoja praca spełnia wymagania Regulaminu i została zakwalifikowana do udziału w Konkursie.
Gratuluję i trzymam kciuki :)
--


Na dzień dzisiejszy to chyba na tyle [:

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 26 sie 2017, 22:25
przez AsaroV
Kolejna aktualizacja ;)
Od ostatniego posta trochę się zmieniło.
Fabryczne reflektory przednie, bo stare miały ułamane 6 na 8 mocowań, a do tego malowany środek już zaczynał się łuszczyć. Miałem okazje kupna nowego zderzaka w kolorze (z tym wzmocnieniem) i jest już jakiś czas zamontowany, ponieważ stary był prawdopodobnie "prostowany na ciepło" lub źle zamontowany (był troszkę pofalowany przy reflektorach tak jakby za ciasno siedział). Trochę musiałem popracować nad mocowaniami bo te stare przy błotniku były mocno wyrobione ale dorobiłem porządne metalowe + mocowanie trytkami od dołu.
A pod maską zawitał nowy akumulator, rozpórka (która jest najlepszym modem jak dotąd w mojej opinii) i przewód powietrza (wspominałem wcześniej, ale zdjęcia nie było. Wymiana akumulatora naprawiła "migające" podświetlenie zegarów przy ustawieniach innych niż maksymalne, szyber również lepiej chodzi.
Ciągle trwa walka z hałasem w środku (szczególnie w moim przypadku – jeździe w 90% po miejskich dziurawych drogach). Kupiłem za 1zł sztuka podkładki filcowe samoprzylepne i przykleiłem tam gdzie zachodzą na siebie plastiki w bagażniku i efekt bardzo dobry. Zamontowany został nowy holder na telefon bo ten po starym właścicielu nie trzymał już tak dobrze. Wykorzystałem stare dziury po śrubach, ale musiałem się nagimnastykować mocno (między innymi wyginanie główek śrub, trochę taśmy izolacyjnej i zakończenie listwy podłogowej, żeby holder był pod odpowiednim kątem).

Chciałbym jeszcze przed zimą wymienić głosniki w drzwiach bo aktualne są już mocno zmęczone, ale z kasiorą średnio.

Ogólnie madzia robi kolejne kilometry bez usterek i cieszy swojego właściciela :D

Re: Mazda MX-3 EC B6 '98 – "Matsuda"

PostNapisane: 19 lis 2017, 22:44
przez AsaroV
Kolejny apdejt :)

Trochę kabony jednak wpadło bo ubezpieczenie okazało się wynosić mniej niż przewidywałem :D
Wjechały Alpine 1725S, ale radio zostaje to co było przynajmniej do następnych wakacji. Stare głośniki okazały się być różne (tej w drzwiach kierowcy był conajmniej 3x cięższy) i w dodatku ten po stronie pasażera miał już dziurę na wylot (troche już pierdział więc akurat tej przypadłości się domyślałem)

PostNapisane: 20 lis 2017, 10:24
przez null
ladna seria
sprezyny obnizajace w tym aucie to nie gleba <lol>

PostNapisane: 20 lis 2017, 14:37
przez AsaroV
null napisał(a):ladna seria
sprezyny obnizajace w tym aucie to nie gleba <lol>


No może nie do końca, ale budżet studencki jeszcze nie pozwolił na tą zmianę :P
Chociaż już na seryjnych mialem kilka razy stracha o urwanie wydechu, jak ktoś będzie w Częstochowie to nie polecam wjeżdzać w bramę w alejach koło Banku Śląskiego (no chyba, że Jeepem)