Strona 1 z 10

Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 25 gru 2016, 23:03
przez WiewiórMX3
Witam jakoś około 1,5 miesiąca temu zakupiłem Mazdę MX-3 z V-ką pod maską, Co mnie skusiło do tego zakupu ? Od dawna w rodzinie była Mazda, najpierw ojciec jeździł 626 GE z 94 po czym zakupił 626 GF po lifcie która jest z nami już grubo ponad około 8 lat , gdy GE wysiadła do końca(rdza , silnik tez już swoje najlepsze czasy miał za sobą) zakupił Mazde 6 2.0 D lekko z zakupionym pakietem "SPORT" , po 6 latach mazdę tak zjadło że poszła za marne grosze u jakiś handlarzy. To taka krótka historia Mazdy w naszej rodzinie. Teraz może o zakupionej MX3:
Jako iż byłem na etapie zdawania prawo jazdy( na szczęście udało się za 1 razem ) to zaproponowano mi zakup samochodu, budżet nieduży 3-3,5 k. Poszukiwałem auta hmm z duszą , jednak nie znalazłem nic sensownego z jakiś aut z lekkim pazurem poza Civicami bez V-teca które ma duża ilość osób.
Na fb zaproponowano mi za 2 tysie Mazdę mx-3 z V6 pod maską , brzmi kusząco , nieprawdaż ? Na zakup znacząco wpłynęła instalacja lpg( niestety mieszalnik) . Wyjazd 50 km w jedną stronę i pierwsze wrażenie
Coś takiego za 2k ? 0 rdzy , 2 wgniotki , jedna poważna ale o tym wiedziałem i dość fajnie brzmiąca V. Jazda testowa , silnik ładnie się zbiera, brzmiał okey. Miejscowy mechanik poinformował nas o przegubie do wymiany i uszczelką pod zaworami. Ostateczna cena 1850 zł. Zdjęcie z dnia zakupu:
m11.jpg

Kilka dni jarania się na bocznych drogach, Okey jedziemy do mechanika, niech się zajmie tym co trzeba:
Diagnoza na 1 rzut oka: Silnik nie idzie na jeden cylinder , coś nie tak z zaworem wydechowym. Kolorowo nie było , tym bardziej że silnik po powrocie nie wkręcał się na obroty . Postała u mechanika 2 dni , nie odpala już w ogóle , okazało się że jest 5 atmosfer na cylindrach , do tego wycieki wszędzie . Decyzja , zakup nowego silnika. Wyjazd 60 km po zakup zdrowego K8 , z 97 188 przebiegu z Anglii. Przy okazji wymiany silnika okazało się że na prawy kielichu jest dużo rdzy ( jedyne miejsce w całym aucie gdzie jest rdza)
Po wizycie u blacharza:
m12.jpg

Mechanik wymienił również przeguby, łożyska i w sumie nie pamiętam co :
m8.jpg

A tu już nowe serce na podnośniku :
m9.jpg

No i finalnie po udanej przekładce i lekkich kombinacjach z aparatem zapłonowym:
m13.png

Aktualnie Mazda przejechała już prawie 1000 km i sprawuje się świetnie, niestety brak trakcji na 1, 2 biegu denerwuje :D Wygląda na dzień dzisiejszy tak :
M1.jpg

m4.jpg

m2.jpg

Może teraz coś z wyposażenia i informacji o niej
-Rocznik 94
-2 x Airbag
-Klimatyzacja
-Elektryczne szyby i lusterka
-ABS
-Kontrola trakcji
W maździe jedyne co pozostało do roboty to wyregulować gaz, i zrobić 2 wgniecenia. <spoko> Oczywiście kolejne mody już zaniedługo.

PostNapisane: 3 sty 2017, 12:40
przez czarek1991
Kontrola trakcji na wyposazeniu? Niemozliwe :) Kielichy to jakas bolączka tych MX-3 bo u mojej siostry było to samo :) Tylne lampy USDM i pomaranczowe przednie postojówki, poprzedni właściciel widzę jakieś małe mody w dobrym kierunku robił :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 3 sty 2017, 13:32
przez Adamus1612
Super że MX trafiła w dobre ręce które ją uratują :) oby służyła jak najlepiej i najdłużej szerokości :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 3 sty 2017, 19:37
przez WiewiórMX3
Dzisiaj wymieniłem świece na nowe NGK ,dzięki czemu MX znowu jeździ na gazie :D I to jak przyjemnie , w sumie nie czuć różnicy przy zmianie. Kolejne w planach to na pewno wgniecenie z prawej strony (na zdjęciach nie ma). No i ostatnio wystąpił problem że prawa lampa nie świeci :/ Wcześniej świeciła jak się w nią hmm 'klepło" ręką , ale ostatnio już nawet to nie pomaga.Myślę również o nowej folii na halogeny, jaki polecacie kolor ?

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 4 sty 2017, 20:06
przez WiewiórMX3
Dzisiaj kolejny dzień z tematem auta , Odnowiłem kolektor ze starego silnika, za niedługo zagości pod maską :D
kolektor.jpg


Dorwałem również na szrocie z innej Mx3 wydech Remusa, jego stan może nie powala ale jak za 30 zł to się opłacało <jupi>
remus.jpg

Choć szczerze nie jestem pewny czy go wkładać, ten co posiadam przyjemnie mruczy, ale wyglądem nie powala. Aktualnie przerabiam prawą lampę EU na JDM bo oryginalna jest lekko pęknięta a jedyna lampa jaką dostałem to z Europejskiej wersji , Jutro zobaczymy czy przeróbką się udała ;P Szukam tez inspiracji co dalej robić w mojej trójeczce, przeglądając forum znalazłem stare zdjęcie właśnie mojej Mazdy <serduszka> , Kiedyś to wyglądała :>
jezuuuu.jpg

W sumie to nikt jej nawet nie przerejestrował, A no i dzięki za miłe słowa panowie :D

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 4 sty 2017, 21:36
przez marcinowozniako
Co do lamp. Szukaj na allegro. Sprzedawcy wystawiają a nie wiedzą że jest to jdm. Musisz mieć trochę wprawy ale idzie rozpoznać bo zdjęciu czy to jdm czy europa. Co do jednej takiej a jednej takiej nie polecam gdyż zupełnie inaczej będzie to wyglądać:
IMG_20170104_203413.jpg

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 4 sty 2017, 21:48
przez WiewiórMX3
Szczerze Ci powiem ze właśnie mam teraz tak jak pokazałeś na zdjeciu, więc aby tą EU już idealnie dostosować to rozkleiłem ją i wsadziłem ten odbłyśnik z JDM by były ramki tak jak w USA , zobaczymy czy po podłączeniu się to sprawdzi :D

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 4 sty 2017, 21:55
przez marcinowozniako
Ale którą stronę masz taką samą? :D

Generalnie właśnie powinno się chyba ten odbłyśnik wyjąć bo widać że lampa jdm świeci wokół świateł cofania. Pokaż efekt jak to będzie wyglądać.

Co do auta powiem Ci że szkoda że nie włożyłeś kla. Klde da się kupić niewiele drożej niż k8 a jedzie to to o wiele lepiej niż k8 ale zrobiłeś jak uważałeś.

PostNapisane: 4 sty 2017, 22:36
przez WiewiórMX3
Oryginalnie jak kupiłem miałem JDM po 2 stronach ale prawa pęknięta więc wsadziłem zwykłe UE z żarówkami jak do JDM. Wygląda to taj jak u cb na fotce lepiej niż seria UE ale do USA brakuje , Jutro pokaże fotkę.Co do KL to tak naprawdę na forum już nie ma 1.8 a chciałem by silnik był w serii w sensie no taki troszkę oryginał, a K8 w takiej kondycji jak moje nie ciągnie źle. Drugim aspektem był fakt że mam prawko 2 miesiące <glupek2> i to i tak mocne auto jak na początek , do tego gaz przystosowany pod K8 bo już na paliwo jeszcze w 2,5 bym nie narobił :D
Kiedyś może KL-ZE na razie jednak chce mieć rzadkie już 1.8 haha :D

PostNapisane: 5 sty 2017, 10:55
przez mx-3lover
Do tego kolektora zakładaj przepustnicę od KL'a. ;)

PostNapisane: 5 sty 2017, 11:49
przez WiewiórMX3
Ktoś jakiś pomysł jak wewnątrz wyczyścić kolektor ?

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 5 sty 2017, 16:11
przez adis555
Żaden JDM raczej lampy z Kanady ci się trafiły :)

By HTC M9

PostNapisane: 5 sty 2017, 23:36
przez WiewiórMX3
Biorę udział w konkursie na FB , wystarczy zlajkować moją mazdę , jutro o 10 koniec :/ Tutaj link : https://www.facebook.com/events/3639521 ... 5253970454

Co do Mazdy dzisiaj pomalowałem halogeny na niebiesko , specjalną farbką efekt dość ciekawy, Lamp jeszcze nie skończyłem :/ A no i powrócił problem wystrzeliwującej przepływki gdy jedzie się na gazie , to bardzo irytuje, przyczyny muszę szukać raczej w zapłonie ale świece nowe, kable w nocy wydaje mi się że nie przebijają więc już sam nie wiem :/

PostNapisane: 6 sty 2017, 10:59
przez sebekle
kable nie muszą przebijać żeby były kiepskie. jest jeszcze chyba aparat jak i cewka do tego. a jak strzela to z przepływki niewiele zostanie

PostNapisane: 6 sty 2017, 11:02
przez marcinowozniako
adis555 napisał(a):Żaden JDM raczej lampy z Kanady ci się trafiły :)

By HTC M9


A jaka różnica między nimi była? Jak dla mnie to jdm święcą tak samo jak moje czy twoje.

PostNapisane: 6 sty 2017, 11:11
przez WiewiórMX3
Co do strzelania gazu to obróciłem już blosa tak jak powinien być jednak nadal strzela , Myślę nad aparatem zapłonowym , kable wyglądają na zmienione przez poprzedniego właściciela , wcześniej auto miało problemy z aparatem , jednak dostarczyłem mechanikowi aparat z KF i z 2 zrobił jeden i na benzynie ładnie idzie , dodam ze gaz strzela raczej jak się jeżdżenia niskich obrotach, Może to być coś z dolotem ? Może jakoś lepiej stożek ustawić ?
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to może te złączki silikonowe co trzymają mi gaz są już stare i czas je wymienić na coś co lepiej chwyci ?>

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 6 sty 2017, 12:37
przez adis555
W kwestii lamp to wiadomo są EU, USDM świecące podwójnie jako kwadraty, oraz Kanada "Precidia" podobno Japan też. W Eu wiadomo z racji obowiązku światła przeciwmgłowego świecą tylko pojedyńcze kwadraty. Można je przerobić na podwójne. Trzeba jednak dorobić nowe gniazdo na żarówkę z jednej strony gdzie nie ma światła przeciwmgłowego a z drugiej strony rozkleić lampę i wyjąć odbłyśnik skupiający światło(przeciwmgłowe) który jest tam dodatkowo zamocowany. W ten sposób jak jeszcze odpowiednio połączymy kabelki mamy USDM. A aby zmienić USDM na Kanadę trzeba znowu rozkleić 2 lampy i nieco przerobić plastikową wkładkę wokół światła cofania tak, aby światło rozpraszało się po całej lampie.

Ładny ogór coraz mniej tego na forum <spoko> Niestety z gazem nie pomogę <oczko>

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 7 sty 2017, 01:50
przez WiewiórMX3
Dzisiaj zlot Japan Cars Podbeskidzie, na razie mam jedną fote:
Mazda mx3.jpg


Tak wygląda poprawiony gaz , ale czy to jest aby na pewno dobre zamontowanie:
gaz.jpg


Zastanawiam sie już również nad felgami , co sądzicie ? Kupować jakieś inne czy może odnowić oryginały ENKEI:
felgi.jpg

PostNapisane: 7 sty 2017, 02:35
przez marcinowozniako
adis555 napisał(a):W kwestii lamp to wiadomo są EU, USDM świecące podwójnie jako kwadraty, oraz Kanada "Precidia" podobno Japan też. W Eu wiadomo z racji obowiązku światła przeciwmgłowego świecą tylko pojedyńcze kwadraty. Można je przerobić na podwójne. Trzeba jednak dorobić nowe gniazdo na żarówkę z jednej strony gdzie nie ma światła przeciwmgłowego a z drugiej strony rozkleić lampę i wyjąć odbłyśnik skupiający światło(przeciwmgłowe) który jest tam dodatkowo zamocowany. W ten sposób jak jeszcze odpowiednio połączymy kabelki mamy USDM. A aby zmienić USDM na Kanadę trzeba znowu rozkleić 2 lampy i nieco przerobić plastikową wkładkę wokół światła cofania tak, aby światło rozpraszało się po całej lampie.

Ładny ogór coraz mniej tego na forum <spoko> Niestety z gazem nie pomogę <oczko>


Zadałem pytanie jaka jest różnica między lampami jdm a usdm a nie o ogólne lampach.

Btw mazda sprzedana juz?

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

PostNapisane: 7 sty 2017, 03:36
przez adis555
Spoko chciałem tylko pomóc skoro kolega miał problemy ze swoimi lampami .

By HTC M9