Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dam92 » 18 lut 2017, 13:56

Skąd jesteś? wiem że gdzieś z okolic ale nie pamiętam skąd ;)

1. Ja bym zrobił mały eksperyment... wyrzuć blosa z dolotu, i zobacz jak się będzie zachowywał samochód na samej benzynie. Chyba że już to zrobiłeś sądząc po ostatnim zdjęciu gdzie był dolot
2. Musiałbym to obejrzeć, sprawdziłbym czy linka gazu ma troszkę luzu tzn czy nie jest napięta tj czy przepustnica jest całkowicie zamknięta, na kanale obejściowym podniósłbym obroty na tyle żeby nie gasła i wtedy szukał przyczyny dalej... :]
3. Schemat podciśnień i dokładnie sprawdzić poprawność ich podłączeń, plakiem sprawdzić po punkcie wyżej czy coś się nie zmienia, jeśli tak szukać nieszczelności jeśli nie, może być walnięty przewód podciśnienia i wariuje, koszt niewielki a napewno jedną rzecz odhaczysz.
4. w zasadzie jeszcze raz kody błędów...

P.S. serwisówkę ściągłeś sobie? błędy jeszcze raz sprawdziłeś, co już zrobiłeś co sprawdziłeś czego jesteś Ty pewny że nie jest przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez witek » 19 lut 2017, 19:56

Przecież nawet druga generacja gazu nie miała centralki. Było kilka przekaźników i tyle. A dawkę gazu regulowało się śrubą :D A to że na tym gazie idzie Ci normalnie bez przepływki to nic dziwnego, bo ta generacja co Ty masz wcale nie korzysta z czujników. Ogólnie pierwsze co bym wywalił w tym aucie to własnie ten gaz. Pogniesz sobie korby i nawet nie bedziesz wiedział od czego :D

Pytanie, sprawdzałeś wszystkie przewody podciśnień oraz wtyczki do WSZYSTKICH czujników? Nawet tych przy skrzyni? Ten silnik nie jest jakoś nadzwyczajnie skomplikowany, a drobna pierdoła potrafi wiele namieszać.

Jakbyś miał bliżej do mnie to mógłbyś podjechać, masa części jeszcze mi się wala od tego silnika ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 20 lut 2017, 00:53

Sprawdzałem wszystkie podciśnienia , Nie robiłem jedynie testu szczelności jeszcze :/ Ogólnie dorwałem przepływke z Xedosa 2.0 i założyłem ją od razu do stożka czyli nie tak blisko przepustnicy jak wcześniej , gaz jest aktualnie odłączony. Efekt jest taki że auto trzyma lepiej obroty i nie gaśnie , jednak nadal po jeździe gdy np dojade do domu to auto wsakuje czasem na około 300 obrotów ale już rzadko.

Mechanik twierdzi że w maździe wypada zapłon , przez to też strzela gaz.
Rozumiem że wypadanie zapłonu to to ze jak mam stałe te 800 obrótów i dodam gwałtownie gazu to strasznie brakuje reakcji tak jak by skokowo łapało obroty , fajnie na gaz reaguje dopiero od około 1500 obrotów . Więc co polecacie wymienić na wypadanie zapłonu czyli tą słabą reakcje na pedał gazu ( czasem podczas jazdy na niskich obrotach szarpie strasznie autem przy dodaniu gazu). Kopułka + palec + nowe kable tak ? Czy może po prostu regeneracja aparatu zapłonowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez dam92 » 20 lut 2017, 01:33

Świece, przewody zapłonowe, kopułka i palec.
Zaczął bym od świec bo są tanie(Chyba że wymieniałeś już), potem kopułka z palcem bo pewnie i tak wymaga to już wymiany a na końcu kable bo są najdroższe ;).

Wypadanie zapłonu możesz rozpoznać po tym że, przerywa, szarpie, jakoś dziwnie chodzi (na słuch, nie każdy to słyszy :]) szczególnie jak chcesz przyśpieszyć z niskich partii obrotów :)

Sprawdź sobie jeszcze szczelność tylko musi chodzić równo bo jak skacze to niekoniecznie możesz to wychwycić uchem, sprawdź kody błędów bo może po tym uda się coś jeszcze wymyśleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez gt10r5 » 20 lut 2017, 11:55

@up
Za bardzo mędrkowanie.
Te silniki są dość proste. Jeżeli na pewno podciśnienia wszystkie zgodnie z serwisówką masz to może też być problem paliwa. Szkoda też że nie masz sekwencji – byś miał podgląd na żywo co się dzieje z wtryskami czy sondami. Czy i jakie korekty komp z benzyny robi itp.
Ogólnie jedz do Tadziola. Kiedyś jak mieszkałem na śląsku to chciałem się z Lajcikiem umówić to wiecznie zabiegany chłop był.
W mojej ocenie zanim będziesz wymieniał pół auta to sprawdź ustawienie rozrządu, sprawdź ustawienie zapłonu lampą strobo. Później wszystkie nieszczelności. Pamiętaj też o tym, żeby przepływka działała jak w ori to też musi być w miejscu i położeniu jak w ori. Swoją drogą mam jeszcze ori dolot z puszką.
No i te lpg – mój zestaw czeka. Ogarnięte raz będzie cieszyć.

Z drugiej strony – sprzedaż za bezcen i kupisz jakiegos vaga który też coś może mieć pochrzanione/zużyte i będziesz ładować tysiące :|
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez WiewiórMX3 » 20 lut 2017, 22:08

Więc tak ,wyczytałem z kompa błąd przepływomierza , czujnika położenia przepustnicy ,Sonde Lambda no i EGR. Co do przepływki to logiczne że zapisał się błąd bo były próby z odłączoną przepływką, czujnik przepustnicy również odpinałem podczas pracy silnika więc, Pozostaje Sonda no i EGR już kupiłem i będzie wymieniony( zaślepiony już jest ale nie chce błędu zaworu). Czyli już wiadomo czemu mam tak cholerne spalanie, na dniach pójdzie do mechanika na wymianę sondy , wystarczy DENSO za te 200 zł ?
czas.jpg


Tak przy okazji to mam przepustnicę i przepływke z KL , podchodzą one do K8 ? Przepływek mam nawet dwie KL01. I po prostu nie wiem czy je sprzedawać czy zostawić do silnika <oczko>
Dorwałem również aparat od KF , jednak ma on inną kopułkę ( Dodatkowe wyjście"C") ciekawe czy palec pasuje do mojego aparatu ?
przepływka.jpg


Tak aktualnie wygląda dolot , troszkę słabe mam kolanko przy przepustnicy , bo wycięte z kolanka 90 stopni więc no ale chyba nie jest źle ?

No i ostatnia sprawa to wolny wężyk który ma iść do dolotu wpiąłem poprzez wężyk podciśnień ze starego silnika do wolnego miejsca w kolektorze (Było zaślepione zatyczką)
wolny wężyk.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez witek » 21 lut 2017, 01:26

Odepnij aku to błędy się skasują, później odpal auto niech trochę pochodzi i sprawdź co wyskoczy. Co do przepustnicy i przepływki to nie pasuję, ale zostaw sobie bo może Ci się jeszcze przyda. Podciśnienie może być, sam miałem tak podprowadzone tylko z innego miejsca przy kolektorze i nie było problemów z pracą silnika.

Co do aparatu to musisz zwalić kopułkę i zobaczyć jaki pacel, ponieważ były dwa rodzaje i już nie pamiętam gdzie jaki wkładali.

Co do sondy lambda to V6 ma je dwie. Więc albo wymień obie na nowe, albo pożycz sprawną używkę od kogoś i testuj. A co się dzieje z Egrem że błędy wywala? Ogólnie u siebie i znajomych wywaliłem egr i nie miało to wpływu na zachowanie silnika mimo tego że sypało błędami. No chyba że masz nadal coś poprane ze solenoidami :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 21 lut 2017, 19:20

Podpasują sondy z 2.0 kf ? Jak tak to gdzie ich szukać( w sensie chodzi mi o umiejscowienie w samochodzie) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez marcinowozniako » 21 lut 2017, 20:00

Są w wkrecone w dwururke która idzie od kolektora wydechowego jedna na głowicę.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez KUZAJ » 22 lut 2017, 01:41

Bład EGR będzie tobie wywalał jednocześnie jak masz błędy sond. Ponieważ ECU bierze dane z sond o ilości powietrza w spalinach i gdy jest zbyt bogata mieszanka zostaje ona doprowadzona do normy dzięki ponownie wprowadzonymi spalinami przez zawór EGR. Wymieniaj sondy w zeszłym tygodniu problem z obrotami przerabiałem w swoim KL. Mialem błędy 23,28,29,16,15,17. Jeszcze została mi do ogarnięcia przepustnica bo sprężyna domykająca motylek jest za słaba i po przekroczeniu 5tys obrotów nie do końca wraca.
Sondy są w dwururce. Klucz 22 najlepiej sześciokątny albo oczkowy plaski multum odrdzewiacza i działasz. Najlepiej odkręcać na lekko rozgrzanym wydechu.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez WiewiórMX3 » 23 lut 2017, 18:47

Z sondami sie wstrzymuje narazie , mam mega rozkminę co do tego aparatu , Mazda jak było na minusie w nocy to rano nie odpalała , jak na necie czytałem to ludzie mówią że to czujnik hala , i teraz poprostu nie wiem czy to szarpanie i reakcja na niskich obrotach to coś z aparatem czy np.kopułka i palec ,palec kupułka i kable to koszt 400 zł a używane aparaty lub regeneracja to 200 zł.
Może jak nagram filmik to jako tako to pokaże bo ogólnie reakcja na niskich jest bardzo słaba :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez AsaroV » 23 lut 2017, 19:58

Wg blach daleko do Katowic nie masz więc może zamiast się męczyć samemu to lepiej pojechać do Tadziola?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 18:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez WiewiórMX3 » 26 lut 2017, 13:20

Mówicie żebym dał do takiego fachowca ?Tylko pomału mi się już znudziło pakowanie w mechaników którzy nic nie zrobili :/Ciągle szukam aparatu zapłonowego ale jest chyba jakiś deficyt <płacze>
Na mazdę wskoczyły letnie koła:
letnie1.jpg

10 wskoczy dokładka w kolorze bo ta niebieska jednak mnie irytuje;
letnie 2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez AsaroV » 26 lut 2017, 14:49

Tadziol na forum ma bardzo dobre opinie i widać, że zna się dobrze na mazdach. Poczytaj sobie: viewtopic.php?f=535&t=128221
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 18:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez witek » 26 lut 2017, 23:41

Rób sam. Auto jest naprawdę proste i jak masz chociaż trochę warunków to rzeczywiście szkoda kasy na mechaników ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 1 mar 2017, 00:45

Byliśmy dzisiaj z Mazdą u Groch-Auto :D Na wstępnej diagnozie i umówienie terminu do leczenia mazdy, podczas diagnozy okazało się że zapłon jest mega przestawiony, "Grochu" ustawił go i teraz wreszcie jest kozak! <diabełek> Na idealne odpicowanie mazdy termin na 30 marca :D Ale już jestem mega szczęśliwy bo mazda nie gaśnie i mega zbiera się od dołu <oczko> Pozostało falowanie obrotów ale to trzeba wszystkie podciśnienia posprawdzać i właśnie po to pojedzie za miesiąc. Fajnie wiedzieć że nadal istnieją porządni mechanicy i żałuje tylko ze utopiłem tyle hajsu u "szpeców" z mojej okolicy , warto było jechać 100 km ! Droga do Grocha ciężka dojazd do ronda i jeb zgasła XD tak kilka razy, powrót to czysta poezja, nigdy tak dobrze mi się żadnym autem nie jechało <serduszka>
Kolejne plany to jakieś koła na pewno białe,któraś felga chyba mi bije bo czuć drgania na kierownicy takie odbijanie przy dużych prędkościach, co sadzicie prostować i odnawiać te co mam czy kupować jakieś inne 15-stki ?
WYJAZD DO GROCHA.jpg


BTW.Pozdrawiam mechanika co chciał mnie wpakować na wymianę całego zapłonu :)Wiedziałem żeby poczekać na fachowca , opłaciło się <faja>
Szybkie pytanko , dokładka czarna czy biała :D ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez KUZAJ » 1 mar 2017, 00:51

Moim skromnym zdaniem doprowadź wpierw to auto do dobrego stanu mechanicznego a następnie zaczynaj coś modzić wizualnie. :) :)
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez wronx13 » 1 mar 2017, 11:05

Zgadzam się z przedmówcą <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 16:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez mx-3lover » 1 mar 2017, 12:51

Dokładka czarna i nowe felgi.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez czarek1991 » 1 mar 2017, 14:21

Dokladka w kolor budy, felgi kupuj co najmniej 16 cali a najpierw zajmij sie mechanika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy