Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez marcinowozniako » 11 kwi 2017, 17:44

Jak chcesz bardzo głośny tłumik to końcówkę załóż sobie atrape mugena apexi N1. Tani końcowy ale bardzo ale to bardzo głośny. To da Ci dobrą głośność ale nie będzie to aż tak głośne ze względu na dosyć wąski wydech. W mx3 jest to 2 cale i niektórzy mówią że to słomka jest i wstawienie 2,25 czy nawet 2,5 może podnieść tę głośność jeszcze bardziej. Katalizator jeżeli jeszcze jest to oczywiście do wywalenia i albo kawałek rurki albo strumienica jak mówisz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez WiewiórMX3 » 11 kwi 2017, 18:27

Kata mam , steumiennica co ona w sumie daje w mazdach ? Gdzies słyszałem ze w kompie trzeba zmieniać jak sie pogrzebie z wydechem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez marcinowozniako » 11 kwi 2017, 18:32

CO daje? Brak metalicznego dźwięku wydechu po zamiast pustej metalowej rury wstawiasz puszkę. Co do modyfikacji Ecu przy zmianie wydechu to pierwszy raz słyszę o czymś takich. Przy zmianie dolotu to tak bo powinien dostarczyć dobrze zrobiony CAI więcej powietrza i wtedy można modyfikować pod tym względem ecu aby dał odpowiednią dawkę paliwa do tego natomiast przy wydechu nic nie trzeba zmieniać. Poprawia się krzywa mocy i momentu w górnej partii obrotów gdzie tych spalin musi już być sporo wydalonych z silnika ale to najlepiej sportowe kolektory wydechowe i większy wydech jak ty chcesz zmieniać samą końcówkę to jedynie na dźwięk to wpłynie na nic więcej.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez WiewiórMX3 » 11 kwi 2017, 20:05

Czyli w sumie zamiast katalizatora będzie strumienica no i ten Apexi mega mi się podoba <serduszka>
Jest teraz pierwszy na liście życzeń <spoko>
Czyli w sumie to teraz tylko środkowy będzie tłumić <diabełek>
U mnie o super dolocie nie ma co gadać bo mam Blosa ale na jakieś 1/4 czy coś pokroju fajnego zlotu będzie wyciągany
Jak to jest w ogóle z tymi mx-3 na powiedzmy 1/4 Na takim Summer Cars ma szanse z powiedzmy Civicami z V-teciem ? Omawiam kwestie czysto teoretyczną a nie umiejętności kierowcy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez sebekle » 11 kwi 2017, 20:09

przepustnica na pstryczek na drugi wydech i osobna rura bokiem :P
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez marcinowozniako » 11 kwi 2017, 20:11

MX3 z zatrzymanego jest świetnym autem. Krótkie przełożenia dają naprawdę bardzo dużo i na 1/4 auto ma polot oczywiście z odpowiednim silnikiem. Nie oszukuj się 1.8 tutaj szału nie robi, zależy w jakim masz jeszcze stanie ten silnik jaka moc i moment natomiast przy zdrowym silniku k8 to czas 8-8,5 do pierwszej setki jest w zasięgu a na 1/4 chociaż ja nie robiłem to czasy są powyżej 16s. Robotę w tej budzie zaczyna dopiero robić silnik KL-DE bądź KL-ZE. Sam jestem posiadaczem tego 1 i muszę powiedzieć że mx3 to chyba jedyne auto które powiedzmy sobie oprócz innego silnika jest seryjne i bez problemu może rywalizować z innymi sportowymi wozami. Mało które auto poniżej 200KM może się z mx3 mierzyć mowa o silniku KL-DE. Jeżeli chodzi o w miarę zdrowy motor k8 to będzie to jechać podobnie do civiców w tej samej mocy, czyli przedział 120-140km na mocniejsze auta o ile nie są o wiele cięższe to bym się raczej nie rzucał.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 11 kwi 2017, 23:52

marcinowozniako napisał(a):Chyba w trasie. Nie wierzę w takie bajki chyba że wsiadasz do auta i robisz minimum 30-40KM. Ja robiąc krótkie trasy spalanie w mieście mam 20l przy spokojnej jeździe bo silnik zimny. Przy butowaniu grubo powyżej 20l 25-30l.



Więc może warto zapytać jak auto jeździ? Albo warto wprowadzić coś więcej niż tylko system zero jedynkowy :)
Co do wiary to spoko jak czytam niektóre Twoje posty to też nie wierzę w to co czytam :D także luz <czarodziej>
Już tłumaczę ;) auto robi głównie jazdy wokół komina tzn po mieście, tylko nie cisne tam gdzie to jest bez sensu.. np. mam się rozpędzić do prędkości x to sobie przycisne czasem dynamicznie czasem zero jedynkowo ale jak już jadę to głaszczę ją po gazie to spalanie wychodzi mi średnie takie mimo że jazda jest dla mnie przyjemna i do najwolniejszych nie należy ;) także tu może tkwić różnica :] A jeśli auto masz nie dogrzane to może coś jest nie tak z termostatem? bo mi szczerze mówiąc szybko się grzeje do temperatury pracy ;).

Coby OT nie robić, zależy jaki chcesz mieć dźwięk, jeśli czyste V6 bez buczenia to wywal końcowy wstaw samą rurę, jeśli bardziej basowy ryczący dźwięk wystarczy najtańszy ala mugen :D
Co prawda z tyłu auta ale jakiś obraz może Ci to da ;)
https://youtu.be/PlIL3A040lw

Przy przelocie byłby głośniejszy niż tu ale dźwięk podobny
https://youtu.be/TGvI8roYd2E

Tak brzmiał u witka w K8
https://youtu.be/__dooLRCH-Y
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 12 kwi 2017, 01:11

dam92 napisał(a):Więc może warto zapytać jak auto jeździ? Albo warto wprowadzić coś więcej niż tylko system zero jedynkowy

Słuchaj. Jak wyjade sobie w nocy na miasto to też pewnie wyszło by mi takie średnie spalanie jadąc normalnie jednak praktycznie non stop jadąc. A jeżeli ja odpalam auto, wiadam jadę 3km i koniec to jak myślisz przez taki krótki odcinek ile mazda spali? Silnik nawet się nie rozgrzeje i ten dystans pokonuje w 5 min więc gadanie ze masz silnik ciepły po paru minutach jazdy szczególnie w zimę można sobie miedzy bajki wsadzić.
Żeby nie było termostat mam sprawny, ale zgaś sobie auto po 5 minutach jazdy i za chwilę odpal ponownie zobaczysz jak Ci się silnik naprawdę rozgrzał.
dam92 napisał(a):Co do wiary to spoko jak czytam niektóre Twoje posty to też nie wierzę w to co czytam także luz

Jakieś konkrety? Chętnie podyskutuje. :D Na spalanie też ma duży wpływ ecu. Na jakim śmigasz? Od KL czy na tym z k8? Tak się składa że ja jeżdżę na tym z k8 które oprócz tego że oferuje przynajmniej w moim przypadku wyższą moc i moment to co za tym idzie też większe spalanie.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez WiewiórMX3 » 12 kwi 2017, 07:36

2 filmik dźwięk najbardziej mi przypasował <spoko>

Mugeny WM sport widze w co drugiej hondzie i kazdej celice , a ten Apexi jakoś bardziej do mnie przemawia , mam nadzieje że jak go kupie to pomożecie ze sposobem zamątowania <co?>

Czemu ja gdzieś słyszałem że k-seria jest przelana i na kompach z K8 w kl lepiej to wychodzi z paliwem niż na zwykłych kompach KL?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez marcinowozniako » 12 kwi 2017, 10:53

A tak brzmi ten apexi w mx3:
https://youtu.be/Fc3hdEDom8k

Co do przelania skoro k seria jest przelana to KL to też na seria. Prawda jest taka że jak u siebie robiłem pomiar AFR to na każdym kompie mi wyszła za uboga mieszanka. Na kompach KL było najgorzej, komp k8 miał lepsza mieszankę Ale to też nie było w 100% to co być powinno.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez witek » 12 kwi 2017, 13:23

Jak sugerujesz się filmikami to szukaj na k8 ;) kl mimo wszystko brzmi inaczej, bardziej rasowo. Żebyś później nie był rozczarowany dzwiekiem :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 12 kwi 2017, 16:38

Ale sądzisz że K8 ma szanse na dzwięk i głośność wydechu coś osiagnąć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Gared » 13 kwi 2017, 09:22

Jak najbardziej. Choć moim zdaniem głośny wydech, sugerujący, że pod maską jest coś konkretnego, kiedy ma się tam cherlawe K8 to... Po prostu to nijak do siebie nie pasuje.

BTW gdzieś mi chyba zalegają oryginalne felgi od tego modelu. Dwie prawie idealne, dwie po prostowaniu. Miałem to walnąć na złom w ramach porządków w garażu i wywalaniu pozostałości po mazdach, więc jak potrzebujesz, to się mogę rozstać (z jedną, albo z wszystkimi). Tak samo jak z białymi 16" ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez adam3604 » 13 kwi 2017, 09:28

Ja nie mam kata środek został i koncowy wm sport (bo po taniosci dostałem ) do 3/4 tyś chodzi jak honda Ale wyżej przyjemnie ... no i strzela ...



Dzięki za te lampy :p
adam3604
 

Postprzez WiewiórMX3 » 13 kwi 2017, 09:43

Może i nie jest to KL ale dźwięku Hondy lub sejczento sporting ten silnik na pewno nie ma. Tak BTW to teraz dopiero żałuje że od razu nie wleciał KL <co?> Pech chciał ze w tedy nie było dosłownie żadnego silnika na sell i nikt w okolicy nie miał żadnego KL.
Ale zastanawia mnie jedna rzecz bo silnik naprawdę fajnie ciągnie a był podobno z Mazdy z kierą po japońskiej stronie <spoko> Możliwe że jest to K8-ZE ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez marcinowozniako » 13 kwi 2017, 11:02

Możliwe, musiałbyś sprawdzić oznaczenia miedzy głowicami przy kolektorze tam są oznaczenia głowic. Poza tym możesz pojechać na hamownie zobaczyć ile Ci KM wypluje. Komputer brałeś z tej mazdy czy nie?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 14 kwi 2017, 00:09

MX-3 ma katalogowo 8,5s/100km/h – jak Ty z tego chcesz zrobić 8s w serii? <czarodziej>
Spalanie piszesz o odcinkach 2-3km :D, a kto powiedział ze mowa o zimowych warunkach gdzie moja pali 0l/100km :D bo jeździ tylko w lato ;).
Witek swoim klem schodził w mieście do 10. Co do grzania wyjeżdżam z garażu zamykam garaż, przejadę z 500-600m już woda i olej ma około 70-80*
A co do gaszenia i odpalania po nawet 3 minutach jazdy to sory ale K8 jak i KL bardzo szybko dochodzi do temp. pracy jak i ją wytraca także...

Układ wydechowy, zgodzę się ze końcowy to najmniej istotna rzecz w całym układzie choć zależy od układu. Ktoś w 323 robił pomiary z wydechem i bez i różnicy zbytnio nie było.
Teoria mówi ze układ wydechowy ma duże znaczenie przy silnikach wolnossących, wyrzucenie kata, wstawienie rurki czy zastąpienie go strumiennicą zmienia ciśnienie w układzie, co powinieneś zweryfikować i wprowadzić ew. korekty. Najlepiej było by jak już to zmienić i dolot i wydech ale już nie idźmy tak daleko.

K8-ZE to raczej mało prawdopodbne ;) auto pewnie było z anglii ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 14 kwi 2017, 00:26

dam92 napisał(a):MX-3 ma katalogowo 8,5s/100km/h – jak Ty z tego chcesz zrobić 8s w serii?


Serio wiezysz w katalogi? Nigdzie nie napisałem że będzie to 8s do setki, przedział 8-8.5 dla zdrowej serii . Chociaż szczerze wierzę w to że mój mi właśnie tak do pierwszej setki jechał:
https://youtu.be/FTkJu1Aj4Tg
dam92 napisał(a):Teoria mówi ze układ wydechowy ma duże znaczenie przy silnikach wolnossących, wyrzucenie kata, wstawienie rurki czy zastąpienie go strumiennicą zmienia ciśnienie w układzie, co powinieneś zweryfikować i wprowadzić ew. korekty

Zweryfikowałem. U mnie po wyrzuceniu katalizatora nie było dosłownie żadnej różnicy jezeli chodzi o wykres nocy i momentu a mam pomiary przed i po. Co do testów w 323 bez wydechu w to akurat nie chce mi się wierzyć. Jak mx3lover jeździł na samych kolektorach wydechowych następnie zrobił 2.5 calowy wydech to poczuł znaczną różnicę w osiągach i myślę że musiała być to spora różnica w KM i NM.

Temat spalania może już zakończmy bo w sumie jest to tak indywidualna sprawa oraz zależna od tak wielu czynników że u każdego będzie coś innego. Dodam tylko że w trasie potrafiła mi moja spalić 7.5 na 100 ale jazda w nocy przy zerowym ruchu i prędkościach 90-110.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 14 kwi 2017, 11:37

Ta 323 to z tego co pamiętam gdzieś na forum była, mierzone kolektory albo same albo z 2w1 ;) była jakaś śmieszna różnica. Ale tu jeszcze kwestia kto jaki miał dolot ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez WiewiórMX3 » 18 kwi 2017, 10:55

No to sprawdziłem dokładnie ile spali gazu na 100 kilometrów i jest to około 17,8 gazu , Jazda to raczej dość szybkie starty( 1,2 do 6 tysięcy) troche jazdy autostradą 180 km/h więc w sumie wysokie obroty były trochę miasta(nie jazda dziadkowa), no i najważniejsze auto odpalane od razu na gazie więc ssanie też było na gazie <spoko> Czy to dość dobre spalanie czy może mam troche za dużą dawkę gazu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy