Mazda 323F BA KL 97r. 11R "deja vu"

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez czarek1991 » 10 lis 2017, 15:51

Dokupilem sobie moduł domykania szyb :D

Obrazek

No i z ciekawosci musialem to rozebrac :P mam nadzieje, ze chinskie przekazniki szybko sie nie spalą :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 25 lis 2017, 18:13

No i wleciał setup zimowy, oponki oczywiscie nablyszczone zeby nie byly bledsze od felg :D

Obrazek

A tak swiecą LEDy w mijania – same światła mijania LED

Obrazek

Mijania LED + drogowe zwykłe

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez misiak89-89 » 27 lis 2017, 12:24

Na zimowych wyglada swietnie, brawo!
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez czarek1991 » 28 gru 2017, 22:09

Doszła cała wiązka od modułu domykania szyb :D ciasno się tam już robi :P

Obrazek

Wszystko działa jak trza, tylko przednie szyby mają trochę za ciężko i zamykają się na dwa razy, na wiosnę zajrzę do prowadnic




Założyłem też taki czujnik parkowania co by nie wiercić otworów w zderzaku :D

Obrazek

Taśma naklejona

Obrazek

Dla pewności zakleiłem to jeszcze taśmą pakową

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fabryka przewidziała, że będę coś takiego montował po 20 latach od wypuszczenia auta z fabryki :D i zostawili mi gumową zaślepkę przez którą przepuściłem przewód od sterowniczka do taśmy

Obrazek

Patencik działa :D ale pod warunkiem, że auto albo przeszkoda jest w ruchu

Wpadła też podwyższana podłoga oczywiście z wykładziną, której nie ma na zdjęciu :P Wreszcie mam porządek w bagażniku

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 20 lut 2018, 13:23

Pozbylem sie wreszcie chinskiego radyjka a w jego miejsce wpadlo radio alpine:

Obrazek

Wleciał też wzmacniacz 4x45W (RMS):

Obrazek

Zmiescil sie za sterownikiem silnika na styk :P

Obrazek

No i oczywiscie trzeba bylo wreszcie sterowanie z kierownicy uruchomic, zakupilem gotowy moduł pod cyfrowe sterowanie radiem Alpine:

Obrazek

i pozbylem sie zbednej instalacji:

Obrazek

moduł tez znalazł swoje miejsce na styk :D

Obrazek

Obrazek

No i bajlando, wszystko działa tak jak trzeba :D

Funkcje poza oczywistymi: przytrzymanie dluzej przycisku "mute" powoduje, ze radio sie włączy lub wyłączy, przytrzymanie strzałki góra/dół umozliwia przejscie do folderu wyżej/niżej, reszty mozna sie domyslic :D

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Wiciu KL » 21 lut 2018, 08:46

Jakie wrażenia po odsłuchu na nowym radiu? Mostkowałeś wzmacniacz i zasilasz nim tylko głośniki z przodu, czy z tyłu w drzwiach też jakieś masz?
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez czarek1991 » 21 lut 2018, 09:32

I z przodu i z tyłu. Radio świetne, teraz okazało się, że Hertzy DSK z przodu i DCX z tyłu są jednak troche za slabe do tego radia ze wzmacniaczem :D Ale nie jestem audiofilem i na razie taki zestaw mi wystarcza. W bagazniku jest jeszcze aktywny subwoofer Blaupunkt GTB800 i w sumie to on jest teraz najslabszym ogniwem bo o ile slychac go przy normalnej glosnosci to jak chce posluchac muzyki glosniej to juz go tak dobrze nie slychac :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Wiciu KL » 21 lut 2018, 11:47

Polecam jeszcze wygłuszyc drzwi :D wtedy lepiej Ci to zagra no i będzie ciszej w środku. Ja mam u siebie jako tako wygłuszone i powiem Ci, że jest ok, tylko przy wyższych prędkościach świszczy przy szybach :D
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez czarek1991 » 21 lut 2018, 12:18

Ja mam nowki te trojkatne uszczelki przy lusterkach, wiec przy szybach juz nie swiszczy ale fakt, drzwi wygluszyc bede musiał :) Bardzo duze znaczenie ma tez format pliku, o ile przy chinskim radiu wszystko brzmiało źle tak teraz slychac roznice pomiedzy MP3 192kbps a MP3 320kbps a AAC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez malina323c » 22 lut 2018, 21:06

Kuźwa, Czarek to jest [tiiit], kurde gdybym bliżej ciebie mieszkała zleciłabym ci zrobienie w cetce tak samo :) <spoko>
malina323c
 

Postprzez czarek1991 » 9 kwi 2018, 18:17

mało się dzieje, jedynie setup letni wleciał :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 19 maja 2018, 19:57

Wsadziłem stabilizator od 2.0 V6 pomalowany na złoto (tak wiem, wygląda na żółty ale tylko na zdjęciu :P ) i poliuretany z Olkusza :)

Obrazek

Przy okazji łączniki wymieniłem chociaż stare były jeszcze w bardzo dobrym stanie :P

Obrazek

I się weselej zrobiło od spodu :D Jest mniej szaro, buro i ponuro :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Przemekk » 23 maja 2018, 10:00

Nie leciałeś może w zeszłą niedzielę około 20 z Radomia do Wwa? Widziałem identyczną mazde, ale szybko mi migneła ;p
Początkujący
 
Od: 7 maja 2018, 20:46
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Protege BA Z5 97'
Mazda Protege BJ ZM 99'

Postprzez czarek1991 » 23 maja 2018, 12:18

leciałem :) więc pewnie to byłem ja :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 3 cze 2018, 20:11

Kolejna rzecz od 2.0 V6 –> amortyzatory przód z poduchami i łożyskami :D przy okazji odświeżyłem górne talerzyki

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 8 cze 2018, 18:27

Doszła do mnie paczka z tzw. pakietem skandynawskim :D

Obrazek

Większy zbiornik z dwoma pompkami i czujnikiem poziomu płynu

Obrazek

Spryskiwacze lamp; chyba pomaluje im obudowy pod kolor auta :)

Obrazek

Maty z przyciskami do BA :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 28 sie 2018, 10:08

Na razie spryski lamp i grzane stołki zeszły na dalszy plan bo zająłem się zbieraniem innych gratów :D

Za dostawcę części posłużyła mi granatowa BA z padniętym KFem :P Tu już po rozszabrowaniu w drodze na szrot:
Obrazek

a za bazę silnik od Kociaka, który jeździł w jego szarej myszce :D

I tu na początku chciałbym Kociakowi serdecznie podziękować za cenne rady, części i odpowiedzi na milion moich pytań i wątpliwości :)


Jakieś płyny, filtry, uszczelki, paski:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Magnetyczny korek miski olejowej Mishimoto:
Obrazek

Świeczki irydowe DENSO (po prawej), porównanie z DENSO TT (po lewej):
Obrazek

Uszczelki termiczne pod kolektor dolotowy:
Obrazek

Kolektory 6-2-1 + bandaż termiczny
Obrazek

Dorwałem głowice KL31 czyli takie jak były w KLZE:
Obrazek

Wymieniłem uszczelniacze i oddałem do planowania:
Obrazek

Sprężyny zaworowe i podkładki przełożyłem od KLDE:
Obrazek

Lżejsze koło zamachowe z KFa jeszcze bardziej odelżyłem (występowały dwa typy – lżejsze F1 i cięższe KF) i wyważyłem razem z dociskiem

Koło zamachowe fabryczne:
Obrazek

Koło po odelżeniu:
Obrazek
Obrazek

Waga koła z dociskiem:
Obrazek

Trochę zaskoczony byłem, że docisk Exedy nie był idealnie wyważony i można było poprawić fabrykę:
Obrazek

Alternator i rozrusznik po regeneracji:
Obrazek
Obrazek

Dorwałem kolektor dolotowy i przepustnice od KLZE:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co nie co kolega mi wypiaskował i pomalował proszkowo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Główna różnica, która zauważyłem w tym kolektorze poza większymi, prostokątnymi kanałami to cienka i ostro zakończona ścianka rozdzielająca:
Obrazek

No i trzeba było wreszcie to poskładać do kupy :D

Niestety tłoki i wałki są dalej z KLDE
Obrazek
Obrazek

Kolektory + zaślepienie EGR:
Obrazek
Obrazek

Zaślepka dorobiona na kształt uszczelki:
Obrazek

EGR:
Obrazek

Blok silnika:
Obrazek

i pomiędzy to zaślepka:
Obrazek

Rozrząd:
Obrazek

Reszta osprzętu i kół pasowych:
Obrazek

Koło z dociskiem:
Obrazek

Skrzynia od K8 z piątym biegiem od FSa (dzięki Kociak :D):
Obrazek
Obrazek

Z dwóch poduszek silnika zrobiłem jedną :) Wkład jest na szczęście wymienny:
Obrazek

Termostat:
Obrazek

Wymieniłem tłoczek i sprężynkę zaworka pompy olejowej:
Obrazek

Stare były już przytarte:
Obrazek

Sama sprężynka też się już trochę wyklepała:
Obrazek

Stare serce wyciągnięte i wywiezione na taczkach :D :
Obrazek
Obrazek

Sanki przednie z "osprzętem" (gumy stabilizatora poliuretanowe):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ścianę grodziową wyłożyłem nową matą trudnopalną:
Obrazek

bo fabryczną myszy mi zjadły :D
Obrazek

Składanie dolotu (z 3 kolektorow 1):
Obrazek

Uszczelka zwykła, następnie termiczna, znów zwykła i dopiero kolektor, potrzebowałem też dłuższych szpilek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i cała reszta:
Obrazek

+skrzynia:
Obrazek

Cięgna lewarka od 2.0 są dłuższe więc też trzeba było wymienić ale zostawić mój "short shifter":
Obrazek

Rezonator w zderzaku/błotniku od Z5 też trzeba było wywalić:
Obrazek

Ten od KFa wydaje się mniejszy ale ma rury o większej średnicy:
Obrazek

Nadszedł czas na przeszczep:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z wiatraka klimy musiałem ściągnąć osłonę bo zahaczała o kolektor, niestety trochę rozszarpałem bandaż przy próbach wpasowania chłodnicy (bez osłony jest 5mm odstępu):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Okazało się, że wiązka od silnika KF nie pasuje do wiązki deski rozdzielczej Z5 pomimo, że dawca jak i biorca to polifty. W KF połączenie wiązka deski-wiązka silnika ma wtyczki zawsze przedliftowe nawet jeśli to był polift. Pozostałe wtyczki (licznika, drzwi itd. są już poliftowe) Sprawa rozbiła się o te 3 kostki:
Obrazek

Więc doszło mi trochę nieoczekiwanej pracy z wypruwaniem wiązki z deski i błotników i poszukiwaniem wiązki od poliftowego KFa, bo niespodziewając się, że będzie mi to potrzebne nie wypruwałem jej z dawcy a już dawno oddałem go na szrot.

Wiązkę udało się w miarę szybko znaleźć:
Obrazek

Ale samo zdjęcie deski nie wystarczyło:
Obrazek

Wiązka idzie za nagrzewnicą, parownikiem i wiatrakiem, więc trzeba zdemontować wszystko. Również plastikowe nadkola po obu stronach bo wiązka przechodzi w rogach przez ścianę grodziową i pod błotnikami ciągnie się do lamp, wiatraków, czujników ABS, pompy ABS, przekaźników klimy itp. :D
Obrazek
Obrazek

Po przełożeniu wiązki wystarczy wszystko podłączyć i poskładać do końca:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 28 sie 2018, 18:13

Wielki szacun za ogrom pracy włożony. Mam tylko jedno Ale, czemu nie wkładałeś wiązki od k8 którą byś z łatwością spiął z ecu k8 i dzięki temu dodał sobie tak z 10KM? :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 28 sie 2018, 18:54

Bo mam przejsciowke dzieki ktorej moge to zrobic w kazdej chwili :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 28 sie 2018, 18:56

To dobrze, mam nadzieje że działa jak należy i faktycznie będzie pożytek z ecu k8 w tej budzie :D Jak chcesz coś więcej mocy to zrób lepszy dolot :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy