Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"
Skończył się zlot w Czaplinku. Pojeździliśmy, pośpiewaliśmy, robiliśmy łututu. Ciekawy pomysł z nocowaniem w powojskowym miasteczku, choć nie obyło się bez incydentów. W nocy, z niewiadomych przyczyn ostrzeliwał nas Patrol
Udało się ugrać dwa pucharki, próba torowa i ćwiartki. Niestety nie wyszło z najładniejszą mazdą zlotu, ale liczyłem się z tym że konkurencja będzie mocna
Dziękuję wszystkim którzy podpisali się na aucie, mam świetną pamiątkę ze zlotu i masę dobrych zdjęć. Jedno na przykład ukradłem Alienowi.
Większy up napiszę jak najdzie mnie wena, teraz to na czym Wam najbardziej zależy, czyli cyferki, i co się zmieniło od zlotu w Poznaniu.
Poznań:
ET: ?
Moc: 108,7 KM
Moment: 132,7Nm
Spalanie w trasie: 10l
Czaplinek `18:
ET: 15,904
Moc: 130,9 KM (+22,2)
Moment: 170,4 (+37,7)
Spalanie w trasie: 7,5l
Udało się ugrać dwa pucharki, próba torowa i ćwiartki. Niestety nie wyszło z najładniejszą mazdą zlotu, ale liczyłem się z tym że konkurencja będzie mocna
Dziękuję wszystkim którzy podpisali się na aucie, mam świetną pamiątkę ze zlotu i masę dobrych zdjęć. Jedno na przykład ukradłem Alienowi.
Większy up napiszę jak najdzie mnie wena, teraz to na czym Wam najbardziej zależy, czyli cyferki, i co się zmieniło od zlotu w Poznaniu.
Poznań:
ET: ?
Moc: 108,7 KM
Moment: 132,7Nm
Spalanie w trasie: 10l
Czaplinek `18:
ET: 15,904
Moc: 130,9 KM (+22,2)
Moment: 170,4 (+37,7)
Spalanie w trasie: 7,5l
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Graty wyników.Podziwiam za zaparcie i wykonaną robotę.Efekty są i to jest najważniejsze .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Graty wyniku, kreski fajne, ten dołek to cofka zapłonu od stukania?
No właśnie zielonego pojęcia nie mam skąd ten dołek. Pochodziłem trochę po chłopakach, popytałem, mamy kilka pomysłów i będę działał. Na pewno nie od stuku. Wg. tekkenfana czujnik stuku nie ogarnia powyżej 4k rpm. Poza tym im wyżej z obrotami tym mniejsza szansa na stuk, szczerze powiedziawszy nie słyszałem żeby jakieś n/a stukało przy tak wysokich obrotach.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Jak to co, sterowanie tylko i wyłącznie, dobrze podstroisz to powinieneś wyeliminować ten dołek. Tu brakuje tylko dobrego zestrojenia aby to wyglądało jeszcze lepiej niż wygląda. Zastanów się może nad jakimś Stand Alone jak Piorun.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
@marcinowozniako
Masz rację, przydał by się jakiś standalone...
Tylko znajdź standalone który ogarnie zmienne fazy na wariatorze i w zamkniętej pętli...
A jak już znajdziesz to sprawdź ile kosztuje i będziesz wiedział czemu tu nie jest założony
Masz rację, przydał by się jakiś standalone...
Tylko znajdź standalone który ogarnie zmienne fazy na wariatorze i w zamkniętej pętli...
A jak już znajdziesz to sprawdź ile kosztuje i będziesz wiedział czemu tu nie jest założony
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
No no, gratuluję wygranych jak i efektów ciężkich prac widzę, że cisniesz temat cały czas do przodu i są efekty, tak trzymaj
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Mam kolejne wieści w temacie prac / silnika / mocy / cyferków.
Pewnie niektórzy słyszeli, inni się domyślali, że zrobiony był tylko silnik. Sterowanie, peryferia, kolektorki, wszystko zostało od 1.5. Pierwszym etapem prac szlifowania naszego małego diamentu jest modyfikacja kolanka wydechu 2-1. Wyliczone na nowo, pocięte i pospawane. Skróciliśmy odcinek 2-1, i wydłużyliśmy od łączenia do pierwszej komory rozprężnej. Przy okazji przymodzony został kolektor wydechowy, tak żeby maksymalnie ograniczyć ewentualny próg na łączeniu.
Hamownia DETa została skorygowana możliwie blisko hamowni zlotowej, powiedziałbym nawet że może być bardziej restrykcyjna. Pomiary dokonywane z sliencerem, ale krzywa z i bez ma ten sam kształt, więc ewentualna różnica nie wychodzi dużo ponad błąd pomiarowy.
Wynik: 85,6km/litr
W kolejce do modyfikacji są... a z resztą sami niedługo zobaczycie
Pewnie niektórzy słyszeli, inni się domyślali, że zrobiony był tylko silnik. Sterowanie, peryferia, kolektorki, wszystko zostało od 1.5. Pierwszym etapem prac szlifowania naszego małego diamentu jest modyfikacja kolanka wydechu 2-1. Wyliczone na nowo, pocięte i pospawane. Skróciliśmy odcinek 2-1, i wydłużyliśmy od łączenia do pierwszej komory rozprężnej. Przy okazji przymodzony został kolektor wydechowy, tak żeby maksymalnie ograniczyć ewentualny próg na łączeniu.
Hamownia DETa została skorygowana możliwie blisko hamowni zlotowej, powiedziałbym nawet że może być bardziej restrykcyjna. Pomiary dokonywane z sliencerem, ale krzywa z i bez ma ten sam kształt, więc ewentualna różnica nie wychodzi dużo ponad błąd pomiarowy.
Wynik: 85,6km/litr
W kolejce do modyfikacji są... a z resztą sami niedługo zobaczycie
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Noo,stary,widzę rozpędzasz się.NM na poziommie 2L subaru wolnossącego przy tejmasie już musi robić robotę.Oby tak dalej
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Czyli to nie wydech blokuje go na górze obrotów. Teraz czas na dolot ale to tez moim zdaniem specjalnie nie poprawi tego dołku od 6 tyś. Tu coś z tym sterowaniem jest nie tak imho.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
To co nazywasz "dołkiem od 6 tyś" ma wartość mojego maksymalnego momentu sprzed paru miesięcy
Najlepszym pomysłem byłoby pospawanie nowych kolektorów dolot/wydech pod nowy setup, ale tego sami tak prosto nie zrobimy, zwłaszcza wydechowego. Wcześniej już pisałem że mam pomysł na mały mod obecnego kolektora, ale najlepszą opcją byłoby zmienić średnicę kanałów. Niestety w żaden sposób nie rozwiercę obecnego kolektora, a nawet jeśli, to ogranicza mnie grubość ścianki. Z dobraniem gotowego kolektora też raczej słabo, co najwyżej kombinować z miatowymi.
Najlepszym pomysłem byłoby pospawanie nowych kolektorów dolot/wydech pod nowy setup, ale tego sami tak prosto nie zrobimy, zwłaszcza wydechowego. Wcześniej już pisałem że mam pomysł na mały mod obecnego kolektora, ale najlepszą opcją byłoby zmienić średnicę kanałów. Niestety w żaden sposób nie rozwiercę obecnego kolektora, a nawet jeśli, to ogranicza mnie grubość ścianki. Z dobraniem gotowego kolektora też raczej słabo, co najwyżej kombinować z miatowymi.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Spójrz na kolektory od FPeka/FSa .Są metalowe rurowe (nie żeliwne) .Do Z5 podchodzi bez większej rzeźby.W razie czego flansze można odciąć i przyspawać pasująca .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Runner kolektora wydechowego dla rezonansu przy 6500RPM powinien mieć około 68cm licząc od zaworu do punktu łączenia rur. Czyli cztery rury powinny się połączyć dopiero gdzieś pod miską olejową. Nie znajdę takiego kolektora w seryjnych Mazdach. A jak mam kupić i rzeźbić, to chyba wolę zainwestować w giętarkę do rur
Przewinął nam się przez garaż kolektor od FSa i był problem z rozstawem kanałów. No i oczywiście runnery króciutkie. Nawet całego FSa mamy na warsztacie, bardzo smutne silniki. Średnica kanałów dolotowych mniejsza niż w ZL. I w głowicy i w kolektorze.
edit: poprawiłem
Przewinął nam się przez garaż kolektor od FSa i był problem z rozstawem kanałów. No i oczywiście runnery króciutkie. Nawet całego FSa mamy na warsztacie, bardzo smutne silniki. Średnica kanałów dolotowych mniejsza niż w ZL. I w głowicy i w kolektorze.
edit: poprawiłem
Ostatnio edytowano 31 sie 2018, 10:49 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Przewinął nam się przez garaż kolektor od FSa
To był FPekowy
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
To chyba jeden pies FP/FS.
Wiem że misiak ma dopasowany do BPeka kolektor 4-2-1 z escorta rsa,USA GT bodajże ,runnery te -2- bardzo długie ma z tego co pamiętam.Chyba ma jakieś fotki w temacie tego auta
viewtopic.php?f=312&t=175208
Wiem że misiak ma dopasowany do BPeka kolektor 4-2-1 z escorta rsa,USA GT bodajże ,runnery te -2- bardzo długie ma z tego co pamiętam.Chyba ma jakieś fotki w temacie tego auta
viewtopic.php?f=312&t=175208
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Eklerek323f napisał(a):To był FPekowy
Taki też u nas był Ale tutaj Płomień raczej pisał albo o dolotowym który leży na półce albo o wydechowym od który zakładaliśmy u Michała (gt10r5)
Bo_Lo napisał(a):To chyba jeden pies FP/FS.
Nie wiem jak dolot, wydechowe są troszkę inne ale prawie pasują zamiennie.
A co do tego kolektora do BP to takie coś mniej więcej jest teraz (oczywiście żeliwne i w innym kształcie ale nam chodzi o długość kanałów), problem polega na tym że to łączenie 4-2 a nie 2-1 powinno być pod silnikiem. A najlepiej by było zrobić kolektor 4-1, oczywiście z łączeniem też pod silnikiem.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Jedyna przewaga kolektora 4-2-1 nad 4-1 to możliwość upchania tego majdanu pod maską. Dochodzi jeszcze kwestia, że im niższe obroty ma wspierać, tym dłuższe powinny być runnery. W ten sposób producent któremu zależy na elastyczności w zakresie zwykłej pracy, czyli średnich obrotów, musiałby zrobić taki kolektor z 20cm dłuższy, niż byłby kolektor "tuningowy" liczony pod wysokie obroty. Dlatego fabryki mają to w pompce, i składają byle by działało.
Mamy już ostateczny pomysł na zrobienie kolektora dolotowego do ZM-VE. Poszły pierwsze równania i pierwsze korekty. Zakładałem, że kolektor od ZMa nawet nieźle daje radę, ale łupnąłem się w wyliczeniach. A nawet bym powiedział, że w założeniach, bo liczy za mnie excel
Kolektor dolotowy oblicza się z czasów wałka, pojemności i obrotów. Gdzie jest haczyk? Czas wałka liczy się nie bezwzględny, tylko (zwyczajowo) przy wzniosie krzywki powyżej 0,05 cala. W ten sposób zamiast 230*, dostajemy 190*, co wystrzeliwuje wszystkie poprzednie wyliczenia w kosmos i spada nam na głowy deszcz strąconych satelitów.
Przykład? Krótkie kanały w kolektorze ZMa liczonym przy 230* dają rezonans około 6700 rpm. Liczone na 190* (czyli poprawnie) zwracają wartość 5600RPM. Skąd pewność, że teraz się nie mylę? Bo nagle obliczenia dla długości runnerów zgrały się z obliczeniami dla średnicy przelotu.
Wniosek? Kolektor musi iść pod nóż.
Mamy już ostateczny pomysł na zrobienie kolektora dolotowego do ZM-VE. Poszły pierwsze równania i pierwsze korekty. Zakładałem, że kolektor od ZMa nawet nieźle daje radę, ale łupnąłem się w wyliczeniach. A nawet bym powiedział, że w założeniach, bo liczy za mnie excel
Kolektor dolotowy oblicza się z czasów wałka, pojemności i obrotów. Gdzie jest haczyk? Czas wałka liczy się nie bezwzględny, tylko (zwyczajowo) przy wzniosie krzywki powyżej 0,05 cala. W ten sposób zamiast 230*, dostajemy 190*, co wystrzeliwuje wszystkie poprzednie wyliczenia w kosmos i spada nam na głowy deszcz strąconych satelitów.
Przykład? Krótkie kanały w kolektorze ZMa liczonym przy 230* dają rezonans około 6700 rpm. Liczone na 190* (czyli poprawnie) zwracają wartość 5600RPM. Skąd pewność, że teraz się nie mylę? Bo nagle obliczenia dla długości runnerów zgrały się z obliczeniami dla średnicy przelotu.
Wniosek? Kolektor musi iść pod nóż.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
sewo napisał(a):Podpisy na aucie dajesz w klar czy za duża waga już będzie?
Też mu to proponowałem
Niestety do Łodzi Cetek jechał w deszczu i jak wrócił to nie było już czego lakierować
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości