Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez rafał88 » 8 sty 2018, 11:16

Ale tajemnica <rotfl> Jak ktoś jest w temacie i tak o tym wie,ze pasują <faja> Jak ktos ma łeb na karku to nawet po wymiarach porowanujac tarcze dojdzie do tego :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 8 sty 2018, 15:54

Biniu napisał(a):Do BA V6 pasują tarcze mx5 NB 1.8 które sa na 4x100 piasty.

modzic zwrotnice z BABP to bezsens i strata czasu. Zero opcji rozwoju. A na BAV6 będzie mógł wrzucić nawet heble 299mm z GH.

Oczywiście że tak, Płomień jednak bardziej patrzy pod kątem kompromisu masy nieresorowanej i skuteczności a nie wsadzeniu jak największego hebla,stąd mój post .Ciekawe jak wyjdzie porównanie tych zestawów na UKP.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 8 sty 2018, 16:07

No, ale w tym sporcie zmiana silnika to chleb powszedni. Nie wiadomo w jakim kierunku potoczy się projekt w przyszłości. Wrzucając zwrotnice z BAV6 ma jakieś opcje rozwoju na przyszłość gdyby chciał robić torówkę pod większe prędkości.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 9 sty 2018, 11:08

Ostatnie elementy układanki już do mnie jadą.
Tarcze Zimmermann i klocki OEM Mazda.
Zobaczymy w jakim stanie są zaciski, które też już są w trakcie przesyłki.

Masakrycznie ciężko jest dobrać dobre klocki do BA V6, więc postanowiłem póki co odpuścić sobie sportowe. W razie czego zawsze mogę dokupić, jak będę miał na to więcej kasy. Tymczasem i tak będzie spory przeskok z uwagi na średnicę tarczy i tłoczka, + tarcza nawiercana. Klocki oem też będą sporo lepsze od tych które miałem. Nie pamiętam co tam wrzuciłem, ale nie był to jakiś sztos.

Niedługo będę podawał spostrzeżenia i pomiary, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Płomień » 22 sty 2018, 15:53

Zima <3
Nocne latanie z Grupą Łódzką <serduszka>
20524179_1435295719925894_1613273553_o.png
27141207_1435295913259208_2125173600_o.png


A modów nowych brak.
A nie, odelżyłem budę o 15kg! Wywaliłem zwały śniegu i lodu z podwozia i tylnego zderzaka <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Wiciu KL » 22 sty 2018, 16:26

Drifty na ręcznym pod Lidlem? :D Ja tej zimy szaleje tylko firmowym wozem <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 23:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Biniu » 22 sty 2018, 16:41

Pod biedronka. Nauka wychodzenia z podsterowności i nadsterowności.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 22 sty 2018, 16:47

Ładnie nazwane :D Bo już chciałem tu jakiegoś mema wkleić <lol>

Pokaż no ten końcowy lepiej, duży trochę jak na 1.6 :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2018, 19:25

Ale za to jakie 1.6 drugiego takiego chyba nie ma w Polsce :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Biniu » 22 sty 2018, 19:40

1.5 raczej :P
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 22 sty 2018, 23:14

Foto końcowego jest dwie strony wcześniej.
Nie śmiać się, tłumik to wierna kopia mugena, wykonana zgodnie z moimi dokładnymi wytycznymi, specjalnie pod ten projekt.

...

Najtańszy jaki znalazłem :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez dam92 » 24 sty 2018, 20:10

Płomień, końcowy Ci się wypali za jakiś czas i zacznie chodzić głośniej i przestanie aż tak buczeć :D
Jak założyłem ten wydech do siebie to na początku jak usłyszałem jak to chodzi to zrobiłem "ojej co ja zrobiłem" ale jak się wypalił to było całkiem spoko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Płomień » 1 lut 2018, 08:41

No i się zaczęło.

Środa, 8:00. Wolne w pracy, wjeżdżam na warsztat. 8:14 auto jest w górze bez kół...
Czekałem na ten dzień od pewnego czasu. Kompletowałem części.

Do zrobienia miałem drobne naprawy w zawieszeniu, swap zwrotnic i hamulców, zapoliuretanowanie przodu, + zmiany w geometrii. Przy okazji wpadną nowe łożyska, "tuningowany" korektor siły hamowania, sworznie. Nie opłacało się rozbijać tego na drobne, lepiej wszystko za jednym rzutem.

Pierwsza z rzeczy która może Was zaciekawić, to modyfikacja z serii

"Głupie pomysły Płomienia – nie róbcie tego w domu!"

27650887_1807274026010625_607641122_o.jpg
Wiem że są nierówno, zauważyłem dopiero po wrzuceniu zdjęcia.


Dłubiąc mocowanie sworznia robię 3 rzeczy na raz. Zwiększam rozstaw kół, zwiększam pochylenie sworznia, i wyprzedzenie sworznia. Wszystko w imię lepszego prowadzenia w zakrętach. Pewnie wielu z Was zainteresują kwestię wytrzymałości – mam w przygotowaniu płytki wzmacniające 4mm, więc będzie mocniejsze niż fabryka.
Pewnie można by się zapytać, "Dlaczego fabryka tego nie zrobiła?" Otóż zrobiła, pomiędzy generacjami BG i BA. Ja "tylko" pociągnąłem ten pomysł dalej.

Dzisiaj, przy odrobinie szczęścia uda mi się skończyć pierwszy etap prac przedsezonowych. Za jednym rzutem skończę hamulce i 1/3 planowanych modyfikacji zawieszenia.

Wiem że najpierw miał wylądować kubeł, ale jest zbyt duże ryzyko że nie wyrobiłbym się z kasą i pracami na Poznań. Fotel który mam jest git, a może i on też nie uchroni się przed moją patologiczną potrzebą modzenia wszystkiego co wpadnie mi w ręce <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Płomień » 3 lut 2018, 00:16

Jak ja lubię pisać post pod postem. Uwielbiam. Zawsze wtedy mam wrażenie że gadam sam do siebie. Ale jak wyedytuję poprzedni, to nie będzie widać że wpadło coś nowego, może ktoś tam oczekuje na nowe wieści.

Auto już na chodzie.

Parking.jpg


Mało że na chodzie, bo nawet złożone. Hamulce w zestawie: zwrotnice i zaciski BA V6, tarcze MX5. Pomimo małych perypetii z uszczelkami dało radę wszystko złożyć.

tarcza.jpg


Nawet ładnie spasowało się z kołem. Czternastki by na to raczej nie weszły. Wcześniej miałem taką samą wielkość tarczy na przodzie jak i na tyle, teraz przynajmniej przednie wystają spod felgi.
Pierwsze wrażenie z działania było dość intensywne, siła hamowanie jest wyraźnie większa. Na dniach podjadę na SKP sprawdzić, jak tylko zestaw się troszkę ułoży.

koło.jpg


Tuleje wahaczy przód zapoliuretanowane, stukające elementy wymienione na nie-stukające, a części skrzypiące pouczone, że skrzypienie w aucie jest niemile widziane. Zawieszenie przednie jest teraz cichutkie, na tyle na ile pozwala beton bez tłumienia <faja>

zwrotnica.jpg


Zmiana kątów i poszerzenie osi dało odczuwalne efekty. Samochód prowadzi się odrobinę inaczej niż wcześniej, i mam wrażenie że ciut lepiej się trzyma. Jednak do kwestii swoich odczuć podchodzę z dystansem, zmianę na plus dałaby sama wymiana luźnego sworznia i ustawienie zbieżności. Najważniejsze prace już skończone, reszta to ustawienie i testy.

Parking2.jpg


Niestety plan nie został wykonany w całości, winą za to można – przynajmniej po części – obarczyć kilka niemotoryzacyjnych przypadków które spotkały mnie podczas prac. Od przygotowywania Cetka do sezonu oderwą mnie teraz inne auta, które wypadało by kiedyś naprawić, albo pomóc przy innych projektach. Mogę zdradzić, że niedługo w dziale 323/Mx-3 pojawią się dwa nowe tematy z Grupy Łódzkiej przy których maczam palce. :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 3 lut 2018, 00:40

Tak to w tych tematach jest ze mało kto chce coś napisać. Dam Ci radę, napisz post ze sprzedajesz auto za 15k gwarantuje wysyp postów i komentarzy <lol>

A na serio, ja czekam na porównanie czasów 0-60-0 mam nadzieję że takie testy porobiles na Starym zestawie i jak się ułoży zrobisz na nowym aby zobaczyć jak to się przełoży na przyspieszanie auta masa tarczy i zacisku przecież większa.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 3 lut 2018, 08:50

Nie porobilismy. Brakło czasu na takie pierdoły. A i pogoda ostatnio była bardzo zmienna ciężko byłoby o powtarzalne warunki na ulicy
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafał88 » 3 lut 2018, 12:30

Ta felga 15'ka tylko tylko weszła ;p Fajny setup z tymi heblami <spoko> Pomysl z przednim zawiasem spoko na takie latanie bo raczej na ulice nie potrzebne ;p Mnie irytuje wlasnie tyl , niby pochylenie kół jest ale tak wyglada wizualnie jakby go nje bylo... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Biniu » 3 lut 2018, 18:02

rafał88 napisał(a):Ta felga 15'ka tylko tylko weszła ;p Fajny setup z tymi heblami <spoko> Pomysl z przednim zawiasem spoko na takie latanie bo raczej na ulice nie potrzebne ;p Mnie irytuje wlasnie tyl , niby pochylenie kół jest ale tak wyglada wizualnie jakby go nje bylo... :|


No teraz wygląda jak rasowy rejskar, a nie heble dla popierdolek.

Co do pochylenia kół z tyłu to powiem tak. Stay tuned. Jest na to pewne rozwiązanie być może zostanie niedługo udostepnione na szerszą skalę :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafał88 » 4 lut 2018, 17:11

Nooo fabrycznie była mała tarcza i na ulice sie nadaje do normalnej jazdy , ale w takiej jeździe to raczej słaby temat. Z takim zestawem bedzie to hamowac jak trzeba i zawsze bedzie zapas jesli chodzi o skutecznosc i przegrzanie .

Nooo da sie da, ale ja to raczej zrobie na wakacjacch i z załozonymi urzadzeniami ,zeby nie przegiąc pałki :P Serio dziwne to jest , przod mam -1.6/-1.54, a tył troche mialem popierdzielone ,ze wzgledu na uszkodzony wahacz wleczony lewy, ale pochylenie było -0.6/prawe a lewe -2.03 i było minimalnie za granicą tolerancji na lewym takze pewnie bedzie polowanie w granice jak przod jest .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Płomień » 5 lut 2018, 12:58

Podpowiem Ci, że smartfon zadziwiająco dobrze i powtarzalnie jest w stanie określić camber, nie potrzebne są super urządzenia. Wystarczy płaska, pozioma powierzchnia i przyłożyć smartfona do rantu felgi, o ile jest równy. Ja ostatnio zacząłem tak regulować u siebie.

Różnica 1,5 stopnia to sporo, jest to odczuwalne w prowadzeniu auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy