Strona 2 z 3

PostNapisane: 19 wrz 2016, 18:00
przez wronx13
DARO MAZDA 323 napisał(a):a sprawdzałeś kompresje na cylindrach przed rozbiórka . warto było pojeździc z 2, 3 dni i zobaczyć czy oleju nie ubywa , nie dymi na biało lub niebiesko

ale widzę że robota pali Ci się w rękach <spoko>


Gdyby była w lepszym stanie na pewno nacieszyłbym się nią dłużej :P Zrobiłem nią około 130 kilometrów, i powiem tak silniczkowi na pewno dużo mocy nie ubyło, nie dymi ani przy obciążeniu ani na wolnych, olej ucieka dość szybko przez nieszczelną pokrywę zaworów i kopułkę. Kompresji nie zdążyłem sprawdzić, ale przed zamontowaniem wszystkie uszczelki, pierścienie na pewno wymienię, mam na to spooro czasu :)

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 24 wrz 2016, 12:38
przez wronx13
Dzisiaj sprezentowałem sobie nowy felunek :) Szkoda tylko że moje intry miały nie ten rozmiar co trzeba bo nie ukrywam to felgi które najbardziej trafiają w mój gust :/ :p . Zamieniłem się za RH ZW1 8x17. Jeszcze tylko w złoto prysnąć ;)

PostNapisane: 10 sty 2017, 15:20
przez seba323f
Ładne te ZW1.
Jak sprawa silnika? Wiadomo coś?

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 20 sty 2017, 07:43
przez wronx13
Chwilowo zbieram fundusze na małe zakupy. W sumie mogę powiedzieć że prawie cały silnik BPT(BP26) idzie na sprzedaż albo na szrot. Zostawiam jedynie mocniejsze korby i wtryskiwacze. Jeśli ktoś by chciał zakupić na szybkosci oryginalną Turbosprężarkę od GTX'a IHI VJ21 to proszę pisać. Sprzedaję razem z kolektorem, i downpipem, czyli plug&play. Dodatkowe pieniążki przydadzą się na nowe zabiegi :)

[EDIT] W tym miesiącu planowałem dać głowicę od BP05 na małe frezowanie kanałów, ale czy nie lepiej będzie zaopatrzyć się w BP4W? HLA mają swoje wady. Mając też dwie głowice, mogę już zrobić exhintake mod ;)[/EDIT]

PostNapisane: 21 sty 2017, 15:32
przez k1bic93
bierz głowice od mx'a, jeżeli poszukasz to możesz wyrwać bardzo tanio taką głowice i wtedy problem z głowy z hydro ;)

PostNapisane: 19 lut 2017, 20:52
przez wronx13
Panowie, polećcie mi firmę/kogoś kto podejmie się dotarcia zaworów, powiększenia i polerki kanałów głowicy. Nie chcę się sam do tego zabierać, wolę zostawić to komuś kto zna się na rzeczy i ma do tego narzędzia.

edit. szukam również kogoś sprawdzonego kto zbudował by mi baranka na T4 i WG.
Chciałbym wszystko poogarniać do zlotu :p

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 27 lut 2017, 13:46
przez wronx13
Mały up, żeby nie było, że nic się nie dzieje .. ;)

PostNapisane: 27 lut 2017, 14:44
przez Bo_Lo
Widzę że się nie poddajesz <spoko> to z Tobą pisałem jakiś czas temu nt kolektora z turbo po regeneracji do BP05 w BA?

PostNapisane: 27 lut 2017, 14:58
przez wronx13
Siemanko, zapewne tak :) . Cały czas się zastanawiam nad sprzedażą, nowy kolektor i turbina to łączny wydatek około 3kzł, co mocno uszczupli mój budżet, a wiele gratów muszę jeszcze ogarnąć. Myślę że w tym sezonie odpuszczę i dmuchnę VJ21. Celuję w plus minus 300 koników. Dzisiaj blok z wałem poszedł do ogarnięcia.

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 27 lut 2017, 15:09
przez AsaroV
Ale będzie rakieta :D
Powodzenia i wytrwania życzę

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 27 lut 2017, 15:12
przez DARO MAZDA 323
Na jakiej turbinie chcesz 300 KM osiągnąć ?

PostNapisane: 27 lut 2017, 18:09
przez Bo_Lo
wronx13 napisał(a):Siemanko, zapewne tak :) . Cały czas się zastanawiam nad sprzedażą, nowy kolektor i turbina to łączny wydatek około 3kzł, co mocno uszczupli mój budżet, a wiele gratów muszę jeszcze ogarnąć. Myślę że w tym sezonie odpuszczę i dmuchnę VJ21. Celuję w plus minus 300 koników. Dzisiaj blok z wałem poszedł do ogarnięcia.

W Poznaniu ogarniesz kolektor pod TD04 za ok 1500zł

PostNapisane: 27 lut 2017, 19:18
przez wronx13
DARO MAZDA 323 napisał(a):Na jakiej turbinie chcesz 300 KM osiągnąć ?

Oryginalnej :P VJ21 spokojnie dmucha do 1.2 bara. Megasquirt lub inna świnka, większe wtryskiwacze i myślę że 260+ będzie na pewno.

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 28 lut 2017, 09:44
przez DARO MAZDA 323
Przy zdrowym silniku 1,1 bara chłopaki mieli 230 KM
ja na 0,8 miałem 190 KM , wtryski seria i pompa paliwa od GTX .
Myśłe ze jak dasz wtryski od REXA , jakąś mocniejszą pompę paliwa typu Bosch lub Walbro , dobry ICEK , zdrowa turbina to 250 , 260 jest relane ale to trzeba dobrze spiąć komputerem zewnętrznym i wystroić

z tego co czytam to wiesz co robisz więc kibicuję <spoko>

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 19 mar 2017, 12:52
przez wronx13
Mały up. :)
Blok przehonowany, sprawdzony pod kątem owalizacji i jest okey. Płaszczyzna ładnie splanowana. Wał na szczęście obszedł się bez szlifu, jedynie polerowanie. Zamach delikatnie stoczony i przygotowany pod nowe sprzęgiełko.
<sex:konik> xD.
Co do turbo zostanę jednak w tym sezonie przy VJ21, może uda się zrobić hybrydę.
Dwie stówki zapłaciłem za wszystko. Mogę podać nazwę zakładu :P .

Re: Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991

PostNapisane: 20 mar 2017, 09:47
przez DARO MAZDA 323
no to tylko składać wiosna od jutra a silnik jeszcze trzeba dotrzeć ;(

Re: Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991

PostNapisane: 20 mar 2017, 19:12
przez wronx13
Jeszcze sporo pracy przed oficjalnym pierwszym odpaleniem :P. Muszę poczekać do następnego miesiąca, bo nowe uszczelki całego motoru wyszły nietanio i brakło na kute korby.

PostNapisane: 8 wrz 2017, 22:44
przez wronx13
Panowie mam pytanie co do tłoków, niestety bardzo cięzko mi znaleźć je w nominale tj. 83mm dostępne są jedynie 83,5 czyli nadwymiar, bez szlifu się nie obejdzie jak się domyślam, a bardzo chciałbym go uniknąć, ponieważ jestem zdania, że skrawanie powierzchni tulei osłabi jej strukturę i może skrócić żywotność. Jakieś sugestie ?

PostNapisane: 9 wrz 2017, 19:41
przez Bo_Lo
Myślę że Tekkenfan może cos pomóc
https://www.facebook.com/BurboAstina/?fref=ts
lub pytaj mohd'a na tej grupie

https://www.facebook.com/groups/170030656685130/


Pogadaj też z Gromkiem,mocno siedzi w tematach GTX/GTR
https://www.facebook.com/piotr.gromek.3?fref=ts

PostNapisane: 10 wrz 2017, 11:05
przez k1bic93
ja kupiłem wiseco 84mm i grało to bardzo fajnie i nie miałem żadnych problemów później ;)