Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wronx13 » 19 wrz 2016, 17:00

DARO MAZDA 323 napisał(a):a sprawdzałeś kompresje na cylindrach przed rozbiórka . warto było pojeździc z 2, 3 dni i zobaczyć czy oleju nie ubywa , nie dymi na biało lub niebiesko

ale widzę że robota pali Ci się w rękach <spoko>


Gdyby była w lepszym stanie na pewno nacieszyłbym się nią dłużej :P Zrobiłem nią około 130 kilometrów, i powiem tak silniczkowi na pewno dużo mocy nie ubyło, nie dymi ani przy obciążeniu ani na wolnych, olej ucieka dość szybko przez nieszczelną pokrywę zaworów i kopułkę. Kompresji nie zdążyłem sprawdzić, ale przed zamontowaniem wszystkie uszczelki, pierścienie na pewno wymienię, mam na to spooro czasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez wronx13 » 24 wrz 2016, 11:38

Dzisiaj sprezentowałem sobie nowy felunek :) Szkoda tylko że moje intry miały nie ten rozmiar co trzeba bo nie ukrywam to felgi które najbardziej trafiają w mój gust :/ :p . Zamieniłem się za RH ZW1 8x17. Jeszcze tylko w złoto prysnąć ;)
Załączniki
olx_image_2016-09-20_21-53-30.jpg
IMG_20160924_122407.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez seba323f » 10 sty 2017, 14:20

Ładne te ZW1.
Jak sprawa silnika? Wiadomo coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez wronx13 » 20 sty 2017, 06:43

Chwilowo zbieram fundusze na małe zakupy. W sumie mogę powiedzieć że prawie cały silnik BPT(BP26) idzie na sprzedaż albo na szrot. Zostawiam jedynie mocniejsze korby i wtryskiwacze. Jeśli ktoś by chciał zakupić na szybkosci oryginalną Turbosprężarkę od GTX'a IHI VJ21 to proszę pisać. Sprzedaję razem z kolektorem, i downpipem, czyli plug&play. Dodatkowe pieniążki przydadzą się na nowe zabiegi :)

[EDIT] W tym miesiącu planowałem dać głowicę od BP05 na małe frezowanie kanałów, ale czy nie lepiej będzie zaopatrzyć się w BP4W? HLA mają swoje wady. Mając też dwie głowice, mogę już zrobić exhintake mod ;)[/EDIT]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez k1bic93 » 21 sty 2017, 14:32

bierz głowice od mx'a, jeżeli poszukasz to możesz wyrwać bardzo tanio taką głowice i wtedy problem z głowy z hydro ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez wronx13 » 19 lut 2017, 19:52

Panowie, polećcie mi firmę/kogoś kto podejmie się dotarcia zaworów, powiększenia i polerki kanałów głowicy. Nie chcę się sam do tego zabierać, wolę zostawić to komuś kto zna się na rzeczy i ma do tego narzędzia.

edit. szukam również kogoś sprawdzonego kto zbudował by mi baranka na T4 i WG.
Chciałbym wszystko poogarniać do zlotu :p
Ostatnio edytowano 27 lut 2017, 14:12 przez wronx13, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez wronx13 » 27 lut 2017, 12:46

Mały up, żeby nie było, że nic się nie dzieje .. ;)
Załączniki
17016406_647708365430146_1706986412_o.jpg
17035385_624468947753313_81516287_n.jpg
16997168_624468934419981_507932702_n.jpg
16997509_624465584420316_357913399_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez Bo_Lo » 27 lut 2017, 13:44

Widzę że się nie poddajesz <spoko> to z Tobą pisałem jakiś czas temu nt kolektora z turbo po regeneracji do BP05 w BA?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wronx13 » 27 lut 2017, 13:58

Siemanko, zapewne tak :) . Cały czas się zastanawiam nad sprzedażą, nowy kolektor i turbina to łączny wydatek około 3kzł, co mocno uszczupli mój budżet, a wiele gratów muszę jeszcze ogarnąć. Myślę że w tym sezonie odpuszczę i dmuchnę VJ21. Celuję w plus minus 300 koników. Dzisiaj blok z wałem poszedł do ogarnięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez AsaroV » 27 lut 2017, 14:09

Ale będzie rakieta :D
Powodzenia i wytrwania życzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez DARO MAZDA 323 » 27 lut 2017, 14:12

Na jakiej turbinie chcesz 300 KM osiągnąć ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Bo_Lo » 27 lut 2017, 17:09

wronx13 napisał(a):Siemanko, zapewne tak :) . Cały czas się zastanawiam nad sprzedażą, nowy kolektor i turbina to łączny wydatek około 3kzł, co mocno uszczupli mój budżet, a wiele gratów muszę jeszcze ogarnąć. Myślę że w tym sezonie odpuszczę i dmuchnę VJ21. Celuję w plus minus 300 koników. Dzisiaj blok z wałem poszedł do ogarnięcia.

W Poznaniu ogarniesz kolektor pod TD04 za ok 1500zł
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wronx13 » 27 lut 2017, 18:18

DARO MAZDA 323 napisał(a):Na jakiej turbinie chcesz 300 KM osiągnąć ?

Oryginalnej :P VJ21 spokojnie dmucha do 1.2 bara. Megasquirt lub inna świnka, większe wtryskiwacze i myślę że 260+ będzie na pewno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez DARO MAZDA 323 » 28 lut 2017, 08:44

Przy zdrowym silniku 1,1 bara chłopaki mieli 230 KM
ja na 0,8 miałem 190 KM , wtryski seria i pompa paliwa od GTX .
Myśłe ze jak dasz wtryski od REXA , jakąś mocniejszą pompę paliwa typu Bosch lub Walbro , dobry ICEK , zdrowa turbina to 250 , 260 jest relane ale to trzeba dobrze spiąć komputerem zewnętrznym i wystroić

z tego co czytam to wiesz co robisz więc kibicuję <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez wronx13 » 19 mar 2017, 11:52

Mały up. :)
Blok przehonowany, sprawdzony pod kątem owalizacji i jest okey. Płaszczyzna ładnie splanowana. Wał na szczęście obszedł się bez szlifu, jedynie polerowanie. Zamach delikatnie stoczony i przygotowany pod nowe sprzęgiełko.
<sex:konik> xD.
Co do turbo zostanę jednak w tym sezonie przy VJ21, może uda się zrobić hybrydę.
Dwie stówki zapłaciłem za wszystko. Mogę podać nazwę zakładu :P .
Załączniki
17356801_1014622788671445_33221797_o.jpg
17356856_1014622632004794_938981860_o.jpg
17407819_1014622548671469_83908704_o.jpg
17407927_1014622488671475_15209891_o.jpg
17408144_1014622765338114_144030324_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez DARO MAZDA 323 » 20 mar 2017, 08:47

no to tylko składać wiosna od jutra a silnik jeszcze trzeba dotrzeć ;(
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez wronx13 » 20 mar 2017, 18:12

Jeszcze sporo pracy przed oficjalnym pierwszym odpaleniem :P. Muszę poczekać do następnego miesiąca, bo nowe uszczelki całego motoru wyszły nietanio i brakło na kute korby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez wronx13 » 8 wrz 2017, 21:44

Panowie mam pytanie co do tłoków, niestety bardzo cięzko mi znaleźć je w nominale tj. 83mm dostępne są jedynie 83,5 czyli nadwymiar, bez szlifu się nie obejdzie jak się domyślam, a bardzo chciałbym go uniknąć, ponieważ jestem zdania, że skrawanie powierzchni tulei osłabi jej strukturę i może skrócić żywotność. Jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez Bo_Lo » 9 wrz 2017, 18:41

Myślę że Tekkenfan może cos pomóc
https://www.facebook.com/BurboAstina/?fref=ts
lub pytaj mohd'a na tej grupie

https://www.facebook.com/groups/170030656685130/


Pogadaj też z Gromkiem,mocno siedzi w tematach GTX/GTR
https://www.facebook.com/piotr.gromek.3?fref=ts
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez k1bic93 » 10 wrz 2017, 10:05

ja kupiłem wiseco 84mm i grało to bardzo fajnie i nie miałem żadnych problemów później ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy