Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wronx13 » 15 cze 2016, 23:35

[EDIT 20-03-2019] Jako, że niebieska MX3 wylądowała końcowo na szrocie i służy mi jedynie jako dawca dla srebrnej MX3 z 98', jej temat uważam za zakończony ;)

Witajcie :D,

Chciałbym Wam przedstawić mój nowy (i z pewnością znany na forum :D) nabytek.
Po wielu przejechanych kilometrach i zwiedzonych miejscach moim pierwszym autem, niezawodną, piękną, ekonomiczną 323F 1.5 (:D), przyszedł czas i pieniążki na kupno czegoś, szybkiego, mocnego i cieszącego oko... i nie było to Audi 90 Coupe po swapie na 2.8 ACK w "idealnym" według właściciela stanie, które po przejechaniu przeze mnie 500 kilometrów na oględziny, wypluło cały olej na asfalt, na pewnej Iłżyckiej drodze hahaha .
Wybór padł na kolejną Mazdę. Nie ważne jakby nie katowana przez początkującego kierowcę 323F, nigdy mnie nie zawiodła. Od miesiąca jestem zadowolonym posiadaczem Mazdy MX-3 po swapie na 1.8 BPT z 323 GTX'a, która z tego co zdążyłem znaleźć, karierę na forum robiła.

Przebieg: ??

Rocznik: 1991

Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-el. szyberdach

Modyfikacje:
-zegary indiglo
-wskaźnik doładowania Autogauge Swiss/Stepmaster 60AGBO-RPK
-nacinane tarcze
-sportowe sprężyny
-tłumik końcowy RM Motors
-tłumik środkowy Borla
-Manual Boost Controller no name :D
-Blow Off HKS SQV2
-Oil Catch Tank D1 Spec.

Plany:
Przywrócenie silnika do stanu "jak z fabryki" i stopniowy HP+
Polepszenie właściwości trakcyjnych – poliuretany, gwint itp.
Środek w skórce i dobre audio.

Silnik:
1.8 BPT z Mazdy 323BG GTX


W przeszłości nie raz malowana i spawana, ma się całkiem dobrze, przyspiesza i hamuje :D.
Rzeczy które zostały zrobione od ostatniego posta na tym forum to wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy i jej planowanie oraz regeneracja turbiny w TURBOTECH'u. W miarę możliwości postaram się zdawać relacje z wykonywanych nad nią prac :).
Załączniki
DSC00042.JPG
DSC00045.JPG
DSC00051.JPG
DSC00091.JPG
Ostatnio edytowano 20 mar 2019, 23:11 przez wronx13, łącznie edytowano 13 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez Piotrek_154 » 16 cze 2016, 13:09

Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze oraz uzupełnienie opisu zgodnie z poradnikiem
viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez wronx13 » 20 cze 2016, 15:38

Dzisiaj znalazłem przyczynę wysokiego spalania oleju, które po remoncie góry i tak się utrzymywało :D

zxc.JPG


Zaworek odpowietrzenia silnika, mała pierdołka, a tyle stresu. Niestety bardzo kruchy rozpadł mi się w ręce. Teraz albo ebay, albo używka ze szrotu, bo nowego nie mogę nigdzie w PL znaleźć, ASO kosmiczna pewnie cena.

Zamówiłem też Oil Catch Tank. Taki bajer ;p

Universal-Blue-red-silver-black-Aluminum-D1-Spec-Square-Racing-Oil-Catch-Tank-Can.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez k1bic93 » 20 cze 2016, 17:45

napisz do carspeedu oni mają od mx-5 coś mi się kojarzy, ja taki kupiłem, ale jeszcze nie założyłem...
koszt to coś koło 100> ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez tomeczek333 » 20 cze 2016, 19:35

I znowu Mazda zmieniła właściciela. Ciekawe czy Ty zaopiekujesz się nią dłuższy czas :D
A warto by jej poświęcić trochę czasu i pieniędzy, bo wygląda na mocno zadbaną, a i silnik jest ze sporym potencjałem.

Plany widzę że już są, to nie pozostaje mi nic innego niż trzymać kciuki za ich zrealizowanie <spoko>

Co do zaworka zmierz średnicę. Może uda się dopasować od innego silnika, to nic innego jak zwykły zawór zwrotny. O ile średnica będzie taka sama to powinno działać bo tam filozofii żadnej nie ma.

Powodzenia <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 12:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez wronx13 » 20 cze 2016, 20:32

Wróciłem od kumpla. Miał akurat 323BG na części i mam trochę zmęczony już zaworek, ale sprawa się komplikuje jeśli chodzi o jego gniazdo. Przy pasowaniu nowego zaworka w pokrywie, zużyte gumowe gniazdo delikatnie się rozpadło, a spora jego część gdzieś znikła w środku...
DSC00097.JPG
DSC00098.JPG
DSC00096.JPG


Drugą sprawą są pewne niepokojące dźwięki, które raz na jakiś czas pojawiają się przy pracy silnika.
Nagrane na szybko kalkulatorem :)


Czuję, że remont szykuje się coraz szybciej.
Ostatnio edytowano 28 lut 2017, 21:23 przez wronx13, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 cze 2016, 07:42

stuka puka zaraz cos się <dupa> :(
Ostatnio edytowano 21 cze 2016, 11:54 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez dam92 » 21 cze 2016, 08:36

Brzmi to trochę jak słabe ciśnienie oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez witek » 22 cze 2016, 10:51

Produkcja w 97? W tym roku to ona moze miala pierwsza rejestrację w polsce :D stawiam ze rocznikowo to 91 lub 92 ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez wronx13 » 22 cze 2016, 13:29

witek napisał(a):Produkcja w 97? W tym roku to ona moze miala pierwsza rejestrację w polsce :D stawiam ze rocznikowo to 91 lub 92 ;)


Masz rację, zdekodowałem VIN auta i wiem już nieco więcej. Rok produkcji rzeczywiście 1991 :D. Poprawiam błędy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez wronx13 » 15 wrz 2016, 14:23

Witam,

Po małej przerwie mam pytanie. Kupiłem mazdę 323F GT z silnikiem o małym przebiegu. Dysponuję silnikiem 1.8BP i 1.8BPT. Planuję wyremontowanego BP stopniowo uturbić, na razie posługując się gratami z BPT. Nie wiem w jakim stanie są graty w BPT i czy warto je przerzucać. Co wy na to panowie? Co byście mi poradzili, z którego silnika i jakie części przygotować do zbudowania konkretnego zestawu?
BPT jest juz dość zużyty, na zimnym silniku przy dodaniu gazu na wysokich obrotach jakby nie palił na jeden cylinder, gaśnie, na ciepłym się uspokaja, stracił na mocy itd .. Jednym słowem nie chce mi się przy nim grzebać. Kolejne, przekładać wtryski z BPT czy może zaopatrzyć się o wydajniejsze?
Zbliża się zima więc będę miał dużo czasu na mody, mam nadzieję że zdążę do zlotu bo chciałbym się na nim ten pierwszy raz pojawić :) Ruszamy ostro z tematem :)

P.S Jeśli ktoś chce, felgi z MX3 są na sprzedaż, priv.

Pozdrawiam :)
Załączniki
415283107_8_1000x700_mazda-323f-mazda-323-elekrtyka-wspoma-tanio-_rev008.jpg
358759099_8_1000x700_mazda-mx-3-mazda-mx3-18-turbo-190-km-.jpg
Ostatnio edytowano 1 lut 2017, 21:27 przez wronx13, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 wrz 2016, 08:05

zerknij do działu projekty. Z BP 05 chłopaki robią 230 KM ( silnik z GT ) z silnika z GTX ( seryjnie utrrbionego ) spokojnie można zrobić 250 KM jak masz oba silniki i zdowe graty rozbebesz silnik z GTX i porównaj z GT.
Na perno korby z gtx sa mocniejsze tylko pytanie w jakim stanie sa u Ciebie .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez wronx13 » 17 wrz 2016, 05:45

Kurde, aż szkoda jest mi rozbierać tak ładnej orginalnej 323F GT :( . Kupiłem ją za cenę 'dobrego obiadu'. Jeszcze nigdy nie słyszalem takiej kultury pracy BP05. Przebieg 169tys, stała w garażu dziadka kilka lat nie używana i rdza zaczęła już jeść progi i kawałeczek podłogi. W sumie zastanawiam się czy nie dać jej drugiego życia bo na pewno na nie zasługuje. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez honda2911 » 17 wrz 2016, 09:56

A miałbyć taki dobry ten silnik po remontach u poprzednich właścicieli
Ostatnio edytowano 17 wrz 2016, 14:42 przez honda2911, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez rafał88 » 17 wrz 2016, 10:02

Noo miałbyc <rotfl> Jak na zimnym nie bangla to moze być pierdoła i dlatego tez na mocy traci. Ale jesli masz drugi silnik w bdb kondycji to ten moze najwyzej rozebrać na graty. Powodzenia życze ;) <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez seba323f » 17 wrz 2016, 13:10

BG oryginalnych GT w ładnym stanie już praktycznie nie ma. Załóż temat z autem i podziel się zdjęciami jak całość wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez tomeczek333 » 17 wrz 2016, 14:05

Jakbyś jednak nie ratował tej BG GT to raczej byłbym chętny na fotele z niej jak będziesz rozbierał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 12:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez wronx13 » 17 wrz 2016, 17:43

Dzisiaj obejrzałem dokładnie GT. Cieszę się, że dojechałem nią do domu 80 kilometrów i żyję :D. Zawieszenia z tyłu nie ma a nawet jesli coś z niego zostało to nie wiem do czego moznaby je było przyczepić :D
Także, GT idzie na rozbiórkę. Dostępne wszystko oprócz silnika i skrzyni :) . Mogę wysłać kurierem. Zaklepywać na priv :P .
Załączniki
IMG_20160917_111234.jpg
IMG_20160917_110844.jpg
IMG_20160917_111509.jpg
IMG_20160917_111611.jpg
IMG_20160917_111524.jpg
IMG_20160917_111327.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez wronx13 » 19 wrz 2016, 13:41

A co tam, walnę sobie posta pod postem :D
Przy pomyślnych wiatrach za parę godzin będę go miał na stole :D
Załączniki
IMG_20160919_143733.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 15:12
Posty: 31 (3/0)
Skąd: Poznań
Auto: @ Mazda MX-III 1.6 B6D-T 1998
@ Mazda MX-III 1.8 BP-T 1991
[*] Mazda 323F BG GT 1.8BP 1996
[*] Mazda 323F BA 1.5Z5 1994

Postprzez DARO MAZDA 323 » 19 wrz 2016, 14:28

a sprawdzałeś kompresje na cylindrach przed rozbiórka . warto było pojeździc z 2, 3 dni i zobaczyć czy oleju nie ubywa , nie dymi na biało lub niebiesko

ale widzę że robota pali Ci się w rękach <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy