Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991
[EDIT 20-03-2019] Jako, że niebieska MX3 wylądowała końcowo na szrocie i służy mi jedynie jako dawca dla srebrnej MX3 z 98', jej temat uważam za zakończony
Witajcie ,
Chciałbym Wam przedstawić mój nowy (i z pewnością znany na forum ) nabytek.
Po wielu przejechanych kilometrach i zwiedzonych miejscach moim pierwszym autem, niezawodną, piękną, ekonomiczną 323F 1.5 (:D), przyszedł czas i pieniążki na kupno czegoś, szybkiego, mocnego i cieszącego oko... i nie było to Audi 90 Coupe po swapie na 2.8 ACK w "idealnym" według właściciela stanie, które po przejechaniu przeze mnie 500 kilometrów na oględziny, wypluło cały olej na asfalt, na pewnej Iłżyckiej drodze .
Wybór padł na kolejną Mazdę. Nie ważne jakby nie katowana przez początkującego kierowcę 323F, nigdy mnie nie zawiodła. Od miesiąca jestem zadowolonym posiadaczem Mazdy MX-3 po swapie na 1.8 BPT z 323 GTX'a, która z tego co zdążyłem znaleźć, karierę na forum robiła.
Przebieg:
Rocznik: 1991
Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-el. szyberdach
Modyfikacje:
-zegary indiglo
-wskaźnik doładowania Autogauge Swiss/Stepmaster 60AGBO-RPK
-nacinane tarcze
-sportowe sprężyny
-tłumik końcowy RM Motors
-tłumik środkowy Borla
-Manual Boost Controller no name
-Blow Off HKS SQV2
-Oil Catch Tank D1 Spec.
Plany:
Przywrócenie silnika do stanu "jak z fabryki" i stopniowy HP+
Polepszenie właściwości trakcyjnych – poliuretany, gwint itp.
Środek w skórce i dobre audio.
Silnik:
1.8 BPT z Mazdy 323BG GTX
W przeszłości nie raz malowana i spawana, ma się całkiem dobrze, przyspiesza i hamuje .
Rzeczy które zostały zrobione od ostatniego posta na tym forum to wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy i jej planowanie oraz regeneracja turbiny w TURBOTECH'u. W miarę możliwości postaram się zdawać relacje z wykonywanych nad nią prac .
Witajcie ,
Chciałbym Wam przedstawić mój nowy (i z pewnością znany na forum ) nabytek.
Po wielu przejechanych kilometrach i zwiedzonych miejscach moim pierwszym autem, niezawodną, piękną, ekonomiczną 323F 1.5 (:D), przyszedł czas i pieniążki na kupno czegoś, szybkiego, mocnego i cieszącego oko... i nie było to Audi 90 Coupe po swapie na 2.8 ACK w "idealnym" według właściciela stanie, które po przejechaniu przeze mnie 500 kilometrów na oględziny, wypluło cały olej na asfalt, na pewnej Iłżyckiej drodze .
Wybór padł na kolejną Mazdę. Nie ważne jakby nie katowana przez początkującego kierowcę 323F, nigdy mnie nie zawiodła. Od miesiąca jestem zadowolonym posiadaczem Mazdy MX-3 po swapie na 1.8 BPT z 323 GTX'a, która z tego co zdążyłem znaleźć, karierę na forum robiła.
Przebieg:
Rocznik: 1991
Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-el. szyberdach
Modyfikacje:
-zegary indiglo
-wskaźnik doładowania Autogauge Swiss/Stepmaster 60AGBO-RPK
-nacinane tarcze
-sportowe sprężyny
-tłumik końcowy RM Motors
-tłumik środkowy Borla
-Manual Boost Controller no name
-Blow Off HKS SQV2
-Oil Catch Tank D1 Spec.
Plany:
Przywrócenie silnika do stanu "jak z fabryki" i stopniowy HP+
Polepszenie właściwości trakcyjnych – poliuretany, gwint itp.
Środek w skórce i dobre audio.
Silnik:
1.8 BPT z Mazdy 323BG GTX
W przeszłości nie raz malowana i spawana, ma się całkiem dobrze, przyspiesza i hamuje .
Rzeczy które zostały zrobione od ostatniego posta na tym forum to wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy i jej planowanie oraz regeneracja turbiny w TURBOTECH'u. W miarę możliwości postaram się zdawać relacje z wykonywanych nad nią prac .
Ostatnio edytowano 20 mar 2019, 23:11 przez wronx13, łącznie edytowano 13 razy
Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze oraz uzupełnienie opisu zgodnie z poradnikiem
viewtopic.php?f=321&t=177089
viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 14:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Dzisiaj znalazłem przyczynę wysokiego spalania oleju, które po remoncie góry i tak się utrzymywało
Zaworek odpowietrzenia silnika, mała pierdołka, a tyle stresu. Niestety bardzo kruchy rozpadł mi się w ręce. Teraz albo ebay, albo używka ze szrotu, bo nowego nie mogę nigdzie w PL znaleźć, ASO kosmiczna pewnie cena.
Zamówiłem też Oil Catch Tank. Taki bajer ;p
Zaworek odpowietrzenia silnika, mała pierdołka, a tyle stresu. Niestety bardzo kruchy rozpadł mi się w ręce. Teraz albo ebay, albo używka ze szrotu, bo nowego nie mogę nigdzie w PL znaleźć, ASO kosmiczna pewnie cena.
Zamówiłem też Oil Catch Tank. Taki bajer ;p
I znowu Mazda zmieniła właściciela. Ciekawe czy Ty zaopiekujesz się nią dłuższy czas
A warto by jej poświęcić trochę czasu i pieniędzy, bo wygląda na mocno zadbaną, a i silnik jest ze sporym potencjałem.
Plany widzę że już są, to nie pozostaje mi nic innego niż trzymać kciuki za ich zrealizowanie
Co do zaworka zmierz średnicę. Może uda się dopasować od innego silnika, to nic innego jak zwykły zawór zwrotny. O ile średnica będzie taka sama to powinno działać bo tam filozofii żadnej nie ma.
Powodzenia
A warto by jej poświęcić trochę czasu i pieniędzy, bo wygląda na mocno zadbaną, a i silnik jest ze sporym potencjałem.
Plany widzę że już są, to nie pozostaje mi nic innego niż trzymać kciuki za ich zrealizowanie
Co do zaworka zmierz średnicę. Może uda się dopasować od innego silnika, to nic innego jak zwykły zawór zwrotny. O ile średnica będzie taka sama to powinno działać bo tam filozofii żadnej nie ma.
Powodzenia
Wróciłem od kumpla. Miał akurat 323BG na części i mam trochę zmęczony już zaworek, ale sprawa się komplikuje jeśli chodzi o jego gniazdo. Przy pasowaniu nowego zaworka w pokrywie, zużyte gumowe gniazdo delikatnie się rozpadło, a spora jego część gdzieś znikła w środku...
Drugą sprawą są pewne niepokojące dźwięki, które raz na jakiś czas pojawiają się przy pracy silnika.
Nagrane na szybko kalkulatorem
Czuję, że remont szykuje się coraz szybciej.
Drugą sprawą są pewne niepokojące dźwięki, które raz na jakiś czas pojawiają się przy pracy silnika.
Nagrane na szybko kalkulatorem
Czuję, że remont szykuje się coraz szybciej.
Ostatnio edytowano 28 lut 2017, 21:23 przez wronx13, łącznie edytowano 1 raz
stuka puka zaraz cos się
Ostatnio edytowano 21 cze 2016, 11:54 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Brzmi to trochę jak słabe ciśnienie oleju
- Od: 22 maja 2011, 21:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
witek napisał(a):Produkcja w 97? W tym roku to ona moze miala pierwsza rejestrację w polsce stawiam ze rocznikowo to 91 lub 92
Masz rację, zdekodowałem VIN auta i wiem już nieco więcej. Rok produkcji rzeczywiście 1991 . Poprawiam błędy
Witam,
Po małej przerwie mam pytanie. Kupiłem mazdę 323F GT z silnikiem o małym przebiegu. Dysponuję silnikiem 1.8BP i 1.8BPT. Planuję wyremontowanego BP stopniowo uturbić, na razie posługując się gratami z BPT. Nie wiem w jakim stanie są graty w BPT i czy warto je przerzucać. Co wy na to panowie? Co byście mi poradzili, z którego silnika i jakie części przygotować do zbudowania konkretnego zestawu?
BPT jest juz dość zużyty, na zimnym silniku przy dodaniu gazu na wysokich obrotach jakby nie palił na jeden cylinder, gaśnie, na ciepłym się uspokaja, stracił na mocy itd .. Jednym słowem nie chce mi się przy nim grzebać. Kolejne, przekładać wtryski z BPT czy może zaopatrzyć się o wydajniejsze?
Zbliża się zima więc będę miał dużo czasu na mody, mam nadzieję że zdążę do zlotu bo chciałbym się na nim ten pierwszy raz pojawić Ruszamy ostro z tematem
P.S Jeśli ktoś chce, felgi z MX3 są na sprzedaż, priv.
Pozdrawiam
Po małej przerwie mam pytanie. Kupiłem mazdę 323F GT z silnikiem o małym przebiegu. Dysponuję silnikiem 1.8BP i 1.8BPT. Planuję wyremontowanego BP stopniowo uturbić, na razie posługując się gratami z BPT. Nie wiem w jakim stanie są graty w BPT i czy warto je przerzucać. Co wy na to panowie? Co byście mi poradzili, z którego silnika i jakie części przygotować do zbudowania konkretnego zestawu?
BPT jest juz dość zużyty, na zimnym silniku przy dodaniu gazu na wysokich obrotach jakby nie palił na jeden cylinder, gaśnie, na ciepłym się uspokaja, stracił na mocy itd .. Jednym słowem nie chce mi się przy nim grzebać. Kolejne, przekładać wtryski z BPT czy może zaopatrzyć się o wydajniejsze?
Zbliża się zima więc będę miał dużo czasu na mody, mam nadzieję że zdążę do zlotu bo chciałbym się na nim ten pierwszy raz pojawić Ruszamy ostro z tematem
P.S Jeśli ktoś chce, felgi z MX3 są na sprzedaż, priv.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 lut 2017, 21:27 przez wronx13, łącznie edytowano 1 raz
zerknij do działu projekty. Z BP 05 chłopaki robią 230 KM ( silnik z GT ) z silnika z GTX ( seryjnie utrrbionego ) spokojnie można zrobić 250 KM jak masz oba silniki i zdowe graty rozbebesz silnik z GTX i porównaj z GT.
Na perno korby z gtx sa mocniejsze tylko pytanie w jakim stanie sa u Ciebie .
Na perno korby z gtx sa mocniejsze tylko pytanie w jakim stanie sa u Ciebie .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kurde, aż szkoda jest mi rozbierać tak ładnej orginalnej 323F GT . Kupiłem ją za cenę 'dobrego obiadu'. Jeszcze nigdy nie słyszalem takiej kultury pracy BP05. Przebieg 169tys, stała w garażu dziadka kilka lat nie używana i rdza zaczęła już jeść progi i kawałeczek podłogi. W sumie zastanawiam się czy nie dać jej drugiego życia bo na pewno na nie zasługuje.
Noo miałbyc Jak na zimnym nie bangla to moze być pierdoła i dlatego tez na mocy traci. Ale jesli masz drugi silnik w bdb kondycji to ten moze najwyzej rozebrać na graty. Powodzenia życze
- Od: 8 mar 2010, 18:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jakbyś jednak nie ratował tej BG GT to raczej byłbym chętny na fotele z niej jak będziesz rozbierał
Dzisiaj obejrzałem dokładnie GT. Cieszę się, że dojechałem nią do domu 80 kilometrów i żyję . Zawieszenia z tyłu nie ma a nawet jesli coś z niego zostało to nie wiem do czego moznaby je było przyczepić
Także, GT idzie na rozbiórkę. Dostępne wszystko oprócz silnika i skrzyni . Mogę wysłać kurierem. Zaklepywać na priv .
Także, GT idzie na rozbiórkę. Dostępne wszystko oprócz silnika i skrzyni . Mogę wysłać kurierem. Zaklepywać na priv .
A co tam, walnę sobie posta pod postem
Przy pomyślnych wiatrach za parę godzin będę go miał na stole
Przy pomyślnych wiatrach za parę godzin będę go miał na stole
a sprawdzałeś kompresje na cylindrach przed rozbiórka . warto było pojeździc z 2, 3 dni i zobaczyć czy oleju nie ubywa , nie dymi na biało lub niebiesko
ale widzę że robota pali Ci się w rękach
ale widzę że robota pali Ci się w rękach
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości