Jakiś czas planowałem już zakup MX-3 i... stało się! Zdecydowałem się na ten samochód ponieważ szukałem auta w nadwoziu coupe/hatchback które zapewni lepsze osiągi i komfort niż moje poprzednie auto czyli Honda Civic V z silnikiem 1.3 i bazowym wyposażeniem bez klimatyzacji.
Udało mi się znaleźć egzemplarz posiadający komplet wyposażenia – choć czasem brakuje mi szyberdachu
Dodatkowo samochód posiada sekwencyjną instalację LPG.
Kolor: VX – Noble Green
Dane techniczne:
Pojemność skokowa --- 1598 cm3
Typ silnika --- benzynowy
Moc silnika --- 107 KM przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy --- 134 Nm
Umiejscowienie wałka rozrządu --- DOHC
Liczba cylindrów --- 4
Układ cylindrów --- rzędowy
Liczba zaworów --- 4
Przebieg w momencie zakupu --- 221500km
Przebieg na 01.05.2017r. -------249000km
Sekwencyjna instalacja LPG do 2024r.
Wyposażenie:
-Klimatyzacja
-Lusterka elektryczne
-Hamulce tarczowe na 4 kołach
-Elektryczne szyby
-ABS
-Centralny zamek
-Spoiler klapy od V6
-15" alufelgi Speedline z oponami Hankook Ventus V12 Evo 205/50
Zrobione
Pod maską:
– Wymiana silnika na 1.6 z Mazdy Xedos z 166 tyś. km. na liczniku, przy stanie 227 tyś. km. – poprzedni pobierał olej, teraz pobór oleju w normie – zalany olejem TEXACO HAVOLINE EXTRA 10W40 przy 237 tyś. km. po zastosowaniu Millers Oils Engine Flush
– Założenie nowego rozrządu przy zmianie silnika
– Wymiana alternatora i założenie nowego paska BANDO
– Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
– Montaż nowej chłodnicy – poprzednia już puszczała.
– Wymiana kabli i świec
– Nowa rura dolotu
– Wymiana zaworu VICS
– Wymiana 4 tulejek drążka zmiany biegów – zlikwidowało to luz na drążku dzięki czemu teraz nie da się mieszać lewarkiem po wrzuceniu biegu, wszystko działa sztywno i sprawnie
– Wymiana filtra powietrza oraz filtra LPG
– Wymiana elektrozaworu parownika LPG
Zawieszenie i hamulce:
– Zmiana linek hamulca ręcznego i regulacja ręcznego
– Wymienione amortyzatory przód/tył wraz z osłonami i odbojami
– Wymiana tulei wahaczy wzdłużnych
– Wymiana gniazda amortyzatora prawy tył
– Wymiana tylnych łączników stabilizatora
Koła:
– Świeżo malowane proszkowo alufelgi Speedline 15" z oponami Hankook Ventus V12 Evo w rozmiarze 205/50
Wizualne:
– Odmalowanie ramion wycieraczek
– Odmalowanie halogenów
Do zrobienia
– Przegląd stanu hamulców i przy okazji odmalowanie zacisków w czarny kolor i być może wymiana osłon tarcz
– Sprawdzenie poprawności ustawienia rorządu – mam pewne wątpliwości czy teraz jest na pewno OK
– Sprawdzenie zbieżności – chcę mieć pewność, że wszystko jest OK bo szkoda opon
– Plastiki bagażnika – część ma ułamane mocowania i nie trzyma się to pefekcyjnie przez co czasem dobiegają stamtąd jakieś dźwięki
– Odmalowanie wnętrza lamp na czarno – aktualnie z wnętrza lamp straszą tylko resztki srebrzanki
– Serwis klimatyzacji – czynnik po jakimś czasie ucieka – możliwe, że winna jest chłodnica klimatyzacji która jest już stara i nie wygląda najlepiej.
– Założenie dokładki na przód z pakietu V6.
Taki był stan auta po zakupie w czerwcu 2016 roku:
15 calowe alufelgi Speedline czekają na opony...
... i otrzymują je na wiosnę 2017

Początkowo nie spodziewałem się, że będę musiał naprawiać tyle rzeczy w tym aucie, posiadało ono swoje bolączki i kosztowało dużo pracy, czasu i pieniędzy ale na chwilę obecną udało mi się je doprowadzić do dobrego stanu technicznego, gdzie do zrobienia pozostały tylko drobne i mniej kosztowne rzeczy.
Niestety wrogiem tego pojazdu okazała się rdza, która okazała się rozwijać zakamuflowana gdzieś w progach, w związku z czym będzie czekać mnie decyzja co z tym zrobić – prawdopodobnie jeśli uda się znaleźć za jakiś czas środki na ten cel to progi zostaną wymienione tak, żeby zrobić to raz a porządnie, na razie postaram się to zabezpieczyć, żeby korozja nie postępowała.