Mazda 323F BJ RF4F '02/ WR Blue Mica, Pakiet ETUDE :)
Piotrek93 napisał(a):etude
Piękna mordeczka
Gratulacje, znalezienie tej perełki graniczy z cudem
Czekam na więcej zdjęć
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
Foty, foteczki
Miałem pomysł taki, aby lusterka, spoiler i listwy boczne były białe ze złotym brokatem. Jednak po przymiarce stwierdziłem że wygląda to słabo więc te elementy pozostają czarne z niebieskim brokatem. Samochód został wczoraj wypolerowany, przez rok używania i moje lenistwo w okresie zimowym (jeździłem na myjnię ręczną) lakier był w kiepskim stanie, ale już jest ok . Żarniki o barwie 4300K zastąpione zostały żarnikami 6000K . Obramówki reflektorów przednich polakierowałem na czarny połysk, ale to już na poprzednim zdjęciu było widać
W PL raczej nie jest jedyna z tym zderzakiem. Jakiś czas temu widziałem na olx BJ na sprzedaż i też taki miała. Ale na forum z tego co widzę mam go jako jedyny
Miałem pomysł taki, aby lusterka, spoiler i listwy boczne były białe ze złotym brokatem. Jednak po przymiarce stwierdziłem że wygląda to słabo więc te elementy pozostają czarne z niebieskim brokatem. Samochód został wczoraj wypolerowany, przez rok używania i moje lenistwo w okresie zimowym (jeździłem na myjnię ręczną) lakier był w kiepskim stanie, ale już jest ok . Żarniki o barwie 4300K zastąpione zostały żarnikami 6000K . Obramówki reflektorów przednich polakierowałem na czarny połysk, ale to już na poprzednim zdjęciu było widać
W PL raczej nie jest jedyna z tym zderzakiem. Jakiś czas temu widziałem na olx BJ na sprzedaż i też taki miała. Ale na forum z tego co widzę mam go jako jedyny
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Dużo traci bez porządnego koła
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
chmielu_KL napisał(a):Dużo traci bez porządnego koła
Fakt, te koła po założeniu tego pakietu wydają się zbyt małe . W tym sezonie już nic nie zmieniam, ale na wiosnę chciałbym wrzucić jakieś 17" Jeszcze dwie fotki.
Beny napisał(a):Zdjęcia fajne ale z takiej oerspektywy/daleka ze słabo widać pakiet sesja do poprawy.
Na szybko robione, brak ostatnio czasu na cokolwiek. Nawet polerkę musiałem skończyć szybciej niż początkowo zamierzałem ją robić. Może za tydzień uda mi się znaleźć fajny plener to porobię lepsze fotki.
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
17stka będzie w sam raz byle by, opona nie balon
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Rafalkom napisał(a):Pokażesz dokładne zdjęcia lakieru po polerce? Jestem ciekaw tego koloru i jego ziarna. Wygląda świetnie
Mówisz – masz. Jeszcze ciepłe, przed chwilą robione . Jeśli jutro będzie słonecznie to zrobię jeszcze kilka zdjęć i wrzucę.
Dopisano 10 lip 2017, 17:45:
Specjalnie dla Rafalkom
Tak, wiem – zderzak sterczy ale to dlatego, że od spodu nie jest po tej stronie przykręcony. Jak pierwszym razem zdejmowałem poprzedni zderzak to śruba się urwała i jakoś tak się złożyło, że do tej pory jej nie usunąłem
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Piotrek93 na początku wątku wspomniałeś że zmieniłeś kluczyk na scyzoryk, takie występowały także fabryczne czy przerabiałeś z czegoś?
Próbowałeś może jakoś podebrać z innego samochodu podłokietnik? Ten standardowy jest dość krótki i myślałem żeby go z czegoś przełożyć ale nie znalazłem odpowiedniego żeby pasował do schowka i nieco do zawiasu. Z tym zawiasem to mniej więcej bo na drukarce 3D sobie dorobię pod rozstaw śrub odpowiedni adapter, byle mocowanie było podobnie rozwiązane.
Próbowałeś może jakoś podebrać z innego samochodu podłokietnik? Ten standardowy jest dość krótki i myślałem żeby go z czegoś przełożyć ale nie znalazłem odpowiedniego żeby pasował do schowka i nieco do zawiasu. Z tym zawiasem to mniej więcej bo na drukarce 3D sobie dorobię pod rozstaw śrub odpowiedni adapter, byle mocowanie było podobnie rozwiązane.
Przód i pakiet robi robotę, jeszcze odpowiednie koło i trochę niżej a może to być jedna z najładniejszych BJ w Polsce.
Ano może być ładniutka, tyle że poza tymi odpowiednimi kołami to myślę że będą potrzebne dystanse (mniej więcej takie jak u Rafalkoma) + oczywiście dłuższe szpilki , bez nich albo bez szerszych opon trochę dziwie to obecnie wygląda z pakietem, coś jak bez pakietu na dojazdówkach. W większą średnicę to bym pewnie nie szedł przy drogach takie jakie mamy, na R15 z profilem 50 czy 55 to się całkiem fajnie jeździ, w miarę sztywno i komfortowo.
czy zastosować dystanse czy nie decyduje ET felgi jeśli będzie odpowiednie to może się bez nich obejść.
Jesli by te felgi mialy zostac to dystans by sie przydal a jak nie te szukac innych felg z lepszym et
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
no dokładnie tylko z tymi 4ma śrubami, rozstawionymi chyba inaczej niż w VAG'u i dobraniem ładnych felg pod jeszcze odpowiednie ET to może nie być prosty mix na rynku, dlatego zasugerowałem że dystanse mogą być potrzebne, ale spróbować można, szczególnie jak kogoś interesują koła zamiennikowe, bo mnie takie nie interesują, szybko jeżdżę i nie chcę mieć bicia opon na jajowatej nowej feldze. Można szukać nowych zamienników prostych ale to loteria, dość kosztowna loteria.
Jak szukalem dystansow to sa po 350zl na all ale czy do bj podejda takie to nie wiem
Co masz na mysli zamiennikowe?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Co masz na mysli zamiennikowe?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
o kurcze to nieźle dystanse kosztują, jeszcze szpilki do tego dłuższe, siok...
zamiennikowe czytaj nie oryginalne Mazdy i innych niż uznane marki produkujące fele na pierwszy montaż
zamiennikowe czytaj nie oryginalne Mazdy i innych niż uznane marki produkujące fele na pierwszy montaż
Rozmiar 4x100 nie jest jakiś rzadki ale na pewno lepiej ma Sportive bo np można by było dać felgi z M6 czy nawet RX8 ale niestety Mazda tu się nie popisała i trzeba szukać coś w innych makach. Również jestem za tym że lepiej poszukać ładnej felgi która szła na pierwszy montaż niż jakiegoś wątpliwej jakości chińczyka z plasteliny.
Zoomi napisał(a):no dokładnie tylko z tymi 4ma śrubami, rozstawionymi chyba inaczej niż w VAG'u i dobraniem ładnych felg pod jeszcze odpowiednie ET to może nie być prosty mix na rynku, dlatego zasugerowałem że dystanse mogą być potrzebne, ale spróbować można, szczególnie jak kogoś interesują koła zamiennikowe, bo mnie takie nie interesują, szybko jeżdżę i nie chcę mieć bicia opon na jajowatej nowej feldze. Można szukać nowych zamienników prostych ale to loteria, dość kosztowna loteria.
W tej bj rozstaw to 4x100 czyli bardzo popularny, przy czym otwor centrujacy wynosi 54,1mm co jest w praktyce jednym z najmniejszych i z powodzeniem mozna adaptowac felgi w tym rozstawie ktore posiadaja wiekszy otwor centrujacy a ich jest bez liku, wystarczy wejsc na alledrogo, a filozofie na temat niebezpieczestw w przypadku nieOEM`owych felg sa sluszne tylko w przypadku najtanszych chinczykow niewiadomego pochodzenia, nawet nie umiem przytoczyc "marek" takich felg, ja jezdze latem na Ronalach R38 i nie mam z nimi najmniejszych problemow i bez zadnego "ale" daje sie je wywazyc na zero, a kupilem je uzywane. Co do dlugich szpilek sam to przerobilem dosc intensywnie i w tej chwili moge sluzyc rada, i moje zdanie jest takie ze jezeli potrzebujesz dystansu powyzej 25mm nie baw sie w zadne wymiany szpilek bo to strata czasu, pieniedzy i w zasadzie ciezko odwracalna modyfikacja ukladu jezdnego auta. Rozwiazanie jest prostrze i duzo bardziej bezpieczne, dystanse przykrecane do piasty, oczywiscie sa drozsze ale biorac pod uwage wymiane szpilek koszt wyjdzie porownywalny. Do tego nalezy dodac ze w bj z silnikiem ZM szpilki na przedniej i tylnej osi sa inne, gwint ten sam jednak srednica czesci radelkowanej z przodu wynosi 14,8mm natomiast na tyle 13mm. Przy czym o ile znac wymiary to nie problem to dostac taki gwint z radelkiem o takiej srednicy chyba tylko na zamowienie za niemale pinionse. W kwestii bezpieczestwa moge powiedziec tyle, jezeli jest to zrobione z glowa to nie ma zadnych obaw, ja posiadajac z tylu szpilki o dlugosci 76mm jezdzilem na dystansie przelotowym 25mm i nic sie nie stalo, nawet zadna sruba sie nie poluzowala, a jezdze bardzo agresywnie praktycznie wiekszosc czasu. Ale najpewniejsze rozwiazanie to dystans przykrecany, driftowozy posiadaja takie o grubosciach nawet do 10cm i to do ciezkiego upalania i kola nie odlatuja. Ale jezeli mowimy o odsadzeniu kola np OEM o 2cm to moim zdaniem szkoda zachodu, najprosciej zmienic felge, no chyba ze ktos jest przywiazany do swoich felg
Piotrek, dzieki za zdjecia. Lakierek jest piekny, jestem w szoku. Na zywo musi robic mega robote. Pozostaje obnizyc zawieszenie, dodac moze pare smaczkow i ewentualnie zmienic kolo, na 17`ce bylaby to jedna z najlepszych bj w polsce i nic tylko jezdzic na show&shine z takim lakierem
Dzięki za miłe słowa, fajnie się czyta komentarze w których piszecie że auto się podoba
Tematem felg, dystansów i obniżenia zajmiemy się w przyszłym sezonie, jeżeli będę jeszcze w posiadaniu tego auta, gdyż troszkę mnie to auto zaczyna nudzić i coraz częściej rozmyślam nad jakimś innym, bardziej komfortowym samochodem
Z tego co wiem w BJ nie występowały fabrycznie scyzoryki, ja kupiłem taki : http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa-mazda-2-3-5-6-323f-rx8-xedos-i4949077038.html . Nie było to do końca P&P ale bez tragedii. Niestety po roku scyzoryk się popsuł, wypustki w obudowie się ułamały i kluczyk nie składał/rozkładał się . Muszę sobie nowy zamówić, jednak tym razem chyba wybiorę ten : http://allegro.pl/kluczyk-scyzoryk-obudowa-mazda-323-626-premacy-i6286255176.html.
Z podłokietnikiem nic nie kombinowałem. Zajmuję za kierownicą pozycję taką (oparcie dość mocno pochylone w tył, rodzina i znajomi śmieją się że jeżdżę na "leżąco"), że dla mnie jest ok. Spełnia swoją funkcję, przy zmianie biegów jedynie rękę z niego muszę zdejmować
Tematem felg, dystansów i obniżenia zajmiemy się w przyszłym sezonie, jeżeli będę jeszcze w posiadaniu tego auta, gdyż troszkę mnie to auto zaczyna nudzić i coraz częściej rozmyślam nad jakimś innym, bardziej komfortowym samochodem
Zoomi napisał(a):Piotrek93 na początku wątku wspomniałeś że zmieniłeś kluczyk na scyzoryk, takie występowały także fabryczne czy przerabiałeś z czegoś?
Próbowałeś może jakoś podebrać z innego samochodu podłokietnik? Ten standardowy jest dość krótki i myślałem żeby go z czegoś przełożyć ale nie znalazłem odpowiedniego żeby pasował do schowka i nieco do zawiasu. Z tym zawiasem to mniej więcej bo na drukarce 3D sobie dorobię pod rozstaw śrub odpowiedni adapter, byle mocowanie było podobnie rozwiązane.
Z tego co wiem w BJ nie występowały fabrycznie scyzoryki, ja kupiłem taki : http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa-mazda-2-3-5-6-323f-rx8-xedos-i4949077038.html . Nie było to do końca P&P ale bez tragedii. Niestety po roku scyzoryk się popsuł, wypustki w obudowie się ułamały i kluczyk nie składał/rozkładał się . Muszę sobie nowy zamówić, jednak tym razem chyba wybiorę ten : http://allegro.pl/kluczyk-scyzoryk-obudowa-mazda-323-626-premacy-i6286255176.html.
Z podłokietnikiem nic nie kombinowałem. Zajmuję za kierownicą pozycję taką (oparcie dość mocno pochylone w tył, rodzina i znajomi śmieją się że jeżdżę na "leżąco"), że dla mnie jest ok. Spełnia swoją funkcję, przy zmianie biegów jedynie rękę z niego muszę zdejmować
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości