Mazda 323F BA Z5 '95 by Grzesiowsky --> SWAP 1.8GT :D

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez czarek1991 » 10 mar 2017, 08:10

maderix95 napisał(a):Olej lej taki jaki zaleca producent :p bo to nie tak że jak auto przekracza 200k to nagle trzeba gęstszy :)


a od kiedy to klasa lepkosci określa gęstość oleju? :D 10w40 moze byc tak samo gęsty jak 5w30


ile kuców mialy te silniki po wyjezdzie z fabryki? 124?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 08:43

Z tego co wiem to 128 :P będzie szatan :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 10 mar 2017, 09:17

Lej odrazu 5w30 albo 5w40 nie kombinuj na serio ;) Tu sie nie ma czego bać a te oleje typu 10w i 15w tylko szkodzą tym silnikom ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 09:23

I robić jakąś płukankę przed tym? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez Bo_Lo » 10 mar 2017, 10:11

rafał88 napisał(a):eraz kupie tez shella ale 5w30 a5b5

I to jest błąd.Lanie olejów tak wysokiej klasy (paradoksalnie często gorszych od tych A3 B3)przeznaczonych do DPF itd to bez sensu bo one mają''wycięte'' różne dodatki w celu ochrony dpfa itd.Do tak starych konstrukcji powinno się lać ''męskie'' oleje A3B3 które są wytrzymalszwe i mają więcej dodatków.Ja od dłuższego czasu wybieram olej na podstawie tego parametru tzn ma być 5w40(lub 10w40 na lato ale syntetyk HC) i wszystko gra.Przecież jak te silniki były produkowane to tych klas nawet jeszcze nie było ;) więc lejąc dobre 10w40 synt czy 5w40/30 i tak ''robimy im dobrze'' :D
Jak kolega ma lęki to można wlać 10w30 synthetic eneosa.Tak samo nie widzę sensu rozwodzenia się nad ttym czy full synthetic czy HC.Nasze silniki nie auważą różnicy.Aktualnie śmigam na otal Quartz 9000 5w40HC i jest miodzio. 94zł za 5L :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 10:44

To ewentualnie 1,5l na dolewke, jak bańka 5-cio litrowa :D
Dylemat jest i niektórzy trochę rozwiewają moje wątpliwości, w poprzednim silniku chociaż mi brał olej i ludzie mówili, żebym zalał 15w40, to i tak tego nie zrobiłem, bo wolałem dolać 10w niż zalepiać silnik olejem 15w :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez null » 10 mar 2017, 11:48

Mam ten sam silnik w mx-3, dobra decyzja, moim zdaniem lepsza, niz wkladanie klde.
Ja u siebie wlalem 5w40 od shella i bardzo ladnie sie na nim sprawuje, hla cichna po 2 sekundach, czasami w ogole ich nie slychac, wczesniej pograly cos kolo 5s;) Wymiane poprzedzilem plukaniem, po czym wlalem najtanszy 15w40 z beczki przejechalem 30km zlalem na cieplym syf i dopiero wlalem 5w40 ze zmiana filtra oleju. Przy nomrlanej jezdzie do 4-5k rpm oleju praktycznie nie ubywa, jedynie przy ostrzejszym traktowaniu trzeba sie liczyc z ubytkiem ;) A jesli chodzi o moc, dla mnie juz malo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2013, 10:50
Posty: 57 (1/0)
Auto: MX3 BP 128

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 15:30

O widzisz, z kolei miało u mnie iść jakieś V6, ale dużo przeróbki strasznie, a z tego silnika bez problemu idzie wyciągnąć większą moc :D
Chyba się skuszę na ten 5W30, już się orientowałem nawet w cenach takiego oleju :D
W sumie w tamtym silniku nawet za bardzo nie przejmowałem się, że bierze, tylko po prostu regularnie dolewalem :D Przecież nie będzie dawać tego oleju to co się spodziewać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 10 mar 2017, 16:17

Bo_Lo napisał(a):
rafał88 napisał(a):eraz kupie tez shella ale 5w30 a5b5

I to jest błąd.Lanie olejów tak wysokiej klasy (paradoksalnie często gorszych od tych A3 B3)przeznaczonych do DPF itd to bez sensu bo one mają''wycięte'' różne dodatki w celu ochrony dpfa itd.Do tak starych konstrukcji powinno się lać ''męskie'' oleje A3B3 które są wytrzymalszwe i mają więcej dodatków.Ja od dłuższego czasu wybieram olej na podstawie tego parametru tzn ma być 5w40(lub 10w40 na lato ale syntetyk HC) i wszystko gra.Przecież jak te silniki były produkowane to tych klas nawet jeszcze nie było ;) więc lejąc dobre 10w40 synt czy 5w40/30 i tak ''robimy im dobrze'' :D
Jak kolega ma lęki to można wlać 10w30 synthetic eneosa.Tak samo nie widzę sensu rozwodzenia się nad ttym czy full synthetic czy HC.Nasze silniki nie auważą różnicy.Aktualnie śmigam na otal Quartz 9000 5w40HC i jest miodzio. 94zł za 5L :)

W lato przelatalem na C3 klasie i nic sie nie stalo ;) Chociaz jeszcze rozwazam Synpower Fe ale to jeszcze z 4-5tysi zrobie ;)

Dopisano 10 mar 2017, 16:28:

Aaa co do plukanki to kup LM cxarny i zalej w ten olej co jest w silniku zostaw go na 1h i co 10-15min przegazowac do 3.5-4krmp. Robie tak w obu autach co zmiane oleju ;) Opla uleczylo to z picia oleju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 17:19

Bo płukanki czymś się różnią czy tylko się płaci za firmę? :D
Muszę mechanikom powiedzieć, żeby tak zrobili, albo olej sobie sam zmienię. Bo oni nie będą sobie chcieli smrodzić na zakładzie spalinami i nie będą trzymali odpalonego przez godzinę tylko przez max 10 min, albo dopóki silnik nie będzie ciepły :D Bo komu by się chciało pilnować czyjegoś odpalonego auta :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 10 mar 2017, 17:34

Noo LM wydaje sie byc bardzo dobry ;p Ale tez uzywam z shella i tez widze daje rade ;) Noo to sobie ogarniesz na spokojnie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 10 mar 2017, 17:56

To nie jest filozofia w sumie, miałem się za silnik brać samemu, ale jednak brakłoby mi czasu chyba na to. Oddałem w sumie mechanikom bo mieli to w 3 dni zrobić, a wyszło na to, że auto już prawie miesiąc u nich stoi :D Zamiast, żeby ogarnąć moje do końca to oni innymi wjeżdżają :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 10 mar 2017, 21:37

PINIĄDZE :P Za taki swap ile CI krzykneli??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 11 mar 2017, 00:54

1000 zł, może wyjść mniej lub więcej, ale policzą na pewno więcej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 11 mar 2017, 09:42

To zamiast zrobic to skonczyc i hajs wziasć to tak sie pieprzą :P Sam zrobiłbys to do tej pory ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 11 mar 2017, 10:12

No właśnie nie wiem czy im na kasie nie zależy czy co ? <co?> Za tego swapa już mają prawie miesięczna wypłatę dla mechanika, mam nadzieję że wszystko dobrze​ zrobili tak jak trzeba i auto zagada bez problemu, a nie że trzeba będzie szukać jeszcze przyczyny, bo wtedy kolejny miesiąc w <dupa> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 11 mar 2017, 10:36

Nooooo tak moze byc :) Nie wiem kto Ci dzisiaj za tysiaka pojdzie robic na mechanice <rotfl> :P
Zalezy nie zalezy, tysiak od Ciebie a po drodze 20 innych auta ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 11 mar 2017, 10:46

Mechanik około 1800 zarabia na miesiąc, tak więc dobra kasa całkiem :P A z tym tysiącem, że już wypłatę mają dla mechanika to nie pisałem serio :D
W sumie 20 aut na zbieżność i tysiąca mają :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez rafał88 » 11 mar 2017, 10:53

To tam im truj łeb niech to konczą i media jak to jedzie :p Chociaz te BP z bg lepiej jedzie niz KF takze koło 8.5 do paki bedzie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 11 mar 2017, 11:50

W sumie wystarczająco jak na początek :D 40koni więcej, tak więc myślę, że już się to będzie odpychać. Ogarnę w miarę silniczek to biorę się za podłogę, później malowanie całego auta i znowu wrócę do silnika żeby zwiększyć moc, jakis dolot, przelot i ewentualnie głowica na początek :D
Myślę, jeszcze nad jakąś ciekawą felgą i przeróbką gwintu, ale to nie w najbliższym czasie :P
Oczywiście filmik jak się silnik odpycha jakiś będzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 00:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy