Mazda 323F BA Z5 '95 by Grzesiowsky --> SWAP 1.8GT :D

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Grzesiowsky » 29 mar 2016, 18:41

Witam wszystkich :D w końcu zebrałem się, żeby opisać moją Magdalenkę. <rotfl>

Historia
Samochód wybrałem w zasadzie po namowie kolegi z forum mario626. Model ten wybrałem dzięki temu, że bardzo mi się spodobał ogólnie wyglądem. Przeszukiwałem różne ogłoszenia i nagle trafiło się fajne ogłoszenie: pierwsza myśl ? Jedziemy po ten samochodzik. Wybraliśmy się po niego w piątek 18.12.2015 (od tego dnia jestem z Madzią) :P Dojechaliśmy do komisu-tak auto kupowałem w komisie. Idę kawałek, patrze jest Mazda z ogłoszenia, od razu się w niej zakochałem. :)

Dane techniczne:
-Rok 1995
-Silnik 1.5 Z5 65kW/88KM
-Przebieg w dniu zakupu to jakieś 230tys km, a obecnie to jest około 238 tys- ciągle rośnie :D

Wyposażenie
-2 elektryczne szyby
-centralny zamek
-2 poduszki powietrzne
-elektryczny szyberdach
-podświetlana stacyjka
-regulacja kierownicy

Naprawy
-Wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów
-Wymieniona uszczelka pod kolektorem wydechowym
-Zmienione klocki hamulcowe
-Przetoczone tarcze hamulcowe
-Wymiana sprzęgła
-Wymiana oleju w skrzyni biegów i przy okazji uszczelnienie wału i półosi
-Założenie elektrycznego lusterka lewego i spawanie, bo pod starym lusterkiem znajdowało się sporo rdzy, lusterko trzymało się na wkrętach.
-Wymieniony olej na Mobil 10w40 w pierwszy dzień i Madzia zaczęła coś kopcić :P
-Czyszczenie nagrzewnicy i całego układu chłodzenia, ktoś jeździł wcześniej na wodzie
-I pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę pracy już było przy niej :P

W planach
-Może gleba, chociaż już haczę podłogą :D
-Założenie drugiego elektrycznego lusterka i podpinanie obu do elektryki
-Zakładanie lotki na tył
-Zniwelowanie ognisk rdzy na rantach drzwi, klapie i troszkę jedno nadkole od dołu zaczyna brać
-Wymiana kolektora, bo pęknięty i się tłucze w środku i cofa spaliny do środka samochodu
-Wymiana końcówki wydechu, bo zgniła i nie da się tego już pospawać
-Konserwacji podłogi, bo coś lekko zaczyna brać
-Centralny z pilota
-Założenie siłowników maski
-Założenie halogenów
-Pomalowanie felg, bębnów i zacisków, bo odchodzi lakier z nich
-Polerowanie pokrywy zaworów
-Lekkie przyciemnianie lamp z przodu i zakładanie ringa
-Blenda w czerń i lekko kierunkowskazy i stop z tyłu
-Boczne kierunkowskazy clear,dymione
-Malowanie osłony kolektora
-Założenie porządnego Car-Audio i wygłuszenie podłogi
-Naprawić antenę, bo się nie chowa i nie wysuwa

Mógłbym tak wymieniać i wymieniać, ale na wszystko trzeba pięniędzy. Pierw najważniejsze rzeczy trzeba porobić, uszczelniacze są w planach, bo troszkę oleju sobie bierze, ale jak to Z5 :D

Fotki
Klapa jak coś nie przyciemniona, tak wyszło zdjęcie. Ale jest w planach podobnie przyciemnić :)
IMG_20160402_154008.jpg
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Ostatnio edytowano 11 kwi 2017, 20:58 przez Grzesiowsky, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez Bartg » 31 mar 2016, 12:50

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Czekam zatem na lepsze zdjęcia, te były chyba Nokią 3310 robione :P Dopiero wtedy temat będzie przeniesiony do działu 323/MX-3 :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez czarek1991 » 5 kwi 2016, 12:14

Gorszego oleju nie mogles zalac :P :D Dobra baza do modów :) Jak ruda wpieprza podłoge to zrob ją w pierwszej kolejnosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzesiowsky » 5 kwi 2016, 16:31

A jaki olej polecasz wlać? Karteczki wymiany nie było, więc nie wiedziałem jaki był wcześniej. Podejrzewałem minerala, ale zalałem wkońcu tego mobila . Podłogę będę podspawywał i konserwował, ale dopiero gdzieś w maju jak będą pieniądze, bo na razie mam inne wydatki :)
Ostatnio edytowano 6 kwi 2016, 11:41 przez Grzesiowsky, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez lukasmank » 5 kwi 2016, 16:38

Sporo pracy już kosztowała a z tego co piszesz to jeszcze się nie rozpędziłeś. Gratuluję auta i zapału.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Grzesiowsky » 5 kwi 2016, 17:10

Dzięki bardzo. Tymi słowami mnie jeszcze bardziej do pracy przy niej zmotywowałeś :) się jeździ to się wszystko robi, żeby się czuć jak najlepiej i najpewniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez czarek1991 » 6 kwi 2016, 10:26

Grzesiowsky napisał(a):A jaki olej polecasz wlać? Karteczki wymiany nie było, więc nie wiedziałem jaki był wcześniej. Podejrzewałem minerala, ale zalałem wkońcu tego bila . Podłogę będę podspawywał i konserwował agdzieś w maju jak będą pieniądze, bo na razie mam inne wydatki :)


To zalezy w jakiej kondycji jest silnik, bo jak pali olej w stosunku pół na pół z paliwem to nie ma sensu ekonomicznego lać drozszy olej niz najtanszy mineralny :) Natomiast jeśli ubytek oleju jest w normie to warto zalać syntetyczny 5W30 albo 5W40. Co do producenta to Valvoline, Motul, Liqui Moly, Eneos. Castrol i Mobil to najczęściej podrabiane oleje i strach lać bo nie wiadomo co kupiłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzesiowsky » 6 kwi 2016, 11:36

Silnik ogólnie zbiera się w porządku, pracuje równo, jedynie na gazie przygasa, ale mam zamiar założyć sekwencję. A co do palenia oleju, to spali gdzieś około 1l/1000km, wycieków raczej nie ma. Przebieg to niecałe 240tys. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez mario626 » 7 kwi 2016, 07:14

I ja witam ziomala mazdowicza :D sporo rzeczy jest ogarniete ale dużo jeszcze przed wami :) silnik z kompresją na poziomie 12 bar na każdy cyl to dobry wynik :) zrobić uszczelniacze zeby oliwki nie ubywało i dalej modzić :D
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 20:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez Grzesiowsky » 7 kwi 2016, 09:34

Właśnie czekam na pieniądze i zrobię uszczelniacze :D oliwki trochę bierze przy ostrzejszej jeździe, ale da się to przeżyć. Jakby brało 0,3l/1000km to byłby lux :D i jeszcze tak, jakie uszczelniacze polecacie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez czarek1991 » 7 kwi 2016, 22:49

1l/1000km to troche duzo :) bo wychodzi ze w ciagu 10 000km dolejesz ok. 10 litrów wiec nie musisz wymieniac oleju bo ciagle dolewasz swiezy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 8 kwi 2016, 07:23

To lubi olej :P Ale jak zalewany takim syfem to nic dziwnego :)

Fele przemaluj w jakis fajny kolor , najlepiej biały :P Mam jakis sentyment do tych felg :P

Planow nie brakuje i powodzenia w ich realizacji ;) Gleba musi byc :D <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grzesiowsky » 8 kwi 2016, 08:50

No właśnie Czarek, teraz albo zmienię olej i filtr, albo sam filtr bo olej i tak świeży ciągle :D

Rafał, myślałem o białym kolorze felg i lusterek, ale wiem że będzie ciężko ten kolor w czystości utrzymać :D Glebę planuje zrobić na sprężynach-60/-40. I ewentualnie do tego amorki gazowe. A ewentualnie kolor felg to jakiś rzucający się w oczy, tylko nie wiem czy to wsią nie zawieje :D ?? Lub jeszcze złoty środek, a rant polerowany. To myślę, że zrobiłoby robotę :D

Dzięki za wypowiedzi Panowie na temat mojej Perełki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez Bartsan » 8 kwi 2016, 09:00

Lub jeszcze złoty środek, a rant polerowany. To myślę, że zrobiłoby robotę :D


Mój sen :D
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 13:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez czarek1991 » 8 kwi 2016, 09:14

Bartsan napisał(a):
Lub jeszcze złoty środek, a rant polerowany. To myślę, że zrobiłoby robotę :D


Mój sen :D


Strzał w dziesiatke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzesiowsky » 10 kwi 2016, 21:52

Witam, ostatnio z kolegą z forum (mario626) przeczyściliśmy przepustnicę i trochę podkręciliśmy obroty na gazie, bo ją trochę dławiło. Auto stało się żwawsze, zbiera się elegancko. Jeszcze innym razem zaślepię EGR. Jeszcze pasuje mi zmienić przepływkę, bo komputer wywala błąd, a przepływka nie jest też najlepszej jakości, nadaje się do kosza :D

Efekty prac :D :
Przed:
12969256_812492322189663_1286641143_n.jpg

Po:
12980517_812492312189664_1198138723_n.jpg

Środek, którego użyliśmy aby wyczyścić ten ''syf'' to:
12966718_812492328856329_503804463_n.jpg


W międzyczasie wpadły jeszcze nowe oponki na przód Viking ProTech HP 195/50/R15.
12966201_812492395522989_1449077394_n.jpg
12968743_812492388856323_466902396_n.jpg


I tu jeszcze taka mała dziurka w kolektorze, na całym obwodzie. Ktoś to spawał wcześniej, ale chyba nie użył elektrody do żeliwa. <killer> W najbliższym czasie zmienię ten kolektor. <jupi>
12980394_812492332189662_1520155500_n.jpg

W następny weekend, mam zamiar zabrać się za malowanie lamp, przyciemnianie kierunkowskazów przednich i bocznych, malowanie ramion wycieraczek. :D
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 21:58 przez Grzesiowsky, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez adamowski10 » 10 kwi 2016, 21:57

Good job <spoko> Powodzenia, autko ładnie się prezentuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2014, 23:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Grzesiowsky » 10 kwi 2016, 22:00

adamowski10 napisał(a):Good job <spoko> Powodzenia, autko ładnie się prezentuje :)


Dzięki kolego za miłe słowa. Dopiero zaczynam modzić, ale pasowałoby mieć więcej pieniędzy. Ale małymi krokami do celu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Postprzez adamowski10 » 10 kwi 2016, 22:10

Wiadomo, fundusze ważna sprawa, u mnie podobnie – małymi kroczkami do przodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2014, 23:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Grzesiowsky » 10 kwi 2016, 22:21

Bo jak to się mówi?? Gdy się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy :D <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 23:05
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Tarnowska/Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy