Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10 SPRZEDANA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez czarek1991 » 19 mar 2016, 14:06

No dobrze by bylo bo GMS ma w zestawie głosnik, zwrotnice i satelity wysokotonowe wlasnie :) Masz elektrycznie sterowane lusterka prawda? To mozesz je w tym miejscu co by byla wajcha od manualnych wmontowac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez adamowski10 » 19 mar 2016, 14:34

Good idea <spoko>

Wąż od chłodnicy założony, nowy płyn zalany, układ odpowietrzony :D

Ale dalej podczas hamowania, w momencie gdy auto już ma stawać zaczynają falować obroty, sekundę po zatrzymaniu przestają. Dodatkowo po odpaleniu obroty przez 5 sec są trochę wyższe niż powinny. Później spadają. Przed czyszczeniem przepustnicy wszystko działało dobrze. Tutaj filmik jak to wygląda:
https://youtu.be/LHz497Mj50o
W czym może być problem? Coś źle doczyściłem? Może silniczek krokowy się zwalił? A może wystarczy jakaś regulacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez czarek1991 » 19 mar 2016, 15:50

Tak, po czyszczeniu przepustnicy zazwyczaj trzeba wyregulować TPS (czujnik położenia przepustnicy) a potem śrubą od góry obroty biegu jałowego jeśli będą nieodpowiednie. Wszystko w trybie serwisowym. Poszukaj na forum takich haseł jak: TPS, tryb serwisowy, obroty na biegu jałowym. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rossi » 1 kwi 2016, 22:41

Powodzenia w odbudowie :) bede śledził wątek i czekał na efekty :)
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:33
Posty: 384 (12/10)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA Z5 1998r

Postprzez adamowski10 » 2 kwi 2016, 20:09

Dzięki! :) parę drobiazgów kupiłem niezbędnych, w tygodniu fotka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez adamowski10 » 7 kwi 2016, 17:07

Jak powiedziałem tak robię :D
Narzędzia
    Klucze nasadowe HONITON + płasko-oczkowe
    Klucz do świec
    Szczota do oczyszczania
    Szczelinomierz
    Wazelina techniczna do uszczelek
    Skrzynka na narzędzia by utrzymać porządek w bagażniku
    Rękawiczki
    Odrdzewiacz do śrub (w drodze)
Części
    Wycieraczki na przód
    Żarówki Philips Extra Vision +130%
    Filtr powietrza
    Kable rozruchowe (w drodze jeszcze)
    Ładowarka i uchwyt do fona
    Pochłaniacz wilgoci
    Oring aparatu zapłonowego(w drodze)
Do pielęgnacji auta
    Wiadro <glupek2>
    Szampon SHINY GARAGE
    2x Gąbka do mycia auta i felg
    3x Ręcznik z mikrofibry do osuszania lakieru

Muszę jeszcze dokupić dwie śruby do obudowy filtra powietrza oraz jakiś przewód by móc wprowadzić auto w tryb serwisowy.

Jeśli pogoda pozwoli to w sobotę planuję:
    Wymienić wycieraczki
    Wymienić żarówki
    Wymienić filtr powietrza i przykręcić obudowę
    Wyregulować czujnik położenia przepustnicy
    Wyregulować obroty biegu jałowego
    Jeśli dojdzie oring aparatu zapłonowego to go wymienić
    Sprawdzić dlaczego prawy boczek podczas jazdy buczy
Załączniki
20160407_164054.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Bartsan » 7 kwi 2016, 20:17

Tak z ciekawości, ile za taką walizeczkę dałeś? Przyda się, tym bardziej że nie posiadam w ogóle kluczy :P A jazda bez zapasu i klucza to delikatnie mówiąc igranie z ogniem :P Widzę że zapał do pracy jest, więc pozostaje trzymać kciuki !
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez adamowski10 » 7 kwi 2016, 22:27

Też nie miałem kluczy w ogóle, kupiłem podobny komplet marki krzak w tesco za 90 zł. Przy pierwszej śrubie połamał mi się klucz. Poczytałem na forum i były polecane narzędzia tej firmy więc zainwestowałem 335zł + przesyłka. Łap linka
http://allegro.pl/klucze-nasadowe-honit ... 89021.html

Co to zapału to owszem jest, gorzej z funduszami, umiejętnościami i miejscami napraw – mieszkam w bloku i nie mam garażu. W przyszłym miesiącu muszę ubezpieczenie zapłacić, moje pierwsze w życiu więc pewnie mnie to trochę będzie kosztować więc fundusz "autkowy" będzie wyczerpany :P ale może coś innego, niewymagającego nakładu finansowego uda mi się zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez adamowski10 » 10 kwi 2016, 10:16

No oki, wczoraj trochę posiedziałem przy aucie i zrobiłem:
– Wymiana żarówek na philips extra vision +130%. Różnica ogromna! Zdjęcia tego nie oddają ale w końcu coś widzę po ciemku ;)
20160409_221754.jpg

– Wymiana filtra powietrza, stary już dawno miał dosyć...
20160409_120846.jpg

– Dokupiłem i dokręciłem 2 śruby trzymające obudowę filtra powietrza do rury dolotowej. W końcu tam wszystko jest szczelne i na swoim miejscu <jupi>
– Wymiana przednich wycieraczek
– Demontaż prawego boczku, włożenie klipsów na swoje miejsce i ponowny montaż – w końcu nic nie buczy. Jednakże, zobaczyłem jak trzyma się przełącznik od szyby – tona kleju na gorąco :/ Muszę wymienić albo cały boczek albo tą część jeśli się da.
– Regulacja obrotów tps i biegu jałowego
– Dodatkowo sprawdziłem filtr kabinowy i zdecydowanie na następną wypłatę muszę go wymienić :/ Wywietrzyłem układ z wszystkich liści i kamieni
20160409_155327.jpg

– Porządek w bagażniku – w końcu wszystko w skrzynce :D
– No i mały szczegół – wiem, że klapa jest i tak do wymiany ale emblemat musi być ;P
20160409_174012.jpg


A w tygodniu wpadną laczki letnie. Chciałem wymieniać w czerwcu by przy okazji zregenerować felgi – prostowanie, naprawa ubytków, lakierowanie, ale w pracy jest akcja zmiany opon za niżą cenę więc się skusiłem :P A renowację zostawiam sobie na lato, wtedy będzie casch na to ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez rafał88 » 10 kwi 2016, 10:23

Nooo troche roboty musisz włozyc w Efke i $$$ , ale malymi kroczkami mozna zrobic ją na igielke ;) Powodzonka w doprowadzaniu do łądu <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maderix95 » 10 kwi 2016, 14:22

No ciebie to chyba troszkę więcej pracy czeka :D i też muszę sobie sprawić taką fajną skrzyneczkę bo póki co mam same płaskie jakości niskiej ale grunt że dają rade. Powodzenia w pracy nad autem bo z pewnością trochę to zajmie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez adamowski10 » 10 kwi 2016, 22:42

Dzięki panowie! Kroczek po kroczu i madzia będzie piękna :D

Ojciec skompletował dokumenty co do napraw więc trochę się dowiedziałem co było robione i kiedy. W tygodniu uzupełnię więc o to historię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Mieczyslaw » 11 kwi 2016, 09:25

Jak się chce to wszystko można :) byle kasa się zgadzała i robić bo, tak jak chłopaki piszą, sporo pracy Cię czeka, ale jest to do ogarnięcia <spoko>

PS. nie chcesz czasem zrobić swapa na moje z5? :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez adamax4 » 13 kwi 2016, 09:17

Bardzo dobry zestaw kluczy kupiłeś. Na pewno nie bedziesz żalował <spoko> Powodzenia w pracach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Bartsan » 13 kwi 2016, 09:41

Co to zapału to owszem jest, gorzej z funduszami, umiejętnościami i miejscami napraw – mieszkam w bloku i nie mam garażu. W przyszłym miesiącu muszę ubezpieczenie zapłacić, moje pierwsze w życiu więc pewnie mnie to trochę będzie kosztować więc fundusz "autkowy" będzie wyczerpany :P ale może coś innego, niewymagającego nakładu finansowego uda mi się zrobić.


Łącze się w bólu i witam w klubie mieszkających w bloku, nie posiadających garażu i płacących w przyszłym miesiącu ubezpieczenie <czarodziej> . Mój fundusz "autkowy" wyczerpał się wraz z zakupem silnika po niedawnej śmierci tego który miałem pod maską. Jestem pełen nadziei bo co tu można innego :D

Damy radę ;)
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez adamowski10 » 13 kwi 2016, 21:46

Dzięki panowie :D

Dziś madzia dostała letnie kapciory i pan wulkanizator stwierdził, że tylne alusy są trójkątne i nawet nie opłaca się ich oddawać na prostowanie bo po roku będzie to samo :| czeka mnie kupno nowych alufelg, więc znając życie wezmę większą średnicę a więc i oponki nowe się przydadzą – spory wydatek :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Tweeter » 14 kwi 2016, 11:19

To może poszukaj felg w tym samym rozmiarze a zainwestuj w jakieś springi -40 :)
Oponki wykorzystasz ponownie, a jak ją opuścisz to nabierze wyglądu bez konieczności zmiany rozmiaru koła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 14:25
Posty: 81
Skąd: Tarnów
Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95

Postprzez Mieczyslaw » 14 kwi 2016, 11:23

Właśnie, nie inwestuj aż tak jeśli nie masz za dużo lasy. Kup felgi w "starym rozmiarze", i dalej ogarniaj mechanikę. Na wygląd przyjdzie czas
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez adamowski10 » 23 kwi 2016, 19:21

Co do felg macie rację, tak mnie poniosła fantazja z nową felgą i niskim profilem <glupek2> ale na to przyjdzie jeszcze czas <czarodziej>

Dziś wymieniłem oring aparatu zapłonowego. Zamiast oringu było pełno sylikonu, jak to miało nie przepuszczać. :| Według forum ma być tam 38x3,5 ale jest trochę luz w kanale. Póki co nic nie cieknie więc będę obserwował, w razie co wymienię na 38x4 :) Przy okazji coś czego nie widać zbytnio na zdjęciach – wyczyściłem cały aparat zapłonowy, osłonę kolektora, pół pokrywy zaworów (skończył mi się k2 akra :| ) skupiłem się na miejscach gdzie było wszystko od błota i oleju oraz miejscach gdzie ten olej może cieknąć. Teraz trochę pojeżdżę i poobserwuje czy nigdzie nic nie cieknie a jeśli tak to gdzie.
Załączniki
oring.jpg
silnik.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez adamax4 » 25 kwi 2016, 11:16

adamowski10 napisał(a):wyczyściłem cały aparat zapłonowy, osłonę kolektora, pół pokrywy zaworów (skończył mi się k2 akra :| )

To cały płyn zużyłeś na tylko te elementy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy