
Krótka historia
Mój egzemplarz został wyprodukowany 4 kwietnia 1995r w Japonii. Po raz pierwszy został zarejestrowany 15 czerwca 1995r zagranicą. Pierwszy właściciel w Polsce – 22 lutego 2009r. w województwie zachodniopomorskim, a 23 marca została zarejestrowana. 15 Lutego 2010 roku mazda trafiła do komisu w kujawsko-pomorskim gdzie czekała do 15 maja kiedy mazdę kupił mój ojciec. Auto służyło głównie do dojazdu do pracy, marketu i czasem wypad nad wodę w wakacje, w między czasie pierwsza opcja odpadła więc auto było przez kilka lat ruszane jedynie „w weekendy”. Mały przebieg pokazuje chociażby różnica w stanie licznika między badaniami technicznymi 2014-2015 – zaledwie 727KM. Mazda praktycznie stała i niszczała pod blokiem, a jedyne naprawy w niej robione to to co na bieżąco padało więc auto z miesiąca na miesiąc było coraz bardziej zaniedbane. Jako iż miałem sentyment do tego auta i je czasem pożyczałem od ojca to w miarę możliwości starałem się o nie dbać – mycia, sprzątanie wnętrza, małe przejażdżki po okolicy by auto nie stało tydzień dwa bez ruchu.
25 Lutego 2016 roku kluczyki trafiły w moje ręce i postanowiłem, że mazda zyska nowe życie i w miarę możliwości finansowych wyprowadzę ją do dobrego stanu. Będę dążył do tego by poznać dokładniej historię auta, szczególnie co się z nią działo i ilu miała właścicieli zagranicą. Dodam, że to moje pierwsze auto.
Dane techniczne
Data produkcji: 04.04.1995 (ciekawostka: mazda jest starsza ode mnie o 17 dni
Data pierwszej rejestracji: 15.06.1995
Data pierwszej rejestracji w Polsce: 23.03.2009
Silnik: BP, 1.8 114KM (no w obecnym stanie to pewnie dużo mniej) DOHC, Benzyna
Kolor nadwozia: VQ Noble green mica
Kolorystyka wnętrza: BJ4 Turquoise
Kraj przeznaczenia: Belgia
Skrzynia biegów: Manualna, 5 biegów
Numer katalogowy: AEBM01
Kod konfiguracji: BD7K-EB5
Audio: Sony CDX GT24 + 6głosników
Przebieg w chwili przepisania na mnie auta: 206k KM (ciekawe jaki jest prawdziwy hehe
Rzeczywisty VMax Na dzień 11 maja 2016 185km/h
Fotki:
Nie wiem dlaczego, ale niektóre fotki się odwróciły, wystarczy kliknąć na nie prawy przycisk myszy –> pokaż obraz
Pierwszy dzień ze mną


Zrobiłem:
05.03.2016: Porządnie mazdę wysprzątałem i umyłem. Zrobiłem porządki w bagażniku i schowkach, wyrzuciłem okropne, brudne pokrowce i srebrne, wytarte dywaniki. Wleciał nowy, jasnoniebieski kabelek dla AUX i nowe dywaniki welurowe obszyte jasnoniebieską nicią. Dolałem płyn hamulcowy i chłodniczy.
13.03.2016: Spotkałem się ze znajomym, który ma kanał, sprawdziliśmy jak auto wygląda od spodu i wyczyściliśmy przepustnicę, która była już nieźle zasyfiona:


19.03.2016: Naprawiona pęknięta górna rura chłodnicy: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870#p3142345
09.04.2016: (206 900KM) Wymiana żarówek, wymiana filtra powietrza, skompletowanie i zamocowanie śrub trzymających górną obudowę filtra powietrza z rurą dolotową, wymiana przednich wycieraczek, demontaż i naprawa prawego, latającego boczka, regulacja tps i obrotów biegu jałowego, sprawdzenie i wymiana filtra kabinowego, doklejenie emblematu na tylną klapę
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&start=20#p3153025
13.04.2016: (207 001KM) Wpadły letnie kapcie – okazało się, że felgi są mocno trójkątne i nie opłaca się ich prostować
23.04.2016: (207 052KM) Wymiana oringu aparatu zapłonowego, małe mycie silnika
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&p=3158837#p3158837
07.05.2016: (208 300KM) Sprawdzenie spalania i vmax w trasie, naprawa odstającego środka kierownicy, naprawa przycisku ogrzewania tylnej szyby, montaż ramek klubowych, odwiedzony diagnosta – lista rzeczy do zrobienia powiększyła się
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&p=3165705#p3165705
Do zrobienia/obecne problemy:
x) Klocki hamulcowe z przodu
x) W ogóle nie działa ręczny na prawym tyle
x) Łączniki stabilizatora lewy przód i tył
x) Zbieżność do ustawienia
x) Prawa lampa świeci bardzo mocno w prawy dół
x) Bardzo duże zużycie paliwa – ponad 13l benzyny na setkę, podejrzani:
a. Filtr Paliwa
b. Dziura w układzie wylotowym

c. Zapchany katalizator (do sprawdzenia)
d. Zużyta sona lamda (do sprawdzenia)
x) Wymiana pękniętego, przedniego zderzaka (ktoś walnął i uciekł

x) Wymiana tylnej klapy bagażnika (stłuczka parkingowa)
x) Umycie silnika i zobaczenie czy mocno się poci, obecnie cały jest od oleju.





– Według diagnosty mokra miska olejowa jest przez tylny uszczelniacz wału
– Wyciek spod pokrywy zaworów
x) Wymiana rury dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą (obecnie polepiona taśmą)
x) Renowacja alufelg/kupno innych (obecnie bardzo krzywe i poniszczone) – prostowanie, wypełnienie ubytków i nowe malowanie
x) Naprawa zamykania/otwierania drzwi (obecnie prawa strona tył/przód raz się otwierają/zamykają raz nie)
x) Naprawienie podnośnika prawej, przedniej szyby
x) Wymiana panelu opuszczania szyby od strony pasażera (obecnie popękany)
x) Zakonserwowanie prawych drzwi – zaczynają rdzewieć
x) Dokupienie prawej/tylnej osłony na próg
x) Wymiana odklejającej się i podziurawionej podsufitki oraz osłony przeciwsłonecznej
x) Wymiana pękniętej półki i nowe, dłuższe kable do głośników na niej
x) Naprawa przełączników od świateł przeciwmgielnych tylnych i ogrzewania tylnej szyby (teraz odskakują)
x) Wyposażenie mazdy w klime
x) Poprawki lakierniczo-blacharskie
x) Wymiana rozrządu
x) Wymiana przednich foteli – obecne zarwane i bardzo przetarte (być może do tego czasu jakieś ładne pokrowce)
x) Wymiana popękanego meszka
x) Wymiana obudowy akumulatora (obecna pęknięta – ako lata na boki)
x) Wymiana okładziny w bagażniku
x) Wymiana filtru kabinowego (jego zdjęcie: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&start=20#p3153025)
x) Po tym wszystkim mazda będzie w dobrym stanie i będę mógł zająć się dopieszczaniem jej – pakiet gt, nowe audio itd., itp.
Do moderatora: Fotki są wrzucone na mój prywaty serwer, gwarantuję, że nie znikną