Mazda MX-3 EC B6 '94

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez mx-3lover » 31 mar 2016, 01:11

To są inne silniki. BP z BG jest lekko mocniejszy, zarówno przedliftowy jak i poliftowy. Nie wiem jak to się ma od strony technicznej, który łatwiej jest zeswapować do MX'a, ale właściciele BA Z5 chętniej swapują BP z bagiety.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 31 mar 2016, 09:16

Cały swap sprzedany poszedł do MX-3 .
Dziwne silnik nie dymił fakt jak oglądalismy był ciepły :( .
Dobrze palić i kupować auto na zimnym silniku .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Bartsan » 31 mar 2016, 16:31

U mnie dymił na niebiesko po odpaleniu, nie jestem na 100% pewien ale uszczelnienie na tłokach to raczej powód. Takze wyszło na to że jutro wybieram sie po silnik. Specjalistą nie jestem ale co moge śmiało powiedzieć to to że nie polecam Ci tego co czułem jak się okazało że 3 koła na naprawę starego miałbym wydać. Wrzucaj zdrowe serducho.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez P@tryk » 6 kwi 2016, 10:48

Być może w przyszłym tygodniu Mazda pojedzie na warsztat, ściągniemy głowicę i zobaczymy co w trawie piszczy
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Postprzez P@tryk » 22 kwi 2016, 23:04

Mazda od soboty stoi na warsztacie. Okazało się, że przyczyną dymienia są nieszczelne uszczelniacze zaworowe, natomiast za pobór oleju odpowiedzialne są zapieczone pierścienie tłokowe. Wczoraj do silnika zajrzał szlifierz i na szczęście okazało się, że cylindry są OK. Głowica pojechała do planowania, ponoć jutro mają być pierścienie więc autko powinno wrócić do żywych we wtorek lub w środę. Przy okazji umyta zostanie przepustnica i wyregulowany czujnik położenia przepustnicy. Przy okazji pobytu na warsztacie wyczyszczone zostaną również hamulce.

Z innej beczki
Wleciały tylne lampy JDM, więc teraz mam 4x postój, 2x stop i 2x przeciwmgielne. Dodatkowo wleciał też trzeci stop. Na malowanie czekają dokładki nadkoli. Fotorelacja będzie jak auto wróci z warsztatu ;) Za części dziękuję Koledze witkowi <piwo>
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Postprzez P@tryk » 1 maja 2016, 22:52

Autko odebrane z warsztatu. Zrobiony został remont i obróbka głowicy oraz wymienione pierścienie tłokowe. Silnik jest w tej chwili zalany olejem Motul 5W40. Przede mną kilka tysięcy km emeryckiej jazdy żeby pierścienie się ułożyły ;/

W międzyczasie zakupione zostały felgi na lato:

WP_20160425_22_22_42_Pro.jpg


WP_20160425_22_22_53_Pro.jpg


A tak wygląda auto w nocy po modzie tylnych lamp <serduszka>

WP_20160501_22_35_21_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Postprzez DARO MAZDA 323 » 2 maja 2016, 08:07

Alusy piękne jakie parametry.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez dam92 » 2 maja 2016, 09:18

Fajny MX ;) właśnie co to za koła? Bo całkiem sympatyczne :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez P@tryk » 7 maja 2016, 07:56

Za dużo niestety nie jest napisane na tych felgach ;/ wiem jedynie że rozstaw 4x100 i 4x114, szerokość 7 cali i średnica 16 cali.

A tak wyglądają na aucie z oponami w rozmiarze 205/50R16

WP_20160506_09_03_11_Pro.jpg
WP_20160506_09_03_22_Pro.jpg
WP_20160506_09_03_31_Pro.jpg
WP_20160506_09_03_43_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Postprzez dam92 » 7 maja 2016, 10:59

Wygląda fajnie na tych kołach :) ale mięsa za dużo :D ale wiem też że 16 profil 45 nie jest tanią oponą :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 7 maja 2016, 15:45

Pasują. 205 to zdecydowanie za dużo dla tego silnika. 323 BG GT ma 195.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez honda2911 » 7 maja 2016, 20:12

mx-3lover napisał(a):Pasują. 205 to zdecydowanie za dużo dla tego silnika. 323 BG GT ma 195.

ale to nie jest 323 BG GT :P
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez rafał88 » 7 maja 2016, 22:33

Ja w Z5 mam tez 205 i faktycznie za duzo :P 195/45 juz powinno byc lepiej ;) Felga pewnue jakis taiwan albo cus choc ladna
;) <spoko>

Co do docierania jazda jak emeryt to zly pomysl, jezdzic normalnje byle nie krecic za czesto w wysokie obroty przez tysiac kilometorw, zlac olej i pozniej smigac ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez P@tryk » 8 maja 2016, 00:58

Szczerze mówiąc przed założeniem tych opon było kilka przymiarek i ostatecznie padło na rozmiar 205/50, bo profil 45 wyglądał trochę biednie w nadkolach, a 55 (taki mam na zimówkach) delikatnie szoruje nadkole przy maksymalnym skręcie, chociaż idealnie wypełnia nadkole. Ewentualnie można było iść w 17', ale nie chciałem dawać za niskiego profilu opony. Jeśli chodzi o dynamikę, to nie czuję specjalnej różnicy w osiągach między 195/50 R15 a 205/50 R16 ;)
Co do docierania, to śmigam tak do 3-3,5 tysięcy obrotów.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Postprzez Bartsan » 8 maja 2016, 12:38

Łaaaa, przyznam się że przez Twoją wracają wspomnienia :P Moje pierwsze autko to właśnie mx-3 czarnula ;P 1.8 v6 robiło robotę, nawet holendrzy sie oglądali xD niestety nie dbałem, bo nie miałem pojęcia zielonego o samochodach :P

Wiadomo, chodzi o to żeby Tobie sie podobało z tym ogumieniem. Moje skromne zdanie jest takie że właśnie trochę tego mięsa więcej, żeby właśnie wypełniło i nie było biednie w nadkolu, a felunek zacny, milordzie. na pewno będę obserwował wątek. Pozdrawiam i szerokości.
Załączniki
IMG_0895.JPG
Pamiętam [i] :P Aluminium pod wymiar robiło robotę ;P
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez P@tryk » 13 sie 2016, 16:20

A z pracy do domu wracam tak:

WP_20160613_11_26_49_Pro.jpg


Oczywiście żart, zdjęcie pochodzi z czasów kiedy pracowałem na pomocy drogowej i po prostu trzeba było jakoś wrócić z bazy do domu dwoma autami :P

Teraz na poważnie. Trochę długo mnie nie było, więc wypadałoby zapodać jakąś aktualizację. Zacznijmy od tego, że Mazda jeździ i ma się dobrze ;)
Od czasu ostatniego wpisu Mazda otrzymała dokładki tylnych nadkoli oraz klimatyzację przełożoną w całości z drugiej MX-3, której stan blacharski nie pozwalał na bezpieczną eksploatację. założona została jedynie nowa chłodnica klimy oraz osuszacz. Z drugiego MX-a pochodzą również aluminiowe nakładki progowe, które zastąpiły moje plastikowe.
Z kwestii czysto eksploatacyjnych Mazda otrzymała nowe tarcze i klocki na tył, wszystkie łączniki stabilizatorów, lewą osłonę przegubu, w zeszłym tygodniu wleciał nowy olej z filtrem, a dziś nowe przewody zapłonowe NGK. Założony został również nowy tłumik końcowy WM Sport.

Poniżej kilka zdjęć:

WP_20160612_15_11_57_Pro.jpg

WP_20160612_15_52_07_Pro.jpg

WP_20160813_15_45_05_Pro.jpg
WP_20160813_15_45_38_Pro.jpg
WP_20160813_15_45_54_Pro.jpg
WP_20160813_15_46_27_Pro.jpg
WP_20160813_15_46_38_Pro.jpg
WP_20160813_15_46_55_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 21 lut 2016, 23:43
Posty: 17
Auto: MX-3 1.6 16V '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy