Mazda 323F BA BP '96 1.8BP Turbo BeAta
Chyba najlepsza opcja montażu IATa z którą się spotkałem, to wrzucenie go zaraz za stożkiem odgrodzonym od komory silnika przegrodą. W n/a to nie jest jakiś straszny problem, ale w Turbo już tego nie zrobisz. Chyba żeby wrzucić go zaraz za IC, to miałby chłodzenie na bieżąco.
Tak się zastanawiam... u mnie w BJ DiTD czujnik jest przy filtrze powietrza. W gorącej komorze silnika, przed turbo i IC. Po cholere wogóle ten czujnik? Chyba tylko do ustalanie dawki rozruchowej
Tak się zastanawiam... u mnie w BJ DiTD czujnik jest przy filtrze powietrza. W gorącej komorze silnika, przed turbo i IC. Po cholere wogóle ten czujnik? Chyba tylko do ustalanie dawki rozruchowej
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Tak naprawdę to ile ludzi tyle opinii.
Ludzie robiący projekty w większości optuja za minimum rura przed przepustnicą a najlepiej w kolektor ssący i tez tak uważam bo jest to miejsce ttuz przed komora spalania .
Teoretycznie seryjne IATy są z reguły w puszce lub obok filtra powietrza,gdzie od miejsca odczytu powietrze pokonuje jeszcze spora drogę i jego temperatura zmienia się na pewno.Wiem jedno -ja mam czujnik przed turbina czyli w najgorszym możliwym miejscu a auto jedzie normalnie
Gość który mi stroil mówił że det i tak dolicza 20% do odczytu.
Ludzie robiący projekty w większości optuja za minimum rura przed przepustnicą a najlepiej w kolektor ssący i tez tak uważam bo jest to miejsce ttuz przed komora spalania .
Teoretycznie seryjne IATy są z reguły w puszce lub obok filtra powietrza,gdzie od miejsca odczytu powietrze pokonuje jeszcze spora drogę i jego temperatura zmienia się na pewno.Wiem jedno -ja mam czujnik przed turbina czyli w najgorszym możliwym miejscu a auto jedzie normalnie
Gość który mi stroil mówił że det i tak dolicza 20% do odczytu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Teoretycznie seryjne IATy są z reguły w puszce lub obok filtra powietrza
w wolnossaku rzeczywiscie jest tak jak mowisz. w turbo autach juz tak nie jest.
moze inaczej. o jakich rozpietosciach afr mowimy.
jesli roznica jest rzedu 30 stopni (303K) czyli mamy podawane przez czujnik 50 stopni a rzeczywista wartosc zasysanego powietrza jest 30 stopni (323K) to mamy 323/303=1,06 czyli 6% roznicy w ilosci powietrza czyli o tyle zmieni sie afr. czyli zamiast silnik robic 12,5 zrobi 13,3 afr (oczywiscie jesli jest korekta automatyczna jak np w emu w zaleznosci od IAT)
`
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dlatego będę zmieniał czujnik na szybszy(już kupiony) i wkręcę go w kolektor.
Na tą chwilę mam baaaaaardzo bezpieczna mapę , podlaną jak kwiaty na balkonie
Na tą chwilę mam baaaaaardzo bezpieczna mapę , podlaną jak kwiaty na balkonie
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
a czy nagrzewający się kolektor od głowicy nie będzie miał wpływu na pomiar?
Tu nie o szybkość chodzi a o to żeby czujnik nie mierzył temperatury tego w co jest wkręcony (rury, kolektora) a tego co tam przepływa (powietrza).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
O szybkość w moim przypadku też bo w tej chwili mam jakiś OEM z hondy czy toyoty taki z rezystorem zalanym plastikiem.Kupilem taki z odsłoniętym rezystorem czy co to tam jest.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Aha ok. Rezystor to jest czujnik. Zazwyczaj rezystor nieliniowy, czyli termistor ntc 2,2kohma przy 20 strona Celsjusza.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/term ... 91562.html
Tyle że zalane w obudowie z gwintem.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/term ... 91562.html
Tyle że zalane w obudowie z gwintem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Trochę do tego czujnika z przesadą podchodzisz Tekkena astina ma iat'a w rurze przed motylkiem, a tam dokoksowany jest BPek z deczka grubiej lepiej przejdz na cewki a nie rozkminiaj o czujniku Nie lepiej Wyjąć rure i wspawać gniazdo niż targac kolektor zeby wiercic w nim i gwintować
No właśnie kolektor nagwintowac sam bez ściągania.uchyle przepustnice,wsadzę końcówkę odkurzacza i wiercimy
Jeszcze muszę poprawić odmę bo wejście w dolot zrobiłem 6mm średnicy a wyjście z kapy ma 8mm
Muszę kupić odpowiednią rurkę i zmienić ta w dolocie na właściwą.
Czujnik na miejscu,odma ogarnięta
Jeszcze muszę poprawić odmę bo wejście w dolot zrobiłem 6mm średnicy a wyjście z kapy ma 8mm
Muszę kupić odpowiednią rurkę i zmienić ta w dolocie na właściwą.
Czujnik na miejscu,odma ogarnięta
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wczoraj powalczyłem z hamulcami.Wpadly tarcze mikody nacinane od BJ(grubsze o 2mm) co wymusiło frezowanie jarzma zacisku.Poniewaz zamówione klocki TRW nie pasowały(są 2 typy do ba bp) byłem zmuszony wziąć service partsy w mieszance miękkiej.Zdrutowalem też tymczasowa osłonę termiczna stożka na potrzeby dzisiejszego strojenia.
Dopisano 10 maja 2018 7:25:
No i postrojone
Autko już nie świruje po odpaleniu, wszystko chodzi jak w zegarku.
Żeby nie było a kolorowo albo padła sonda albo jest źle podłączona-na wolnych obrotach w detcie pokazuje 2v,na wyższych jakieś w miarę normalne wartości.Na tą chwilę jest wyłączona całkiem i w wolnej chwili sprawdzę ja multimetrem,ale całkiem niedawno działka dobrze(uniwersalna DENSO zmieniona 2 lata temu)
Podczas strojenia przy przepince na 4bieg przy ok 4krpm slizgnelo się na króciutki moment sprzęgło.Na razie obcięliśmy trochę Nm przy tych obrotach zapłonem żeby sprzęgło dotrwało do końca sezonu,później już więcej się nie slizgnelo więc jest nadzieja.
Poza tym mapka wyligana więc nic tylko jeździć
Dopisano 10 maja 2018 7:25:
No i postrojone
Autko już nie świruje po odpaleniu, wszystko chodzi jak w zegarku.
Żeby nie było a kolorowo albo padła sonda albo jest źle podłączona-na wolnych obrotach w detcie pokazuje 2v,na wyższych jakieś w miarę normalne wartości.Na tą chwilę jest wyłączona całkiem i w wolnej chwili sprawdzę ja multimetrem,ale całkiem niedawno działka dobrze(uniwersalna DENSO zmieniona 2 lata temu)
Podczas strojenia przy przepince na 4bieg przy ok 4krpm slizgnelo się na króciutki moment sprzęgło.Na razie obcięliśmy trochę Nm przy tych obrotach zapłonem żeby sprzęgło dotrwało do końca sezonu,później już więcej się nie slizgnelo więc jest nadzieja.
Poza tym mapka wyligana więc nic tylko jeździć
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Pompuje w zasadzie już od 2.5krpm,kopa w plecy czuć od 3 krpm i mniej wiecej od tej wartości jest już 0,7b-0,8b do ok 6200rpm.Powyżej spada na 0,5b do odcinki ,ale nie czuc jakos specjalnie spadku mocy czy coś.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
To ciekawe co piszesz....
Mamy ten sam silnik, to samo turbo, a zachowują się zupełnie inaczej.
Moja przy 2600-2700 rpm już bije pełne 0,9 bar i ciśnienie powoli, równomiernie spada do 0.8 bar @ 7600 rpm, ten spadek jest moim zdaniem wywołany oporami przepływu przez IC i cały dolot.
Chyba że masz już EBC i ten spadek na wysokich to kwestia tego?
Mamy ten sam silnik, to samo turbo, a zachowują się zupełnie inaczej.
Moja przy 2600-2700 rpm już bije pełne 0,9 bar i ciśnienie powoli, równomiernie spada do 0.8 bar @ 7600 rpm, ten spadek jest moim zdaniem wywołany oporami przepływu przez IC i cały dolot.
Chyba że masz już EBC i ten spadek na wysokich to kwestia tego?
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Piohrun napisał(a):Moja przy 2600-2700 rpm już bije pełne 0,9 bar
Byc moze u mnie też tak jest,nie patrzałem dokładnie na obrotomierz,a kiedy i ile nabije zależy też od biegu.Zaloze gajgera doladowania to bede wiedzial dokladnie.Stroiciel mówi się między 2.600 a 3000 jest już pełne doladowanie.To że spada przy ok 6400 na 0.5 to może gruszką już nie trzymać.EBC nie mam podłączonego,mógłbym podłączyć i wtedy ciągnąć te 0.8 do odcinki,ylko nie wiem czy jest sens.Jaka masz temperaturę w dolocie przy takich obrotach i 0.9b?
Co do różnic w parametrach-mamy inne dolotu,inne wydechy i to może być przyczyną.
Dopisano 11 maja 2018 9:55:
Wogole to wydaje mi się że odcinków mam seryjnie na ok7200?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jak tak chwilowo przycisnę to jest o kilka stopni więcej niż temp powietrza, a nawet po dłuższym upalaniu jak IC się nagrzeje temperatura nie przekracza 50*C.
W seryjnym kompie odcinka jest na 7000, na obrotomierzu możesz mieć więcej bo może zawyżać – mój zawyża (6000 rpm to na obrotomierzu 6250 )
Ja mam odcinkę na 7700 ustawioną bo mam krótka skrzynię i potrzebuję 7600 rpm żeby na dwójce 100 km/h osiągnąć
W seryjnym kompie odcinka jest na 7000, na obrotomierzu możesz mieć więcej bo może zawyżać – mój zawyża (6000 rpm to na obrotomierzu 6250 )
Ja mam odcinkę na 7700 ustawioną bo mam krótka skrzynię i potrzebuję 7600 rpm żeby na dwójce 100 km/h osiągnąć
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
A jaki masz IC? Ja mam turboworksa ten najmniejszy.Jak stoję w korku w gorący dzień to w kolektorze robi się do 80* ,podczas powolnej jazdy do 50/h mam max 65* w czasie jazdy szybszej spada na 40-45.Podczas upalaniu nie wiem,ale tuner mówił że jest w porządku wszystko.Nawet w gorący dzień IC daje radę -wejsci jest gorące a wyjście z IC chłodne.Bede jeszcze robił izolację termiczną na rurach dolotu i owijał DP bandażem więc pewnie kilka stopni spadnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Od Transita 2,4, powierzchnię ma troszkę mniejszą chyba ale na pewno jest grubszy.
No i ja mam chyba lepszy przwiew przez IC:
No i ja mam chyba lepszy przwiew przez IC:
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Wczoraj trochę pojeździłem i mam jakieś wnioski.
-w upalne dni dolot się mocno grzeje .Będą wyloty na masce,dolot owinięty jakimś dynksem termicznym i zrobiona porządnie osłona stożka .Największym piecem jest odcinek rury od IC do przepustnicy.
-odnosze wrażenie że po strojeniu auto mniej wciska w fotel niż przed,ale prawdopodobnie już przywykłem i się przyzwyczaiłem.Prawda jest że tuner ściągnął 10-15 nm w środkowym zakresie obrotów żeby sprzęgło dożyło końca sezonu,wczoraj już myślałem że się ślizga ale okazało się że to opony gubią trakcję bez piszczenia.Nie wykluczam że sprzęgło może się tylko lekko uślizgiwać i stąd odczucie gorszego przyspieszenia,ale nie wiem czy to możliwe .Będzie trzeba odwiedzić hamownie,w przyszły weekend może się uda jakiś pomiar Gtechem zrobić.
-hamulce...już po zmianie czułem że niewiele się zmieniło po zmianie ze starych spalonych.Pedal jaki taki jakby lekko zapowietrzony,nie było zdecydowanego hamowania tylko bardziej spowalnianie.Wczoraj przy hamowaniu ze 140 zaczęły śmierdzieć i się dymić.Moze są jeszcze nie dotarte bo zrobiłem na nich raptem 160km,ale dziwne że pedał teraz bierze niżej i wogole hamuje to tragicznie,muszę stawać na pedale.Jak będzie czas jadę odpowietrzyć.(płyn ma rok)
Jak nie pomoże i nie dotrą się w ciągu następnych 300km to zmieniam klocekna jakieś EBC.
Teraz jest niestety budżetowe Kutno na miękkiej mieszance bo innego nie mieli na miejscu a musiałem złożyć auto.
-w upalne dni dolot się mocno grzeje .Będą wyloty na masce,dolot owinięty jakimś dynksem termicznym i zrobiona porządnie osłona stożka .Największym piecem jest odcinek rury od IC do przepustnicy.
-odnosze wrażenie że po strojeniu auto mniej wciska w fotel niż przed,ale prawdopodobnie już przywykłem i się przyzwyczaiłem.Prawda jest że tuner ściągnął 10-15 nm w środkowym zakresie obrotów żeby sprzęgło dożyło końca sezonu,wczoraj już myślałem że się ślizga ale okazało się że to opony gubią trakcję bez piszczenia.Nie wykluczam że sprzęgło może się tylko lekko uślizgiwać i stąd odczucie gorszego przyspieszenia,ale nie wiem czy to możliwe .Będzie trzeba odwiedzić hamownie,w przyszły weekend może się uda jakiś pomiar Gtechem zrobić.
-hamulce...już po zmianie czułem że niewiele się zmieniło po zmianie ze starych spalonych.Pedal jaki taki jakby lekko zapowietrzony,nie było zdecydowanego hamowania tylko bardziej spowalnianie.Wczoraj przy hamowaniu ze 140 zaczęły śmierdzieć i się dymić.Moze są jeszcze nie dotarte bo zrobiłem na nich raptem 160km,ale dziwne że pedał teraz bierze niżej i wogole hamuje to tragicznie,muszę stawać na pedale.Jak będzie czas jadę odpowietrzyć.(płyn ma rok)
Jak nie pomoże i nie dotrą się w ciągu następnych 300km to zmieniam klocekna jakieś EBC.
Teraz jest niestety budżetowe Kutno na miękkiej mieszance bo innego nie mieli na miejscu a musiałem złożyć auto.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości