Mazda 323F BA BP '96 1.8BP Turbo BeAta

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 17 cze 2018, 22:17

Najlepszy był by żeliwny kolektor z osłoną :P

Pęka bo nie oddaje temp i się przegrzewa czy od nie równego nagrzania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 18 cze 2018, 05:12

Chyba to pierwsze.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 16:58

Dzisiajbyło trochę czasu to podziałane z BeAtką.
Dołożyłem trochę bandaża,wymieniłem jeden przegub i osłonę na drugim ,była walka łącznie z prasą 20T)
no i zająłem się hamulcami.
Zmieniłem klocki na te niższe(właściwe posunięcie-dlaczego widać na foto) kashyama mieszanka twarda,z tyłu okazało się że bębny nie mają praktycznie progu,a okładziny na szczękach są jeszcze na jakiś czas ok,ale cylinderki oba puszcczały więc wpadły nowe)
Czy to coś dało ? na ta chwilę nie,dam jeszcze trochę km na ewentualne dotarcie kloców ale obawiam się że nic to nie dało.Problemem nie jest ''wytrzymałość'' hamulca tylko jego skuteczność.Jest jakw maluchu,bardziej spowalnia niż hamuje,w premacy jest o wiele mocniejszy.W dodatku co dziwne gdy wcisnę i trzymam pedał on po chwili powinien opadać a nie opada.Cośmi się zdaje że pompa do wymiany...
Załączniki
IMG_20180626_141123.jpg
IMG_20180626_141114.jpg
IMG_20180626_114111.jpg
IMG_20180626_114046.jpg
IMG_20180626_114038.jpg
IMG_20180626_104043.jpg
IMG_20180626_104011.jpg
IMG_20180626_103939.jpg
IMG_20180626_103919.jpg
IMG_20180626_103915.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 17:03

skąd masz wzięte podciśnienie do wspomagania hamulców?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 17:11

Seryjne jest z kolektora ssącego
Załączniki
fdgdfdgfddgdgdfg.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Rafalkom » 26 cze 2018, 17:19

Bo_Lo napisał(a):Seryjne jest z kolektora ssącego


Zaraz zaraz, masz teraz doładowany silnik a nie wolnossący więc skąd ma się wziąć podciśnienie w kolektorze, żeby wspomagać hamulce? Mój chłopski rozum tak to rozumie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 17:25

ale nadciśnienie nie jest wciąż no i jak hamujesz to gaz jest puszczony,BOV wywala nadciśnienie i jest podciśnienie.Poza tym równocześnie Piotr turbił mx5 i nie ma tego problemu więc zakładam że to nie ma znaczenia
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 17:38

Jeśli na postoju wciśniesz parę razy hamulec a potem go przytrzymasz to pedał opada powoli w dół?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 17:45

jutro sprawdzę ale właśnie mechanik u którego dzisiaj byłem mówił że dziwne bo nie opada.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 17:48

jeśli nie opada to pierwsze co bym sprawdził to zaworek na przewodzie czy trzyma.
Moim zdaniem jest za małe podciśnienie i przydał by się jakiś zbiorniczek do jego magazynowania dla hamulców. Pamiętam że w DiTD był taki przy podszybiu a przecież vacum pompa pracuje cały czas i teoretycznie powinno nabić ale i tak zastosowali zbiorniczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 17:56

Neonixos666 napisał(a):zaworek na przewodzie czy trzyma.

mówiszo zaworku w tymwężu co idzie do serwo?myślałemże jak on jest trafiony to zawsze jest pedał twardy wtedy.
Neonixos666 napisał(a):Moim zdaniem jest za małe podciśnienie

zgodziłbym się gdyby problem robił się tylko przy nadciśnieniu w dolocie,ale podczas toczenia sie np na luzie,albo podczas jazdy z małą prędkością i obrotami gdzie na zegarze mam -0,4b i mniej jest tak samo ujowo.Przecież jadąc na podciśnieniu np z 1500rpm, gdy turbo nic nie dmucha a wskazówka boosta leży to podciśnienie działa taksamo jak gdy było n/A
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 18:02

Jak było przed uturbieniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 18:06

Normalnie właśnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 18:09

Zrób test i podepnij na chwilę przewód od serwa do dolotu gdzie wchodzi odma jak będzie lepiej to znaczy że coś w tym kierunku trzeba iść :)

Ogólnie zawsze zastanawiałem się dlaczego w dieslu wspomaganie jest z vaccum pompy a nie z dolotu, przecież tam jest podciśnienie zawsze i to spore a w benzynie normalnie jest z dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 26 cze 2018, 18:14

Ok dzięki ,będę szukał.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 27 cze 2018, 08:07

W dieselu nie operujesz przepustnicą do regulowania przyspieszenia, jest taki jakby układ otwarty, więc podciśnienia tam są raczej śladowe ilości. W zasadzie jedyne co generuje podciśnienie w kolektorze, to turbina która blokuje przepływ dopóki nie wkręci się na odpowiednie obroty, czyli co najwyżej na jałowych. Nie wspominając o tym że w dieselach zazwyczaj turbo wstaje bardzo wcześnie. Wyobraź sobie mikroskopijną nieszczelność w serwie albo na wężu, i awaryjne hamowanie po przejechaniu 50km ciągiem po autostradzie :|

Może właśnie problemem jest "uciekające" podciśnienie? Mała nieszczelność która upuszcza np. poniżej -0,3 bara. Polecałbym wymienić serwo, najlepiej od razu przymodzić na jakieś od Xedosa9 razem z pompą ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez rafał88 » 27 cze 2018, 08:54

Nie wiem dlaczego u Ciebie to tak słabo hamuje, ja wrociłem do Polski po 3 miesiacha i hable biorą fest. Wczoraj ze 170km/h hamowałem bo mi wyjechał na lewy i do 100km/h na lajcie jeszcze z zapasu miałem duuzzzoo. Nagram Ci media jak u mnie to hamuje .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 27 cze 2018, 14:21

Rafał jestem pewny na 100% że to nie kwestia tego że słabo hamuja te tarcze czy klocki ,to ewidentnie problem z za mała siła układu hydraulicznego.Chociaz dzisiaj mam wrażenie że jest lepiej,może nowe klocki muszą się ułożyć i będzie teraz ok.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 27 cze 2018, 17:03

Płomień napisał(a):W dieselu nie operujesz przepustnicą do regulowania przyspieszenia, jest taki jakby układ otwarty, więc podciśnienia tam są raczej śladowe ilości. W zasadzie jedyne co generuje podciśnienie w kolektorze, to turbina która blokuje przepływ dopóki nie wkręci się na odpowiednie obroty, czyli co najwyżej na jałowych. Nie wspominając o tym że w dieselach zazwyczaj turbo wstaje bardzo wcześnie. Wyobraź sobie mikroskopijną nieszczelność w serwie albo na wężu, i awaryjne hamowanie po przejechaniu 50km ciągiem po autostradzie


Przecież wiadomo ze w dieslu praktyczni zawsze jest nadciśnienie nawet jak puścisz pedał gazu, chodziło mi o dolot czyli od filtra do turbo, tam jest zawsze spore podciśnienie. Przemyślałem to i stwierdziłem że przy wspomaganiu chodzi o to żeby podciśnienie było mniej więcej stałe a to właśnie gwarantuje Vacum pompa. W N/A w sumie zawsze jest podciśnienie w kolektorze czy przyśpieszamy czy puszczamy gaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 2 lip 2018, 23:02

Spy foto przed woskiem i oklejeniem.
Załączniki
received_2193387070724049.jpeg
received_2193387120724044.jpeg
received_2193387087390714.jpeg
received_2193385307390892.jpeg
received_2193385310724225.jpeg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy