Mazda 323F BA BP '96 1.8BP Turbo BeAta
Jeżeli masz miękki pedał to wygląda to tak jakby nadal był zapowietrzony gdzieś układ.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Standardowe mody które nic nie daja. EBC to złom straszny więc nawet o tym nie myśl. Paru osobom auto spłonęło prZez te klocki.hAmuja gorzej niż seria i na dodatek przegrzewają tarcze.ebc mA dobry marketing wciskania szitu nic poza tym.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Bardziej mi chodziło o "typu EBC" czyli jakieś "sportowe"
Miałem zamówione TRW w średniej mieszance,ale przyszły nie takie jak powinny a jedyne na miejscu były service partsy w miękkiej mieszance za 50zl
Dzisiaj już trochę lepiej hamuje ,możliwe że się dociera to wszystko dopiero.Dam tym klockom jeszcze szansę na 200-300km jak nie zacznie to hamować to zmieniam.
Patrzałem na steinhoffy 300i brecki ale do BA nie ma.
Podejrzewam jeszcze jedna rzscz-klocki co założyłem pracują też ok 2 mm poza powierzchnia przeznaczona na klocek(w kierunku środka) moze to powoduje problemy bo jak się kończy powierzchnia cierna tarczy to jest malutki rowek i później już ta powierzchnia malowana.
Wogole to powiedzcie mi jedno-do tego auta/silnika/zacisków wychodzą dwa rodzaj klocków takie bardziej kwadratowe i bardziej podłużne w sensie prostokątne.Nizsze o dobre 2 cm.
W katalogach są zamiennie i w sklepie też mi mówili że mogę dać te albo te .Ale jak dam te cieńsze to tłoczek wtedy będzie wystawał poza światło klocka na dole.No i czy większą powierzchnia klocka nie równa się lepsze hamowanie?
Miałem zamówione TRW w średniej mieszance,ale przyszły nie takie jak powinny a jedyne na miejscu były service partsy w miękkiej mieszance za 50zl
Dzisiaj już trochę lepiej hamuje ,możliwe że się dociera to wszystko dopiero.Dam tym klockom jeszcze szansę na 200-300km jak nie zacznie to hamować to zmieniam.
Patrzałem na steinhoffy 300i brecki ale do BA nie ma.
Podejrzewam jeszcze jedna rzscz-klocki co założyłem pracują też ok 2 mm poza powierzchnia przeznaczona na klocek(w kierunku środka) moze to powoduje problemy bo jak się kończy powierzchnia cierna tarczy to jest malutki rowek i później już ta powierzchnia malowana.
Wogole to powiedzcie mi jedno-do tego auta/silnika/zacisków wychodzą dwa rodzaj klocków takie bardziej kwadratowe i bardziej podłużne w sensie prostokątne.Nizsze o dobre 2 cm.
W katalogach są zamiennie i w sklepie też mi mówili że mogę dać te albo te .Ale jak dam te cieńsze to tłoczek wtedy będzie wystawał poza światło klocka na dole.No i czy większą powierzchnia klocka nie równa się lepsze hamowanie?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Moim zdaniem jak nie zmienisz na coś większego to będzie to przeciętnie hamować i klocek czy tarcza tu nie wiele zmieni. Jaką masz średnicę?
Zdaje sobie z tego sprawę,ale tu chodzi o to że słabo chamuje ogólnie.Pedal jest taki jakiś..."jacykowaty" żeby zblokować koła musiałbym na nim stanąć.
Lepszy hebel mam Premacy na klocki kashiyama i zwykłej tarczy.Srednica ta sama -270mm
Ale tak jak mówię ,zrobiłem na tych tarczach i klockach raptem ok 160km,może się jeszcze docierają,no i to jest zestaw kombinowany-tarcza dedykowana do BJ i klocek lekko nachodzi na powierzchnię już nie przeznaczona do klocka ,może w tym jest problem.Tak jak teraz pomyślę
to ten dretwy hamulec zaczal się po odbiorze od tjunera ktory składał turbo,wiem ze lewa gire odkręcał przy ściąganiu skrzyni bo przegub czy coś tam nie chcialo puscic,moze jest zapowietrzone faktycznie ?W tygodniu się temu przyjrze.
Lepszy hebel mam Premacy na klocki kashiyama i zwykłej tarczy.Srednica ta sama -270mm
Ale tak jak mówię ,zrobiłem na tych tarczach i klockach raptem ok 160km,może się jeszcze docierają,no i to jest zestaw kombinowany-tarcza dedykowana do BJ i klocek lekko nachodzi na powierzchnię już nie przeznaczona do klocka ,może w tym jest problem.Tak jak teraz pomyślę
to ten dretwy hamulec zaczal się po odbiorze od tjunera ktory składał turbo,wiem ze lewa gire odkręcał przy ściąganiu skrzyni bo przegub czy coś tam nie chcialo puscic,moze jest zapowietrzone faktycznie ?W tygodniu się temu przyjrze.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Czy ta powierzchnia nie dla klocka wystaje ponad tarczę?
Pomimo, że płyn hamulcowy ma rok to bym go wymienił szczególnie jeżeli miałeś jakiś sportowy płyn, niestety je trzeba co roku wymienić lub po pierwszym przegrzaniu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Neonixos666 napisał(a):Czy ta powierzchnia nie dla klocka wystaje ponad tarczę?
Tego nie wiem,farba się w tym miejscu starła,jeśli wystaje ponad powierzchnię cierna to na tyle że jakoś specjalnie tego nie widać.
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że jest układ zapowietrzony.
szkodnik_byd napisał(a):Pomimo, że płyn hamulcowy ma rok to bym go wymienił szczególnie jeżeli miałeś jakiś sportowy płyn, niestety je trzeba co roku wymienić lub po pierwszym przegrzaniu
Płyn mam zwykły cywilny.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Odpowietrzenie to nie tak wielka robota a zacząć trzeba od najprostszych i najtańszych rzeczy
Dokładnie i od tego zacznę.
A tak wygląda to o czym pisałem że klocek jest większy od powierzchni ciernej tarczy.Pytanie czy to może mieć wpływ i czy coś z tym robić.
A tak wygląda to o czym pisałem że klocek jest większy od powierzchni ciernej tarczy.Pytanie czy to może mieć wpływ i czy coś z tym robić.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wystający klocek za tarczę raczej nie ma znaczenia. Płomieniowi tak wystaje nie słyszałem by się skarżył, a z hamulca jest bardzo zadowolony.
Jak pedał miękki to zgadzam się z przedmówcami układ gdzieś zapowietrzony lub przewody hamulcowe dokonują żywota i puchną. Coś musi buforować ciśnienie, że tak późno łapie. Skoro wcześniej było git a teraz nie. Akurat jakoś klocków i tarcz nie ma na to wpływu, że pedał późno łapie i jest miękki (chyba, że klocki są z gąbki i uginają się pod naciskiem tłoczka ).
Ja płyn po roku bym zmienił na nowy. Koszty żadne a lepiej mieć dobry niż średni. U siebie właśnie co roku zmieniam na jesieni i robię przegląd układu, wszystko czyszczę i smaruje.
Jak wymiana płynu i przewody są git to wsadzałbym mocniejsze serwo hamulcowe.
Właśnie do BA nie ma łatwo o jakieś lepsze graty jeśli chodzi o klocki i tarcze. Trzeba pchać po prostu większe tarcze żeby zwiększyć pojemność cieplna, a jeździć na jakiś ATE, TRW czy Zimmermanach.
Jakbyś potrzebował zwrotnice i zaciski BAV6 to znam kogoś kto ma graty na kompletny SWAP
Jak pedał miękki to zgadzam się z przedmówcami układ gdzieś zapowietrzony lub przewody hamulcowe dokonują żywota i puchną. Coś musi buforować ciśnienie, że tak późno łapie. Skoro wcześniej było git a teraz nie. Akurat jakoś klocków i tarcz nie ma na to wpływu, że pedał późno łapie i jest miękki (chyba, że klocki są z gąbki i uginają się pod naciskiem tłoczka ).
Ja płyn po roku bym zmienił na nowy. Koszty żadne a lepiej mieć dobry niż średni. U siebie właśnie co roku zmieniam na jesieni i robię przegląd układu, wszystko czyszczę i smaruje.
Jak wymiana płynu i przewody są git to wsadzałbym mocniejsze serwo hamulcowe.
Właśnie do BA nie ma łatwo o jakieś lepsze graty jeśli chodzi o klocki i tarcze. Trzeba pchać po prostu większe tarcze żeby zwiększyć pojemność cieplna, a jeździć na jakiś ATE, TRW czy Zimmermanach.
Jakbyś potrzebował zwrotnice i zaciski BAV6 to znam kogoś kto ma graty na kompletny SWAP
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Moim zdaniem klocek jest za duży ale nie na zewnątrz bo to nie ma znaczenia klocek jest za duży od wewnątrz i tam szlifuje Rand dodatkowy przez co nie hamujesz cała powierzchnia klocka
Ale może tylko mi się wydaje
Ale może tylko mi się wydaje
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
widać tam mocniejsze tarcie na tarczy i może miękki pedał jest od dopasowywania się klocka do tarczy za każdym razem.
jak trze po tym zoltym od wewnetrznej czesci to nic dobrego na pewno nie jest.moze byc tak ze cala sila klocka opiera sie glownie na tej zotlej wyzszej powierzchni ktora jest tlusta i sliska, przez to zero czucia na pedale i mocno musisz wciskac pedal by auto wogoe chcialo zwalniac.
wyjac kolecek wziasc na ostrzalke przyszlifowac wlozyc i tyle. ewentualnie tarcze przetoczyc na tej zoltej powierzchni na rowna z strefa cierna.
i zmienic klocki z no name na cos markowego. ostatnio kolega w speedsterze zmienil popekane ebc na mikode 1155 i nie mogl uwierzyc ze auto zaczelo w koncu hamowac. zadnych innych czynnosci tylko wymiana klockow. wiec klocki tez moga robic roznice. nie tylko zaciski, nie tylko odpowietrzanie, nie tylko duze tarcze.
wyjac kolecek wziasc na ostrzalke przyszlifowac wlozyc i tyle. ewentualnie tarcze przetoczyc na tej zoltej powierzchni na rowna z strefa cierna.
i zmienic klocki z no name na cos markowego. ostatnio kolega w speedsterze zmienil popekane ebc na mikode 1155 i nie mogl uwierzyc ze auto zaczelo w koncu hamowac. zadnych innych czynnosci tylko wymiana klockow. wiec klocki tez moga robic roznice. nie tylko zaciski, nie tylko odpowietrzanie, nie tylko duze tarcze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jakby się zapierało o "żółte" i nie tarło o warstwę cierną tarczy to by na pozostałej był rudy nalot, a tarcza jest elegancko wytarta.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Mialem to sami u siebie po montazu tych tarcz.. Hamowalo normalnie , po szlifnieciu klocka aby nie tarł w miejscu gdzie jest polakierowane nic sie nie zmienilo. Wg mnie uklad zapowietrzony albbo gdzie cos zle siedzi.
Obstawiam zapowietrzony uklad i ujowe jakosci klocki tez swoje robia...
Obstawiam zapowietrzony uklad i ujowe jakosci klocki tez swoje robia...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
W środę będę to ogarniał.Odpowietrzenie hamulców ,a jak nie pomoże to biorę się za klocki.Będzie też owijanie dolotu jakąś taśmą do kominków i na to odpowiednio docięta i dopasowana osłona alu co się daje na przednią szybę.Docelowo będzie owinięte bandażem termicznym,ale to po sezonie bo trzeba pół dolotu zdemontować w tym celu.Jak starczy czasu to pójdzie down pipe w bandaż i wyrzeżbię porządne osłony termiczne na filtr powietrza.
Po rozmowie ze stroicielem potwierdziły się moje podejrzenia-odczucia z jazdy mogą być ciut gorsze bo spłaszczył wykres i odjął 2 stopnie na zapłonach w średnim zakresie żeby sprzęgło dłużej wytrzymało co czuć na dupochaowni ,no ale jest max bezpiecznie dla silnika,górą trochę tracę przez zwężkę w wydechu no i boost spada powyżej 6300 na 0,5b,plus brak trakcji i po części przyzwyczajenie wszystko razem do kupy daje odczucia in minus ,co niekoniecznie znaczy że mocy jest mniej .Generalnie mnie to nie rusza bo trochę inne mam teraz priorytety,ale może zimą jak będzie czas i hajs zrobię pełne 2,5 cala,męskie sprzęgło i założę EBC żeby dmuchało te 0.8 do końca .Na tą chwilę z ciekawości przy czasie podjadę na hamownię to będzie wszystko wiadomo.Postaram się też nagrać jakieś media,może Gtech albo apka mierząca czasy.
Po rozmowie ze stroicielem potwierdziły się moje podejrzenia-odczucia z jazdy mogą być ciut gorsze bo spłaszczył wykres i odjął 2 stopnie na zapłonach w średnim zakresie żeby sprzęgło dłużej wytrzymało co czuć na dupochaowni ,no ale jest max bezpiecznie dla silnika,górą trochę tracę przez zwężkę w wydechu no i boost spada powyżej 6300 na 0,5b,plus brak trakcji i po części przyzwyczajenie wszystko razem do kupy daje odczucia in minus ,co niekoniecznie znaczy że mocy jest mniej .Generalnie mnie to nie rusza bo trochę inne mam teraz priorytety,ale może zimą jak będzie czas i hajs zrobię pełne 2,5 cala,męskie sprzęgło i założę EBC żeby dmuchało te 0.8 do końca .Na tą chwilę z ciekawości przy czasie podjadę na hamownię to będzie wszystko wiadomo.Postaram się też nagrać jakieś media,może Gtech albo apka mierząca czasy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Dzisiaj coś tam pojezdzone z g techem.
Niestety na miejscówce okazało się że nie ma jeszcze ostatniej warstwy asfaltu tylko jest to coś chropowate pod spodem,więc o trakcji można było pomarzyć...
W dodatku droga była po lekkim łuku.
Czas jaki się udało osiągnąć to 7.1 do setki i ok 15.5 na cwiare(nie pamiętam dokładnie) na łysych starych oponach i z pełnym klunktow i narzędzi bagażnikiem.
Dla porównania jechał zdrowy mx6 klde :7.5 i 16.xxx i MX5 1.6 turbo 200+ (1.6 ,większe turbo ,dwa razy większy boost,rwd że szpera i semislickiem) które wykręciło 6.2 do setki(ten sam kierowca który wykręcił 7.1 moim)
Tak więc uważam że wstydu nie ma jak na ok 170-180hp
Po sezonie zakładam mocniejsze sprzęgło,przyspieszam zapłon z powrotem jak był,dobry palec i bliżej 6sekund do zrobienia.
Jutro wrzucę jakieś kiepskie filmidła
Niestety na miejscówce okazało się że nie ma jeszcze ostatniej warstwy asfaltu tylko jest to coś chropowate pod spodem,więc o trakcji można było pomarzyć...
W dodatku droga była po lekkim łuku.
Czas jaki się udało osiągnąć to 7.1 do setki i ok 15.5 na cwiare(nie pamiętam dokładnie) na łysych starych oponach i z pełnym klunktow i narzędzi bagażnikiem.
Dla porównania jechał zdrowy mx6 klde :7.5 i 16.xxx i MX5 1.6 turbo 200+ (1.6 ,większe turbo ,dwa razy większy boost,rwd że szpera i semislickiem) które wykręciło 6.2 do setki(ten sam kierowca który wykręcił 7.1 moim)
Tak więc uważam że wstydu nie ma jak na ok 170-180hp
Po sezonie zakładam mocniejsze sprzęgło,przyspieszam zapłon z powrotem jak był,dobry palec i bliżej 6sekund do zrobienia.
Jutro wrzucę jakieś kiepskie filmidła
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):MX5 1.6 turbo 200+ (1.6 ,większe turbo ,dwa razy większy boost,rwd że szpera i semislickiem) które wykręciło 6.2 do setki(ten sam kierowca który wykręcił 7.1 moim)
O Piotra mx5 mówisz? A jaki czas na cwiare zrobiło to mx5? Ogólnie faktycznie jeżeli byłeś bez trakcji to czas jeszcze można urwać o jakieś 0.2-0.4 do setki i tyle samo na cwiare. Ogólnie czas nie jest zły Ale osobiście myślę że musi mieć bliżej 180 jeżeli to jest 323 w turbo.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Bolo miałem 7.5s i 16.21 1/4 ale tak jak piszesz odcinek był do i również miałem problemy z trakcją. Liczyłem na 7.1 nawet mniej niż 7 do 100.
Ale twoje 323 to zacny sleeper i na luzie 6.5 byś wykręcił.
Ale twoje 323 to zacny sleeper i na luzie 6.5 byś wykręcił.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości