Strona 9 z 13

PostNapisane: 3 mar 2018, 20:49
przez piwo
Itb ma ta wadę że ciężko to porządnie zrobić by silnik działał nie tylko przy pełnym bucie ale i w częściach obciążeniach. Warto pogadać z ludźmi którzy to mieli u siebie. Tu na forum chyba nie ma nikogo kto miał itb. Polecam racingforum. Popytaj tam ludzi. To też nie jest tak piękne jak się wydaje. Znaczy jest piękne jak działa dobrze a by tak było potrzeba porządnych fachowców bo sam tego nie ogarniesz. Pan miecio za flaszkę też tego nie ogarnie. Powiem więcej 90% firm tuningowych nie zrobi ci tego dobrze. Jest może garstkaudzi w Polsce którzy zrobiliby to tak by to działało od wolnych obrotów po odcinke właściwie.

http://www.racingforum.pl/Lanos-c20xeIT ... 19061.html

http://www.racingforum.pl/Toyota-MR2-ZZ ... 29108.html

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 04104&st=0

Re: Mazda 323F BJ ZM-DE '02 naGwintowana+Bixenon+ori relingi – By Dwojas update 7str

PostNapisane: 3 mar 2018, 20:58
przez Neonixos666
Poza tym sporo mocy w FS-ZE jest dzięki kolektorowi ssącemu który ma coś jak wirsy, jak wiadomo ma to znaczenie przy N/A i może okazać się że przy ITB nie osiągniemy serii ZE

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:05
przez marcinowozniako
Generalnie zgadzam się z Piwo. Mocny wolnossak jeździ naprawdę szybko szczególnie gdy znajduje się na właściwych obrotach. Jedyny problem z takimi porównaniami jest fakt że aby były one w 100% obiektywne i rzetelne to muszą być dwa dokładnie takie same auta z których jedno to N/A a drugi to turbo czy kompresor. Wtedy takie porównania można robić, piwo ty na przykładzie speedstera masz porównanie ale mimo wszystko wolałeś pójść w turbo niż zostać N/A.

Mało to obiektywne ale swoją mx3 ganiałem się jakiś czas temu z rolki z 2 biegu z jakiś 20km/h z audi A6 C6 3.0 tdi diesel który na silniku generował ponad 550NM momentu, a mimo to przy starcie z rolki gdzie to dla takiego diesla najlepszy scenariusz odjechał mi o pół maski, czyli właściwie tyle co nic. Oczywiscie na 3 biegu już byłem sporo przed nim.

Re: Mazda 323F BJ ZM-DE '02 naGwintowana+Bixenon+ori relingi – By Dwojas update 7str

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:13
przez Neonixos666
większość tego momentu poszło na ruszenie tej masy bo pewnie waży takie audi z 1800 kg. Tak samo jak moje Signum i ojca Pulsar, mam sporo więcej mocy i momentu ale masa robi swoje i do setki jadą tak samo.

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:16
przez marcinowozniako
Dlatego mówię że mało to obiektywne ale ja powinienem przy takiej prędkości startować z 1 biegu a nie z 2, zrobiłem to specjalnie aby zobaczyć jak to będzie wyglądać, z 1 biegu bym go zmasakrował. na 2 biegu miałem 1.5tys obrotów a mimo to auto zaczęło przyspieszać jak o wiele mocniejsze ;)

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:17
przez piwo
marcinowozniako napisał(a):Generalnie zgadzam się z Piwo. Mocny wolnossak jeździ naprawdę szybko szczególnie gdy znajduje się na właściwych obrotach. Jedyny problem z takimi porównaniami jest fakt że aby były one w 100% obiektywne i rzetelne to muszą być dwa dokładnie takie same auta z których jedno to N/A a drugi to turbo czy kompresor. Wtedy takie porównania można robić, piwo ty na przykładzie speedstera masz porównanie ale mimo wszystko wolałeś pójść w turbo niż zostać N/A.

Mało to obiektywne ale swoją mx3 ganiałem się jakiś czas temu z rolki z 2 biegu z jakiś 20km/h z audi A6 C6 3.0 tdi diesel który na silniku generował ponad 550NM momentu, a mimo to przy starcie z rolki gdzie to dla takiego diesla najlepszy scenariusz odjechał mi o pół maski, czyli właściwie tyle co nic. Oczywiscie na 3 biegu już byłem sporo przed nim.

To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:20
przez Biniu
FSZE to była specjalna wersja tego silnika wydana do japońskiej BJ z jakiejs tam okazji. W Japonii FS też normalnie 130KM miał :)

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:22
przez marcinowozniako
piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.

Re: Mazda 323F BJ ZM-DE '02 naGwintowana+Bixenon+ori relingi – By Dwojas update 7str

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:24
przez Neonixos666
Tylko że tu było brawie P&P a przy K20 więcej roboty i samo motor droższy

PostNapisane: 3 mar 2018, 21:46
przez piwo
marcinowozniako napisał(a):
piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.
marcinowozniako napisał(a):
piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.


Za jaką cenę? Ty wiesz że ten SWAP to był koszt ponad 20tys zł? Mój był namiastkę tej ceny.

PostNapisane: 4 mar 2018, 02:02
przez bercikspeed
Biniu napisał(a):Akurat FS seryjnie wychodził w wersji 170KM NA

gdzie takie montowali?

PostNapisane: 4 mar 2018, 07:59
przez Biniu
bercikspeed napisał(a):
Biniu napisał(a):Akurat FS seryjnie wychodził w wersji 170KM NA

gdzie takie montowali?


W Jugosławii. :|

Przecież dwa trzy posty wyżej jest napisane, że była to specjalna wersja wydana w Japonii w 2001r.

Re: Mazda 323F BJ ZM-DE '02 naGwintowana+Bixenon+ori relingi – By Dwojas update 7str

PostNapisane: 4 mar 2018, 11:44
przez Neonixos666
Jest jakiś wykres gdzie ten FS-ZE ma te 170 KM?

PostNapisane: 4 mar 2018, 12:54
przez Biniu
Trzeba by na JP i USA forach szukać. No i rosyjskich oczywiście.

http://www.protegefaq.net/engine.html#FS-ZE

PostNapisane: 4 mar 2018, 15:46
przez bercikspeed
Biniu napisał(a):W Jugosławii.

pytam bo miałem speeda FS-DET i miała 170 w serii na turbinie

PostNapisane: 4 mar 2018, 15:54
przez Dwojas
bercikspeed napisał(a):
Biniu napisał(a):W Jugosławii.

pytam bo miałem speeda FS-DET i miała 170 w serii na turbinie


Ale miałeś FS-DET czyli tak na prawdę seryjne EUROPEJSKIE 130hp +turbo 40hp, a FS-ZE to parę innych gratow i 170hp z wolnossacego silnika. Tak samo jak kolega Płomień miał ori silnik ZL-DE 88hp a wsadził ZL-VE i tych koni względem zwykłego jest już 130. Japończyki skurczyski kombinowały :D

PostNapisane: 5 mar 2018, 09:53
przez Bartg
Jeśli już to Płomień miał Z5 czyli zupełnie inny silnik :D Nie tyle kombinowały, co wersje na EU były wykastrowane pod normy EURO.

PostNapisane: 5 mar 2018, 18:20
przez Neonixos666
Dwojas napisał(a):Ale miałeś FS-DET czyli tak na prawdę seryjne EUROPEJSKIE 130hp +turbo 40hp


viewtopic.php?f=321&t=163879

Re: Mazda 323F BJ ZM-DE '02 naGwintowana+Bixenon+ori relingi – By Dwojas update 7str

PostNapisane: 6 mar 2018, 18:15
przez franek74
Dwojas...czekam już 2 lata...jestem cierpliwy poczekam jeszcze rok ;) ale czuję że będzie petarda <diabełek>

PostNapisane: 6 mar 2018, 19:21
przez Dwojas
franek74 napisał(a):Dwojas...czekam już 2 lata...jestem cierpliwy poczekam jeszcze rok ;) ale czuję że będzie petarda <diabełek>

Uwierz, że warto poczekać jeszcze kilka tygodni :D niebawem premiera :)