Mazda 323F BJ Zm-De – > BP+T '02 naGwintowana+Bixenon+japan rims FakeSportive By Dwojas update 12str

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez qczarq » 2 mar 2018, 20:39

Zaczyna się gruba robota. W ile celujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2018, 11:11
Posty: 57 (0/4)
Skąd: Poznań
Auto: EVO X FE

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2018, 20:43

Dwojas napisał(a):kto zgadnie jaki to silnik


2.0 FS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dwojas » 2 mar 2018, 21:02

Tak, 2.0 FS, ALE... :D
Silnik przejdzie generalny remont, wpadnie :
-wałek ssący od FSZE
-tłoki FSZE
-porting
-nowy kolektor wydechowy
-kolektor dolotowy FSZE
-komputer standalone
-i może ITB :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2013, 21:17
Posty: 148 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2018, 22:45

Patrzyłeś ten projekt viewtopic.php?f=49&t=41083
Mam nadzieję że sobie to wszystko przeliczyłeś i zdajesz sobie sprawę że cena 1KM będzie spora bo FS nie zależy do rozwojowych konstrukcji w formie N/A. Inaczej się ma sprawa przy turbo bo niski stopień sprężania pomaga łyknąć lepiej doładowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dwojas » 2 mar 2018, 23:16

Neonixos666 napisał(a):Patrzyłeś ten projekt viewtopic.php?f=49&t=41083
Mam nadzieję że sobie to wszystko przeliczyłeś i zdajesz sobie sprawę że cena 1KM będzie spora bo FS nie zależy do rozwojowych konstrukcji w formie N/A. Inaczej się ma sprawa przy turbo bo niski stopień sprężania pomaga łyknąć lepiej doładowanie.


Oczywiście, że widziałem ten projekt, lecz ja chxe pójść o krok dalej czyli ITB., i tak, jestem świadom kosztów:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2013, 21:17
Posty: 148 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 12:15

No to zapowiada się ciekawie bo takiego czegoś chyba nie ma w Polsce. Z czego przepustnice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Biniu » 3 mar 2018, 12:28

Nie no FS N/A potencjał na te 180KM ma tylko wiadomo jak to z wolnossakami. Trzeba obroty zwiększać i moment do góry pchać kosztem dołu.

Osobiście bym wolał 0,5bara jakimś zwinnym kompresorem dmuchnąć do seryjnego silnika. Byłoby więcej przyjemności z jazdy na co dzień.

W każdym razie super Dwojas, że poszedłeś po rozum do głowy i oprócz wyglądu zająłeś się najważniejszym czyli serduchem. Mam tylko nadzieję, że jakoś żwawo weźmiesz się za robotę <czarodziej>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 3 mar 2018, 14:23

Pokaż tłoki i wałek od tej fszy, to uwierzymy w mody :D

Żeby nie skończyło się jak z pakietem, że leży rok niepomalowany. I z gwintem, że założyłeś pół i siema.

I sterowanie trzeba będzie zrobić. I kolektor wydechowy uspawać żeby go nie dusić tym co ma. Chyba kompresor by taniej wyszedł niż mocne N/A na bazie ZE :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Biniu » 3 mar 2018, 15:09

Na pewno w pieniądzach przerobienia FSDE na moc FSZE zrobi się kompresorek FSDE i pociągnie tyle samo KM co FsZE a w codzienn użyciu będzie o wiele przyjemniejsze.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 16:59

Biniu napisał(a):Nie no FS N/A potencjał na te 180KM


Nie liczyłbym na długi żywot silnika przy takich kreskach w N/A, osiągnąć to też nie takie łatwe. Zrobić remont, do tego kompresor i mamy fajne auto do jazdy na co dzień. Żeby nie było że zniechęcam, za każde modzenie trzymak kciuki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 18:34

Na będzie zawsze przyjemniejsze w codziennym użytkowaniu. W kompresorze dochodzi hałas zatrzymanej świni który tak męczy że o przyjemności z jazdy mozna zapomniec. Na to wysokie obroty i pięknie wkręcający się silnik. By auto z silnikiem doładowanym przyspieszało podobnie do wolnossącego musi mieć conajmniej 130% mocy tej w wolnossaku. Taka rzeczywistość.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 19:01

piwo napisał(a):W kompresorze dochodzi hałas zatrzymanej świni który tak męczy że o przyjemności z jazdy mozna zapomniec.


Biedni użytkownicy mercedesów z kompresorem

piwo napisał(a): Na to wysokie obroty i pięknie wkręcający się silnik.


Szczególnie jak dół nie jest przystosowany do takich obrotów a o głowicy nie wspomnę.

piwo napisał(a): By auto z silnikiem doładowanym przyspieszało podobnie do wolnossącego musi mieć conajmniej 130% mocy tej w wolnossaku. Taka rzeczywistość.


musi mieć więcej ale tylko by zrekompensować większą masę bo KM jest równy KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Biniu » 3 mar 2018, 19:15

Akurat FS seryjnie wychodził w wersji 170KM NA zresztą z 2.0 pojemności nie jest to jakiś mega wyżyłowany wynik.
Wiadomo szansa, że coś się wysra jest większa niż w stockowym 130KM ale taki to już jest sport.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 19:29

Neonixos666 napisał(a):
musi mieć więcej ale tylko by zrekompensować większą masę bo KM jest równy KM

Nie do końca.
Przy kompresorze dochodzą straty napędu kompresora i to że na silniku mamy 180 koni nie oznacza że na kołach mamy tyle samo bo straty są większe niż w wolnnosaku (tak jakby jechać z zaciągniętym ręcznym). W przypadku turbo dochodzi nie tylko masa ale i niższa zazwyczaj odcinka niż w wolnossaku.
A moment na kołach to nie moment silnika a moment silnika potem razy przełożenie skrzyni a potem jeszcze razy odpowiednie średnicę kół. Ogólnie jak w NA używasz drugi bieg i masz 7500 to w turbo masz już trójkę bo odcinka była tylko 6500. A na trójce moment na kołach jest już niższy o 30% niż na dwójce. Dochodzi też tzw puchnięcie czyli słabnięcie gdy mamy ciepłej.
Ja z doświadczenia wiem że Speedster gdy go podkręciłem na wolnnosaku z 147km na 180 i odcinke udtawilem na 7400 to w turbo przy doładowaniu 0,7 bara i mocy 190 koni przy 6000 czas do 200 km/h miałem dużo wolniejszy. Dopiero gdy moc wzrosła sporo ponad 200 koni udało się osiągnąć czas wolnnosaka 180 konnego.
viewtopic.php?f=320&t=115720&start=980

Co do hałasu z kompresora wystarczy jechać na zlot mazdy posłuchać aut jackkpl, malutkiej weeda. Oczywiście da się w miarę cicho. Ale jeszcze nie znam osoby która zakładając sama kompresor zrobiła to cicho. Zazwyczaj jest tak.
https://m.youtube.com/watch?v=hPq0r11nkY4
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 19:44

piwo napisał(a):Przy kompresorze dochodzą straty napędu kompresora i to że na silniku mamy 180 koni nie oznacza że na kołach mamy tyle samo bo straty są większe.


Przecież te straty dodaje się do silnika a nie napędu bo kompresor jest napędzany z wału a nie za skrzynią więc hamując uzyskujemy już wynik po odjęciu strat kompresora.

piwo napisał(a):A moment na kołach to nie moment silnika a moment silnika potem razy przełożenie skrzyni a potem jeszcze razy odpowiednie średnicę kół. Ogólnie jak w na używasz drugi bieg i masz 7500 a w turbo m masz już trójkę gdzie moment na kołach jest już niższy o 30% niż na dwójce bo odcinka była tylko 6500.


Owszem ale skrzynia jest taka sama dla N/A i doładowania. Pamiętaj że dopiero w okolicach trzeciego lub czwartego biegu mamy moment taki jaki generuje silnik przy niższych biegach moment mamy wyższy niż na silniku a na ostatnich trochę niższy. Porównując to wyższy moment przy doładowaniu rekompensuje niższe kręcenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 19:51

No nie. Podaje się moc silnika. I 180km konne auto z kompresorem ma powiedzmy 140km na kołach a 180 konne auto bez kompresora ma np 150km na kołach bo nie ma 10km strat na napędzanie paskami kompresora.
Co do skrzyni.
Trzeba znać przełożenia ale zakładając przelizenia całkowite
1 bieg 15
2 bieg 10
3 bieg7
I moment sredni silnika 200nm
To na jedynce za skrzynia mamy średnio 3000nm
Na dwójce 2000nm
A na trójce 1400nm
Dlatego właśnie tak szybkie są auta które wysoko się kręcą. Bo wtedy można dać krótkie przełożenia i niuton na kołach jest wysoki.
Dlatego też diesle są tak wolne bo mają odcinke przy 4500 i muszą przez to mieć dużo dłuższe biegi co skutkuje dużo niższym nm na kolach. Mimo wysokiego na silniku.
Silnik 200 konny przy 4000 odcince będzie dwa razy słabszy niż silnik 200 konny przy odcince 8000 i skrzyni dwukrotnie krótszej ( będą wtedy te same prędkości na tych samych biegach)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 20:01

Ale przecież te paski generują straty bezpośrednio na silniku a nie na kołach, straty na kołach generuje koło, opona czy dyfer nawet mocne śpięcie passami na hamowni . To co generuje silnik to straty związane z tarciem, rozrządem, altkiem itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 20:07

Moc silnika mierzy się poprzez pomiar na kołach a potem dodając straty.
Przy kompresorze mamy pomiar 140 koni i potem obliczamy 40 koni strat i wychodzi 180 koni a przy wolnnosaku mamy pomiar 150 koni i potem obliczamy 30 koni strat i daje nam to wynik 180 koni. Więc 180 koni nie równa się 180 koni. Ważna jest przebieg mocy na kołach a nie silnika.
Wierz mi że z aut
180 konne NA przy 7500
180 konne turbo przy 6000
180 konny kompresor przy 7000 to wolnnosaku przyjedzie pierwszy na metę ćwiartki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 20:29

Czyli na hamowni silnikowej jaka moc jest mierzona skoro jest tam kompresor, altek i wszystkie kaski? trzeba jeszcze coś odejmować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dwojas » 3 mar 2018, 20:33

Widzę, że Panowie nie proznujecie z odpowiedziami :D
Dość ciekawie to wszystko wygląda. W odpowiedzi do Płomienia i Binia – temat z silnikiem ruszy niebawem, tuż po zlocie, przez następna zimę sukcesywnie będę remontowal silnik i pewnie na początku przyszłego roku doczekam się swapu bo prócz silnika będę musiał kupić jeszcze dawce wiązki itd ale samo serducho już mam <3

Co do turbo/kompresor/na
FS seryjnie wychodził z moca około 170hp na rynek japoński, różnice jakie są między naszym DE a ZE są jako takie, inny wałek ssący, inny kolektor dolotowy, wydechowy, inne tłoki i parę innych drobnostek, generalnie moim marzeniem jest zrobienie z tego silnika mocnego wolnossaka stosując części z ZE +ITB, a co wyjdzie w praniu tego nikt nie wie, może zakuje silnik i wpadnie kompresor lub turbo... Nie wiem, póki co temat pozostaje w fazie rozwojowej ale z tego co czytam rozumiem, że najlepszym wyjściem jest zrobienie mocnego wolnossaka niż turbo czy kompresor, wiadomo turbo =turbodziura, kompresor =dodatkowe obciążenie dla silnika.

Się zobaczy co wyjdzie :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2013, 21:17
Posty: 148 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy