Mazda 323F BJ Zm-De – > BP+T '02 naGwintowana+Bixenon+japan rims FakeSportive By Dwojas update 12str

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 19:49

Itb ma ta wadę że ciężko to porządnie zrobić by silnik działał nie tylko przy pełnym bucie ale i w częściach obciążeniach. Warto pogadać z ludźmi którzy to mieli u siebie. Tu na forum chyba nie ma nikogo kto miał itb. Polecam racingforum. Popytaj tam ludzi. To też nie jest tak piękne jak się wydaje. Znaczy jest piękne jak działa dobrze a by tak było potrzeba porządnych fachowców bo sam tego nie ogarniesz. Pan miecio za flaszkę też tego nie ogarnie. Powiem więcej 90% firm tuningowych nie zrobi ci tego dobrze. Jest może garstkaudzi w Polsce którzy zrobiliby to tak by to działało od wolnych obrotów po odcinke właściwie.

http://www.racingforum.pl/Lanos-c20xeIT ... 19061.html

http://www.racingforum.pl/Toyota-MR2-ZZ ... 29108.html

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 04104&st=0
Ostatnio edytowano 3 mar 2018, 20:07 przez piwo, łącznie edytowano 2 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 19:58

Poza tym sporo mocy w FS-ZE jest dzięki kolektorowi ssącemu który ma coś jak wirsy, jak wiadomo ma to znaczenie przy N/A i może okazać się że przy ITB nie osiągniemy serii ZE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 3 mar 2018, 20:05

Generalnie zgadzam się z Piwo. Mocny wolnossak jeździ naprawdę szybko szczególnie gdy znajduje się na właściwych obrotach. Jedyny problem z takimi porównaniami jest fakt że aby były one w 100% obiektywne i rzetelne to muszą być dwa dokładnie takie same auta z których jedno to N/A a drugi to turbo czy kompresor. Wtedy takie porównania można robić, piwo ty na przykładzie speedstera masz porównanie ale mimo wszystko wolałeś pójść w turbo niż zostać N/A.

Mało to obiektywne ale swoją mx3 ganiałem się jakiś czas temu z rolki z 2 biegu z jakiś 20km/h z audi A6 C6 3.0 tdi diesel który na silniku generował ponad 550NM momentu, a mimo to przy starcie z rolki gdzie to dla takiego diesla najlepszy scenariusz odjechał mi o pół maski, czyli właściwie tyle co nic. Oczywiscie na 3 biegu już byłem sporo przed nim.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 20:13

większość tego momentu poszło na ruszenie tej masy bo pewnie waży takie audi z 1800 kg. Tak samo jak moje Signum i ojca Pulsar, mam sporo więcej mocy i momentu ale masa robi swoje i do setki jadą tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 3 mar 2018, 20:16

Dlatego mówię że mało to obiektywne ale ja powinienem przy takiej prędkości startować z 1 biegu a nie z 2, zrobiłem to specjalnie aby zobaczyć jak to będzie wyglądać, z 1 biegu bym go zmasakrował. na 2 biegu miałem 1.5tys obrotów a mimo to auto zaczęło przyspieszać jak o wiele mocniejsze ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 20:17

marcinowozniako napisał(a):Generalnie zgadzam się z Piwo. Mocny wolnossak jeździ naprawdę szybko szczególnie gdy znajduje się na właściwych obrotach. Jedyny problem z takimi porównaniami jest fakt że aby były one w 100% obiektywne i rzetelne to muszą być dwa dokładnie takie same auta z których jedno to N/A a drugi to turbo czy kompresor. Wtedy takie porównania można robić, piwo ty na przykładzie speedstera masz porównanie ale mimo wszystko wolałeś pójść w turbo niż zostać N/A.

Mało to obiektywne ale swoją mx3 ganiałem się jakiś czas temu z rolki z 2 biegu z jakiś 20km/h z audi A6 C6 3.0 tdi diesel który na silniku generował ponad 550NM momentu, a mimo to przy starcie z rolki gdzie to dla takiego diesla najlepszy scenariusz odjechał mi o pół maski, czyli właściwie tyle co nic. Oczywiscie na 3 biegu już byłem sporo przed nim.

To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.
Ostatnio edytowano 3 mar 2018, 20:20 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Biniu » 3 mar 2018, 20:20

FSZE to była specjalna wersja tego silnika wydana do japońskiej BJ z jakiejs tam okazji. W Japonii FS też normalnie 130KM miał :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 3 mar 2018, 20:22

piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2018, 20:24

Tylko że tu było brawie P&P a przy K20 więcej roboty i samo motor droższy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 3 mar 2018, 20:46

marcinowozniako napisał(a):
piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.
marcinowozniako napisał(a):
piwo napisał(a):To nie tak że chciałem przejść na tudrbo. Po prostu mój silnik był g.wnem i to był trzeci silnik który się posypał a te sabowskiże z turbo mają opinie wytrzymalszych. I dwa jak przechodzić na doładowanie to trzeba zakładać conajmniej 50% wzrost mocy bo inaczej to nie ma sensu żadnego. Ja zmieniłem z 180 konnego NA na 300konne turbo.


NIe żebym się jakoś specjalnie czepiał ale można włożyć do speedstera mocnego Wolnossaka który nawet nie wiem czy nie byłby szybszy niż te twoje 300KM z turbo. Mowa o k20 który jeździ w speedsterze Capazo.


Za jaką cenę? Ty wiesz że ten SWAP to był koszt ponad 20tys zł? Mój był namiastkę tej ceny.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez bercikspeed » 4 mar 2018, 01:02

Biniu napisał(a):Akurat FS seryjnie wychodził w wersji 170KM NA

gdzie takie montowali?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 13:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Biniu » 4 mar 2018, 06:59

bercikspeed napisał(a):
Biniu napisał(a):Akurat FS seryjnie wychodził w wersji 170KM NA

gdzie takie montowali?


W Jugosławii. :|

Przecież dwa trzy posty wyżej jest napisane, że była to specjalna wersja wydana w Japonii w 2001r.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Neonixos666 » 4 mar 2018, 10:44

Jest jakiś wykres gdzie ten FS-ZE ma te 170 KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Biniu » 4 mar 2018, 11:54

Trzeba by na JP i USA forach szukać. No i rosyjskich oczywiście.

http://www.protegefaq.net/engine.html#FS-ZE
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez bercikspeed » 4 mar 2018, 14:46

Biniu napisał(a):W Jugosławii.

pytam bo miałem speeda FS-DET i miała 170 w serii na turbinie
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 13:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Dwojas » 4 mar 2018, 14:54

bercikspeed napisał(a):
Biniu napisał(a):W Jugosławii.

pytam bo miałem speeda FS-DET i miała 170 w serii na turbinie


Ale miałeś FS-DET czyli tak na prawdę seryjne EUROPEJSKIE 130hp +turbo 40hp, a FS-ZE to parę innych gratow i 170hp z wolnossacego silnika. Tak samo jak kolega Płomień miał ori silnik ZL-DE 88hp a wsadził ZL-VE i tych koni względem zwykłego jest już 130. Japończyki skurczyski kombinowały :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2013, 20:17
Posty: 148 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez Bartg » 5 mar 2018, 08:53

Jeśli już to Płomień miał Z5 czyli zupełnie inny silnik :D Nie tyle kombinowały, co wersje na EU były wykastrowane pod normy EURO.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2018, 17:20

Dwojas napisał(a):Ale miałeś FS-DET czyli tak na prawdę seryjne EUROPEJSKIE 130hp +turbo 40hp


viewtopic.php?f=321&t=163879
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez franek74 » 6 mar 2018, 17:15

Dwojas...czekam już 2 lata...jestem cierpliwy poczekam jeszcze rok ;) ale czuję że będzie petarda <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Dwojas » 6 mar 2018, 18:21

franek74 napisał(a):Dwojas...czekam już 2 lata...jestem cierpliwy poczekam jeszcze rok ;) ale czuję że będzie petarda <diabełek>

Uwierz, że warto poczekać jeszcze kilka tygodni :D niebawem premiera :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2013, 20:17
Posty: 148 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy