W końcu zebrałem siły i chęci aby utworzyć wątek poświęcony mojej BJ po ponad 2 latach ; )
Zacznę więc od samego początku Naszego burzliwego romansu, zaczął się on 27 sierpnia 2013 roku.
Pierwsze zdjęcie ukazuje M pierwszego dnia gdy ją odebrałem – seria pełna gęba
Autko kupione od znajomego który sprowadza różne ciekawe modele Mazdy zza zachodniej granicy
Zdjęcie nr.1
Jest to model z początku 2002r po liftingu , jeździł przez większość czasu w Niemczech skąd w 2012r. przyjechała o własnych siłach do Polski , do swojego nowego właściciela od którego niedużo później kupiłem moje pierwsze auto.
Dlaczego Mazda BJ? bo jest to auto które nie ginie na tle vagow i innych dupowozów, wyróżnia się, jest według mnie bardzo świeżo wyglądającym autkiem mimo wieku ; )
Silnik– ZM-DE 1600cm3 98hp- mały ale wariat jak to mówią
Wyposażenie:
-hak
-x4 airbag
-ABS
-TCS
-klimatyzacja
-x2 elek. szyby,
-podgrzewane lusterka + tylna szyba
-mocowania isofix
-przesuwana i dzielona kanapa tylna
-Ori 15' felgi Mazdy
Przebieg na tamtą chwile wynosił niecałe 181 000 km, poprzedni właściciel zdążył :
-zabezpieczyć progi ,
– nadkola ,
-wymienić filtry,
-płyny ustrojowe i
– kupić rok wcześniej nowe opony uniroyal rainexpert co by się bezpiecznie jeździło.
Przez kolejny rok nie dołożyłem do autka prawie grosza bo nie było tak na prawdę nic do roboty prócz dolewania PB.
Niestety na kilku elementach ( progi drzwi, 0,5cm na masce ) ruda tańczyła jak szalona – taki urok M ; )
Pewnego dnia z nudów zakupiłem paski LED w kolorze biały ciepły oraz umiejscowiłem je pod nogami aby nie było aż tak ciemno w aucie, wszystko podłączone pod lampkę na górze a wszystko współgra idealnie, lampki razem się ściemniają i rozjaśniają
Po kilku miesiącach zaczęły się pierwsze fochy M, klocki niemiłosiernie piszczały wiec wszedł nowy komplet klocków na przód i na tył, po niedługim czasie przy każdej próbie odpalenia autka miałem meeeega "choinkę" na zegarach, dosłownie co mogło to się świeciło bądź mrygało przez co nie działał ABS i TCS , któregoś weekendu po sprawdzeniu oporności czujników ABS prawy okazał się padnięty, następnego dnia nastąpiła szybka wymiana i "choinka" poszła w niepamięć.
W miedzy czasie dokupiłem w okazyjnej cenie Subwoofer , głośniki peying na tył żeby ładnie uzupełnić scenę : )
Maj 2014- miałem nie miła przygodę, niestety przez nieuwagę skręcając w lewo uderzyłem pana w seacie, uszkodzone elementy :
-prawy dolny róg maski
-prawy reflektor
-prawy halogen
-prawy błotnik
Wszystko zostało naprawione na ori używanych częściach.
Do końca 2014 ,lista rzeczy do cyklicznych wymian zalicza się wymiana filtra powietrza ,oleju, kabinowego i zalanego nowego oleju motul 10w40.
Na początku 2015 coś zaczęło "stukać , pukać" w przednim zawieszeniu, do wymiany komplet łączników i sworzni. Pukanie ustało ; )
-tylne lampy przyciemnione folią
-nowe radio pioneer mvh-x360bt z bluetoothem i mikrofonem
Luty 2015 – przebieg ok. 196 0000 kupiona i zamontowana instalacja gazowa – jak znajdę papiery to uzupełnię jaki model itd itp.
Maj 2015przy przebiegu okolo. 203 000km kiedy to tłoczek lewej tarczy dawał o sobie znać w postaci trzymania hamulca co powodowało nagrzewanie się tarczy i cięższą jazdę autem , na początku bagatelizowałem sprawę kiedy to na początku czerwca tłoczek się zapiekł i stanął a z nim ja w drodze do pracy.; ) Tego samego dnia szybka reanimacja, zakup nowego zestawu naprawczego i powrót do normalności.
-Dokupiona manetka z płynna regulacją wycieraczek z M6
W czerwcu odezwała się pompa wody, diagnoza wykazała jej koniec życia ; )
Przy okazji padniętej pompy wymieniony kompletny rozrząd (napinacznie, simeringi , pasek itd), uszczelka zaworów.
W czerwcu również dołączyłem do Klubu MS Grupy Łódzkiej i w głowie otworzyło się peeeeełno nowych pomysłów na wyróżnienie autka.
Pierwszy pomysł? Nadać jej charakteru, zakupiłem gumę syntetyczna PlastiDip i pomalowane zostały następujące elementy:
-Felgi
-lusterka
-przedni grill
-tylne znaczki
-boczne kierunkowskazy
Zdjęcie nr 2 i 3
Sierpień 2015
– uszkodzona miska olejowa
Wymiana miski, filtra oleju jak i samego oleju Motul 10w40
-Dołożone czujniki parkowania na tył
Wrzesień 2015
– zakup używanych elektrycznych siłowników tylnych szyb i dołożenie potrzebnej instalacji aby mieć x4 elektryczne szyby
Tutaj odnośnik z przebiegu prac ---> viewtopic.php?f=451&t=186003
Listopad 2015
– zakup ori rozporki i kierownicy z wersji Sportive
– zakup 16' felg Alessio F1 do Kolegi z GŁ -KornFun
-Zakup nowych amortyzatorów na tył gdyż poprzednie zmęczyly się życiem i się wylaly
Zdjęcie 3 i 4
Grudzień 2015
– w tym miesiącu postanowiłem raz na zawsze udusić ruda grażynę ,która dawała się we znaki.
zostały kupione używane przednie prawe drzwi gdyż moje były na dole już doszczętnie zjedzone przez grażyne. Auto na 1,5 tyg. znikło z mojego podwórka.
Wszystkie drzwi, wszystkie parchy , każde miejsce gdzie był jakiś zalążek rdzy bądź odchodzącego lakieru bezbarwnego zostały porządnie zrobione. Lakier został również polerowany ( jednostopniowa korekta lakieru). Żeby utrzymać lakier w jak najlepszym porządku został również kupiony cały zestaw kosmetyków z firmy shiny garage, twardy wosk, Quick detailer i mnóstwo innych płynów
Zdjęcie 5 i 6
Większość oświetlenia w aucie została wymieniona na odpowiedniki LED tzn. kierunkowskazy tył i przód,postojówki , żarówka cofania , przeciwmgielna oraz żarówka w środku wymieniona na odpowiednik posiadający 6 ledów co idealnie oświetla kabine ; )
Styczeń 2016
Kupione i czeka na montaz:
– Magic Camber
– Nowe opony Uniroyal rainsport 3 195/45/R16
-adapter do sterowania z kierownicy radiem Pionner
Luty 2016
Zakupione ;
-X2 końcówka drążków na przód
-X2 tylne łączniki stabilizatora
-x2 gumy drążka stabilizatora na przód
-Nowy filtr powietrza i kabinowy – zamontowane
26 lutego 2016
Dzisiaj finalnie BJ została ogarnięta
Co się zmieniło?
– Pełna geometria i zbieżność
– Nowy prawy sworzeń
-Negatyw
– Nowa poduszka amortyzatora
czerwiec /lipiec 2016
-Zakup zawieszenia gwintowanego fk automotive
-Regeneracja przednich amortyzatorów gwintu
– Nowe łączniki CTR
– Przyciemnione lampy przód
– Nowy olej wolf 10w40
– Nowy filtr oleju
Podsumowując, [b]wykonane mody:
-przyciemnione tylne lampy
-pomalowane lusterka,felgi,grill,znaczki,kierunkowskazy guma syntetyczna Plastidip
-kierownica i rozpórka z wersji sportive
-zwykłe żarówki zastąpione w większości odpowiednikami LED- wszystko zrobione ze smakiem.
-radio pioneer mvh-x360bt
-subwoofer phonocar 300w – potrafi zatrzęść buda ; )
-zestaw głośników odseparowanych JBL na przodzie
-nowe felgi '16 Alessio F1
Co w planach na kolejne miesiące?
-Springi obniżające AP 30/30 teraz gwint -zduszenie kooooozicy DONE
-malowanie zacisków na kolor czerwony DONE
-piaskowanie i malowanie felg na kolor złoty z palety subaruDONE
-doprowadzenie zawieszenia do stanu idealnego – DONE
-wymiana końcówek drążków które uporczywie pukaja DONE
-wygłuszenie drzwi, bagażnika i dachu
-zderzak z wersji sportive
-obrysówki z wersji protage5
-przyciemnienie szyb
– Gwint DONE
itd...itd...itd
Na pewno pomysłów na mody dojdzie więcej i z czasem będą realizowane
W tej chwili przebieg nieubłaganie zbliża się pod liczbę 210 000, ale co z tego?