Mazda 323F Ba Z5 '97 Blue pearl
Strona 1 z 1
Witam. Za namową kolegi chciałbym zamieścić na tym forum fotki i opis mojej mazdy. Jest już opisana na stronie 323-klub.pl . Mazda pochodzi z Niemiec z okolic Oldenburga. Jestem pierwszym właścicielem w kraju. Kupiłem ją w 2012 roku od handlarza na Śląsku z niewiarygodnie niskim przebiegiem 146 000 km . Twierdził że po sprowadzeniu jej do kraju nie nic przy niej nie robił. Do zrobienia w pierwszej kolejności była wymiana tarcz hamulcowych, na starych biło przy hamowaniu i do wymiany był czujnik temp. cieczy chłodzącej bo nie działał wskaźnik temp. na liczniku.
Stan karoserii też pozostawiał wiele do życzenia (tył był poobijany trochę- małe wgniecenia na klapie i prawym tylnym błotniku, głębokie zarysowania na tylnych lewych drzwiach) i rdza na lewym tylnym błotniku. Do tego padnięty czujnik abs.
Silnik: Z5 1.5
Rok produkcji: 1997
Kolor lakieru: 12k Twilight blue mica pearl
Aktualny przebieg: 181 000 km
Była ubogo wyposażona: jedynie abs 2x airbag ,wspomaganie kierownicy, immo i centralny z pilota który nie działał jak trzeba. Brak klimy, manualne lusterka i tylne szyby.
Naprawy/wymiany:
– rozrząd- 07.2012
– oleju i filtrów( powietrza , oleju i paliwa)
– czujnik cieczy chłodzącej i termostat- 07.2012
– wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych- 10.2012
– amortyzatory przednie- 05.2013
– czujnik abs prawy tył- -06.2013
– uszczelki silnika: pod głowicą, zaworów, pokrywy i innych. Przy okazji pompa wody- 04.2014
– naprawy blacharskie – : reperaturka błotnika lewy tył (korozja) , odmalowany tylny zderzak(głębokie rysy) i klapa(wgniecenie od jakiegoś słupka) , lewe tylne drzwi (głębokie rysy)– 01.2015
– wszystkie mocowania amortyzatorów- 06.2015
– konserwacja podwozia 11.2015
Po trzech latach użytkowania mazda ma ogarniętą w miarę karoserię. Lakier jest zadbany jak na swoje lata ale poprzedni właściciel musiał pecha na parkingach.
MODYFIKACJE
– włącznik anteny
– centralny zamek z pilota- 10.2013
– xenon 4300K- 12.2013
– białe ledy w postojowych
– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014
– kierownica z mazdy 6- 12.2014
– halogeny poliftowe- 03.2015
– tarcze z licznika z mazdy 626- 04.2015
– spoiler , łezki progowe i tylne chlapacze- 04.2015
– alufelgi artec 15, opony 195/55/r15- 05.2015
– moduł do sterowania radiem z kierownicy- 05.2015
– sprężyny obniżające jamex -40/40- 06.2015
– zmiana panelu sterowania nawiewem na elektryczny- 06.2015
– założenie i nabicie klimatyzacji- 06.2015
– el. lusterka- 06.2015
– el. 4 szyby- 07.2015
– skórzany mieszek lewarka zmiany biegów- 09.2015
PLANY:
– malowanie pokrywy zaworów i innych elementów pod maską
– malowanie zacisków hamulcowych
– układ dolotowy CAI
Oto fotki po zakupie:
Mazda wygląda na dzień dzisiejszy tak:
Stan karoserii też pozostawiał wiele do życzenia (tył był poobijany trochę- małe wgniecenia na klapie i prawym tylnym błotniku, głębokie zarysowania na tylnych lewych drzwiach) i rdza na lewym tylnym błotniku. Do tego padnięty czujnik abs.
Silnik: Z5 1.5
Rok produkcji: 1997
Kolor lakieru: 12k Twilight blue mica pearl
Aktualny przebieg: 181 000 km
Była ubogo wyposażona: jedynie abs 2x airbag ,wspomaganie kierownicy, immo i centralny z pilota który nie działał jak trzeba. Brak klimy, manualne lusterka i tylne szyby.
Naprawy/wymiany:
– rozrząd- 07.2012
– oleju i filtrów( powietrza , oleju i paliwa)
– czujnik cieczy chłodzącej i termostat- 07.2012
– wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych- 10.2012
– amortyzatory przednie- 05.2013
– czujnik abs prawy tył- -06.2013
– uszczelki silnika: pod głowicą, zaworów, pokrywy i innych. Przy okazji pompa wody- 04.2014
– naprawy blacharskie – : reperaturka błotnika lewy tył (korozja) , odmalowany tylny zderzak(głębokie rysy) i klapa(wgniecenie od jakiegoś słupka) , lewe tylne drzwi (głębokie rysy)– 01.2015
– wszystkie mocowania amortyzatorów- 06.2015
– konserwacja podwozia 11.2015
Po trzech latach użytkowania mazda ma ogarniętą w miarę karoserię. Lakier jest zadbany jak na swoje lata ale poprzedni właściciel musiał pecha na parkingach.
MODYFIKACJE
– włącznik anteny
– centralny zamek z pilota- 10.2013
– xenon 4300K- 12.2013
– białe ledy w postojowych
– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014
– kierownica z mazdy 6- 12.2014
– halogeny poliftowe- 03.2015
– tarcze z licznika z mazdy 626- 04.2015
– spoiler , łezki progowe i tylne chlapacze- 04.2015
– alufelgi artec 15, opony 195/55/r15- 05.2015
– moduł do sterowania radiem z kierownicy- 05.2015
– sprężyny obniżające jamex -40/40- 06.2015
– zmiana panelu sterowania nawiewem na elektryczny- 06.2015
– założenie i nabicie klimatyzacji- 06.2015
– el. lusterka- 06.2015
– el. 4 szyby- 07.2015
– skórzany mieszek lewarka zmiany biegów- 09.2015
PLANY:
– malowanie pokrywy zaworów i innych elementów pod maską
– malowanie zacisków hamulcowych
– układ dolotowy CAI
Oto fotki po zakupie:
Mazda wygląda na dzień dzisiejszy tak:
Ostatnio edytowano 5 gru 2016, 21:44 przez gregorius.1, łącznie edytowano 21 razy
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją:
viewtopic.php?f=321&t=177089
viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Hej. W ostatnim czasie mazda przeszła konserwacje podwozia. Fotki z samej konserwacji nie mam. Zrobię jak będę na kanale. Zaktualizowałem też zdjęcia.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Bardzo ładny egzemplarz, no i w jednym z ładniejszych kolorów. Nie mówiąc już o przebiegu, o połowę mniejszy niż u mnie, nieźle nieźle .
Arcyciekawe zastąpienie miejsca zegara cyfrowego. Dużo przy tym kombinowałeś? Też bym sobie chyba takie coś "przeszczepił".
Arcyciekawe zastąpienie miejsca zegara cyfrowego. Dużo przy tym kombinowałeś? Też bym sobie chyba takie coś "przeszczepił".
- Od: 25 sie 2015, 10:27
- Posty: 56
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'
Dzięki. Myślę że ten model prezentuje się mega w ciemnym kolorze lakieru. W miejsce zegara wejdzie wyświetlacz lcd 2x16 . Trochę rzeźby było aby go jakoś przymocować w miejsce fabrycznego zegarka. Za kompa dałem coś koło 140zł. Jego płytkę mam wrzuconą za panelem konsoli środkowej. Musiałem się połączyć ją z kilkoma kablami – od zegarka, od ecu ( jest pod miejscem na kubki więc trzeba rozebrać tunel środkowy) i jeden od licznika.
Jeśli wystarczy Ci tylko godzina, data i temperatura to będzie taniej i prosto bo wepniesz się kablami tylko w kostke od zegarka.
Jeśli wystarczy Ci tylko godzina, data i temperatura to będzie taniej i prosto bo wepniesz się kablami tylko w kostke od zegarka.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Aktualizacja.
Nowy front i wyświetlacz oled od komputera, podłączenie sterowania komp. do przycisków na kierownicy:
Pomalowana osłona kolektora i pokrywa zaworów:
Nowy front i wyświetlacz oled od komputera, podłączenie sterowania komp. do przycisków na kierownicy:
Pomalowana osłona kolektora i pokrywa zaworów:
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Jak sie wpiales w kierownice? Z kierownicy jest sterowanie rezystancyjne, czyli dwa przewody i przyciskami podajesz rozne napiecie. Czy komputerek mozna tak sterowac czy dales jakis modulator sygnalow?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Sterowanie radiem jest rezystancyjne i z racji tego ze mam radio JVC nie mogłem sobie po prostu przelutować rezystorów- potrzebowałem adapter. A jeśli chodzi o pilot do sterowania komputerem to tam jest inaczej. Musiałem go trochę przerobić tzn przeciąłem niektóre ścieżki na płytce a w pewnych lutowałem przewody. Potrzebowałem dwóch przycisków : "góra" i "dół" . Z kompa do pilota potrzebowałem puścić dwa kabelki. Po wciśnięciu któregoś zwiera do masy i komp,odczytuje to że jest wciśnięty. Tak to działa.
Całość trzeba przepuścić przez taśmę airbag z mazdy 6. W tej od 323f jest za mało połączeń.
Całość trzeba przepuścić przez taśmę airbag z mazdy 6. W tej od 323f jest za mało połączeń.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Tyle to ja wiem. Mam wlasnie kiere i tasme z 6-tki. Zamierzalem wlasnie dokupic podobny komputerek ale zastanawialem sie nad sterowaniem wlasnie. Z radiem nie ma problemu. Chodzi tylko o ten komputerek. Czyli rozumiem ze pusciles jeden dodatkowy obwod i korzystasz w kierownicy z 2-och przyciskow do sterowania komputerkiem?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Tak, korzystam tylko z dwóch przycisków. Od komputera do kierownicy puściłem dwa kable. Nie jest to obwód, tylko dwa oddzielne sygnały. Jeden od jednego przycisku, drugi od drugiego. A masa jest np na śrubce od kiery. To trzeba tak połączyć na pilocie żeby w momencie przyciśnięcia zwierał do masy ten jeden z sygnałów puszczonych z komputera na przyciski.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
A czy ten komputerek nie jest sterowany 3 przyciskami? Bo takie widzialem w necie.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Można sterować trzema , dwoma a nawet jednym. Różnie pokazują sklepy. Ale zasada będzie ta sama- przyciśnięcie zwarcie do masy.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
gregorius.1 napisał(a):– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014
Witam.
Czy taki komputer łatwo jest podłączyć do wersji przed liftowej? 1.8 1995 BA (zegary analogowe)
- Od: 26 kwi 2016, 12:54
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323 F BA 1.8 1995
herwo napisał(a):Witaj, jak wymieniłeś panel sterowania nawiewem na elektryczny? Dużo roboty? Czy po prostu przeszczep mechanicznego na elektryczny, bez dodatkowych części?
Witam. Potrzeba całej wiązki po deskę od poliftowej wersji. Panel oczywiście i ja potrzebowałem serwomechanizmu ( silniczka) na tą nagrzewnice. Brakowało mi też chyba dmuchawy bo była inaczej sterowana. Podmiana wiązki, montaż panelu, serwomechanizmu na nagrzewnicę i wymiana dmuchawy. Najlepiej zdjąć deskę żeby był dostęp. Chociaż ja zrobiłem bez ściągania.
Dopisano 22 maja 2017, 21:57:
marek_don napisał(a):gregorius.1 napisał(a):– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014
Witam.
Czy taki komputer łatwo jest podłączyć do wersji przed liftowej? 1.8 1995 BA (zegary analogowe)
Musisz umieć zbadać gdzie jest stały plus, gdzie po aku, a gdzie masa. Trzeba gdzieś umiejscowić lcd. Nie wiem jak ze sygnałem prędkościomierza u ciebie będzie. Ja miałem już elektroniczny licznik. Ale spalanie da radę zrobić podłączając się do kompa ecu pod tunelem środkowym.
- Od: 23 sty 2015, 18:55
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323f 1.5 1997
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości