Mazda 323F Ba Z5 '97 Blue pearl

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez gregorius.1 » 19 wrz 2015, 14:37

Witam. Za namową kolegi chciałbym zamieścić na tym forum fotki i opis mojej mazdy. Jest już opisana na stronie 323-klub.pl . Mazda pochodzi z Niemiec z okolic Oldenburga. Jestem pierwszym właścicielem w kraju. Kupiłem ją w 2012 roku od handlarza na Śląsku z niewiarygodnie niskim przebiegiem 146 000 km . Twierdził że po sprowadzeniu jej do kraju nie nic przy niej nie robił. Do zrobienia w pierwszej kolejności była wymiana tarcz hamulcowych, na starych biło przy hamowaniu i do wymiany był czujnik temp. cieczy chłodzącej bo nie działał wskaźnik temp. na liczniku.
Stan karoserii też pozostawiał wiele do życzenia (tył był poobijany trochę- małe wgniecenia na klapie i prawym tylnym błotniku, głębokie zarysowania na tylnych lewych drzwiach) i rdza na lewym tylnym błotniku. Do tego padnięty czujnik abs.

Silnik: Z5 1.5
Rok produkcji: 1997
Kolor lakieru: 12k Twilight blue mica pearl
Aktualny przebieg: 181 000 km

Była ubogo wyposażona: jedynie abs 2x airbag ,wspomaganie kierownicy, immo i centralny z pilota który nie działał jak trzeba. Brak klimy, manualne lusterka i tylne szyby.


Naprawy/wymiany:


– rozrząd- 07.2012
– oleju i filtrów( powietrza , oleju i paliwa)
– czujnik cieczy chłodzącej i termostat- 07.2012
– wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych- 10.2012
– amortyzatory przednie- 05.2013
– czujnik abs prawy tył- -06.2013
– uszczelki silnika: pod głowicą, zaworów, pokrywy i innych. Przy okazji pompa wody- 04.2014
– naprawy blacharskie – : reperaturka błotnika lewy tył (korozja) , odmalowany tylny zderzak(głębokie rysy) i klapa(wgniecenie od jakiegoś słupka) , lewe tylne drzwi (głębokie rysy)– 01.2015
– wszystkie mocowania amortyzatorów- 06.2015
– konserwacja podwozia 11.2015






Po trzech latach użytkowania mazda ma ogarniętą w miarę karoserię. Lakier jest zadbany jak na swoje lata ale poprzedni właściciel musiał pecha na parkingach.

MODYFIKACJE

– włącznik anteny
– centralny zamek z pilota- 10.2013
– xenon 4300K- 12.2013
– białe ledy w postojowych
– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014
– kierownica z mazdy 6- 12.2014
– halogeny poliftowe- 03.2015
– tarcze z licznika z mazdy 626- 04.2015
– spoiler , łezki progowe i tylne chlapacze- 04.2015
– alufelgi artec 15, opony 195/55/r15- 05.2015
– moduł do sterowania radiem z kierownicy- 05.2015
– sprężyny obniżające jamex -40/40- 06.2015
– zmiana panelu sterowania nawiewem na elektryczny- 06.2015
– założenie i nabicie klimatyzacji- 06.2015
– el. lusterka- 06.2015
– el. 4 szyby- 07.2015
– skórzany mieszek lewarka zmiany biegów- 09.2015



PLANY:

– malowanie pokrywy zaworów i innych elementów pod maską
– malowanie zacisków hamulcowych
– układ dolotowy CAI



Oto fotki po zakupie:

C23138442_1.jpg
mazda po zakupie 1
C23138442_2.jpg
mazda po zakupie 2
C23138442_5.jpg
mazda po zakupie 3








Mazda wygląda na dzień dzisiejszy tak:



IMG_20151108_152259.jpg
mazda przód


IMG_20151108_153637.jpg
światło lampy


IMG_20151108_151910.jpg
mazda lewy bok


IMG_20151108_152451.jpg
mazda prawy bok


IMG_20151108_153446.jpg
bok


IMG_20151108_152214.jpg
mazda tył


IMG_20151114_101202.jpg
konsola środkowa


IMG_20150720_191823.jpg
komputer spalania


IMG_20150307_132231.jpg
kierownica i zegary
Ostatnio edytowano 5 gru 2016, 21:44 przez gregorius.1, łącznie edytowano 21 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez Piotrek_154 » 19 wrz 2015, 21:11

Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją:
viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez gregorius.1 » 10 lis 2015, 20:50

Hej. W ostatnim czasie mazda przeszła konserwacje podwozia. Fotki z samej konserwacji nie mam. Zrobię jak będę na kanale. Zaktualizowałem też zdjęcia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez Tommyv » 11 lis 2015, 19:44

Bardzo ładny egzemplarz, no i w jednym z ładniejszych kolorów. Nie mówiąc już o przebiegu, o połowę mniejszy niż u mnie, nieźle nieźle :).

Arcyciekawe zastąpienie miejsca zegara cyfrowego. Dużo przy tym kombinowałeś? Też bym sobie chyba takie coś "przeszczepił". :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2015, 10:27
Posty: 56
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'

Postprzez gregorius.1 » 11 lis 2015, 23:34

Dzięki. Myślę że ten model prezentuje się mega w ciemnym kolorze lakieru. W miejsce zegara wejdzie wyświetlacz lcd 2x16 <spoko> . Trochę rzeźby było aby go jakoś przymocować w miejsce fabrycznego zegarka. Za kompa dałem coś koło 140zł. Jego płytkę mam wrzuconą za panelem konsoli środkowej. Musiałem się połączyć ją z kilkoma kablami – od zegarka, od ecu ( jest pod miejscem na kubki więc trzeba rozebrać tunel środkowy) i jeden od licznika.

Jeśli wystarczy Ci tylko godzina, data i temperatura to będzie taniej i prosto bo wepniesz się kablami tylko w kostke od zegarka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez gregorius.1 » 24 lis 2016, 23:10

Aktualizacja.

Nowy front i wyświetlacz oled od komputera, podłączenie sterowania komp. do przycisków na kierownicy:

6bfeb32a096c9dc1.jpg
Front


Pomalowana osłona kolektora i pokrywa zaworów:
Załączniki
68e410c7fd323b32.jpg
pokrywa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez rafał88 » 25 lis 2016, 07:31

Spoko jest komputerek, mały i tak jakby od zawsze tam był <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez czarek1991 » 5 gru 2016, 19:56

Jak sie wpiales w kierownice? Z kierownicy jest sterowanie rezystancyjne, czyli dwa przewody i przyciskami podajesz rozne napiecie. Czy komputerek mozna tak sterowac czy dales jakis modulator sygnalow?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez gregorius.1 » 5 gru 2016, 21:34

Sterowanie radiem jest rezystancyjne i z racji tego ze mam radio JVC nie mogłem sobie po prostu przelutować rezystorów- potrzebowałem adapter. A jeśli chodzi o pilot do sterowania komputerem to tam jest inaczej. Musiałem go trochę przerobić tzn przeciąłem niektóre ścieżki na płytce a w pewnych lutowałem przewody. Potrzebowałem dwóch przycisków : "góra" i "dół" . Z kompa do pilota potrzebowałem puścić dwa kabelki. Po wciśnięciu któregoś zwiera do masy i komp,odczytuje to że jest wciśnięty. Tak to działa.

Całość trzeba przepuścić przez taśmę airbag z mazdy 6. W tej od 323f jest za mało połączeń.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez czarek1991 » 5 gru 2016, 22:06

Tyle to ja wiem. Mam wlasnie kiere i tasme z 6-tki. Zamierzalem wlasnie dokupic podobny komputerek ale zastanawialem sie nad sterowaniem wlasnie. Z radiem nie ma problemu. Chodzi tylko o ten komputerek. Czyli rozumiem ze pusciles jeden dodatkowy obwod i korzystasz w kierownicy z 2-och przyciskow do sterowania komputerkiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez gregorius.1 » 5 gru 2016, 22:32

Tak, korzystam tylko z dwóch przycisków. Od komputera do kierownicy puściłem dwa kable. Nie jest to obwód, tylko dwa oddzielne sygnały. Jeden od jednego przycisku, drugi od drugiego. A masa jest np na śrubce od kiery. To trzeba tak połączyć na pilocie żeby w momencie przyciśnięcia zwierał do masy ten jeden z sygnałów puszczonych z komputera na przyciski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez czarek1991 » 5 gru 2016, 22:40

A czy ten komputerek nie jest sterowany 3 przyciskami? Bo takie widzialem w necie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez gregorius.1 » 5 gru 2016, 22:53

Można sterować trzema , dwoma a nawet jednym. Różnie pokazują sklepy. Ale zasada będzie ta sama- przyciśnięcie zwarcie do masy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez herwo » 18 kwi 2017, 00:02

Witaj, jak wymieniłeś panel sterowania nawiewem na elektryczny? Dużo roboty? Czy po prostu przeszczep mechanicznego na elektryczny, bez dodatkowych części? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2017, 20:40
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323P B3 1997r

Postprzez marek_don » 22 maja 2017, 00:50

gregorius.1 napisał(a):– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014


Witam.

Czy taki komputer łatwo jest podłączyć do wersji przed liftowej? 1.8 1995 BA (zegary analogowe)
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2016, 12:54
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 F BA 1.8 1995

Postprzez gregorius.1 » 22 maja 2017, 21:46

herwo napisał(a):Witaj, jak wymieniłeś panel sterowania nawiewem na elektryczny? Dużo roboty? Czy po prostu przeszczep mechanicznego na elektryczny, bez dodatkowych części? :)



Witam. Potrzeba całej wiązki po deskę od poliftowej wersji. Panel oczywiście i ja potrzebowałem serwomechanizmu ( silniczka) na tą nagrzewnice. Brakowało mi też chyba dmuchawy bo była inaczej sterowana. Podmiana wiązki, montaż panelu, serwomechanizmu na nagrzewnicę i wymiana dmuchawy. Najlepiej zdjąć deskę żeby był dostęp. Chociaż ja zrobiłem bez ściągania.

Dopisano 22 maja 2017, 21:57:

marek_don napisał(a):
gregorius.1 napisał(a):– komputer pokładowy( liczy spalanie,przebytą drogę, prędkość, data i godzina, temperatura zewn. i wewn.)– 10.2014


Witam.

Czy taki komputer łatwo jest podłączyć do wersji przed liftowej? 1.8 1995 BA (zegary analogowe)


Musisz umieć zbadać gdzie jest stały plus, gdzie po aku, a gdzie masa. Trzeba gdzieś umiejscowić lcd. Nie wiem jak ze sygnałem prędkościomierza u ciebie będzie. Ja miałem już elektroniczny licznik. Ale spalanie da radę zrobić podłączając się do kompa ecu pod tunelem środkowym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2015, 18:55
Posty: 10
Auto: MAZDA 323f 1.5 1997

Postprzez adas3003 » 11 cze 2017, 12:22

Widać duzo wlozonej pracy i serca ladny egzemplarz <spoko>
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2015, 22:46
Posty: 36
Skąd: Raszyn
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy