Mazda 323C BA B3 '95 || Koniec.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez luki_92_92 » 17 maja 2017, 12:34

Chcesz dać kompa od BP 115KM, czyli dobrze rozumiem, że do silnika SOHC chcesz dać kompa od silnika DOHC? To będzie ze sobą współgrać? <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Tweeter » 17 maja 2017, 17:09

Myślę, że będzie banglało.
Z ciekawości wpiąłem go pod obecny silnik czyli B3 i mimo bogatej dawki paliwa pracował normalnie.
Jeśli będą problemy to poszukam adekwatnego sterownika, natomiast mam naoczny dowód, że z5 też pracuje prawidłowo na sterowniku od B3, stąd moja decyzja na wersję od 114KM ;)

Poza tym jeden i drugi silnik ma 16 zaworów a steruje on wtryskami, których też jest tyle samo w jednym i drugim silniku dopasowując ilość paliwa do ilości powietrza odczytanej z przepływomierza.

Nie wydaje mi się by to jakoś miało ze sobą kolidować, ale mogę się mylić i jeśli tak jest to proszę o wyprostowanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 14:25
Posty: 81
Skąd: Tarnów
Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95

Postprzez Płomień » 17 maja 2017, 17:39

Komputer ma masę protokołów i zależności do których dobiera mieszankę i zapłon. SOHC i DOHC mają inne krzywe momentu i inne wtryski, inny zakres obrotów. Komp od DOHC operuje wtryskami 250ml, a komp SOHC 192ml. Max korekty wtrysku to 25%, czyli na starcie jesteś na granicy, jak coś będzie źle banglać to nie starczy zakresu i ECU wykrzaczy błąd i check engine.
Poza tym ECU od DOHC pozwoli wkręcać silnik wyżej, co będzie bardzo bolesne dla dźwigienek zaworowych, nie wspominając o tym że tam już nie ma mocy.
SOHC ma moment niżej niż DOHC i tam już na 100% nie będzie dolewać, czyli będziesz jeździł na ubogiej mieszance i upalisz zawory, a komp tego nie wyreguluje bo poza zakresem korekty.

DOHC ma wyższy stopień sprężania, a co za tym idzie zapewne ma inaczej ustawiony zapłon. Stukać nie będzie, ale poleci sprawność silnika, więc spalanie pójdzie w górę, a moc w dół.

Jak bardzo będziesz chciał ten ECU od DOHC to musisz przynajmniej wymienić wtryski, inaczej będzie źle.
W mojej opinii to jest bardzo zły pomysł, bo nic na tym nie zyskasz a sporo stracisz. Opisałem to najlepiej jak potrafiłem :)

edit: Opisałbym to wcześniej, ale dopiero teraz kolega luki zwrócił uwagę na kompa jakiego chcesz wsadzić :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Tweeter » 28 mar 2018, 13:00

Historia Cetki dobiegła końca, drogą rozsądku i przypadku nadszedł moment zmiany.
Niebieska odda z siebie kilka gratów siostrze, gdyby ktoś coś potrzebował to pisać.

Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 14:25
Posty: 81
Skąd: Tarnów
Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy