Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dam92 » 16 sie 2016, 00:33

Z ciekawości przełożyłem kompa od K8, K819 dokładnie. Przepływka kl02, efekt taki że nie było czuć żeby 1vris działał poprawnie, miał kopa przy 4500 jakoś, falowanie obrotów i mieszanka nie halo bo mocno się grzał, po krótkiej przejażdżce po wydechu było słychać że coś jest nie tak.
Wniosek taki że przy tym kolektorze który mam u siebie nie ma to najmniejszego sensu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 16 sie 2016, 09:53

KL niby KL a jednak różnicę są spore na zagietym kolektorze i na tym prostym. A na postoju Sprawdzałeś po dodaniu gazu czy oba vrisy działają? U mnie w zagietym na kompie od k8 ciągnie bardzo ładnie już od samego dołu i praktycznie liniowo przyspiesza aż do ponad 6tys. Co do mieszanki sprawdzałem Afr u siebie i na kompie kl05 oraz kl55 ta mieszanka była bardzo uboga na kompie od k8 była najlepsza Ale mimo wszystko nie idealna. Wszystko oczywiście sprawdzałem na przeplywce kl02 i tak latam z kompem k8 i żadnych falowań u mnie nie ma. Po włożeniu je50 razem z k8 różnic w osiągach praktycznie brak a jak już to minimalnie słabsze.

Wychodzi więc na to że sam kolektor jednak zmienia dużo przynajmniej w KL.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 17 sie 2016, 11:10

Na postoju pierwszy coś się średnio odzywał, nie wiem ile było obrotów jak zaskoczył.

A co myślicie o rozpórkach skręcanych? tzn po bokach że są śruby a nie sztywna jak przednia górna?
Rozmawiałem z znajomkiem to mówił że takich nie warto inwestować bo one pracują właśnie na tym łączeniu.

Orientował się ktoś może w temacie uszczelek termoizolacyjnych pod kolektor dolotowy?
U nas się on dosyć bardzo grzeje więc w zasadzie obniżenie temperatury powietrza w kolektorze myślę że dało by efekt podobny bądź trochę mniejszy jak relokacja stożka koło skrzyni biegów do nadkola :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez czarek1991 » 17 sie 2016, 15:21

dam92 napisał(a):A co myślicie o rozpórkach skręcanych? tzn po bokach że są śruby a nie sztywna jak przednia górna?
Rozmawiałem z znajomkiem to mówił że takich nie warto inwestować bo one pracują właśnie na tym łączeniu.


Mam podobne zdanie ale z drugiej strony lepsza taka skrecana niz zadna, Druga sprawa, ze wiele rozporek renomowanych firm jest wlasnie skrecanych a chyba wiedzą co produkują :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez krzysek71 » 17 sie 2016, 17:46

Pod dolot kupujesz teflon 3mm i robisz uszczelkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez mx-3lover » 17 sie 2016, 22:51

dam92 napisał(a):A co myślicie o rozpórkach skręcanych? tzn po bokach że są śruby a nie sztywna jak przednia górna?


Mam tylną, skręcaną, robioną na zamówienie. Seryjna, przednia przy niej to 'gałązka wierzbowa'. Rozpórki MazdaSpeed/Cusco też są skręcane.

dam92 napisał(a):Orientował się ktoś może w temacie uszczelek termoizolacyjnych pod kolektor dolotowy?

Outlaw Engineering lub JayRacing. Najpierw bandaż na kolektor i usunięcie wygłuszenia maski.

Warto jeszcze odłączyć odmę, pod śruby i przepustnicę założyć podkładki np z teflonu.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 18 sie 2016, 00:12

Kolektor aktualnie seria, ale bandaż złym pomysłem nie jest. Wygłuszenia maski nie mam.
Odmę mam odłączoną jedynie oil catch tank muszę zrobić bo na razie idzie w atmosferę.

I gdzieś tam w myślach rozmyślam w którym kierunku iść z silnikiem czy w N/A czy w doładowanie..
Doładowanie spoko bo łatwiej o moc, kasy jakby zsumować wychodzi podobnie..
Zaś za N/A przemawia N/A.. :D co wolnossące to wolnossące teraz wszystko turbo jest...
Tylko ile da w KLu zmiana tłoków na klze o ile blok pozwoli i uda się dostać w sensownej kasie, wałki, wydech i strojenie.. max 180KM? 190? nie wiem czy do 200 uda się dobić.. Oczywiście pomijam kolektor dolotowy i głowice z KLZE bo to nie jest łatwo osiągalne..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 18 sie 2016, 00:52

Z tego co ja się zorientowałem to ostre wałki nawet niekoniecznie te z klze tylko ostrzejsze dobry wydech sportowe kolektory wydechowe strojenie dolot i można się w KL zbliżyć do tej wartości 200KM . Nie wiem jak jedzie twój KL i ile ma koni Ale powiedzmy że masz okolo 165KM to myślę że bez większych problemów do 190-200km dojdziesz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 18 sie 2016, 01:14

Wałki da się w USA dostać za ok 400$ ostrzejsze niż KLZE ale jeszcze nie wyścigowe. Mnie i tak prędzej czy później czeka remont KL'a ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 18 sie 2016, 02:16

Poczekaj na mój wykres, będziesz wiedział czy zostać N/A. <faja>

Przyrosty z samych wałków są marne, musicie mieć tłoki conajmniej kl31.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 18 sie 2016, 09:21

Ty masz Klze zatem to troszkę inny silnik niż KL. Czy ktoś w KL bawił się w strojenie dobry wydech sportowe kolektory wydechowe dolot i osiągnął jakieś sensowne wyniki? Większość ludzi takie operacje przeprowadzalo w klze żeby mieć niby 200KM Ale w KL to nie wiem czy ktoś bawił się w takie operacje i czy coś to dało oraz ile.

Co do wałków jak się znajdzie odpowiednią osobę to można zmodyfikować te które są w KL aby więcej mieszanki wpuszczaly.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 18 sie 2016, 10:55

Z Kla właśnie ludzie uzyskiwali koło 180KM, właśnie tłoki by się przydały tylko dostać coś sensownego już nie jest tak łatwo.
Marcin tylko pytanie czy bardziej opłaca się zmodyfikować wałki z kla czy kupić ostrzejsze niż klze ma ;) i kolejna kwestia czy przy takich mocach już nie robi się auto typowo na tor i przestaje nadawać się do jeżdżenia na codzień (czyt. Słaby dół)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 18 sie 2016, 11:35

Ja się w tym temacie jeszcze nie orientowałem bo dla mnie to jeszcze odległe czasy ja działam w trochę inną stronę jeżeli chodzi o wykrzesanie więcej mocy z silnika :D.

Zamontuj sobie kolektor zagięty z xedosa 9 gdzie podobno dół jest mocny i faktycznie tak jest przynajmniej u mnie. Ja właściwie mógłbym się rozpędzać samym dołem do 4 tyś i różnicę w prędkości względem kręcenia na wyższe obroty to różnica rzędu 10km/h jeżeli chodzi o rozpedzenie się do danej prędkości na określonym odcinku.

Pragnę zauważyć że klze miał wersje również z zagietym kolektorem a różnicę mocowe są już w tej chwili pomijalne.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 18 sie 2016, 14:41

Właśnie oglądałem wykres witka z hamowni ;) Ty masz u siebie przy ok 2tyś obrotów raptem 150Nm witek ma 190Nm ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 18 sie 2016, 14:57

U niego ten wykres jest bardzo dziwny. Maksymalny moment przy niecałych 4tyś to jest niekatalogowo do niego bym się nie porownywal bo miał spore problemy z silnikiem od samego początku aż do końca. Faktem jest że u mnie jeszcze ten moment można poprawić i o to będę się starał. Popatrz na inne wykresy z KL szczególnie u adisa który też ma zagiety kolektor u siebie.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 18 sie 2016, 15:00

'The KL01 intake manifold has some very good torque characteristics.' W USA co poniektórzy przygotowują kanały pod głowice z kwadratowymi kanałami.

Jakby co to za niedługo będę miał na sprzedaż KL47 z przepustnicą (4-pinowy tps).
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 18 sie 2016, 15:05

A nie teraz spojrzałem i KL przynajmniej ten z probe maksymalny moment ma przy 4tyś czyli to jest katalogowo u witka. U mnie jest zły komputer stąd wszystko jest bardziej przesunięte w gore. Czekam na komputer jeszcze jeden od 2.5 i zobaczę co i jak będzie na nim.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez tomeczek333 » 22 sie 2016, 17:22

Jak poradziłeś sobie ze skrzypieniem poliuretanów? Czy samo z czasem ucichło? Smarowałeś je przy montażu? Bo tutaj są zdania podzielone czy powinno się to robić czy nie.

Idzie odczuć większą sztywność przy czerowych poli? Czy jest jak w serii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez dam92 » 23 sie 2016, 13:34

Samo ucichło, czasem coś gdzieś skrzypnie ale nie zwracam na to uwagi ;)
Tak smarowałem przy montażu, szczerze mówiąc część z nich było by ciężko wsadzić bez smarowania ;)

Samochód szybciej reaguje, jest moim zdaniem mniejsza zwłoka przy transferze masy ;)
Ja odczułem to na plus, i tu zaznaczę że owszem luzy lekkie były ale nie miałem zawieszenia kwalifikującego się do remontu ;) przednie wahacze tylne tuleje, i tylne wzdłużne miały luzy.

Ja jestem zadowolony :) teraz do szczęścia brakuje mi tylko lepszego zastawu sprężyna-amortyzator, lepszej opony i ew. grubszych stabów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez dam92 » 26 sie 2016, 11:38

Pierwsze elementy dotarły do kolejnego kawałka układanki ;)
2nta5j5.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy