Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dam92 » 23 lut 2018, 23:30

<nie powiem> Parametry i wzór ujrzy światło dzienne dopiero w Poznaniu :D chyba że coś się wykrzaczy z terminami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Biniu » 24 lut 2018, 07:03

Jasny srebrny będzie ideolo dla mnie.

A ja chyba wiem jakie parametry będzie miała nowa fela :P
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez AsaroV » 24 lut 2018, 18:39

Ja też jestem za srebrnym. Czarne z spojlerem i emiks byłby już batmobilem :D Ten emiks i jeszcze weede to moje ulubione na forum ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Biniu » 24 lut 2018, 19:18

Każdy zadbany mx3 to skarb.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dam92 » 25 lut 2018, 15:33

Biniu dawaj :D jak zgadniesz za pierwszym razem to potwierdzę hah :D
AsaroV – miło takie coś przeczytać ;)

Kolor najprawdopodobniej będzie srebrno/szary z nutą brązu, są takie w oryginalnym kolorze nowe koła niektóre :)

W poniedziałek rano jest plan na hamownie zobaczyć czy wydech cokolwiek zmienił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Wiciu KL » 25 lut 2018, 15:42

Te fele to pewnie japońskie wyścigi :P Hamuj hamuj, czekam na wykres :D
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Biniu » 25 lut 2018, 15:55

Rota Subzero 17", ET45.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dam92 » 25 lut 2018, 17:14

<co?> <co?> Biniu.. Kto!? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Biniu » 25 lut 2018, 18:58

Sam się wygadales na racingforum :D
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dam92 » 25 lut 2018, 19:03

Szty :D po za tym miały być parametry a nie co to za koło :P popsułeś niespodziankę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez qczarq » 2 mar 2018, 19:17

Dobry środek i mody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2018, 10:11
Posty: 57 (0/4)
Skąd: Poznań
Auto: EVO X FE

Postprzez witek » 11 mar 2018, 10:41

Jedyny MX-3 jaki znam który jeszcze jest u właściciela ;) Działaj dalej i będzie pięknie
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez dam92 » 14 kwi 2018, 09:34

Dzięki ;).

No więc tak, trochę czasu minęło od ostatniego postu, przygotowania auta do zlotu, jak wszyscy mało czasu, teraz odsypiałem weekend po między innymi poznaniu ;)..

Zapraszam do krótkiej lektury <czytaj>

Więc nie wszystko udało się zrobić co chciałem. Zaczniemy od felg, pod wpływem emocji i okazji kupiłem felgi, jak już Biniu napisał: Rota Subzero 17" 7,5j ET45 7,8kg wagi, felgi po kupnie prezentują się tak:

ROTA1.jpg


Z racji iż chciałem kupić tylko jeden komplet opon który poradzi sobie i na drodze i na torze, pojawił się dylemat czy iść w 17stki i wydać dużo na opony czy iść w lekką 15stkę. Opony miałem zamawiać już od jakiegoś czasu ale obawiałem się że 17stki będą obcierać albo będą za duże więc przymiarek ciąg dalszy.
I kilka zdjęć felg na aucie:

ROTA2.jpg


ROTA3.jpg


ROTA4.jpg


ROTA5.jpg


Przymiarzając koła na aucie już wiedziałem że dystans będzie konieczny bo felga z tyłu jest za blisko amortyzatora.
Nadal pozostawało pytanie jak to będzie wyglądało z oponą, więc kupiłem jedną sztukę za pare złotych 215/40/17

ROTA10.jpg


Od najmniejszej :D 205/45/16, fabryczne 205/55/15, 215/40/17

Opony 1.jpg


ROTA6.jpg


ROTA7.jpg


ROTA8.jpg


ROTA9.jpg


I doznałem małego szoku przyzwyczajony 16stki sprawiającej wrażenie mniejszej niż jest <lol>

Wybór padł na opony Yokohama AD08R i pewnego pięknego dnia przyjechał kurier z przesyłką, gdy auto było w trakcie usuwania wad lakierniczych <czarodziej>

matowanie.jpg


<serduszka> Jarałem się nimi jak dziecko :D 205/50/15
yoko1.jpg


Czym prędzej pognałem do wulkanizatora z zleceniem prędkiej wymiany opon na fabrycznych enkeiach :D
yoko2.jpg


Wróciłem pełny entuzjazmu szybciutko na auto założyć nowe trzewiki :D

yoko3.jpg


yoko 4.jpg


Zlot zbliżał się wielkimi krokami a mnie natchnęło na zmiany pod maską.. kolektora KL47 się zachciało więc klucze w ręce i demontaż szybki:

kol1.jpg


Okazało się że przepustnica którą miałem ktoś kiedyś popsuł i otwierała się za dużo i mechanizm otwierania był zubożony ale udało się dorobić ogranicznik :)
kol2.jpg


Czyszczenie i montaż

kol3.jpg


kol4.jpg


kol5.jpg


kol6.jpg


Dolot porzeźbiony z fabrycznej rury i tego co miałem bo auto musiało jeździć. I pojechało do SPA w Katowicach do Detailking :)

C.D.N
Ostatnio edytowano 14 kwi 2018, 10:25 przez dam92, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Biniu » 14 kwi 2018, 10:00

Felunek super.

Co z hamulcami robisz? Jaki tam masz zestaw? Ori Mx3?

Patrzac, że 4x100 to wnioskuje, ze Ori. Także proponuję rozwiązanie które opracowaliśmy wspólnie z Płomieniem.

1. Zwrotnice BaV6
2. Tarcza hamulcowa 270mm z MX5 NBFL
3. Zaciski: dwie opcje:
a) BAV6 – minus mały wybór klocków.
b) Mazda 6 GG 1.8 (na tarcze 270) – większy wybór klocków.

Ja właśnie w BG jestem w trakcie robienia zestawu 1 2 3b. Co prawda ferodo preform ani ds nie ma, ale EBC już tak. Tarcze to wszystko co chcesz. EBC, DBA itd.

W tym miksie nie musisz nic kombinować z rozstawem kół, wiercić tarcz i innych głupich cyrków. Wszystko pasi plag end plej.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 14 kwi 2018, 10:16

Ja trochę nie czaje tej pogoni za większymi hamulcami. Matematyka matematyką ale starałem się opozniac hamowania na Poznaniu i ani nie doszedłem do kresu seryjnych tarcz ani zaciskow. Co prawda zalalem dobry płyn hamulcowy i mam przewody w stalowym oplocie a no i serwo zmieniłem na większe Ale nie doszedłem absolutnie do żadnej granicy i był jeszcze spory zapas. Także ja i siebie narazie nie widzę żadnego powodu do tego aby zmieniać układ hamulcowy, sądziłem że hamulce to będzie najsłabsze ogniwo na Poznaniu i będę mieć problem Ale się pomyliłem ani razu nie uaktywnilem absu a auto hamowalo naprawdę bardzo dobrze na rozgrzanych oponach. Po następnym Poznaniu może zmienię zdanie ale to i tak przy czasie np poniżej 2min bo układ hamulcowy sobie spokojnie poradzi. Jak dla mnie dla mx3 większe tarcze i zaciski to już atakowanie czasów 1.50-1.55
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 14 kwi 2018, 10:49

Marcin nie chcę tłumaczyć ci oczywistości.
Na Poznaniu 190KM autem co ma sporo ponizej 6kg na koń mechaniczny na semi slicku zrobiłeś 2:09 dałeś lepszemu kierowcy i zrobił 2:02 (myślę że bardzo dobry kierowca objezdzony z autem nie miałyby problemu zejść poniżej 2 minut, moze 1:55?) . To są właśnie te detale. Mógłbyś hamować agresywniej i bardziej przeciążać układ hamulcowy. ABS sie nie włączał bo za słaba siła hamowania była względem przyczepności opony.

Pytam Damiana o heble, bo właśnie ten układ uniemożliwił mu kontynuację jazdy.

A no i to są tarcze z auta które ma mniej mocy podobną masę i przewidziane nie do upalania na torze, a grzecznej cywilnej jazdy. Nikt tu nie mówi o instalacji jakichś 6 tłoczków.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 14 kwi 2018, 10:57

Biniu napisał(a):Na Poznaniu 190KM autem co ma sporo ponizej 6kg na koń mechaniczny na semi slicku zrobiłeś 2:09


Stary, nawet nie ma w moich czasach takiego wyniku a ty coś tutaj wymyślasz <lol>

Ja wiem że wam coś się nie podoba zastanawiam się tylko co, ale uwierz mi filmiki które są moim temacie to są filmiki jak JA prowadziłem auto, w momencie kiedy wypadłem z toru to ja wypadłem z toru mam CI to udowadniać choć jest to trochę żałosne? Tak wiem, ty byś zrobił moim autem lepszy czas i właściwie każdy w grupy łódzkiej by zrobił lepszy czas a ja nie potrafie jeździć swoim autem i na torze objeżdżają mnie słabsze auta zresztą na zwykłych drogach też. Zastanów się czasem co piszesz albo wywal co Ci nie pasuje to podyskutujemy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 14 kwi 2018, 11:12

OK pomyliłem czasy. Mea maxima culpa.
Tak jak pisałem oczywistości na temam układu hamulcowego nie mam zamiaru tłumaczyć, bo skoro Ty nie umiesz wycisnąć z seryjnych hebli K8 maksa to musi oznaczać, że wszędzie to da radę <lol>

Przytyki osobiste i do GŁ proponuję wyjaśniać na kolejnym zlocie czy prywatnie się umówić, a nie na forum.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 14 kwi 2018, 11:21

Biniu napisał(a):Przytyki osobiste i do GŁ proponuję wyjaśniać na kolejnym zlocie czy prywatnie się umówić, a nie na forum.


Zdaje się że to Wy macie zawsze najwięcej do powiedzenia, na zlocie już były głupie gadki z tego co się dowiedziałem, szkoda tylko że za moimi plecami. W każdym bądź razie życzę powodzenia wkładając lepsze hamulce do auta które po prostej startowej rozpędza się do 140km/h <lol>

Biniu napisał(a):bo skoro Ty nie umiesz wycisnąć z seryjnych hebli K8 maksa to musi oznaczać, że wszędzie to da radę


Dobrze że Ty umiesz w aucie które ma niecałe 100KM.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 14 kwi 2018, 11:56

80KM bo silnik nie ma kompresji :D
Mimo to na prostej startowej napędził się do 160. A heble tak na 4-5 okrążeniu na pierwszym zakręcie w lewo już się poddawały. Oczywiście do tego silnika wystarczyłby seryjny zestaw na porządnych gratach, ale szkoda kasy lepiej upgreadowac, wiecznie umarte B6 nie będzie.
Poza tym na Poznaniu jest gdzie schloszif hamulce, na mniejszych technicznych torach jak np Łódź łatwiej o zagotowanie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy