Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'
Mazda MX-3 EC 2.5V6 KL-DE 1992'
Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"
Wyposażenie:
Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja
Obecny setup:
Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk
Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb
Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS
Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm
Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15
Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot
Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe
Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done
2016
– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek zdjęcia bedą jak siądą na aucie Done
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done
2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done
Przed i po myciu
W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych to raz a dwa w przedniej w razie w łatwiej wymienić.
Z dalszych prac i małe ups... ^^
Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60 do skrzyni trafi 75w90
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze
i dorabiana kątówką...
I na chwilę obecną silnik wygląda tak:
Z prac
I gadżety na dziś
Przed i po
2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony przypadkowy zakup KLDE Done
Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się ... brat miał do wyboru civica coupe albo mx'a civica sprzątli więc pojechaliśmy obejrzeć mazdę mx-3 1.6 dohc i tak się zaczęło. Ja zrobiłem prawko od czasu do czasu była okazja pojeździć i auto coraz bardziej mi się podobało a jeździłem na słabych oponach i nie dokońca sprawnym zawieszeniu..
Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro .. Audica nie w tych pieniądzach beemka fajna ale jakoś nie pasuje do mnie to itd itd zastanawiałem się nad hondą ale.. dużo argumentów mówiło "mazda" "jednak mazda".
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje ..
No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.
Zdjęcia zaraz po kupnie
Z dodatków
– Centralny zamek na pilot
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...
Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą
Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
No i kilka zdjęć nowego silnika
Koła zimowe
Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek zrobimy
Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował
Wizyta w SPA u kolegi Presco
Przed
i po
Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem
Pozostałe zdjęcia
Środki do oganięcia Mazdy
Urodzinowy prezent od chłopaków
Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię wybaczcie jakość co poniektórych
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą i sprężyny obniżające
Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"
Wyposażenie:
Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja
Obecny setup:
Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk
Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb
Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS
Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm
Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15
Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot
Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe
Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done
2016
– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek zdjęcia bedą jak siądą na aucie Done
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done
2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done
Przed i po myciu
W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych to raz a dwa w przedniej w razie w łatwiej wymienić.
Z dalszych prac i małe ups... ^^
Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60 do skrzyni trafi 75w90
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze
i dorabiana kątówką...
I na chwilę obecną silnik wygląda tak:
Z prac
I gadżety na dziś
Przed i po
2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony przypadkowy zakup KLDE Done
Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się ... brat miał do wyboru civica coupe albo mx'a civica sprzątli więc pojechaliśmy obejrzeć mazdę mx-3 1.6 dohc i tak się zaczęło. Ja zrobiłem prawko od czasu do czasu była okazja pojeździć i auto coraz bardziej mi się podobało a jeździłem na słabych oponach i nie dokońca sprawnym zawieszeniu..
Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro .. Audica nie w tych pieniądzach beemka fajna ale jakoś nie pasuje do mnie to itd itd zastanawiałem się nad hondą ale.. dużo argumentów mówiło "mazda" "jednak mazda".
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje ..
No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.
Zdjęcia zaraz po kupnie
Z dodatków
– Centralny zamek na pilot
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...
Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą
Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
No i kilka zdjęć nowego silnika
Koła zimowe
Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek zrobimy
Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował
Wizyta w SPA u kolegi Presco
Przed
i po
Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem
Pozostałe zdjęcia
Środki do oganięcia Mazdy
Urodzinowy prezent od chłopaków
Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię wybaczcie jakość co poniektórych
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą i sprężyny obniżające
Ostatnio edytowano 8 wrz 2018, 18:02 przez dam92, łącznie edytowano 31 razy
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Masz ładne lampy i chesz wrocic do ori tyle ze pomalowanych w srodku na czarno? Zazwyczaj kazdy robi odwrotnie
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
To kwestia gustu, może przyzwyczajenia Mi jakoś bardziej do mxa pasują oryginalne światełka.
Środek auta i tapicerka w tym kolorze
Co do przeróbki tylnych lamp, walają mi się jeszcze po garażu mocowania żarówek, więc jak byś potrzebował to pw.
Środek auta i tapicerka w tym kolorze
Co do przeróbki tylnych lamp, walają mi się jeszcze po garażu mocowania żarówek, więc jak byś potrzebował to pw.
Lampy dlatego ori bo soczewki nie świecą... wrzucę jeszcze do nich porządną żarówkę jakąś mocną jak będzie dalej słabo to wlatują ori a czarne środki bo lepiej wygląda
Gared, mi świecą na usdm i mam przerobione już same lampy bd przerabiał na kanadyjki
Gared, mi świecą na usdm i mam przerobione już same lampy bd przerabiał na kanadyjki
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
W sensie takie które trzymają na pewno olej i nie będą stukać te co były w silniku dam92 miał miękkie i teraz loteria czy miękkie bo silnik długo stał czy już puściły
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
maestro81 – przydał by się ;D
witek – też mam taką nadzieje
Dokładnie tak jak pisze witek, wszystkie popychacze były miękkie stąd ich zmiana
Up w pierwszym poście
witek – też mam taką nadzieje
Dokładnie tak jak pisze witek, wszystkie popychacze były miękkie stąd ich zmiana
Up w pierwszym poście
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Trzeba by odgrzać kotleta... więc zapraszam do lektury i zdjęć
Kilka zdjęć z prac po pracach pierwszy wyjazd jeszcze z sprężynami
więc hm auto złożone w sierpniu.. ^^ dojechało na zlot mx-3 do pęczniewa, na trasie spaliła 8,4l/100 przy lekkiej nodze prędkości 70-100km/h
Wrażenia po zmianie z K8 na KL? Zdrowe K8 ma swój urok i jeździło się tym przyjemnie z KL'em jeździ się przyjemniej w szczególności przyśpieszenia do 60km/h szybsze sprawniejsze, czuć większy moment obrotowy podoba mi się włączenie VRIS'a po wciśnięciu w podłoge ^^
Cóż.. zdarzają się też mniej fajne rzeczy takie jak te..
Pewnego miłego wieczoru stwierdziłem że ide się przejechać jedną całkiem fajną drogą ów ktoś mi nieznany zgubił na drodze kawałek uciętej gałęzi o wymiarach fi150 długość 300... zakręty gdzie można je było przejechać z ok 100, jechałem około 80 na wyjściu ją zauważyłem ale nie zdążyłem ominąć i oto efekt:
Niestety zdjęcia nie wyraźne ale należy wrzucić ^^ bo wygląda dobrze..
Przymiarka kół 16cali
Czas wrócić na ziemię
zapadła decyzja że mazda zimy już nie zobaczy, zimówki sprzedałem, na drugie enkeie wrzuciłem opony z którymi je kupiłem czyli proxes t1s i eagle f1 w ori rozmiarze, żeby nie było kolorowo... 98' 01'
ślisko nawet nie piszczą ...
Dobra lecimy dalej przyszedł czas na zdjęcie stickera
Narazie folia w tym roku zderzaki, dokładki lecą w malowanko, karoseria wgniotki out, polerka i zobaczymy co dalej
oraz ostatnie zakupy
Za przegub mocowania i korek < DZIĘKI WITEK!!
Co do planów, jak zwykle jest ich sporo zobaczymy na ile wystarczy $ i czasu..
– Usunięcie wgniotek [po świętach już umówiona wizyta]
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie
– Polerka całego samochodu
– Jeżeli pozwolą finanse dać mazde na oczyszczenie i zakonserwowanie podwozia
– Nowe opony
– Pomalować nowy felunek zdjęcia bedą jak siądą na aucie
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju, [temp. oleju done, podstawka D1Spec będzie w przyszły weekend, zegar ciśnienia również narazie wersja smoke słabsza niż tą co mam.. $]
– Zakup DET'a 3 + strojenie [Det jest ]
– Hamownia przed i po strojeniu
– Wymiana HLA tylnej głowicy, któreś albo ja przypadkiem jakoś uszkodziłem albo były słabsze nieważne ale klepią podczas rozgrzewania się silnika, więc połowa leci do wymiany na stare z tej głowicy
(wiem które klepią a połowa [4-6] bo starych mam 11 bo jeden rozbierałem i wolałbym go nie wkładać)
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej
– Sprężyny obniżające Apex/FK <ich brak na rynku więc wlecą raczej Apexy..
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno
– Wymiana przycisków lampki na czarne [Done – foto wkrótce]
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów.. – Work in progress, licznik i przyciski ogarnięte, został panel środkowy
– Dywaniki materiałowe na lato
– Uruchomienie klimatyzacji
– Przerobienie tylnych lamp na kanadyjki
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori
Chyba wszystko.. ^^
Sprężyny K.A.W zostały wyjęte bo były za niskie przy moich 15" sanki przytarte miska też.. ale jeździła jak gokart...
I mały bonus na koniec
dużej różnicy nie słychać na filmiku ale w rzeczywistości jest ogromna
brak kata, seria środkowy, końcowy WM bez silencera
https://youtu.be/PlIL3A040lw
i po moim małym modzie
https://youtu.be/TGvI8roYd2E
Kilka zdjęć z prac po pracach pierwszy wyjazd jeszcze z sprężynami
więc hm auto złożone w sierpniu.. ^^ dojechało na zlot mx-3 do pęczniewa, na trasie spaliła 8,4l/100 przy lekkiej nodze prędkości 70-100km/h
Wrażenia po zmianie z K8 na KL? Zdrowe K8 ma swój urok i jeździło się tym przyjemnie z KL'em jeździ się przyjemniej w szczególności przyśpieszenia do 60km/h szybsze sprawniejsze, czuć większy moment obrotowy podoba mi się włączenie VRIS'a po wciśnięciu w podłoge ^^
Cóż.. zdarzają się też mniej fajne rzeczy takie jak te..
Pewnego miłego wieczoru stwierdziłem że ide się przejechać jedną całkiem fajną drogą ów ktoś mi nieznany zgubił na drodze kawałek uciętej gałęzi o wymiarach fi150 długość 300... zakręty gdzie można je było przejechać z ok 100, jechałem około 80 na wyjściu ją zauważyłem ale nie zdążyłem ominąć i oto efekt:
Niestety zdjęcia nie wyraźne ale należy wrzucić ^^ bo wygląda dobrze..
Przymiarka kół 16cali
Czas wrócić na ziemię
zapadła decyzja że mazda zimy już nie zobaczy, zimówki sprzedałem, na drugie enkeie wrzuciłem opony z którymi je kupiłem czyli proxes t1s i eagle f1 w ori rozmiarze, żeby nie było kolorowo... 98' 01'
ślisko nawet nie piszczą ...
Dobra lecimy dalej przyszedł czas na zdjęcie stickera
Narazie folia w tym roku zderzaki, dokładki lecą w malowanko, karoseria wgniotki out, polerka i zobaczymy co dalej
oraz ostatnie zakupy
Za przegub mocowania i korek < DZIĘKI WITEK!!
Co do planów, jak zwykle jest ich sporo zobaczymy na ile wystarczy $ i czasu..
– Usunięcie wgniotek [po świętach już umówiona wizyta]
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie
– Polerka całego samochodu
– Jeżeli pozwolą finanse dać mazde na oczyszczenie i zakonserwowanie podwozia
– Nowe opony
– Pomalować nowy felunek zdjęcia bedą jak siądą na aucie
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju, [temp. oleju done, podstawka D1Spec będzie w przyszły weekend, zegar ciśnienia również narazie wersja smoke słabsza niż tą co mam.. $]
– Zakup DET'a 3 + strojenie [Det jest ]
– Hamownia przed i po strojeniu
– Wymiana HLA tylnej głowicy, któreś albo ja przypadkiem jakoś uszkodziłem albo były słabsze nieważne ale klepią podczas rozgrzewania się silnika, więc połowa leci do wymiany na stare z tej głowicy
(wiem które klepią a połowa [4-6] bo starych mam 11 bo jeden rozbierałem i wolałbym go nie wkładać)
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej
– Sprężyny obniżające Apex/FK <ich brak na rynku więc wlecą raczej Apexy..
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno
– Wymiana przycisków lampki na czarne [Done – foto wkrótce]
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów.. – Work in progress, licznik i przyciski ogarnięte, został panel środkowy
– Dywaniki materiałowe na lato
– Uruchomienie klimatyzacji
– Przerobienie tylnych lamp na kanadyjki
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori
Chyba wszystko.. ^^
Sprężyny K.A.W zostały wyjęte bo były za niskie przy moich 15" sanki przytarte miska też.. ale jeździła jak gokart...
I mały bonus na koniec
dużej różnicy nie słychać na filmiku ale w rzeczywistości jest ogromna
brak kata, seria środkowy, końcowy WM bez silencera
https://youtu.be/PlIL3A040lw
i po moim małym modzie
https://youtu.be/TGvI8roYd2E
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Gratulacje za ogrom włożonej pracy i plany. Widzę, że zmieniła się koncepcja wyglądu, jak dla mnie biała felga, sticker i angelsy robiły robotę. No ale teraz wygląda poważniej.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
W tym roku rozważam pojechanie mazdą na Reisbrennen do niemcowni albo na zlot właśnie do PL
Tak koncepcja wyglądu jest inna ma być zgrabna czarula
Tak koncepcja wyglądu jest inna ma być zgrabna czarula
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Tak było przed malowaniem elementów i na starych kołach
Przymiarka koła
tylny zderzak nie nadawał się do malowania bo za dużo roboty więc jest inny
Przymiarka koła
tylny zderzak nie nadawał się do malowania bo za dużo roboty więc jest inny
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Jak się sprawują poli w przednim zawieszeniu, ile już przejechałeś na nich? Tuleje staba rozcinałeś czy przeciągałeś? Nie miałeś wrażenia, że są za małe?
Swoje rozcinałem z dołu jak w ori i po skręceniu od spodu nie do końca objęły stabilizator, wyglądało to jakby były za małe. Teraz zaczyna pukać z przodu i na 99% to stab.
Swoje rozcinałem z dołu jak w ori i po skręceniu od spodu nie do końca objęły stabilizator, wyglądało to jakby były za małe. Teraz zaczyna pukać z przodu i na 99% to stab.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Jakieś mniej więcej 5tys.
Nie rozcinałem ich, były ciasne i ciężko wchodziły.
Moje odczucia są pozytywne aczkolwiek po jakimś czasie skrzypiało mi strasznie wszystko xd ale już jest ok.
Jedyny problem jaki teraz mam jeśli chodzi o prowadzenie to przy szybkich lekkich ruchach lewo prawo czuć jakby takie pływanie masy. I nie wiem czy to nie wina sprężyn albo górnych mocowań
Nie rozcinałem ich, były ciasne i ciężko wchodziły.
Moje odczucia są pozytywne aczkolwiek po jakimś czasie skrzypiało mi strasznie wszystko xd ale już jest ok.
Jedyny problem jaki teraz mam jeśli chodzi o prowadzenie to przy szybkich lekkich ruchach lewo prawo czuć jakby takie pływanie masy. I nie wiem czy to nie wina sprężyn albo górnych mocowań
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
A w jakim stanie masz górne poduszki amortyzatorów? To samo mam u siebie i właśnie prawdopodobnie jest to wina tych górnych gum. Z tym ze nie są to tanie rzeczy po ponad 100 zł za sztukę.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Poduszki są wszystkie 4 nowe
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości