Mazda 323F BA Z5 '94 vel. Fasolka

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez avalar » 23 sty 2015, 13:09

Witam wszystkich!

Chciałem zaprezentować Wam Mazdę 323f BA Z5 z 1994 roku, która jest z nami już chwilę ;)
Zakupiona została w Słomnikach koło Krakowa praktycznie zaraz po przyjeździe do kraju.
Na formu jestem już chwilę i zawsze powtarzałem sobie, że założę temat... i wreszcie :)
Fasolka zostaja w rodzinie, nie mamy zamiaru sie z nią rozstawać;)
Dbamy najlepiej jak potrafimy i jak czas pozwala. Nigdy nas nie zawiodła ;) Jest to druga mazda z jaką mam przyjemność obcować (pierwsza to 626 z '91r, niestety spotkał ją smutny los :())

Troszkę dokładniej:
Manufacturer: Mazda Motor Corporation
Number of beds: 4
Exterior Color: 11R Sparkle greeen metallic
Interior Color: BJ4 Turquoise
Manufactured for: Europe
Destination Country: Germany
Place of origin: Japan
Production date: 09.05.1994
Model: 323F
Body Code: BA (first generation 04.1994-08.1995)
Body type: the five-door hatchback
Drive Type: Front
Steered wheels: front


Silnik:
Code Z5
Volume (cc) 1489
Number of cylinders 4
Power (HP) 88
type gasoline injector (EGI)
note DOHC
Manual, 5-speed


Wyposażenie:
Elektryczna antena
Dwa głośniki
Wspomaganie
Regulowana kolumna kierownicy
Elektryczne szyby przód
Wyposażenie dla krajów z zimnym klimatem


Kilka zdjęć...

W dniu zakupu:

SS857085.JPG

SS857086.JPG
SS857087.JPG
SS857088.JPG
SS857090.JPG
SS857091.jpg



W tzw. między czasie:

2012-05-17 15.37.37.jpg


Nowe koła + chlapacze z GT:
20130818_122835.jpg
20130818_122846.jpg


Wydech sebring:

IMG_0371.JPG
IMG_0370.JPG
IMG_0369.JPG


Co zostało zrobione:
– eksploatacja (płyny, oleje, filitry zawsze na czas, świece NGK, kable WN NGK)
– założona instalacja LPG IV generacji (jak do tej pory przebieg 30 tys bez żadnych problemó)
– dokupione koła OZ z mazdy MX-3/5 (nie pamiętam dokładnie)
– uszczelniona miska olejowa
– wymiana oringu na aparacie zapłonowym
– tarcze ATE, klocki ATE
– wymiana szczęk z tyłu
– zestaw naprawczy do zacisków z przodu
– konserwacja calości zaraz po zakupie
– dokupione chlapacze z pakietu GT
– wymieniony zbiorniczek płynu do spryskiwaczy z tyłu (padła pompka)
– wymienione cięgna wycieraczek z przodu
– remonty tylnego zawieszenia (sprężynym, amory KYB, mocowania itd.)
– kompletne nowe sprzęgło
– dywaniki petex na zimę
– dywaniki OEM lato
– zakupiony używany bat anteny (niestety nadaje się już do wymiany)
– sworznie przód (firma 777 z tego co pamiętam)
– prawy przegub
– komplet nowych opon continetal na zimę
– podwyższana podłoga bagażnika


Plany:

– zająć się zawieszeniem z przodu, prawdopodobnie sprężyny mają czas swojej świetności za sobą
– poprawki lakiernicze – tylne nadole troszke cierpi
– poprawki konserwacji spodu
– Montaż elektrycznych szyb z tyłu
– montaż blendy z 3-cim światłem stop
– dokładka zderzaka GT
– komplet opon lato
– pranie wnętrza
– korekta lakieru
i parę innych :)
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 00:48 przez avalar, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez Bartg » 23 sty 2015, 14:59

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym o wrzucenie zdjęć na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089), uchroni to je przed zniknieciem w przyszlosci <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez avalar » 26 sty 2015, 00:54

Bartg, podziękował :D
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez adamax4 » 26 sty 2015, 11:47

avalar napisał(a):– sworznie przód (firma 777 z tego co pamiętam)

Chyba 555 :D

Czemu progi pomalowałeś na szaro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez avalar » 26 sty 2015, 15:51

Chyba 555 :D

Czemu progi pomalowałeś na szaro?


Może i 555 :D Zgadzałoby się nawet :P
Co do progów to baranek tak na nich wygląda. Przy konserwacji polecieliśmy też progi.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez avalar » 26 sie 2015, 09:02

Mały up, dużo się nie udzielam, bo mazda śmiga cały czas :)
Przyszedł czas na wymianę paru rzeczy z przodu :)
Wpadły:
2x amortyzator kayaba
2x sprężyna kayaba
kpl osłon i odboi Kayaba
2x tuleja wahacza przedniego z przodu Meyle
2x tuleja wahacza przedniego z tyłu /mocowanie
2x łącznik stabilizatora Lemforder
2x mocowania/kielichy

Do zrobienia została zbieżność ;)

Do tego po tej wymianie pojawił się irytujący stuk kiedy skręcam przy małej prędkości...
Dzisiaj będziemy szukać co i jak :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez avalar » 21 wrz 2015, 10:53

Przed urlopem już nie zdążyłem wrzucić info, ale winowajcą stuków byłą źle ułożona sprężyna ;) Problem rozwiązany :)

Teraz przygotowanie do blacharki, auto rozebrane w środku, fotki wrzucę dzisiaj wieczorem/jutro :)
I pytanie do Was – demontował ktoś podsufitkę w BA? Nie mogę doszukać info na forum na ten temat :)
Z góry dzięki za pomoc!
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez czarek1991 » 21 wrz 2015, 11:02

Musisz sciagnac najapierw oslony wszystkich slupkow (A, B i C) oraz zdemontowac lampke podsufitki i daszki przeciwsloneczne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez avalar » 21 wrz 2015, 11:11

czarek1991 ok, to już mam zrobione, oprócz daszków :) to moment :)
A co z lusterkiem? Ono jest klejone jakoś do szyby? Czy ono w ogóle nie trzyma podsufitki?

A tutaj, aktualnie jeden z mebli w domu, wszystko czeka na czyszczenie/pranie:
Obrazek

Byłbyś w stanie jeszcze rzucić okiem na moje pytanie tutaj:
viewtopic.php?f=456&t=12059&start=340
Z góry dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez czarek1991 » 21 wrz 2015, 13:17

O wlasnie, jeszcze lusterko :D Zdejmujesz zaslepke i masz tam 1 albo 2 sruby, ktore trzeba odkrecic. No i rączki nad drzwiami trzeba jeszcze poodkrecac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez avalar » 22 wrz 2015, 08:39

czarek1991 dzięki :) Mam nadzieję, że dzisiaj znajdę chwilę, żeby to rozebrać :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez avalar » 25 wrz 2015, 11:33

I klika zdjęć co jak wygląda, po wybebeszeniu środka :) Przepraszam za jakość zdjęć, ale miałem pod ręką tylko telefon...

Lewe nadkole:
Obrazek

Prawe jeszcze się trzyma:
Obrazek

Klapa tył:
Obrazek
Tutaj widać, że coś zaczęło się dziać:
Obrazek

Pod zbiorniczkiem spryskiwaczy z tyłu:
Obrazek

Mocowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy nadkolach od środka:
Obrazek

Jakieś foto środka drzwi:
Obrazek

Tutaj całkiem nieźle:
Obrazek
Obrazek

Koło progu kierowcy niestety dziura:
Obrazek

A to dawca reperaturek na lewe nadkole:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez czarek1991 » 26 wrz 2015, 10:43

Lewe nadkole to juz nie do uratowania, trzeba ciąć i wspawać reparaturke. Reszta nie najgorzej ale jak juz masz rozebrane to warto zebys zrobil bo szybko sie pogorszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez avalar » 26 wrz 2015, 12:46

czarek1991 a to jasne, lecimy po całości :) Wszystko oprócz deski rozdzielczej zrobiło out :)
Po to została właśnie zakupiona ćwiartka żeby łatwiej było z reperaturką :)
Mam nadzieję, ze uda się zrobić parę zdjęć z postępu prac :)


A mam jeszcze taki pytanie – czy kierownica jak na '94 jest taka jak powinna być?
I jak to jest z wycięciem zderzaka pod hak? Tutaj jest oryginalny, z oznaczeniem mazdy, ale wydaje mi się, że zderzak był przycięty już przez kogoś :) Montowali to w salonie?

Czy duży jest problem z dołożeniem głośników w tylne drzwi? Tutaj są zaślepki :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez czarek1991 » 26 wrz 2015, 18:41

Kierownica bez poduchy tak wlasnie wyglada wiec masz prawidlowa :) Co do haka to Ci nie odpowiem. Fabrycznie tylny zderzak ma wyciecia we wnęce ale raczej nie sa wykorzystywane pod hak. A w tylnych drzwiach powinno sie dac bez problemu zamontowac glosniki bo na pewno jest pod nie wyciecie i powinny byc miejsca na wkrecenie srub montazowych. O jakie zaslepki chodzi? Mozesz zrobic jakies foto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez avalar » 28 wrz 2015, 07:52

Kierownica bez poduchy tak wlasnie wyglada wiec masz prawidlowa

Dzięki ;)

Co do haka to Ci nie odpowiem. Fabrycznie tylny zderzak ma wyciecia we wnęce ale raczej nie sa wykorzystywane pod hak.

Jak będę przy samochodzie to postaram się pstryknąć fotę ;)

A w tylnych drzwiach powinno sie dac bez problemu zamontowac glosniki bo na pewno jest pod nie wyciecie i powinny byc miejsca na wkrecenie srub montazowych. O jakie zaslepki chodzi? Mozesz zrobic jakies foto?


A czy wiązka powinna być już poprowadzona, czy raczej całość trzeba położyć od początku? :)
Miejsca na śruby są ;)
Foto zaślepek zrobię po południu :)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez avalar » 1 paź 2015, 08:02

To mały update z prac:
Reperaturka błotnika okazała się zdrowa, z czego jestem mega zadowolony. Na razie wyczyszczona i zalana fertnem na noc:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak to wygląda po wycięciu:
Obrazek

Próg też leci do wymiany:
Obrazek

Tutaj całkiem zdrowo:
Obrazek

Ale ten z reperaturki się niestety nie nadaje:
Obrazek

Pod zderzakiem z tyłu zdrowo:
Obrazek
Obrazek

I zrobimy test zabezpieczenia wnęki pod butle, bo tutaj niestety przez to, że w okolicach butli zawsze będzie się skraplać, to poszedł nuxodol 1600:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez rafał88 » 1 paź 2015, 09:25

I taka robota mi sie podoba :D <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez avalar » 1 paź 2015, 12:31

arafal21 dzięki :) Robi się powoli, ale dokładnie. Trzeba na jakiś czas zapomnieć o temacie rudej.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 paź 2015, 13:27

kawał dobrej roboty <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy