Mazda 323F BJ ZL '98 1.5 16V Pb+LPG (felgi+zawias str9) by Palele
Mój setup zimowy, CAR-AUDIO siedzi oryginalne i wystarczająco dobrze gra z wytłumieniem a tamto i felgi letnie są na sprzedaż
Kasa na rozrząd odłożona więc na wiosna wymiana bo teraz autko i tak stoi. Najbliższe plany to montaż nowego licznika, gdyż jest ładniejszy, jak zadziałała to diodowe podświetlenie a jak nie to podmiana tarcz w obecnym i też diodowe podświetlenie licznika oraz panelu nawiewów i przycisków, dodatkowo halogeny na żółto.
Widzę, że kolega kupił zegary z polifta.
Mam pytanie czy podłączałeś już je w aucie?
Wszystko działa jak należy?
Pytam bo kupiłem kiedyś też z polifta z jasnymi tarczami i jak je podłączyłem to nie działało w zegarach wszystko
Więc zrobiłem "szczep" jasnych tarcz do mojego starego licznika.
Mam pytanie czy podłączałeś już je w aucie?
Wszystko działa jak należy?
Pytam bo kupiłem kiedyś też z polifta z jasnymi tarczami i jak je podłączyłem to nie działało w zegarach wszystko
Więc zrobiłem "szczep" jasnych tarcz do mojego starego licznika.
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
No właśnie jeszcze nie testowałem bo dopiero w piątek wrócę do domu ale mam nadzieję że jednak zadziałają, niby z wersji 1.5, jak nie podejdzie to też tarcze będę przekładać.
Dużo było problemów z ustawieniem wskazówek po przełożeniu tarcz bo wiem że jest to kłopotliwe i problematyczne?
Dużo było problemów z ustawieniem wskazówek po przełożeniu tarcz bo wiem że jest to kłopotliwe i problematyczne?
Palele napisał(a):Dużo było problemów z ustawieniem wskazówek po przełożeniu tarcz bo wiem że jest to kłopotliwe i problematyczne?
Wskazówek nie trzeba ściągać, ze starego zegara każdy licznik razem z tarczą wyciąga się cały (wskaźnik temperatury silnika i paliwa są przykręcane, resztę trzeba delikatnie podważyć i wyskakują same).
Gorzej z przełożeniem, bo wersja przedliftowa ma każdy zegar "osobno", a poliftowy zegar z jasnym tarczami jest zespolony w całość, więc trzeb każdy zegar dokładnie wyciąć na wzór swojego starego.
A żeby nie było łatwo wyświetlacze przebiegu u mnie były inaczej ułożone – w starym był troszkę niżej osadzony i po założeniu jasnej tarczy pojawiła się 2mm przerwa pomiędzy wycięciem tarczy a samym wyświetlaczem Udało mi się to jakoś ogarnąć, ale po dziś dzień nie jestem na 100% zadowolony z efektu.
Dzisiaj robiąc przekładkę starał bym się żeby nowe zegary podłączyć, pobawić się kabelkami żeby wszystko działało jak należy
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Ja akurat w tym poliftowym mam tarcze dzielone ale nie widziałem możliwości ich wyjęcia bez pozbycia się wskazówek. Sprawdzę w weekend jak nie zadziała po podpięciu.
Dopisano 18 lis 2014, 23:26:
udało się
Dopisano 19 lis 2014, 00:07:
Dzięki wielkie za pomoc, choć i tak wcześniej w prędkościomierzu wyjąłem wskazówkę to jednak nie powinienem mieć problemu z jej ewentualnym ustawieniem, diody niedługo przyjdą i kolejny mod będzie
Dopisano 18 lis 2014, 23:26:
udało się
Dopisano 19 lis 2014, 00:07:
Dzięki wielkie za pomoc, choć i tak wcześniej w prędkościomierzu wyjąłem wskazówkę to jednak nie powinienem mieć problemu z jej ewentualnym ustawieniem, diody niedługo przyjdą i kolejny mod będzie
W nocy przymiarka zegarów na zasadzie p&p, wszystko ok było oprócz temperatury i cały czas świecącego się ręcznego więc rano zmiana tarcz w moim starym liczniku i po zmianie wszystko okej i nawet przebieg swój mam
Dopisano 22 lis 2014, 16:19:
Trzeba było jakoś stonowanie przyozdobić auto, nie rzuca się mocno w oczy a jest
Dopisano 22 lis 2014, 16:19:
Trzeba było jakoś stonowanie przyozdobić auto, nie rzuca się mocno w oczy a jest
Chciałem mieć diody to i mam ale efekt wyszedł do pupy Bez tworzenia nowej płytki PCB i diód smd nic się nie zdziała, jako że nie mam nerwów na ten licznik więcej(9h) to tak zostanie, najwyżej będę jeździć bez podświetlenia
Jeśli chodzi o licznik to faktycznie nie za fajnie to wyszło, ale tragedii też nie ma
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Poprawiłem licznik diodami smd i efekt uważam za zadowalający, na zdjęciach wraz widać przebłyski które są za sprawą aluramek i kiepskie podświetlenie wskazówek ale na żywo jest tak jak trzeba i jestem zadowolony z efektu
KrisMas napisał(a):Dobrze jest tylko ta wskazówka od obrotów mogłaby być bardziej czerwona, chyba że to wina zdjęcia
na żywo lepiej się prezentuje, tarcze są równomiernie podświetlone teraz, niestety aparat tego nie łapie.
Jako że zbliżają się święta to autko dostało kilka prezentów, m.in. ponad pół baku PB, rozrząd(polecony przez pracownika sklepu gdzie zamawiałem), brakuje tylko pompy która nie doszła + paski które ostatnio ciągle piszczą, wymiana podświetlenia wnętrza na diodowe, ledy w pozycyjnych. Mazda jest zapisana na 30 do doktora który będzie eliminował piszczący problem
W planach na teraz:
-wymiana 30grudnia rozrządu i pasków wielorowkowych
-zrobienie ledowego podświetlenia panelu nawiewów i przycisków.
Na wiosnę
-malowanie pokrywy zaworów oraz osłony kolektora farbą VHT wrinkle
-pozbycie się rozwalonego plastikowego dolotu i AIRBOX Simota
Podsumowanie roku 2014 a raczej krótkiego jego wycinka, czyli to co zrobiłem, kupiłem, wymieniłem w aucie, kosztorys. Dorzucilbym Airboxa w tym roku i mam równowartość auta
Odebrałem już auto od mechanika, troszkę ciszej teraz silnik chodzi i nie piszczy po włączeniu nawiewu czy ogrzewania tylnej szyby.
Pierwsze zdanie mechanika
stary rozrząd i paski mi zostawił w aucie, pasek od rozrządu był cały popękany od zewnętrznej strony i to były duże pęknięcia a jeden pasek wielorowkowy był okropnie zniszczony, miał wyrwy i nie posiadał miejscami długich pasków tej gumy, nie wiem jak to fachowo nazwać.
Dowiedziałem się też że reguluje luzy zaworowe to i na regulację auto pójdzie wiosną przy okazji malowania pokrywy zaworów.
Pierwsze zdanie mechanika
zdążyłeś w ostatniej chwili z wymianą
stary rozrząd i paski mi zostawił w aucie, pasek od rozrządu był cały popękany od zewnętrznej strony i to były duże pęknięcia a jeden pasek wielorowkowy był okropnie zniszczony, miał wyrwy i nie posiadał miejscami długich pasków tej gumy, nie wiem jak to fachowo nazwać.
Dowiedziałem się też że reguluje luzy zaworowe to i na regulację auto pójdzie wiosną przy okazji malowania pokrywy zaworów.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości