Mazda 323F BJ ZL '98 1.5 16V Pb+LPG (felgi+zawias str9) by Palele
Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno stałem się posiadaczem swojego pierwszego auta jakim jest Mazda 323F. Kupiłem ją 10.06.2014. Jestem jej 4 właścicielem a 3 w Polsce. Jej historia wygląda następująco, do 2006 roku jeździł sobie nią pewien niemiecki staruszek, potem została sprowadzona do Polski i jeździła nią kobieta przez blisko 6lat aż do pewnego momentu w którym owa kobieta miała stłuczkę. Kobieta postanowiła sprzedać auto a pewien mechanik je kupił i wyremontował i jeździł nią aż do teraz. A ja to auto kupiłem przypadkowo, pojechałem do Warszawy po Hondę ze znajomym ojca (mechanik) lecz auto było w kiepskim stanie. W drodze powrotnej dowiedziałem się że jego syn(mechanik) ma na sprzedaż też japońskie auto jakim jest BJ-tka. Obejrzałem auto i mi się bardzo spodobało Co prawda na początku nie za bardzo chciał ją oddać, próbował sprzedać mi lagune ale wreszcie po 3 dniach umowa została podpisana ale oczywiście na ojca ze względu na zniżki. Mini historia auta w skrócie.
Dane techniczne:
Model – Mazda 323F BJ
Rok produkcji – 1998
Poj. silnika – 1498 16V
Moc – 65 KW/88 KM
Paliwo – benzyna + LPG
Przebieg – 197500
Kolor nadwozia – 16x Grape Purple Mica
Wyposażenie:
– 4 el. szyby
– el. lusterka
– alufelgi 14" Mazda
– klimatyzacja
– regulowana kolumna kierownicy
– regulowana, dzielona tylna kanapa
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek
– radio na kasety + sterowani z kierownicy
– instalacja LPG sekwencyjna STAG 4 Plus, butla ważna przez niecałe 9 lat, zakładana w 2013 roku
Plany:
– wymiana teleskopów bagażnika – ZROBIONE
– wymiana mechanizmu otwierania przedniej prawej szyby – ZROBIONE
– zmiana fabrycznego radia i przednich głośników – ZROBIONE
– wymiana rozrządu z pompa wody (wszystko na oryginałach oczywiście) – ZROBIONE
– wymiana klocków hamulcowych przód – ZROBIONE
– pomalowanie zacisków – ZROBIONE
– usunięcie małych purchli rdzy z lewego tylnego nadkola – ZROBIONE
– nie działający ABS i TCS – NAPRAWIONE
– LEDowe tarcze z pofilfta – – ZROBIONE
-naprawa klimatyzacji – ZROBIONE(03.02.2017 )
Wykonane modyfikacje:
-Wymiana opon
-Wymiana przednich amortyzatorów
-wymiana oleju – 10w40 (Mobil Super 2000)
-wymiana filtrów
–końcówka wydechu z dyfuzorem
–Carbonowe wstawki
Audio
-Radio Alpine CDE-9874RR
-Przód Hertz ESK-165.3
-Tył Hertz DCX-165
Foty
Aktualne aktualne
Aktualnie
Zimowo
Po zakupie:
Niedawno stałem się posiadaczem swojego pierwszego auta jakim jest Mazda 323F. Kupiłem ją 10.06.2014. Jestem jej 4 właścicielem a 3 w Polsce. Jej historia wygląda następująco, do 2006 roku jeździł sobie nią pewien niemiecki staruszek, potem została sprowadzona do Polski i jeździła nią kobieta przez blisko 6lat aż do pewnego momentu w którym owa kobieta miała stłuczkę. Kobieta postanowiła sprzedać auto a pewien mechanik je kupił i wyremontował i jeździł nią aż do teraz. A ja to auto kupiłem przypadkowo, pojechałem do Warszawy po Hondę ze znajomym ojca (mechanik) lecz auto było w kiepskim stanie. W drodze powrotnej dowiedziałem się że jego syn(mechanik) ma na sprzedaż też japońskie auto jakim jest BJ-tka. Obejrzałem auto i mi się bardzo spodobało Co prawda na początku nie za bardzo chciał ją oddać, próbował sprzedać mi lagune ale wreszcie po 3 dniach umowa została podpisana ale oczywiście na ojca ze względu na zniżki. Mini historia auta w skrócie.
Dane techniczne:
Model – Mazda 323F BJ
Rok produkcji – 1998
Poj. silnika – 1498 16V
Moc – 65 KW/88 KM
Paliwo – benzyna + LPG
Przebieg – 197500
Kolor nadwozia – 16x Grape Purple Mica
Wyposażenie:
– 4 el. szyby
– el. lusterka
– alufelgi 14" Mazda
– klimatyzacja
– regulowana kolumna kierownicy
– regulowana, dzielona tylna kanapa
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek
– radio na kasety + sterowani z kierownicy
– instalacja LPG sekwencyjna STAG 4 Plus, butla ważna przez niecałe 9 lat, zakładana w 2013 roku
Plany:
– wymiana teleskopów bagażnika – ZROBIONE
– wymiana mechanizmu otwierania przedniej prawej szyby – ZROBIONE
– zmiana fabrycznego radia i przednich głośników – ZROBIONE
– wymiana rozrządu z pompa wody (wszystko na oryginałach oczywiście) – ZROBIONE
– wymiana klocków hamulcowych przód – ZROBIONE
– pomalowanie zacisków – ZROBIONE
– usunięcie małych purchli rdzy z lewego tylnego nadkola – ZROBIONE
– nie działający ABS i TCS – NAPRAWIONE
– LEDowe tarcze z pofilfta – – ZROBIONE
-naprawa klimatyzacji – ZROBIONE(03.02.2017 )
Wykonane modyfikacje:
-Wymiana opon
-Wymiana przednich amortyzatorów
-wymiana oleju – 10w40 (Mobil Super 2000)
-wymiana filtrów
–końcówka wydechu z dyfuzorem
–Carbonowe wstawki
Audio
-Radio Alpine CDE-9874RR
-Przód Hertz ESK-165.3
-Tył Hertz DCX-165
Foty
Aktualne aktualne
Aktualnie
Zimowo
Po zakupie:
Ostatnio edytowano 5 cze 2017, 14:43 przez Palele, łącznie edytowano 12 razy
Wygłuszenie jest w planach, w sumie wzmacniacz też ale już na dalszym planie, wpierw wolałbym to okno, teleskopy i chłodnice od klimy zrobić a ciężko zadbać i zarobić na auto będąc studentem, nie mając stałej pracy
Kolor na zdjęciach wpada w czerń a na żywo taki fioletowo-śliwkowy, taki inny
Oba teleskopy i mechanizm opuszczania szyby zamówione, także w tym tygodniu może to zrobię, klimę odstawiam na dalszy plan ze względu na koszta.
Oba teleskopy i mechanizm opuszczania szyby zamówione, także w tym tygodniu może to zrobię, klimę odstawiam na dalszy plan ze względu na koszta.
Dziś wpadło do auta nowe radyjko, z przodu zamontowałem zamiast seryjnych głośników – Hertz ESK 165.3. Wymieniłem teleskopy w bagażniku i teraz muszę użyć siły by zamknąć klapę Dodatkowo wstawiłem nowy mechanizm opuszczania szyby ale otwierać może ją tylko pasażer bo nie było wiązki by podłączyć ją do centralnego ale dobre i tyle
Najbliższe plany:
-wyeliminowanie korozji tylnego nadkola i wewnętrznej części klapy bagażnika oraz zabezpieczenie auta przed rdzą
-wytłumienie całego samochodu
-wymiana rozrządu
Najbliższe plany:
-wyeliminowanie korozji tylnego nadkola i wewnętrznej części klapy bagażnika oraz zabezpieczenie auta przed rdzą
-wytłumienie całego samochodu
-wymiana rozrządu
ładna bj kolor 16x taki jak mój bardzo cieżko trafić w tym kolorze a;e jak się nawoskuje to super wygląda
- Od: 14 kwi 2011, 08:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Dzięki za opinie Rzeczywiście ten kolor chyba taki rzadki jest bo nie spotkałem takiej BJtki a kilka jeździ w mieście.
W najbliższym tygodniu, jak się uda to pomaluję zaciski Hammeritem na czerwono albo w kolorze nadwozia i może okleję folią a'la carbon w środku niektóre plastiki.
Czy istnieje jakiś sposób aby podnieść moment obrotowy w tym aucie myślałem nad kolektorem 4-2-1 ale nigdzie nie znalazłem a na zamówienie wychodzi drogo
W najbliższym tygodniu, jak się uda to pomaluję zaciski Hammeritem na czerwono albo w kolorze nadwozia i może okleję folią a'la carbon w środku niektóre plastiki.
Czy istnieje jakiś sposób aby podnieść moment obrotowy w tym aucie myślałem nad kolektorem 4-2-1 ale nigdzie nie znalazłem a na zamówienie wychodzi drogo
Jeśli machasz zaciski na jakiś kolorek to odpuść sobie czerwień... to takie pospolite i oklepane...i nudne. Będę kukał co w temacie piszczy, bo ciekawie się zapowiada
- Od: 25 lip 2013, 20:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zrob dobra fotke to ktos z forumowiczow zrobi ci wizualizacje jak to bedzie wygladac... moze dadza ci dobra propozycje
- Od: 25 lip 2013, 20:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Zaciski i pokrywę zaworów jednak zostawię sobie na środek lipca kiedy będę mieć więcej wolnego czasu a w tym tygodniu odświeżę wnętrze i nadwozie.
PS; Czy istnieje jakiś sposób aby zmniejszyć różnicę kolorów nadwozia do minimum, lakierowanie odpada
PS; Czy istnieje jakiś sposób aby zmniejszyć różnicę kolorów nadwozia do minimum, lakierowanie odpada
Dziś nie spodziewanie do autka wpadła końcówka z dyfuzorem gdyż na starą nie dało się patrzeć. Musiałem wpierw skrócić starą i trochę nową ale się udało i ładniej teraz wygląda a nawet brzmi
W kabinie nie słychać prawie nic tej nakładki ale się stoi koło auta to słychać delikatne basowe pomrukiwanie.
Czy grill z wersji poliftowej podejdzie do mojej BJ-tki? Jakoś mi się bardziej ten nowszy podoba.
Wczoraj odpalając auto zrobiła mi się choinka na desce rozdzielczej, mianowicie świeciła żółta kontrolka od poduszki pulsowała nierównomiernie czerwona kontrolka od poduszki, dodam że dzisiaj jest wszystko normalnie, zgasły od razu po uruchomieniu. Dwa razy już mi się zdarzyło, czego może to być przyczyną?
W kabinie nie słychać prawie nic tej nakładki ale się stoi koło auta to słychać delikatne basowe pomrukiwanie.
Czy grill z wersji poliftowej podejdzie do mojej BJ-tki? Jakoś mi się bardziej ten nowszy podoba.
Wczoraj odpalając auto zrobiła mi się choinka na desce rozdzielczej, mianowicie świeciła żółta kontrolka od poduszki pulsowała nierównomiernie czerwona kontrolka od poduszki, dodam że dzisiaj jest wszystko normalnie, zgasły od razu po uruchomieniu. Dwa razy już mi się zdarzyło, czego może to być przyczyną?
śliwka fajnie się prezentuje:) co do felg to skoro Ci sie podobają to zostaw autko robisz dla siebie a nie dla ludzi na forum:)
[url][/url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=163939&p=2762920#p2762920
- Od: 26 gru 2011, 12:33
- Posty: 41
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f BA 1.5 Z5 1995
Niby tak ale i znajomi mówią żeby wpakować jakieś ładne 15" i zaciski machnąć na czerwono.
Ma ktoś może pomysł i odpowiedź na moje pytania?
edit;
Dziś wpadły nowe wycieraczki z przodu gdyż stare już kiepsko zbierały, kupiłem firmy Valeo, zbierają o wiele lepiej niż stare
Przybieram się do czyszczenia przepływomierza ze względu gdyż jest cały pokryty osadem i kurzem w środku, z tego co czytałem na forum to trzeba odłączyć akumulator i odpiąć to, przy okazji komputer też się resetuje. Czy po podłączeniu i odpaleniu auto będzie chodzić normalnie beż żadnych problemów?
Ma ktoś może pomysł i odpowiedź na moje pytania?
edit;
Dziś wpadły nowe wycieraczki z przodu gdyż stare już kiepsko zbierały, kupiłem firmy Valeo, zbierają o wiele lepiej niż stare
Przybieram się do czyszczenia przepływomierza ze względu gdyż jest cały pokryty osadem i kurzem w środku, z tego co czytałem na forum to trzeba odłączyć akumulator i odpiąć to, przy okazji komputer też się resetuje. Czy po podłączeniu i odpaleniu auto będzie chodzić normalnie beż żadnych problemów?
grill z polifta raczej nie podejdzie – ciut inny kształt
kontrolki poduszek to najprawdopodobniej wina maty pod siedzeniem pasażera – wykrywa czy ktoś siedzi czy nie – wtedy poducha odpowiednio albo zadziała albo nie, u mnie też od czasu do czasu potrafiły te kontrolki wariować, ale nic z tym nie robiłem
jak będziesz zmieniał felgi to pakuj 16 – optymalny rozmiar do bj z oponą 205/50 będzie ładnie spasowane
po odłączeniu aku powinieneś się przejechać jakieś naście km, wykorzystując wszystkie biegi i wykonać kilka przyśpieszeń na w pełni otwartej przepustnicy, żeby komputer się zaprogramował i wszystko powinno być oki
kontrolki poduszek to najprawdopodobniej wina maty pod siedzeniem pasażera – wykrywa czy ktoś siedzi czy nie – wtedy poducha odpowiednio albo zadziała albo nie, u mnie też od czasu do czasu potrafiły te kontrolki wariować, ale nic z tym nie robiłem
jak będziesz zmieniał felgi to pakuj 16 – optymalny rozmiar do bj z oponą 205/50 będzie ładnie spasowane
po odłączeniu aku powinieneś się przejechać jakieś naście km, wykorzystując wszystkie biegi i wykonać kilka przyśpieszeń na w pełni otwartej przepustnicy, żeby komputer się zaprogramował i wszystko powinno być oki
- Od: 2 lis 2010, 21:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Niestety nie było w sklepie motoryzacyjnym preparatu CRC ale facet polecił mi inny, który kupiłem i swoje zadanie spełnił w 200%. Spryskałem dobrze ten środkowy żywiczny drucik i te 2 rezystory w obudowie, zrobiłem tak dwa razy, odczekałem 15 minut aby dokładnie wyschło. Potem standardowo odpaliłem ją, chwile pochodziła i 20km przejażdżka z wykorzystaniem każdego biegu no i 2 piłowania do czerwonego pola. Mazda zap****ala teraz jak głupia, nie dławi się po wciśnięciu gazu i jest bardziej dynamiczna.
Dziś wymieniłem filtr powietrza i filtr kabinowy który nie był wymieniany chyba od nowości, bo kupa liści wyleciała mi na podłogę
W piątek jadę do gazownika by wyregulował instalację bo spalanie 11 litrów gazu bez względu na styl jazdy jest dziwnym wynikiem który mógłby być mniejszy o litr albo 2
W piątek jadę do gazownika by wyregulował instalację bo spalanie 11 litrów gazu bez względu na styl jazdy jest dziwnym wynikiem który mógłby być mniejszy o litr albo 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości