Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Bo_Lo » 4 maja 2014, 08:58

Sprawdz pod maska(w.eFce byla w okolicy podszybia)czy nie jest tylko rozłączona wtyczka od pompy ABS.
(ze względu na jej awarie lub jazdę torową poprzedniego właściciela)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez czarek1991 » 4 maja 2014, 10:50

A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy :P No ale jedno z drugim powiazane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Bo_Lo » 4 maja 2014, 10:58

W BG tez taka mialem od ABS

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez adis555 » 4 maja 2014, 11:04

czarek1991 napisał(a):A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy :P No ale jedno z drugim powiazane :D

Nie jest dziwna. Taka sama jest w mx-3. BTW. Klasyk petarda.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez czarek1991 » 4 maja 2014, 11:21

Moze i tak. Mam na codzien stycznosc z MX-3 z 95r i tam jest juz zwykla kontrolka z napisem ABS :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez misiak89-89 » 4 maja 2014, 20:08

kontrolka wygląda jak od kontroli trakcji ale to faktycznie abs u siebie tez mam z tym problem. w tym miechu zamierzam obadać temat i dam Ci znać jak dojdę. stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Michał88 » 4 maja 2014, 23:25

DARO MAZDA 323 napisał(a):Ja bym juz brał urlop i dłubal. Szkoda ze tak daleko bym podjchal.

Niestety nie przejdzie :( Szef to straszny (cenzura)... Ot, uroki pracy u siebie :P
Jak będziesz przejazdem w Krakowie to zapraszam.

czarek1991 napisał(a):Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy

Podobna była moja pierwsza myśl. Bałem się, że jest to powiązane z napędem. Tylko, że nie odczułem żadnych objawów podczas jazdy. W sumie ABS też się nie załączał <lol>

misiak89-89 napisał(a):...stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.

Sprawdzę, miałem 323f BG GT z '91 roku na żyletki i niestety blacharka była tragiczna. Także temat jest mi znany ;) Część gratów nawet do tej pory leży i czeka w zapasie.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Garbage1989 » 5 maja 2014, 00:34

Widzę super nabytek i niezła bazę. Ale bez inwestycji się nie obejdzie szkoda że za granicą takie cuda doprowadzają do takiego stanu ale przynajmniej przez to mamy szanse zakupić :D będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Xionc » 6 maja 2014, 08:06

Gratuluję i zazdroszczę!
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Michał88 » 6 maja 2014, 14:45

Garbage1989 napisał(a):będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia

Oj będziemy, i to bez pośpiechu ;) A Nemka i tak muszę nawiedzić z BA.

Xionc napisał(a):Gratuluję i zazdroszczę!

A podziękował, mordka 2 tydzień cieszy mi się dzień w dzień :)

Sprawdziłem datę produkcji po VIN'ie, wychodzi 12.12.1989. Jako, że byłem w ASO podpytać o kilka gratów, to przy okazji dopytałem o sprawdzenie daty (niekoniecznie dokładne dane dostaje z tych ruskich dekoderów). I zonk, w Krakowskiej Andorze nie udało się znaleźć... Ale miła Pani obiecała po weekendzie majowym sprawdzić w centrali i oddzwonić. Także oficjalnie Czarnulka urodziła się 12.12.1989 :) A Krakowskie ASO Andora zatarła w pamięci nieudolne działania Kieleckiej Matsuoki.

Zobaczymy czy uda mi się w najbliższym czasie potwierdzić chociaż część danych z książki serwisowej. Jak by nie patrzeć, żaden Polak w niej jeszcze nie grzebał, a w Szwajcarii ładne kary nakładają za takie praktyki.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Garbage1989 » 6 maja 2014, 16:01

Jak coś to mam działające EPC na europe więc możemy coś posprawdzać czy to np nie jest jakaś wersja specjalna :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Cukierek » 6 maja 2014, 16:47

Fajna Mazda, trochę musisz włożyć w nią serca i pracy ale odwdzięczy się z nawiązką.
BF i BG GTX/GTR to bardzo wyjątkowe modele które dają dużo frajdy z jazdy i są do tego bardzo nie pozorne. Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać :P
Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? :) ile takie w CH chodzą, jeśli można na pw bo od dłuższego czasu nie mam czasu nawet przeglądać ogłoszeń?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez krzynio » 6 maja 2014, 21:38

Witam
Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna, silnik słychać popychacze zaworowe, zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej. :)
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Paweł » 6 maja 2014, 22:23

krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna

Aha! Nie wiedziałem.

Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.

krzynio napisał(a):Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.

Na co zwracać uwagę?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Michał88 » 6 maja 2014, 23:06

Garbage1989 napisał(a):Jak coś to mam działające EPC na europe

I dopiero teraz się o tym dowiaduje <bicz>

Cukierek napisał(a):Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać :P

Niestety wiem, sama świadomość konsekwencji jest straszna :|

Cukierek napisał(a):Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? :)

Dużo nie zdążyłem pojeździć biorąc pod uwagę brak tablic, także z tego co mi się kojarzy jakieś 0,3-0,5.
O resztę zapytaj Brata, dostał już stosowne info. Ale chyba nie ma czasu odczytać ;)
Pamiętam jeszcze Twoją BF GTX z Sochaczewa, szkoda że sprzedałeś. Dobrze, że słuch o niej nie zaginał :)

krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna

Dobrze wiedzieć :)

krzynio napisał(a):zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej. :)

Rozrząd w planach najbliższych, tak samo jak olej w silniku i skrzyni. Skrzynia działa płynniej niż w mojej BA <lol> Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.

Paweł napisał(a):Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.

Nie w tym sezonie Pawle, chce choć trochę pojeździć przed zimą ;)
Lista spraw na teraz i tak jest spora
– łączniki stabilizatora tył
– amortyzatory tył
– komplet tulejek tył
– wieszak tłumika
– łączniki stabilizatora przód
– tulejki wahacza tylne
– hamulce tył
O kosmetyce nawet nie wspominam
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Renia88 » 6 maja 2014, 23:09

a miało być tak fajnie... a tu tyle rzeczy do zrobienia.... Pamiętaj że Renia chce MX5 :)
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 18:48
Posty: 120 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: CX3

Postprzez Garbage1989 » 7 maja 2014, 00:38

Michał88 napisał(a):I dopiero teraz się o tym dowiaduje


Przecież to nie żadna tajemnica nie ukrywałem nigdy tego ze mam takie zasoby :D Baaaa mam o wiele więcej dziwnych instrukcji serwisowych włącznie z manualami denso :D

Michał88 napisał(a):Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.


co do Motula to możemy podjechać do gościa który handluje motulem w krakowie bo kupuje u niego oliwę do moto a ze przewiozłem się tam z kumplem który tez go zna to miałem dobrze po cenie wiec można spróbować jeśli chciałbyś coś cenniejszego dla silnika z turbinką

Michał88 napisał(a):Lista spraw na teraz i tak jest spora


co do tego to też można zapytać w vakko na jugowickiej bo na firmę mam tam rabat dość gruby bo na niektóre elementy dostawałem taką cenę że nawet mechanicy po znajomości mi nie dali rady załatwić i okazało się że Valvoline'a Maxlife'a dostałem tam najtaniej a duuuużo się obdzwoniłem po krakowie i nawet po znajomości nie dostałem takiej ceny :] a hurtownia sprawdzona więc mogę śmiało polecić
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Michał88 » 7 maja 2014, 09:18

Garbage1989 olej załatwię w Ostr, niech na trasę do Krk ma już świeży. Chłopaki przy okazji zmienią w cenie ;) Jak coś to wizytówka Wilka z Motul'a leży w schowku.
Do hurtowni możemy podskoczyć w najbliższym czasie.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez krzynio » 7 maja 2014, 09:37

Jeśli chodzi o oleje do skrzyni to Ci napisze jakie lejemy do GTR później. Ewentualnie jak będziesz coś chciał zapytać to zadzwoń będzie szybciej :D
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez lewy323s » 9 maja 2014, 12:58

Moim zdaniem podłoga niezaciekawa, ale do zrobienia. Z przodu pewnie będą dziury w okolic nóg kierowcy i pasażera i zeżarte progi wewnętrzne w tej okolicy. Generalnie najsłabiej chyba będzie wyglądało połączenie podłogi z progami. Zobaczysz po zdjęciu wykładziny. Zawieszenie z tyłu- pewnie luzów nie ma i jeszcze pojezdzi, ale gumy sztywne. Jesli oczekujesz dobrego komfortu i precyzji prowadzenia wahacze do wymiany. Ja mam takie w sedanie od 4 lat i przeglądy przechodzi, diagnosta aż się dziwi że wszystko takie sztywne, nawet za sztywne :)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy