Mazda 323F Sportive BJ FS '01 by Trovao
Strona 1 z 1
Witam Wszystkich.
Mam na imię Bartek – Trovao i przedstawiam moja pierwszą w karierze Mazdę 323F BJ Sportive.
Dane techniczne
Model – Mazda 323F BJ Sportive
Rok produkcji – 2001
Poj. silnika – 1991cm 16V
Moc – 96 KW/131 KM
Paliwo – benzyna i LPG
Wyposażenie
– 4 el. szyby
– el. lusterka (podgrzewane)
– klimatyzacja półautomatyczna
– podgrzewane fotele
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek z pilotem
– podświetlany schowek
– spryskiwacze reflektorów
Krótka historia auta
Nabyłem ją w listopadzie 2013 roku. Szukałem auta w pełni seryjnego, oczywiście w jak najlepszym stanie technicznym. Oferta modeli BJ FS nie jest zbyt bogata na rynku wtórnym, ale chyba miałem szczęście bo trafił mi się przyzwoity egzemplarz "bez przystanku w pakiecie". Auto z założenia miało nadawać się pod montaż instalacji eLpEge, toteż po kupnie udałem się do gazowników i wróciłem już z STAG 300 ISA2, wtryski Hana. Auto niestety miało problemy z zapłonem i w rezultacie skończyło się na jego wymianie – cały nowy układ zapłonowy NGK ( cewki, kable, świece ). Okazało się też że oryginalny łącznik z puszki filtra powietrza do kolektora jest uszkodzony wiec wstawiłem tam kawałek nierdzewki zastępując gumową "harmonijkę"
Ponadto auto dostało kompleny nowy rozrząd, olej Shell 5W30 oraz filtry.
Jak już tanio się jeździło to zachciało się też słuchać muzyki. To co grało w aucie wołało o pomstę do nieba. Wygłuszyłem drzwi, przy okazji zakonserwowałem profile zamknięte. Na przód poszedł odseparowany system PowerBass S-6C zasilany wzmacniaczem Axton C509. Sygnał pochodzi z radia Kenwood KDC-3057UR które świetnie komponuje się z czerwonym podświetleniem deski ( po zakupie wymieniłem wszystkie żarówki zegarów, konsoli). Dopełnieniem, choć przejściowym jest skrzynia zamknięta z GMS 825 również zasilana z Axtona.
Bardzo brakowało mi bardziej sportowego charakteru auta ( poprzednie hondy ), tak wiec szybko poczytałem i na pierwszy strzał poszedł drążek zmiany biegów – shortshifter (kulka 20mm w górę ).
Auto w momencie kupna posiadało uszkodzony odbłyśnik światła przeciwmgłowego który szpecił cały wygląd, wiec trzeba było sie tym również zająć. Regeneracja lampy u magików załatwiła sprawę. Doszedł też "yellowmod".
Zrobiło się wiosna – ciepło. Auto jeździło na zimówkach wiec szykowała się kolejna inwestycja.
Aluski koniecznie 16, wzór "JDM" no i nowe opony.
Wybór padł na opony Kumho KU31 i jak na razie nie żałuję decyzji. Felgi to 7" TFT Racing – z dalekiego wschodu ale myślę że dadzą radę to nabijania km po autostradach.
Jeśli ktoś dotrwał do tego miejsca moich wypocin to gratuluję.
Kilka słów planów na przyszłość. Na pewno pomaluję zaciski na czarno. Dojdą niebieskie nakrętki Vision ( muszę dokupić 4 szt ). Gałka zmiany biegów a'la Skunk2.
Modyfikacji mechanicznych w tym aucie raczej nie planuję. Tak wiec kolektory, wydechy , stożki itp nie wchodzą w grę. Pomyślę może o delikatnym obniżeniu, ale jeśli już to coś z regulacją twardości ( koni kit itp ). Dojdzie zapewne parę detali wizualnych i mam nadzieję że bezawaryjnie będę użytkował swoją czarną strzałę.
Zdjęcia:
W dniu zakupu
Już jako moja
Montaż audio – niestety w połowie drogi, nie mam zdjęcia z finalnego efektu.
Konserwacja
Fog po naprawie i oklejaniu
Już na aucie
Stan obecny
Przymiarka nakrętek
Mam na imię Bartek – Trovao i przedstawiam moja pierwszą w karierze Mazdę 323F BJ Sportive.
Dane techniczne
Model – Mazda 323F BJ Sportive
Rok produkcji – 2001
Poj. silnika – 1991cm 16V
Moc – 96 KW/131 KM
Paliwo – benzyna i LPG
Wyposażenie
– 4 el. szyby
– el. lusterka (podgrzewane)
– klimatyzacja półautomatyczna
– podgrzewane fotele
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek z pilotem
– podświetlany schowek
– spryskiwacze reflektorów
Krótka historia auta
Nabyłem ją w listopadzie 2013 roku. Szukałem auta w pełni seryjnego, oczywiście w jak najlepszym stanie technicznym. Oferta modeli BJ FS nie jest zbyt bogata na rynku wtórnym, ale chyba miałem szczęście bo trafił mi się przyzwoity egzemplarz "bez przystanku w pakiecie". Auto z założenia miało nadawać się pod montaż instalacji eLpEge, toteż po kupnie udałem się do gazowników i wróciłem już z STAG 300 ISA2, wtryski Hana. Auto niestety miało problemy z zapłonem i w rezultacie skończyło się na jego wymianie – cały nowy układ zapłonowy NGK ( cewki, kable, świece ). Okazało się też że oryginalny łącznik z puszki filtra powietrza do kolektora jest uszkodzony wiec wstawiłem tam kawałek nierdzewki zastępując gumową "harmonijkę"
Ponadto auto dostało kompleny nowy rozrząd, olej Shell 5W30 oraz filtry.
Jak już tanio się jeździło to zachciało się też słuchać muzyki. To co grało w aucie wołało o pomstę do nieba. Wygłuszyłem drzwi, przy okazji zakonserwowałem profile zamknięte. Na przód poszedł odseparowany system PowerBass S-6C zasilany wzmacniaczem Axton C509. Sygnał pochodzi z radia Kenwood KDC-3057UR które świetnie komponuje się z czerwonym podświetleniem deski ( po zakupie wymieniłem wszystkie żarówki zegarów, konsoli). Dopełnieniem, choć przejściowym jest skrzynia zamknięta z GMS 825 również zasilana z Axtona.
Bardzo brakowało mi bardziej sportowego charakteru auta ( poprzednie hondy ), tak wiec szybko poczytałem i na pierwszy strzał poszedł drążek zmiany biegów – shortshifter (kulka 20mm w górę ).
Auto w momencie kupna posiadało uszkodzony odbłyśnik światła przeciwmgłowego który szpecił cały wygląd, wiec trzeba było sie tym również zająć. Regeneracja lampy u magików załatwiła sprawę. Doszedł też "yellowmod".
Zrobiło się wiosna – ciepło. Auto jeździło na zimówkach wiec szykowała się kolejna inwestycja.
Aluski koniecznie 16, wzór "JDM" no i nowe opony.
Wybór padł na opony Kumho KU31 i jak na razie nie żałuję decyzji. Felgi to 7" TFT Racing – z dalekiego wschodu ale myślę że dadzą radę to nabijania km po autostradach.
Jeśli ktoś dotrwał do tego miejsca moich wypocin to gratuluję.
Kilka słów planów na przyszłość. Na pewno pomaluję zaciski na czarno. Dojdą niebieskie nakrętki Vision ( muszę dokupić 4 szt ). Gałka zmiany biegów a'la Skunk2.
Modyfikacji mechanicznych w tym aucie raczej nie planuję. Tak wiec kolektory, wydechy , stożki itp nie wchodzą w grę. Pomyślę może o delikatnym obniżeniu, ale jeśli już to coś z regulacją twardości ( koni kit itp ). Dojdzie zapewne parę detali wizualnych i mam nadzieję że bezawaryjnie będę użytkował swoją czarną strzałę.
Zdjęcia:
W dniu zakupu
Już jako moja
Montaż audio – niestety w połowie drogi, nie mam zdjęcia z finalnego efektu.
Konserwacja
Fog po naprawie i oklejaniu
Już na aucie
Stan obecny
Przymiarka nakrętek
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
Witamy w dziale Nasze Mazdy Super wygląda to połączenie kolorów halogeny->felgi>nadwozie. Jakieś delikatne sprężyny by tutaj pięknie siadły, nawet eibach -30mm
fajna
zdradź mi dane felg – głównie ET, to są 16?
opony masz 195/50 czy 205/50?
zdradź mi dane felg – głównie ET, to są 16?
opony masz 195/50 czy 205/50?
Felgi to "TFT Racing" 16" 5X108/114,3 ET45 szerokość 7"
Co do opon to długo rozważałem 195 vs 205 mm i w rezultacie stanęło na tych pierwszych. IMHO w zupełności wystarcza
Co do opon to długo rozważałem 195 vs 205 mm i w rezultacie stanęło na tych pierwszych. IMHO w zupełności wystarcza
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
Bardzo ładna sportiva ciężko znaleźć fajny egzemplarz więc jak najbardziej na
Kilka nowych fotek. Auto bez zmian.
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
jaka folia oklejales fogi?
bercikspeed napisał(a):jaka folia oklejales fogi?
Najzwyklejszą ( najtańszą ) z alledrogo. Mialem pewne obawy czy będzie trwała ale przez ten czas co jest założona pieknie sie trzyma i jest dość "elastyczna" – brak odprysków od kamieni etc.
Zawias, zawias ... chodzi za mną, ale narazie to dalszy plan
Ps. BJki maja takie same springi czy Sportive ma jakies inne ?
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
trovao napisał(a):Najzwyklejszą ( najtańszą ) z alledrogo
masz link od tego co brales ile potrzebowales tej folii na cale fogi 1 kawalek?
Jeden kawałek w zupełności wystarczy ( 25x50 ), a i rezerwa na wtopę zostanie ( mnie na jeden kawałek paproch się dostał )
Nakleiłem z rantem 0,5 cm, zawinąłem do środka klosza + silikon bezbarwny do uszczelnienia.
Link do aukcji na PM
Ktoś z was jeździ na springach MTS ? Jakieś opinie pod sportive ? Niestety Mazda to nie Honda i o używane graty ciężej
Nakleiłem z rantem 0,5 cm, zawinąłem do środka klosza + silikon bezbarwny do uszczelnienia.
Link do aukcji na PM
Ktoś z was jeździ na springach MTS ? Jakieś opinie pod sportive ? Niestety Mazda to nie Honda i o używane graty ciężej
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
MTS też daje radę na glebę z nią
co do MTS to napisz do mnie na PW to Ci dobrą cenę zrobię, a jeżdżę na nich od ponad roku (30 tyś km) i jest super.
co do MTS to napisz do mnie na PW to Ci dobrą cenę zrobię, a jeżdżę na nich od ponad roku (30 tyś km) i jest super.
Ładna , prosta kosa.
Moim zdaniem najładniejszy model jaki zrobili Japończycy.
Szkoda ze nie było mocniejszych silników w tym modelu
Jak byś kiedyś był we Wrocławiu to z chęcią zobaczę te cudo na żywo.
pzdr
Moim zdaniem najładniejszy model jaki zrobili Japończycy.
Szkoda ze nie było mocniejszych silników w tym modelu
Jak byś kiedyś był we Wrocławiu to z chęcią zobaczę te cudo na żywo.
pzdr
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Zawsze jest FS-DE / FS-ZE i FS-DET ... ale dostępność pewnie żadna
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
DARO MAZDA 323 napisał(a):Szkoda ze nie było mocniejszych silników w tym modelu
spójrz u mnie Fs-det tylko w sedanie
bercikspeed
Twoje auto to perełka w skali POLSKI
Sam wczoraj kupiłem 4 x 4 Turbo w Mazdzie
Twoje auto to perełka w skali POLSKI
Sam wczoraj kupiłem 4 x 4 Turbo w Mazdzie
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości