Mazda 323 BG BP '91 Protege CZARNY SEDAN USA
Witam nazywam się Rafał i chciałbym przedstawić swoją Mazdę 323 PROTEGE w Sedanie z Usa GT 1.8 DOHC z 1991r
A więc samochód posiadam od niedawna nabyłem go w grudniu 2013r. w swoim mieście , czysty przypadek szukałem samochodu na zimę i dostałem cynk od kolegi że nie daleko jego stoi fajna Mazda .
Więc nie długo myśląc postanowiłem jechać obejrzeć , sprzedający pan ( 70lat )opowiedział cała historie auta oczywiście samochód garażowany nigdy nie uderzony zadbany w jednych rękach od 16 lat sprowadzony do Polski w 1996 z Usa przez jego syna . Po kupnie oczywiście trzeba było opić żeby maszyna się sprawowała a następnie po paru dniach trzeba było przepatrzeć samochód co jest do zrobienia . Parę rzeczy już w niej jest zrobione ale jeszcze sporo trzeba zrobić. Stopniowo, stopniowo i będzie ok :–)
Ogólnie mam wizje na ten samochód i pomalutku będę go robił , w planach jest doprowadzić do takiego stanu żeby szkoda było nim jeździć
Jeśli tylko będę miał czas będę wszystko na bieżąco opisywał na forum + jakieś foty , pozdrawiam
Dane techniczne:
Model: 323 Protege
Rok produkcji: 1991
Przebieg : po kupnie niecałe 130 tyś mil
Silnik: BP 1.8 DOHC 16v (dalej posiada kata )
Moc: 128 kunie (chyba)
Skrzynia: 5 biegowa manualna
Typ nadwozia: sedan
Wyposażenie:
Wspomaganie
Klima
Tempomat
El. pasy
El. szyby x4
El. lusterka
Centralny zamek
Regulowana wysokość kierownicy
Welurowa tapicerka + Tylna kanapa dzielona podłokietnikiem
– Przydał by się jeszcze szyber dach i podłokietnik
Po kupnie zrobiłem :
-rozrząd + wymiana pasków z koła pasowego
-wszystkie filtry
-olej Valvoline 10w40
-świece przewody
-przewód hamulcowy bo nie puszczał płynu + zestaw naprawczy zacisku
– płyn chłodniczy
-uszczelka pod pokrywę zaworów
Teraz napiszę może jakie są plany na samochód w najbliższym czasie :
-wymiana gum na wahaczach stabach itp.
-przy okazji robienia gum odświeżenie wahaczy piaskowanie malowanie
-rozpórki przód tył góra dół
-gwintowane zawieszenie
-konserwacja podwozia
-wymiana tarcz i klocków + nowy płyn
-felgi już mam
-opony 185/45/15
-usunąć rudą między innymi z błotnika
– polerka całej budy (ewentualnie malowanie )
-wymienić lampy na amerykańskie i zrobić postoje w kierunkach + żółte nasadki na żarówki
-wymienić przegub i łożysko na pół osi
– kupić radio, wzmacniacz , i ramkę z 2 dinów na 1
-wyrzucić antenę od Cb radia
-wyprać cały środek
-wymyć silnik
-nabić klimę
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-wymienić płyn od wspomagania
-małe tablice usdm
-kiedyś kiedyś wydech + dolot
– i pewnie o czymś i tak zapomniałem ale to wszystko będzie wychodziło na bieżąco w trakcie
Zdjęcia z 15.02.2014
Jakieś jedno zdj silnika
Środek
+ Blacha Do poprawy
Poprzedni właściciel wjechał na krawężnik i zrobił dziurę w błotniku trzeba będzie to zrobić w niedługim czasie
Zaraz Po kupnie na czarnych blachach :
Przymiarka felg kolegi 15x7 et25
A więc samochód posiadam od niedawna nabyłem go w grudniu 2013r. w swoim mieście , czysty przypadek szukałem samochodu na zimę i dostałem cynk od kolegi że nie daleko jego stoi fajna Mazda .
Więc nie długo myśląc postanowiłem jechać obejrzeć , sprzedający pan ( 70lat )opowiedział cała historie auta oczywiście samochód garażowany nigdy nie uderzony zadbany w jednych rękach od 16 lat sprowadzony do Polski w 1996 z Usa przez jego syna . Po kupnie oczywiście trzeba było opić żeby maszyna się sprawowała a następnie po paru dniach trzeba było przepatrzeć samochód co jest do zrobienia . Parę rzeczy już w niej jest zrobione ale jeszcze sporo trzeba zrobić. Stopniowo, stopniowo i będzie ok :–)
Ogólnie mam wizje na ten samochód i pomalutku będę go robił , w planach jest doprowadzić do takiego stanu żeby szkoda było nim jeździć
Jeśli tylko będę miał czas będę wszystko na bieżąco opisywał na forum + jakieś foty , pozdrawiam
Dane techniczne:
Model: 323 Protege
Rok produkcji: 1991
Przebieg : po kupnie niecałe 130 tyś mil
Silnik: BP 1.8 DOHC 16v (dalej posiada kata )
Moc: 128 kunie (chyba)
Skrzynia: 5 biegowa manualna
Typ nadwozia: sedan
Wyposażenie:
Wspomaganie
Klima
Tempomat
El. pasy
El. szyby x4
El. lusterka
Centralny zamek
Regulowana wysokość kierownicy
Welurowa tapicerka + Tylna kanapa dzielona podłokietnikiem
– Przydał by się jeszcze szyber dach i podłokietnik
Po kupnie zrobiłem :
-rozrząd + wymiana pasków z koła pasowego
-wszystkie filtry
-olej Valvoline 10w40
-świece przewody
-przewód hamulcowy bo nie puszczał płynu + zestaw naprawczy zacisku
– płyn chłodniczy
-uszczelka pod pokrywę zaworów
Teraz napiszę może jakie są plany na samochód w najbliższym czasie :
-wymiana gum na wahaczach stabach itp.
-przy okazji robienia gum odświeżenie wahaczy piaskowanie malowanie
-rozpórki przód tył góra dół
-gwintowane zawieszenie
-konserwacja podwozia
-wymiana tarcz i klocków + nowy płyn
-felgi już mam
-opony 185/45/15
-usunąć rudą między innymi z błotnika
– polerka całej budy (ewentualnie malowanie )
-wymienić lampy na amerykańskie i zrobić postoje w kierunkach + żółte nasadki na żarówki
-wymienić przegub i łożysko na pół osi
– kupić radio, wzmacniacz , i ramkę z 2 dinów na 1
-wyrzucić antenę od Cb radia
-wyprać cały środek
-wymyć silnik
-nabić klimę
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-wymienić płyn od wspomagania
-małe tablice usdm
-kiedyś kiedyś wydech + dolot
– i pewnie o czymś i tak zapomniałem ale to wszystko będzie wychodziło na bieżąco w trakcie
Zdjęcia z 15.02.2014
Jakieś jedno zdj silnika
Środek
+ Blacha Do poprawy
Poprzedni właściciel wjechał na krawężnik i zrobił dziurę w błotniku trzeba będzie to zrobić w niedługim czasie
Zaraz Po kupnie na czarnych blachach :
Przymiarka felg kolegi 15x7 et25
Ostatnio edytowano 16 lut 2014, 15:27 przez RafekTBG, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
Witamy na forum Popraw fotki, tak aby się wyśietlały Oraz zmień tytuł na zgodny z regulaminem działu NM.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Graty autka.dla mnie bajka:–) jedynie czego brakuje to A/T.poza tym gleba,kolo i bedzie cacy
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Podoba mi się ten amerykacki styl
Doprowadź blachówkę do porządku, jakiś ładny felunek widzę in progress, przyciemniłbym jeszcze szybki i dołożył jakiś fajny wydech (bo ten ginie ). Szerokości i niezawodności
Doprowadź blachówkę do porządku, jakiś ładny felunek widzę in progress, przyciemniłbym jeszcze szybki i dołożył jakiś fajny wydech (bo ten ginie ). Szerokości i niezawodności
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Cudeńko
Gratuluję fajnej Protege, doprowadzić ją do ideału i śmigać. Szkoda że nie jest już na czarnych blachach, dopiero byłby klimat a o pasach nie wspomnę. Dba o nią, a odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Chętnie bym taką zobaczył w swoim garażu
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Tylko dopieścić i bd cacy ;d gratki
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Dzięki za miłe słowa Tak jak pisałem felgi zakupiłem w połowie stycznia cultowa felga do cultowego samochodu
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
Ciekawy egzemplarz. Miejmy nadzieje, że nie wymaga dużo ingerencji blacharskich, a powłoce lakierniczej wystarczy detaling
Felga powinna idealnie się wpasować Exip? Jakie ET i szerokość, 15" ?
Felga powinna idealnie się wpasować Exip? Jakie ET i szerokość, 15" ?
seba323f To nie exipy tylko MIM model 1400 (1988 rok felg ) 15x7 et 25 fela będzie równo z nadkolem tył , ale myślę że jak siądzie na glebę spasuję się to idealnie dla porównania wyżej masz foty na kolegi felgach też 7 cali et 25
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
Fajny Protek Czekam jak będzie wyglądał na tej feldze i glebie
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Panowie mam pytanie czy kolektor z forda escorta rs2000 podejdzie do mazdy oczywiście po ocięciu flanszy i przyspawaniu z bg . Ewentualnie od czego dobrać kolektor i który lepiej się bedzie spisywał 4-2-1 czy 4-1
Drugie pytanie jeśli robić przelot to na ilu calach 2 czy 2.15 czy może 2.25 ?
Drugie pytanie jeśli robić przelot to na ilu calach 2 czy 2.15 czy może 2.25 ?
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
4-2-1 na pewno bedzie lepiej sie spisywac od 4-1. Ktos juz kombinowal z kolektorem od rs2000 i twierdzil ze po przespawaniu flanszy bedzie pasowac.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości