MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91' RENOWACJA, Żółte tabilce

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez alex90 » 22 lut 2014, 14:51

krzysiek323f bg napisał(a):Kawał dobrej roboty zrobiłeś <spoko> . A nie myślałeś o do prężeniu, jak już masz wszystko nowe <co?> zebrać 0,5mm :D z głowicy i kanały obrobić :P :>


Producent wyraznie podkreslil ze splanowanie glowicy ponizej normy moze tylko zaszkodzic. Nie bede kombinowal jak cos ma miec zachowane parametry i sa normy na to tego sie trzymam. Nic na sile jak to sie mowi :) a co do kanalow to niema sensu polerowac ich na lustro, duzo zachodu, jereli to bylby 2-sow gdzie kanaly odgrywaja o wiele wieksza role to tak. Kilka nierownosci w aluminium nie spowoduja gorszego przeplywu, powietrze to nie budyn :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez krzysiek323f bg » 22 lut 2014, 15:42

Hmm Powiem tak miałem Calibrę 2.0 v8 i splanowałem głowice o 0,5mm i było czuć różnicę :D A co do kanałów chodzi o rozwiert a polerka to średnio coś daje :P fakt. Kolega już nie jedna głowice obrabiał tyle ze do Hondy i daje dużo :) Japończyki zrobili tak żeby trochę można było podniejść Moc :D Mazda to nie Honda ale myślę że też to coś by dało :) i na wiosnę sam myślę tak zrobić :D. Wykrzesać ile się da z 1.6 16v:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez alex90 » 22 lut 2014, 15:52

Planowanie głowicy zawsze coś daje ale z umiarem :P Zostawiłem troche zapasu w razie czego myśląc bardzo przyszłościowo gdyby trzeba było przeszlifować znowu (taki marginesik). Jak będziesz robił swoje 1.6 koniecznie musisz się pochwalić :D z chęcią pooglądam :)

Jeszcze dodam postęp prac jakie poczyniłem w ciągu ostatnich 2 dni. Aparat zapłonowy zrobiony na połysk

DSCF0323a.JPG

DSCF0324a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Odcina » 22 lut 2014, 19:52

Widzę że prace cały czas do przodu pełną parą :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez drataj » 22 lut 2014, 21:44

Czym polerowane? Dremelem? Wygląda nieźle . <spoko>
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 14:30
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 1992

Postprzez Misik » 22 lut 2014, 22:03

Patrząc na postępy prac, myślę, że efekt końcowy pod maską będzie kozak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez alex90 » 22 lut 2014, 22:43

drataj napisał(a):Czym polerowane? Dremelem? Wygląda nieźle . <spoko>


No specjalnie kupiłem Dremela 4000 PlatinumEdition i jeszcze ze 2 walizki akcesoriów. Bez tego za dużo bym nie zrobił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Bounty » 23 lut 2014, 00:56

To co ty za akcesoria kupiles ? ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez witek » 23 lut 2014, 14:19

Jestem pełen podziwu jak wypolerowałeś aluminium na osprzęcie, zdradź trochę jak dużo było z tym roboty :) i teraz te BP to dopiero odzyska moc po takim kompleksowym remoncie :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez alex90 » 23 lut 2014, 23:21

Co do polerowania aparatu zapłonowego to zeszło mi z tym jakieś 14 godzin. Najpierw zgrubnie maszynką pozniej papier 150 żeby trochę wygładzić rysy, następnie papiery wodne: 320, 500, 800, 1000, 2000 i na koniec polerka maszynką krążkami filcowymi z pastą.
Bez maszynki i akcesoriów było by strasznie dużo roboty, bez niej dużo bym nie narobił

DSCF0329a.JPG

DSCF0331a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez witek » 23 lut 2014, 23:32

Widzę profesjonalny sprzęt <spoko> to ja nawet się nie zabieram za takie rzeczy bo ręcznie nic nie zdziałam :P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez alex90 » 23 lut 2014, 23:43

witek napisał(a):Widzę profesjonalny sprzęt <spoko> to ja nawet się nie zabieram za takie rzeczy bo ręcznie nic nie zdziałam :P


Jeżeli nie masz rodziny, przyjaciół i nie masz co robić z czasem to możesz robić ręcznie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez witek » 23 lut 2014, 23:54

Próbowałem już z kolektorem od k8 i niestety idzie to bardzo mozolnie... a gdzie tu dalej robić inne rzeczy :) ale z kolektorem się nie poddam :D no chyba że ogarnę jakieś narzędzia żeby to spolerować szybciej :P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Odcina » 24 lut 2014, 08:05

Widzę zestaw konkretny <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez alex90 » 24 lut 2014, 23:31

Chłodnica ojeju wraz z rurką od pompy wodnej (w rzeczywistości kolor jest trochę ciemniejszy)

DSCF0334a.JPG




Tak wyglądała miska olejowa przed zabiegiem kosmetycznym

IMAG0925a.jpg




A tak już po :D

DSCF0337a.JPG

DSCF0338a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Odcina » 24 lut 2014, 23:56

<spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez drataj » 25 lut 2014, 00:09

Gratuluję cierpliwości <spoko> :D
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 14:30
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 1992

Postprzez alex90 » 25 lut 2014, 23:39

Witam Mazdomaniacy dzisiaj trosze grubsza sprawa postępów :D mam nadzieję że podoba wam się taki projekt. Wszelkie opinie mile widziane :P już niedługo ciąg dalszy



DSCF0315.JPG

DSCF0317.JPG

DSCF0318.JPG

DSCF0319.JPG

DSCF0320.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Eklerek323f » 25 lut 2014, 23:44

Grubo się dzieje... <serduszka> Komora odświeżana będzie zanim silnik wleci na miejsce?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez czarek1991 » 25 lut 2014, 23:47

Bylby z tego silnika ladny stoliczek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy