Mazda 323F BA Z5 '98 A-SPEC TOURING KIT
MODEL: MAZDA 323F BA 1.5 1998 225 tyś. km
UKŁAD DOLOTOWY:
– CAI ze strumienicą (Węglarski)
– kolektor dolotowy pomalowany na złoto
– wyświetlacz LED z logo Mazda założony na przepływomierz
– filtr odmy
UKŁAD WYDECHOWY:
– kolektor 4-2-1 (wpięta Lambda)
– zamiast tłumika środkowego – komora rezonansowa typu Honda-Venturii (Węglarski)
– bandaż termoizolacyjny na kolektor wydechowy
– tłumik końcowy dedykowany REMUS pomalowany czarną farbą żaroodporną
– średnica rur wydechu 50mm
– zaślepiony zawór i usunięta rura od EGR
– końcówka wydechu MAZDASPEED
ZAWIESZENIE:
– zawieszenie gwintowane BC RACING
– rozpórka kielichów przednia górna MAZDASPEED
– rozpórka kielichów tylna górna fi 30mm (custom)
– rozpórka tylna dolna (custom)
– wymienione końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora przednie i tylne
– wzmocniony stabilizator tylny WHITELINE
– tuleje poliuretanowe SUPER PRO na stabilizatorze przednim i tylnym
– WHITELINE camber bolts (śruby do regulacji kąta pochylenia koła):
przód:
– Toe – 0
– Camber – 1.5 negatyw
– Caster – 2.5 pozytyw
tył:
– Toe out – 2 mm z każdej strony
– Camber – 1.7 negatyw
SILNIK:
– rozrząd oryginał MAZDA
– uszczelka pod pokrywą oryginał MAZDA
– filtr oleju oryginał MAZDA
– filtr paliwa oryginał MAZDA
– płyn chłodniczy MAZDA FL22
– płukanie silnika i układu paliwowego produktami PRO-TEC, MILLERS, AMSOIL
– olej pełen syntetyk ROYAL PURPLE 10W40 HPS → AMSOIL SIGNATURE SERIES 10W30
– świece irydowe DENSO IK20 przerwa 1mm
– pokrywa silnika pomalowana na czarno farbą VHT Wrinkle
– blok silnika pomalowany na srebrno
– korek oleju złoty – replika MAZDASPEED
– skarpety z logo MAZDASPEED
– metalowa osłona na kable zapłonowe oklejona złotą folią
– czerwone separatory kabli zapłonowych
– śruba magnetyczna od spustu miski olejowej GREDDY
– akumulator VARTA Blue Dynamic 60Ah 540A
UKŁAD NAPĘDOWY:
– short shifter
– olej pełen syntetyk ROYAL PURPLE Max Gear
– skrzynia biegów pomalowana na srebrno
HAMULCE:
– oryginalne klocki hamulcowe MAZDA
– oryginalne szczęki hamulcowe MAZDA
– wymieniony płyn hamulcowy
– pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe + naklejka MAZDA
– pomalowane na czarno obudowy bębnów z tyłu
– pomalowane na żółto przewody hamulcowe
– pomalowane na zielono osłony tarcz hamulcowych
KOŁA:
– felgi oryginał MAZDA (dedykowane do Mazdy MX-5) 16" x 6,5 waga 6,7kg
– dystanse: przód 5mm, tył 22mm (przykręcane do piasty)
– naklejki metalowe z logo MAZDASPEED
– nakrętki na wentyle z logo MAZDASPEED
– czerwone nakrętki imbusowe D1 SPEC
– logo Mazda na deklach pomalowane na czerwono PLASTI DIP
– opony MICHELIN PRIMACY 195/50 R16
CAR AUDIO
– radio ALPINE UTE-72 BT
– tablet SAMSUNG Galaxy Tab 2.0 7 cali (połączony z radiem przez Bluetooth) + uchwyt na magnez TETRAX XWAY
– wzmacniacz monoblock BLAUPUNKT GTA 1300
– tuba 70cm x 30cm x 0,22cm, pojemność 50l wykonana z rury gazowej PCV + wytłumienie włókniną syntetyczną
– 2 głośniki basowe TEAC TE-SW12 120W 12 cali
– tweetery PYLE 1 calowe
– zestaw kabli KRUGER & MATZ 10mm
– bezpiecznik 60A
ŚRODEK:
– kierownica, podłokietnik, mieszek lewarka i dźwignia hamulca ręcznego obszyte czarną matową skórą perforowaną
– panele przeciwsłoneczne obszyte szarą alcantarą
– nakładki ze skóry od Mazdy RX-8 z logo Mazdy na zaczepy od pasów bezpieczeństwa
– gałka lewarka MAZDASPEED
– czerwona taśma na fotelach, boczkach drzwi, obudowie licznika i tunelu środkowym
– czarne dywaniki (5 szt.) z zielonym logo LANTIS na wzór oryginałów
– naklejki MAZDASPEED imitujące haft na fotelach
– schowek wyklejony filcem i podkładka antypoślizgowa z logo MAZDASPEED
– pomalowane na czerwono napisy na kierownicy i poduszce pasażera
– voltomierz LED
– model Mazdy LANTIS A-SPEC TOURING KIT w skali 1:43 na kokpicie
– skarpety z logo MAZDSPEED nałożone na prowadnice od zagłówków
– nakładki progowe, wnęki przednich drzwi i obudowa licznika pomalowane hydrografiką carbon
ZEWNĄTRZ:
– lampy postojowe pomalowane na pomarańczowo farbą Tamiya Clear Orange
– halogeny pomalowane farbą Tamiya Clear Yellow + lakier bezbarwny
– tylny gumowy spojler MAZDASPEED
– blenda LANTIS + 2 oryginalne białe światła wstecznego
– nowa szyba przednia PILKINGTON
– kratka (osłona chłodnicy) w przednim zderzaku
– wycieraczki pomalowane proszkowo na czarno
– usunięte boczne listwy drzwiowe
– klamki drzwi i obudowy lusterek pomalowane w kolor nadwozia
– czerwony emblemat MAZDASPEED na przedniej dokładce zderzaka
– dokładka pod tablicę rejestracyjną pomalowana na czarny połysk
– białe naklejki na drzwiach A-SPEC TOURING KIT
– metalowe emblematy BC RACING na dokładce MS przedniego zderzaka
– naklejka BC RACING + WHITELINE na tylnej szybie
– wymienione progi i wstawione reperaturki nadkoli
– dokładki na progi MAZDASPEED (kopia)
– dokładka zderzaka MAZDASPEED (kopia)
– tylny spojler MAZDASPEED (kopia)
– podłoga zabezpieczona antykorozyjnie
– wnęki zderzaków pomalowane na czarny połysk
– przezroczyste osłony reflektorów z poliwęglanu
– nadwozie pomalowane na czerwono kolorem SU CLASSIC RED z palety APP + lakier bezbarwny APP 2K HS
PLANY na 2015
– felgi JDM 17" (najepiej MS-01 )
– montaż EZ LIP na przednią dokładkę zderzaka
– montaż przewodów hamulcowych w oplocie stalowym
– pomalowanie wskazówek licznika na czerwono
– regeneracja i montaż beżowej tapicerki skórzanej
– montaż wskaźnika temperatury oleju
– montaż oryginalnej tylnej rozpórki od MAZDY LANTIS
– montaż torby pod tylną półką od MAZDY LANTIS
– montaż oryginalnego tłumika MAZDASPEED
Tak wyglądała po zakupie w listopadzie 2011:
Tak wygląda po modyfikacjach:
UKŁAD DOLOTOWY:
– CAI ze strumienicą (Węglarski)
– kolektor dolotowy pomalowany na złoto
– wyświetlacz LED z logo Mazda założony na przepływomierz
– filtr odmy
UKŁAD WYDECHOWY:
– kolektor 4-2-1 (wpięta Lambda)
– zamiast tłumika środkowego – komora rezonansowa typu Honda-Venturii (Węglarski)
– bandaż termoizolacyjny na kolektor wydechowy
– tłumik końcowy dedykowany REMUS pomalowany czarną farbą żaroodporną
– średnica rur wydechu 50mm
– zaślepiony zawór i usunięta rura od EGR
– końcówka wydechu MAZDASPEED
ZAWIESZENIE:
– zawieszenie gwintowane BC RACING
– rozpórka kielichów przednia górna MAZDASPEED
– rozpórka kielichów tylna górna fi 30mm (custom)
– rozpórka tylna dolna (custom)
– wymienione końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora przednie i tylne
– wzmocniony stabilizator tylny WHITELINE
– tuleje poliuretanowe SUPER PRO na stabilizatorze przednim i tylnym
– WHITELINE camber bolts (śruby do regulacji kąta pochylenia koła):
przód:
– Toe – 0
– Camber – 1.5 negatyw
– Caster – 2.5 pozytyw
tył:
– Toe out – 2 mm z każdej strony
– Camber – 1.7 negatyw
SILNIK:
– rozrząd oryginał MAZDA
– uszczelka pod pokrywą oryginał MAZDA
– filtr oleju oryginał MAZDA
– filtr paliwa oryginał MAZDA
– płyn chłodniczy MAZDA FL22
– płukanie silnika i układu paliwowego produktami PRO-TEC, MILLERS, AMSOIL
– olej pełen syntetyk ROYAL PURPLE 10W40 HPS → AMSOIL SIGNATURE SERIES 10W30
– świece irydowe DENSO IK20 przerwa 1mm
– pokrywa silnika pomalowana na czarno farbą VHT Wrinkle
– blok silnika pomalowany na srebrno
– korek oleju złoty – replika MAZDASPEED
– skarpety z logo MAZDASPEED
– metalowa osłona na kable zapłonowe oklejona złotą folią
– czerwone separatory kabli zapłonowych
– śruba magnetyczna od spustu miski olejowej GREDDY
– akumulator VARTA Blue Dynamic 60Ah 540A
UKŁAD NAPĘDOWY:
– short shifter
– olej pełen syntetyk ROYAL PURPLE Max Gear
– skrzynia biegów pomalowana na srebrno
HAMULCE:
– oryginalne klocki hamulcowe MAZDA
– oryginalne szczęki hamulcowe MAZDA
– wymieniony płyn hamulcowy
– pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe + naklejka MAZDA
– pomalowane na czarno obudowy bębnów z tyłu
– pomalowane na żółto przewody hamulcowe
– pomalowane na zielono osłony tarcz hamulcowych
KOŁA:
– felgi oryginał MAZDA (dedykowane do Mazdy MX-5) 16" x 6,5 waga 6,7kg
– dystanse: przód 5mm, tył 22mm (przykręcane do piasty)
– naklejki metalowe z logo MAZDASPEED
– nakrętki na wentyle z logo MAZDASPEED
– czerwone nakrętki imbusowe D1 SPEC
– logo Mazda na deklach pomalowane na czerwono PLASTI DIP
– opony MICHELIN PRIMACY 195/50 R16
CAR AUDIO
– radio ALPINE UTE-72 BT
– tablet SAMSUNG Galaxy Tab 2.0 7 cali (połączony z radiem przez Bluetooth) + uchwyt na magnez TETRAX XWAY
– wzmacniacz monoblock BLAUPUNKT GTA 1300
– tuba 70cm x 30cm x 0,22cm, pojemność 50l wykonana z rury gazowej PCV + wytłumienie włókniną syntetyczną
– 2 głośniki basowe TEAC TE-SW12 120W 12 cali
– tweetery PYLE 1 calowe
– zestaw kabli KRUGER & MATZ 10mm
– bezpiecznik 60A
ŚRODEK:
– kierownica, podłokietnik, mieszek lewarka i dźwignia hamulca ręcznego obszyte czarną matową skórą perforowaną
– panele przeciwsłoneczne obszyte szarą alcantarą
– nakładki ze skóry od Mazdy RX-8 z logo Mazdy na zaczepy od pasów bezpieczeństwa
– gałka lewarka MAZDASPEED
– czerwona taśma na fotelach, boczkach drzwi, obudowie licznika i tunelu środkowym
– czarne dywaniki (5 szt.) z zielonym logo LANTIS na wzór oryginałów
– naklejki MAZDASPEED imitujące haft na fotelach
– schowek wyklejony filcem i podkładka antypoślizgowa z logo MAZDASPEED
– pomalowane na czerwono napisy na kierownicy i poduszce pasażera
– voltomierz LED
– model Mazdy LANTIS A-SPEC TOURING KIT w skali 1:43 na kokpicie
– skarpety z logo MAZDSPEED nałożone na prowadnice od zagłówków
– nakładki progowe, wnęki przednich drzwi i obudowa licznika pomalowane hydrografiką carbon
ZEWNĄTRZ:
– lampy postojowe pomalowane na pomarańczowo farbą Tamiya Clear Orange
– halogeny pomalowane farbą Tamiya Clear Yellow + lakier bezbarwny
– tylny gumowy spojler MAZDASPEED
– blenda LANTIS + 2 oryginalne białe światła wstecznego
– nowa szyba przednia PILKINGTON
– kratka (osłona chłodnicy) w przednim zderzaku
– wycieraczki pomalowane proszkowo na czarno
– usunięte boczne listwy drzwiowe
– klamki drzwi i obudowy lusterek pomalowane w kolor nadwozia
– czerwony emblemat MAZDASPEED na przedniej dokładce zderzaka
– dokładka pod tablicę rejestracyjną pomalowana na czarny połysk
– białe naklejki na drzwiach A-SPEC TOURING KIT
– metalowe emblematy BC RACING na dokładce MS przedniego zderzaka
– naklejka BC RACING + WHITELINE na tylnej szybie
– wymienione progi i wstawione reperaturki nadkoli
– dokładki na progi MAZDASPEED (kopia)
– dokładka zderzaka MAZDASPEED (kopia)
– tylny spojler MAZDASPEED (kopia)
– podłoga zabezpieczona antykorozyjnie
– wnęki zderzaków pomalowane na czarny połysk
– przezroczyste osłony reflektorów z poliwęglanu
– nadwozie pomalowane na czerwono kolorem SU CLASSIC RED z palety APP + lakier bezbarwny APP 2K HS
PLANY na 2015
– felgi JDM 17" (najepiej MS-01 )
– montaż EZ LIP na przednią dokładkę zderzaka
– montaż przewodów hamulcowych w oplocie stalowym
– pomalowanie wskazówek licznika na czerwono
– regeneracja i montaż beżowej tapicerki skórzanej
– montaż wskaźnika temperatury oleju
– montaż oryginalnej tylnej rozpórki od MAZDY LANTIS
– montaż torby pod tylną półką od MAZDY LANTIS
– montaż oryginalnego tłumika MAZDASPEED
Tak wyglądała po zakupie w listopadzie 2011:
Tak wygląda po modyfikacjach:
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, 16:53 przez michal1983, łącznie edytowano 17 razy
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
Zrób jakiś fajny opis auta i umieść w nim wyposażenie seryjne. Napisz co tam pomodziłeś
aaa i jakieś fotki z zewnątrz by się przydały.
aaa i jakieś fotki z zewnątrz by się przydały.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
świetny środek:) super się prezentuje całość ;D
- Od: 23 lip 2013, 18:22
- Posty: 258
- Auto: Mazda 323f
1997r.
1.5 16V
Nie widziałem jeszcze żeby ktoś pchał tyle pieniędzy w Z5. Bardzo podoba mi się jak ogarnąłeś całą komorę silnika, felgi też elegancko:)Gratuluję auta.
- Od: 19 gru 2013, 15:30
- Posty: 80
- Skąd: Okolice Leżajska
- Auto: Mazda 323F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869
A wydech sam drutowałeś pod spodem? Bo nie za ciekawie to wygląda, tak samo ta puszka obok akumulatora to jest robota tego Węglarskiego?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
MIRU napisał(a):Te doloty weglarskiego cos słabo dały...zwłaszcza ze warunki na hamowni były sprzyjające
btw przespawaj gniazdo sondy tak, aby czytała z 4 garków...
pozdro
Może Z5 jest wyjątkowo odporne na próby tuningu Nie wiadomo jaka była u mnie moc i moment przed zmianami, mogło być np. 85 KM i 120 Nm, teraz jet 95 KM i 130 Nm. Sama ilość koni chyba nie jest najważniejsza, liczy się też rozpiętość pomiędzy obrotami mocy maksymalnej a momentem maksymalnym, silnik jest elastyczny, kiedy ta rozpiętość jest jak największa (np. u mnie jest 1700 obr./min.) Ważny jest też przebieg krzywej momentu (pole powierzchni pod krzywą momentu powinno być jak największe), nie ma żadnych dołków, zawirowań ani wahań, obie krzywe są prawie cały czas rosnące, od 2500 obr./min jest już dostępne 120 Nm, między 3000-5000 obr./min wartość momentu jest prawie idealnie stała i wynosi ok. 130Nm. Takim autem jeździ się przyjemnie ciągnie dobrze w całym zakresie obrotów, chętnie przyspiesza nawet na wysokich biegach.
MIRU napisał(a):btw przespawaj gniazdo sondy tak, aby czytała z 4 garków...
pozdro
Dobry pomysł. Na ostatnim przeglądzie, podczas analizy spalin lambda = 1,12 (mieszanka uboga), może dlatego, że bierze dane z 1 cylindra a nie ze wszystkich 4 ? (diagnosta powiedział, że to przez tłumik Remusa, bo końcówki są szerokie i czujnik spalin może łapać lewe powietrze)
jaaco napisał(a):A wydech sam drutowałeś pod spodem? Bo nie za ciekawie to wygląda
Co masz na myśli, że nie za ciekawie to wygląda? Sam tego nie robiłem
jaaco napisał(a):tak samo ta puszka obok akumulatora to jest robota tego Węglarskiego?
Tak, ta puszka obok akumulatora to jest robota Węglarskiego. Jest nawet zdjęcie tej Mazdy i tego układu dolotowego na jego stronie – http://www.magsport.republika.pl/oferta.html
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
Ile wyniósł Cię układ dolotowy?Możesz napisać na pw.
- Od: 19 gru 2013, 15:30
- Posty: 80
- Skąd: Okolice Leżajska
- Auto: Mazda 323F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869
wypadało by się zająć podwoziem i porządną konserwacją bo rudzielec sieje spustoszenie
warto zrobić to teraz póki nie wygląda źle , ale jak zaczną sypać solą to dziury jak pieść wyjdą.
warto zrobić to teraz póki nie wygląda źle , ale jak zaczną sypać solą to dziury jak pieść wyjdą.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
- Od: 27 lip 2013, 12:47
- Posty: 460 (2/4)
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: Moja Madzia
Mi tyle moja bez sondy palila Tak autko dosyc dopieszczone Ale ryyydzą sie zajmij bo widac wyłazi na podlodze jak i na rancie drzwi widac. Pokaz jak to jedzie i zrob foto calego auta, a nie tak poodcinane
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):zrob foto calego auta
Kolega dobrze mówi
Co do Mazdy, widziałem już ją jak stała w poczekalni, mody w komorze są trochę przekombinowane tak mi się wydaję, chociaż szacun za pomysłowość i wkład jaki dokonałeś
Dolot chyba nie jest dobrze przemyślany, skoro zajął się nim Węglarski. Zastanawiam się jeszcze po co bandaż idzie przez wydech środkowy/strumienice ? Tam emitowane ciepło chyba nie przeszkadza... ?
MIRU napisał(a):No mi z5 paliła sporo na tym kolektorze, jak było troszke ubogo na tym garnku to komp podlewal przez co spalanko oscylowało przy 9l
Nie zauważyłem podwyższonego spalania, codziennie dojeżdżam do pracy ok 40km i tankuje cały czas tak samo
Megsonn napisał(a):wypadało by się zająć podwoziem i porządną konserwacją bo rudzielec sieje spustoszenie
warto zrobić to teraz póki nie wygląda źle , ale jak zaczną sypać solą to dziury jak pieść wyjdą.
arafal21 napisał(a):Ale ryyydzą sie zajmij bo widac wyłazi na podlodze jak i na rancie drzwi widac.
Muszę poczekać do wiosny aż zrobi się ciepło.
Jakim środkiem najlepiej zabezpieczyć podwozie ?
– APP U 210 2w1 ochrona karoserii i masa uszczelniająca
– APP-B100 Autobit środek do konserwacji
– Noxudol 900
arafal21 napisał(a):Pokaz jak to jedzie i zrob foto calego auta, a nie tak poodcinane
Niedługo wrzucę zdjęcia całego auta
wilusjdm napisał(a):mody w komorze są trochę przekombinowane tak mi się wydaję, chociaż szacun za pomysłowość i wkład jaki dokonałeś
Też mam takie wrażenie, że trochę przekombinowałem
wilusjdm napisał(a):Dolot chyba nie jest dobrze przemyślany, skoro zajął się nim Węglarski.
Jak z nim rozmawiałem, to mówił, że robił już, kiedyś taki układ dolotowy do Mazdy 323F 1.5 i wszystko ma obliczone pod ten silnik: długość rury, pojemność komory kompensacyjnej, obudowa filtra zamknięta z dolotem zimnego powietrza z dołu była testowana w laboratorium Filtrona i dała pozytywne wyniki.
wilusjdm napisał(a):[Zastanawiam się jeszcze po co bandaż idzie przez wydech środkowy/strumienice ? Tam emitowane ciepło chyba nie przeszkadza...
Zostało mi trochę bandaża więc owinąłem nim rury w układzie wydechowym Taki bandaż spełnia chyba 2 funkcję: zmniejsza ciepło emitowane na zewnątrz i zwiększa temperaturę spalin celem podniesienia ich ciśnienia i nadania im większej prędkości, aby mogły szybciej opuścić układ wydechowy
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
Mi kolega Zbyszek polecil ten http://allegro.pl/noxudol-1600-konerwac ... 49167.html , przeslal mi foto i wyglada to bardzo dobrze. Nie jak te smieszne baranki, cena jest widac tez nie niska takze musi byc dobrej jakosci ta masa.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja konserwację podwozia robiłem niedawno ..
uzywałem środków marki BOLL – tak z "niższej półki"
wszystko kładłem pistoletem + zrobiłem profile
dla mnie to jeden wał czy to taki preparat czy inny wszystkie mają
te same zastosowanie, a ubytków nie stwierdziłem tak jak położyłem wszystko leży
nadkola również nie ruszone..
oczywiście na miejsca które zeszlifowałem dałem podkład epoksydowy a potem masę
wyglądało to tak.
koszt jednego litra wyniósł mnie 18 złotych.
uzywałem środków marki BOLL – tak z "niższej półki"
wszystko kładłem pistoletem + zrobiłem profile
dla mnie to jeden wał czy to taki preparat czy inny wszystkie mają
te same zastosowanie, a ubytków nie stwierdziłem tak jak położyłem wszystko leży
nadkola również nie ruszone..
oczywiście na miejsca które zeszlifowałem dałem podkład epoksydowy a potem masę
wyglądało to tak.
koszt jednego litra wyniósł mnie 18 złotych.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
- Od: 27 lip 2013, 12:47
- Posty: 460 (2/4)
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: Moja Madzia
Megsonn ładnie to u Ciebie wygląda.
Czy konserwując podwozie trzeba najpierw je umyć np. Karcherem ?
Czy środek konserwujący można nałożyć na elementy zawieszenia, na belkę, sanki, wahacze, drążki ?
Czy konserwując podwozie trzeba najpierw je umyć np. Karcherem ?
Czy środek konserwujący można nałożyć na elementy zawieszenia, na belkę, sanki, wahacze, drążki ?
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
Megsonn napisał(a):dla mnie to jeden wał czy to taki preparat czy inny wszystkie mają
te same zastosowanie
Zastosowanie mają takie same ale już trwałość inną i to jest zasadnicza różnica, dlatego też są oddzielne preparaty do zastosowania w nadkolach gdzie ta powłoka jest bardzo narażona na scieranie a tym samym cena jest również adekwatna do jakości, i preparaty do podwozia gdzie nie potrzeba jakiś mega wytrzymałych mas.
Tak samo jest z preparatami do profili, jeden zrobi sie twardy, spęka i odpadniea już po pół roku a drugi nie dość ze dobrze spenetruje zagięcia i zakamarki to jeszcze bedzie elastyczny przed kilka lat.
Wiec lepiej dobrze sie zastanowić niż robić to samo po kilka razy...
Umycie podwozia to podstawa, trzeba to zrobić dokładnie i poczekać aż wyschnie
bo jaki jest sens robić to na brudnym podwoziu a potem wszystko odpadnie z piachem
Powiem Ci, że ja strzelałem z pistoletu gdzie się dało
oczywiście pomijając wydech bo potem niemiłosiernie smierdzi
belkę tylną opryskałem ale to i tak nic nie da ;p
bo z belki szybko spadnie
przodu nie ruszałem masą bo bez sensu tutaj jedynie dobrze sprawdziło by się proszkowe malowanie elementów zawieszenia żeby był przez jakiś czas efekt, głownie zrób progi, nadkola, podłogę.
Ja bawiłem się jeszcze takim specyfikiem jak Cortanin F
jedni mówią, że pomaga a inni nie wiadomo ile osób tyle opinii
ale ja zawsze stosuję do takich prac. Potem na zeszlifowaną blachę dałem
podkład epoksydowy.. a na koniec niniejszą masę. .
to się nazywa Środek do konserwacji podwozia marki BOLL
uważam, że jak za tą cenę daje rade.. zobacze jak to będzie wyglądać po zimie
ale póki co jest fajne, miękkie , nie twarde na kamień
dokładnie jest tak jak mówisz, no ja mam swoją konserwację około pół roku
i póki co sprawdza się, nadkola nie są ruszone przez kamienie..
nic nie odpadło , warstwa jaka była taka jest. oczywiście dałem dwie wszędzie
każdy może konserwować czym chce, ja dałęm tańszy środek bo i tak będę co i raz zaglądał
pod podwozie bo moim skromnym zdaniem w tak leciwych autach trzeba to robić częściej
wiadomo, że można zrobić podwozie na glanc, ale wtedy trzeba byłoby wszystko zdemontować, wypiaskować i zakonserwwować a raczej takich rzeczy nie każdemu się chce.. jeszcze może i chęci by się znalazły ale jaki koszt $$$ a jeśli się nie zrobi tego w taki sposób, to czego by nie nałożył to kilka lat nie wytrzyma bo tylko trochę nieczyszczonej rdzy i tak nasza robota idzie na marne ;p
zresztą jeśli kolega może sobie pozwolić na wydanie kilku stówek na konserwację to może kupić i droższy "lepszy" specyfik do tego przeznaczony.
Jest jeszcze opcja oddania auta do "fachowego zakładu" ale wiadomo jak to teraz jest z tymi fachowymi usługami. Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś ma chęci i potrafi trzymać szlifierkę w ręku zrobi to dokładniej niż nie jeden "fachowiec" bo tam nikt się nie będzie z tym bawił tylko zachlapią żeby było ładnie dla oka.. nie mówię, że wszędzie ale przeważnie.
bo jaki jest sens robić to na brudnym podwoziu a potem wszystko odpadnie z piachem
Powiem Ci, że ja strzelałem z pistoletu gdzie się dało
oczywiście pomijając wydech bo potem niemiłosiernie smierdzi
belkę tylną opryskałem ale to i tak nic nie da ;p
bo z belki szybko spadnie
przodu nie ruszałem masą bo bez sensu tutaj jedynie dobrze sprawdziło by się proszkowe malowanie elementów zawieszenia żeby był przez jakiś czas efekt, głownie zrób progi, nadkola, podłogę.
Ja bawiłem się jeszcze takim specyfikiem jak Cortanin F
jedni mówią, że pomaga a inni nie wiadomo ile osób tyle opinii
ale ja zawsze stosuję do takich prac. Potem na zeszlifowaną blachę dałem
podkład epoksydowy.. a na koniec niniejszą masę. .
to się nazywa Środek do konserwacji podwozia marki BOLL
uważam, że jak za tą cenę daje rade.. zobacze jak to będzie wyglądać po zimie
ale póki co jest fajne, miękkie , nie twarde na kamień
JapanBA napisał(a):Wiec lepiej dobrze sie zastanowić niż robić to samo po kilka razy...
dokładnie jest tak jak mówisz, no ja mam swoją konserwację około pół roku
i póki co sprawdza się, nadkola nie są ruszone przez kamienie..
nic nie odpadło , warstwa jaka była taka jest. oczywiście dałem dwie wszędzie
każdy może konserwować czym chce, ja dałęm tańszy środek bo i tak będę co i raz zaglądał
pod podwozie bo moim skromnym zdaniem w tak leciwych autach trzeba to robić częściej
wiadomo, że można zrobić podwozie na glanc, ale wtedy trzeba byłoby wszystko zdemontować, wypiaskować i zakonserwwować a raczej takich rzeczy nie każdemu się chce.. jeszcze może i chęci by się znalazły ale jaki koszt $$$ a jeśli się nie zrobi tego w taki sposób, to czego by nie nałożył to kilka lat nie wytrzyma bo tylko trochę nieczyszczonej rdzy i tak nasza robota idzie na marne ;p
zresztą jeśli kolega może sobie pozwolić na wydanie kilku stówek na konserwację to może kupić i droższy "lepszy" specyfik do tego przeznaczony.
Jest jeszcze opcja oddania auta do "fachowego zakładu" ale wiadomo jak to teraz jest z tymi fachowymi usługami. Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś ma chęci i potrafi trzymać szlifierkę w ręku zrobi to dokładniej niż nie jeden "fachowiec" bo tam nikt się nie będzie z tym bawił tylko zachlapią żeby było ładnie dla oka.. nie mówię, że wszędzie ale przeważnie.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
- Od: 27 lip 2013, 12:47
- Posty: 460 (2/4)
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: Moja Madzia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości