Mazda 323F BJ RF '03 2.0 DiTD 101KM
Napisane: 2 lis 2013, 21:53
Witam. Od lipca 2013 jestem posiadaczem pięknej Mazdy 323F BJ 2.0 DiTD 101km 2003r.
Wersja po lifcie.
Kupując samochód, kiedy zacząłem rozglądać sie za Bj-tką natrafiłem na tą, od razu na drugi dzień pojechałem oglądnąć i odwiedziłem mechanika.
Według jego oględzin silnik ok, blacha do małych poprawek, wymagana konserwacja i problem z zaciskami hamulców. Z tego co mówił sprzedawca i co pokazywał licznik było przejechane 126tys km. Nie jestem przekonany co do tego. Patrząc na stan lewarka, obszytej kierownicy, obtartego już troszkę fotela kierowcy
Dane techniczne:
Kolor: Niebieski (STARRY BLUE)
Silnik: 2.0 DiTD
Moc: 101KM
Rok prod: 2003
Wyposażenie:
– 4 el szyby
– ABS
– el. podgrzewane lusterka
– klimatyzacja (nie oryginalne sterowanie klimatyzacja, coś pod klimatronik)
– 4 poduszki powietrzne
– białe zegary z czerwonym podświetleniem
– 3-ramienna kierownica
– centralny zamek(z kluczyka)
– 16calowe felgi, szczerze mówiąc nie wiem jakiej to firmy, ale prezentują się ładnie.
Trochę historii od czasu nabycia.
Samochód kupiłem na 16-calowych czarnych alusach z oponami 205/45 dodatkowo komplet zimowek na stalówkach. Posiada książkę serwisową do 2008 roku przy przebiegu 75tys. później w 2009 trafił do polski no i niestety tu jego historia się urywa.
Z biegiem czasu wychodziły ukryte wady. Między innymi, zaczęła migać kontrolka od świec.
Podjechałem na komputer, powiedzieli ze EGR, Zawór został przeczyszczony, błąd skasowany. Niestety po jakimś czasie znów błąd. Jako, że nic się nie działo z samochodem nie robiłem nic.
Na dodatek przy zakupie zrobiłem błąd nie sprawdzając klimy..Uwierzyłem na słowo. Co się potem okazało klima nie działała były nieszczelne przewody.
Teraz naprawy oraz zmiany jakie już są dokonane:
– smarowanie zacisków hamulca przód
– wymiana przewodów klimatyzacji, odgrzybianie i nabicie
– przeczyszczenie zaworu EGR
– wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody
– konserwacja podwozia w raz z naprawa nadkoli
– wymiana sworznia wahacza oraz łączników stabilizatora
– wymiana klocków hamulcowych przód (ATE)
– wymiana radia z TEVION T1000 na JVC KD – R541(czerwone podświetlenie)
– zamontowanie radia CB
– oświetlenie samochodu na ledy( zewnatrz, schowek, tablica rejestracyjna) + żarówki Philips Blue Vision
– dorobienie sterowania centralnym zamkiem z pilota
Planowane zmiany:
– CAR AUDIO- wygłuszenie drzwi, wymiana głośników zamontowanie subwoofera, myślałem żeby zamontować głośnik w kole zapasowym, nie tracił bym bagażnika.
– przyciemnienie szyb
– wymiana kierunków na białe albo dymione
– halogeny
– wymiana tarcz(przód i tył) i klocków tył firmy ATE
– wymiana przednich lamp
Jak coś sobie jeszcze wymyślę, to dopisze;)
Zdjęcia jeszcze z aukcji, w najbliższym czasie porobię jak autko aktualnie się prezentuje:
Na dzień dzisiejszy to tyle. Jest to mój pierwszy tego typu temat więc proszę o wyrozumiałość;)
Wersja po lifcie.
Kupując samochód, kiedy zacząłem rozglądać sie za Bj-tką natrafiłem na tą, od razu na drugi dzień pojechałem oglądnąć i odwiedziłem mechanika.
Według jego oględzin silnik ok, blacha do małych poprawek, wymagana konserwacja i problem z zaciskami hamulców. Z tego co mówił sprzedawca i co pokazywał licznik było przejechane 126tys km. Nie jestem przekonany co do tego. Patrząc na stan lewarka, obszytej kierownicy, obtartego już troszkę fotela kierowcy
Dane techniczne:
Kolor: Niebieski (STARRY BLUE)
Silnik: 2.0 DiTD
Moc: 101KM
Rok prod: 2003
Wyposażenie:
– 4 el szyby
– ABS
– el. podgrzewane lusterka
– klimatyzacja (nie oryginalne sterowanie klimatyzacja, coś pod klimatronik)
– 4 poduszki powietrzne
– białe zegary z czerwonym podświetleniem
– 3-ramienna kierownica
– centralny zamek(z kluczyka)
– 16calowe felgi, szczerze mówiąc nie wiem jakiej to firmy, ale prezentują się ładnie.
Trochę historii od czasu nabycia.
Samochód kupiłem na 16-calowych czarnych alusach z oponami 205/45 dodatkowo komplet zimowek na stalówkach. Posiada książkę serwisową do 2008 roku przy przebiegu 75tys. później w 2009 trafił do polski no i niestety tu jego historia się urywa.
Z biegiem czasu wychodziły ukryte wady. Między innymi, zaczęła migać kontrolka od świec.
Podjechałem na komputer, powiedzieli ze EGR, Zawór został przeczyszczony, błąd skasowany. Niestety po jakimś czasie znów błąd. Jako, że nic się nie działo z samochodem nie robiłem nic.
Na dodatek przy zakupie zrobiłem błąd nie sprawdzając klimy..Uwierzyłem na słowo. Co się potem okazało klima nie działała były nieszczelne przewody.
Teraz naprawy oraz zmiany jakie już są dokonane:
– smarowanie zacisków hamulca przód
– wymiana przewodów klimatyzacji, odgrzybianie i nabicie
– przeczyszczenie zaworu EGR
– wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody
– konserwacja podwozia w raz z naprawa nadkoli
– wymiana sworznia wahacza oraz łączników stabilizatora
– wymiana klocków hamulcowych przód (ATE)
– wymiana radia z TEVION T1000 na JVC KD – R541(czerwone podświetlenie)
– zamontowanie radia CB
– oświetlenie samochodu na ledy( zewnatrz, schowek, tablica rejestracyjna) + żarówki Philips Blue Vision
– dorobienie sterowania centralnym zamkiem z pilota
Planowane zmiany:
– CAR AUDIO- wygłuszenie drzwi, wymiana głośników zamontowanie subwoofera, myślałem żeby zamontować głośnik w kole zapasowym, nie tracił bym bagażnika.
– przyciemnienie szyb
– wymiana kierunków na białe albo dymione
– halogeny
– wymiana tarcz(przód i tył) i klocków tył firmy ATE
– wymiana przednich lamp
Jak coś sobie jeszcze wymyślę, to dopisze;)
Zdjęcia jeszcze z aukcji, w najbliższym czasie porobię jak autko aktualnie się prezentuje:
Na dzień dzisiejszy to tyle. Jest to mój pierwszy tego typu temat więc proszę o wyrozumiałość;)