Mazda MX-3 EC '94 KL-DE
Witam serdecznie
Rocznik 1994 – mało kto jej tyle daje, bo od nowości garażowana i ruda się jej boi. Jak na razie:)
Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-klimatyzacja
-rozpórka przednia
W olbrzymim skrócie:
Moje oczko w głowie kupiłem w lutym 2011r.
Pod maską seryjnie było (co raczej nikogo nie zdziwi) zajechane 1.8 V6... w październiku 2012 udałem się do Krakowa (Japan Korea Motors) po moje wymarzone JDM'owe 2.5 V6 KLZE. Po swapie w poznańskim LB Japan Serwis:
niestety rozpoczęła się seria niefortunnych zdarzeń. 3 dni po odebraniu auta z warsztatu nastąpiła pierwsza awaria – pękła sprężynka zaworowa. Kolejne 3 dni po jej wymianie padła kolejna... Zdecydowałem się na zakup dawcy sprężynek i reszty drobiazgów – głowic KL31. Po tym zabiegu przez pewien czas był spokój. W mojej głowie powstał plan na kolejne modyfikacje który niestety w marcu tego roku pokrzyżował dzik. W czerwcu, dzień po odbiorze mojej biednej Mazdy od blacharza
nastąpiła kolejna, dużo bardziej kosztowna awaria – obróciła się jedna z panewek korbowodowych Decyzja – kapitalny remont silnika... Ze względu na odkładnie funduszy autko musiało trochę poczekać. Aktualnie oczekuje przy ul. Syrokomli w Poznaniu na remont.
Co do modyfikacji:
-kopie Advan RG-II: 17x7"
-opony Yokohama AVS sport 205/40.
Poza tym pogrzebane parę drobiazgów, m.in.:
– całkowity remont ukł. hamulcowego oraz pomalowanie zacisków
– zegary indiglo
– shortshifter
– tylne światła USDM
-przednie lampy angel eyes black + japoński xenon Philips'a 6000K
– rozpórka tylna górna
Na dniach wleci Eibach Pro-Kit oraz komplet amortyzatorów gazowych Kayaba.
W planach na przyszły rok:
-kolektory 6-2-1
-układ wydechowy przelot 2,25 cala zakończony kopią A'PEXi N1 lub czymś w ten deseń
-CAI
Rocznik 1994 – mało kto jej tyle daje, bo od nowości garażowana i ruda się jej boi. Jak na razie:)
Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-klimatyzacja
-rozpórka przednia
W olbrzymim skrócie:
Moje oczko w głowie kupiłem w lutym 2011r.
Pod maską seryjnie było (co raczej nikogo nie zdziwi) zajechane 1.8 V6... w październiku 2012 udałem się do Krakowa (Japan Korea Motors) po moje wymarzone JDM'owe 2.5 V6 KLZE. Po swapie w poznańskim LB Japan Serwis:
niestety rozpoczęła się seria niefortunnych zdarzeń. 3 dni po odebraniu auta z warsztatu nastąpiła pierwsza awaria – pękła sprężynka zaworowa. Kolejne 3 dni po jej wymianie padła kolejna... Zdecydowałem się na zakup dawcy sprężynek i reszty drobiazgów – głowic KL31. Po tym zabiegu przez pewien czas był spokój. W mojej głowie powstał plan na kolejne modyfikacje który niestety w marcu tego roku pokrzyżował dzik. W czerwcu, dzień po odbiorze mojej biednej Mazdy od blacharza
nastąpiła kolejna, dużo bardziej kosztowna awaria – obróciła się jedna z panewek korbowodowych Decyzja – kapitalny remont silnika... Ze względu na odkładnie funduszy autko musiało trochę poczekać. Aktualnie oczekuje przy ul. Syrokomli w Poznaniu na remont.
Co do modyfikacji:
-kopie Advan RG-II: 17x7"
-opony Yokohama AVS sport 205/40.
Poza tym pogrzebane parę drobiazgów, m.in.:
– całkowity remont ukł. hamulcowego oraz pomalowanie zacisków
– zegary indiglo
– shortshifter
– tylne światła USDM
-przednie lampy angel eyes black + japoński xenon Philips'a 6000K
– rozpórka tylna górna
Na dniach wleci Eibach Pro-Kit oraz komplet amortyzatorów gazowych Kayaba.
W planach na przyszły rok:
-kolektory 6-2-1
-układ wydechowy przelot 2,25 cala zakończony kopią A'PEXi N1 lub czymś w ten deseń
-CAI
Ostatnio edytowano 11 cze 2020, 23:26 przez Shinbu, łącznie edytowano 6 razy
MX-3 + KL-ZE Ale miałeś niefarta z tą motorownią... temat sprężynek dobrze jest mi znany
Wsadzaj sprężynki z KL-DE, wytrzymują do 7400rpm. Te z ZE to max 6800rpm
Działaj, działaj....... będę często tu zaglądał
Wsadzaj sprężynki z KL-DE, wytrzymują do 7400rpm. Te z ZE to max 6800rpm
Działaj, działaj....... będę często tu zaglądał
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Piękna sztuka, gratulacje. Oby seria niepowodzeń się już skończyła.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Dzięki za miłe słowa
Z aktualności – jeszcze w tym tygodniu silnik będzie wyjęty i rozłożony do remontu W końcu coś się dzieje bo już cierpliwość mi się kończy
Z aktualności – jeszcze w tym tygodniu silnik będzie wyjęty i rozłożony do remontu W końcu coś się dzieje bo już cierpliwość mi się kończy
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=161141 :)
i jak tam kl-ze zdrowe juz ?:) czy ciagle sie robi ?:)
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
Remont nadal w trakcie Z pewnych przyczyn niestety trwa to tak długo... Mam nadzieję że nie będę skazany na docieranie w śniegu
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=161141 :)
no miejmy nadzieje bo wtedy obroty moment skacza w góre jak przy jakims doladowaniu ;p a to tylko lód pod kolami
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
jarek.ZE napisał(a):Wsadzaj sprężynki z KL-DE, wytrzymują do 7400rpm. Te z ZE to max 6800rpm
To miałem farta i Reiss nadal ma. Bo ponad 4 lata i jest spokój
Fajne auto. Tylko zawias w dół, to będzie git. I wpadaj na spoty
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Po kapitalce silnika remont zawieszenia więc przy okazji pójdzie w dół 35mm na pro-kicie od Eibacha.
A na spoty zacznę przyjeżdżać jak tylko Mazda ożyje
A na spoty zacznę przyjeżdżać jak tylko Mazda ożyje
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=161141 :)
W temacie KLZE trochę nieciekawie. Poza obróconą panewką korbowodową zdiagnozowano również pęknięcie wału korbowego i wżery na gładziach cylindrów...
Nowy blok już znalazłem, nadal szukam jeszcze wału korbowego :/
W międzyczasie przybywa prezentów dla Madzi: nowe zawieszenie i kierownica Momo Corse
części tylnej zawiechy nie załapały się na foto:
Nowy blok już znalazłem, nadal szukam jeszcze wału korbowego :/
W międzyczasie przybywa prezentów dla Madzi: nowe zawieszenie i kierownica Momo Corse
części tylnej zawiechy nie załapały się na foto:
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 15:52 przez Shinbu, łącznie edytowano 1 raz
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=161141 :)
Żeby nie było że temat padł – Mazda już jeździ i ma się bardzo dobrze
W marcu wymiana całego zawieszenia
Powoli zbieram graty na układ 2,25cala z nierdzewki, następny krok to budowa zimnego dolotu w oparciu o airbox Simoty
W marcu wymiana całego zawieszenia
Powoli zbieram graty na układ 2,25cala z nierdzewki, następny krok to budowa zimnego dolotu w oparciu o airbox Simoty
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=161141 :)
Fajna M-ka Trochę pracy cie kosztowała ale Warto Było Pozdrawiam:) Powodzenia w dalszych Modach
Ostatnio edytowano 4 lut 2014, 17:30 przez krzysiek323f bg, łącznie edytowano 1 raz
Super ze autko jezdzi oby tak dalej
X E D O S 6
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
- Od: 19 maja 2012, 07:54
- Posty: 753 (2/2)
- Skąd: Kościan okolice
- Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości