Mazda 323F BA Z5 1997 – Azur Queen

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Dawidasek » 23 sie 2013, 00:02

Witam serdecznie. 21.08.2013 zakupiłem swój pierwszy w 100% własny samochód. Została nim moja nowa wybranka serca Mazda"Madzia" 323F <serduszka> Mam nadzieję, że na długo zostaniemy razem i korozja, awarie, pusty bak oraz brak funduszy nas nigdy nie rozłączy. To dzięki Wam drodzy forumowicze, waszej pasji, pracy oraz poswięceniu jakie wkładacie w swoje auta, przekonaliście mnie w 100% do tego właśnie modelu. Tak wiec dziękuję Wam za wszystko oraz przedstawiam nową Madzie na forum :)

7.JPG


Troszkę o samochodzie:
– Silnik 1.5 DOHC 16V (Z5)
– Przebieg 144 tysiące.
– Żadnych objawów korozji

4.JPG
5.JPG


Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– 4x Elektrycznie szyby
– 2x Poduszka powietrzna
– Elektryczne lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– ABS
– Regulowana wysokość kolumny kierownicy
– Elektryczna regulacja wysokości świateł
– Immobiliser
– Bear Lock
– Radio CD Panasonic
– Alufelgi OZ Racing
– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526

3.JPG


Zrobione
– Nowe tarcze oraz klocki hamulcowe z przodu. -ZROBIONE
– Naprawa hamulca ręcznego. -ZROBIONE
– Wymiana teleskopów od tylniej klapy -ZROBIONE
– Wymiana przedniego zawieszenia -ZROBIONE
– Nowy akumulator Centra -ZROBIONE
– Wymieniona pompa paliwa i sonda lambda -ZROBIONE
– Wymieniony układ zapłonowy(świecie,kable itp.) -ZROBIONE

Plany

Na teraz

– Ramki do tablic rejestracyjnych mazdaspeed.pl -ZROBIONE
– Konserwacja podwozia -ZROBIONE
– Pomalowanie zacisków oraz bębnów na kolor czerwony -ZROBIONE
– Gumowe dywaniki -ZROBIONE
– Centralny z pilota -ZROBIONE

Na wiosnę

– Nowe alufelgi -ZROBIONE
– Nowa antenka elektryczna -ZROBIONE
– Wymiana rozrządu oraz oleju -ZROBIONE


Może kiedyś

– Stożkowy filtr powietrza
– Polerowanie i lakierowanie na czerwono pokrywy silnika oraz kolektora dolotowego
– Fabryczny niski spoiler
– Pakiet optyczny touring kit a-spec Mazdaspeed
– Podświetlone na niebiesko nowe zegary
– Xenony 6000k
– Short Shifter
– Nowa gałka zmiany biegów
– Poduszka kierownicy z logiem Mazdy
– Halogeny
– Sportowy tlumik lub też nowa końcówka tłumika
– Podświetlenie wnętrza ledami
– Car audio

Historia Madzi
Jestem 3 właścicielem tego wspaniałego auta. Pierwszym był niemiec, który prowadził książeczkę serwisową do 75 tysięcy km. Wpis ten dodano w 2005 roku. Następnie sprowadzono ją do Polski i kupił ją kumpel mojego ojca. Jeździł nią w sumie dla przyjemności przez 8 lat, nie robiąc nawet 10 tysięcy km rocznie, ponieważ posiadał auto służbowe. Obniżył zawieszenie oraz zakupił jej alufelgi. Reszta już należy do mnie.

Zdjęcia
Załączniki
6.JPG
2.JPG
1.JPG
Ostatnio edytowano 29 paź 2014, 20:46 przez Dawidasek, łącznie edytowano 13 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez Rafał_ » 23 sie 2013, 09:37

Świetna BA <spoko> Powodzenia w realizacji planów :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Dawidasek » 23 sie 2013, 16:56

jarek.ZE napisał(a):Świetna BA <spoko> Powodzenia w realizacji planów :)


Dzięki Jarku ;) Z moim studenckim funduszem, będzie ciężko, ale po to pracuję calutke wakacje :) Teleskopy do tylniej klapy już zamówione jutro o 9 będą. Step by step, powoli do przodu i moja Madzia, wróci do czasów swojej świetności ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez Misik » 23 sie 2013, 20:29

Piękna sztuka, no i niebieska <serduszka> dbaj o nią bo warto, jest miodzio <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez czarek12311 » 24 sie 2013, 14:51

Fajna Madzia <oczko> podoba mi się ten kolorek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 12:28
Posty: 31
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323f 95r 1.5 16v

Postprzez GreXx » 24 sie 2013, 15:04

Kolor robi robotę :D Powodzenia w modach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 14:33
Posty: 667
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323f BA GLX 1.8 BP 16v

Postprzez Reiss » 24 sie 2013, 16:37

Wlkp rośnie w siłe;) witam "Sąsiada"
Śliczna sztuka, jedna rada tak jak bedziesz dbać tak się bedzie odwdzięczać :)
Mam zbędne teleskopy gdyby coś i pare klamotów;)
zapraszamy na Spoty (np. jutro NIedziela 25.08 godz 19 CH Malta piętro 5) i do regionalnej czateri;)
Pozdrawiam <faja>
Prawdziwy samochód jest jak Piękna Kobieta!!
To taki, który jest wymagający w prowadzeniu,
ciasny, spala niewyobrażalną ilość benzyny,
jego utrzymanie kosztuje worek pieniędzy,
mruczy do ucha za każdym muśnięciem gazu, ma swoje kaprysy, ale wystarczy jedno spojrzenie na jego felgi/światełka/maskę i już mu się wszystko wybacza.
Japan Assassin
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 mar 2010, 19:09
Posty: 692 (5/28)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 06'
MX-5 1.8 07'

Postprzez wilusjdm » 24 sie 2013, 21:20

Zadbana Madzia i koło ciekawe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Dawidasek » 26 sie 2013, 01:35

Reiss napisał(a):Wlkp rośnie w siłe;) witam "Sąsiada"
Śliczna sztuka, jedna rada tak jak bedziesz dbać tak się bedzie odwdzięczać :)
Mam zbędne teleskopy gdyby coś i pare klamotów;)
zapraszamy na Spoty (np. jutro NIedziela 25.08 godz 19 CH Malta piętro 5) i do regionalnej czateri;)
Pozdrawiam <faja>


Niestety w ten weekend pracowałęm i już w sobotę rano założyłem nowe teleskopy, ale dzięki, że napisałeś. Chętnie wpadnę na jakiś zjazd, gdy znajdę wolną chwilę, teraz ostatni czas, by zarobić na coś konkretnego do Madzi, jak wymiana rozrządu i konserwacja podwozia, tak więc pracuję ile mogę. No cóż, w każdym razie mam nadzieję, że już niedługo się zobaczymy na spocie ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez swirek » 30 sie 2013, 01:21

Bardzo ładna Mazda :) Ten kolor jest świetny <spoko> Powodzenia w modach <oczko>
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez pawcio1017 » 9 wrz 2013, 16:00

Dawidasek napisał(a):– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526


Ile one obniżają? Jakaś bardzo wysoka mi sie wydaje jak na Eibachy <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Dawidasek » 23 wrz 2013, 22:09

pawcio1017 napisał(a):
Dawidasek napisał(a):– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526


Ile one obniżają? Jakaś bardzo wysoka mi sie wydaje jak na Eibachy <oczy>


W broszurkach piszą, że o 40mm. Jak dla mnie jest już wystarczająco nisko ;) Nie ja je zakładałem, więc nie widziałem tej magicznej różnicy przed/po. No cóż niedługo wybieram się na spot i chętnie porównam się z innymi 323f-kami. I wtedy Ci dokładnie powiem ;) Pozatym nie są to nowe sprężyny mają już ładnych pare latek, nie wiem czy to coś zmienia, ale chętnie sprawdzę i dam Ci znać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez caroleck » 1 gru 2013, 14:44

coś chyba te broszurki kłamią to ja mam jamexy -40mm i stoi na oko 2cm niżej niż twoja :) Może masz -30mm
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez Dawidasek » 27 kwi 2014, 23:13

Witam.

Już długo się nie odzywałem, wieeeele się działo i zmieniło w moim życiu i trochę zabrakło czasu na realizowanie pasji. Lecz po dłuższej przerwie wracam do gry z nowymi alufelgami ^^ Co do sprężyn, to nie wiem dokładnie o ile obniżają czy o 4,3 czy 2 centymetry. Nieważne, bo tyle ile jest, narazie mi spokojnie starczy ;) Jest jeszcze trochę do roboty więc narazie muszę się na tym skupić. Ale to wszystko z czasem, wszelkie postępy postaram się pokazywać na bieżąco.

Pozdrawiam ;)
Załączniki
IMAG0539.jpg
Madzia w nowych butkach ^^
Ostatnio edytowano 11 cze 2016, 19:29 przez Dawidasek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez Megsonn » 27 kwi 2014, 23:47

Panie fajnie się prezentuja :d

jaki rozmiar ?
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Dawidasek » 28 kwi 2014, 06:41

Megsonn napisał(a):Panie fajnie się prezentuja :d

jaki rozmiar ?


Dzięki ;) Felgi i opony tak jak w poprzednich alufelgach czyli 15 Cali ;) Oponki 195/50, z jedyną różnicą że z tyłu jeszcze szerzej, bo 205/50. W sumie może nawet o ten 1 cm za szerokie, ale dają radę ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez Dawidasek » 29 paź 2014, 20:38

Po długich bataliach wszystko udało się zrobić, założona nowa antenka elektryczna, wymieniony rozrząd no i przy okazji wymieniona uszczelka pod kapą i pasek od alternatora który strasznie piszczał tuż po rozruchu auta. Silnik umyty kwasem i karcher'em. O dziwo odpalił za 1 razem !! I tak na zimę już wszystko gotowe ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez Dawidasek » 8 lip 2016, 02:01

Witam wszystkich.

Niestety po trzech wspólnie spędzonych latach pożegnałem się z Mazdą... Decyzją podjąłem po Zlocie Mazdaspeed, który odbył się na Torze Poznań. Jednak silnik 1.5 oraz 88 koni mechanicznych to trochę za mało i po takim czasie chce się już czegoś więcej. Był pomysł ze swapem na 1.8, może nawet 2.0 bądź 2.5 wymarzone KL-ZE jakie kiedyś miał Piotr w jego BA... Niestety szkoda mi było auta, więc zdecydowałem nie zmieniać tego co się chodzi idealnie (Z5 która nie bierze oleju chyba dość rzadko się zdarza :P) Po dłuższym namyśle oraz podliczeniu finansów przekalkulowaniu wszystkiego i wyznaczniu sobie kryteriów wyboru kolejnego auta niestety już żadna Mazda mi w 100% nie odpowiadała. W moim przedziale cenowym była Mazda MX-5, która była wymarzonym autem, lecz z racji tego iż potrzebne mi jest auto do jazdy na co dzień, 2 miejsca niestety ją zdeklasyfikowały(pomimo iż tylny napęd i wiatr we włosach kusiły). Kolejna 323F nowszej generacji już mi się niestety tak nie podoba oraz gama silnikowa również mi nie odpowiadała. Co innego 3-jka pierwszej generacji, ale za to największy silnik w tym modelu to 2.0 150KM i do tego cięższa buda, nie wspominając że w budżecie do 10 tysięcy raczej dostałbym jakiś szrot niż porządne auto. MPSa nie biorę pod uwagę bo to kompletnie inna liga. Niestety z racji na ograniczone miejsce na podwórku żadna 6, 626, ani xedos nie wchodziły w rachubę. W związku z tym wybrałem auto, o którym większość z Was nie słyszała, ani zapewne nie widziała, niestety nie japończyk, ale mimo wszystko ma z nim dość dużo wspólnego. MG ZR 160. Motor niby tylko o pojemności 1.8 litra, za to posiadający mechanizm zmiennych faz rorządu VVC dzięki któremu silnik ten generuje aż 160 koni, do tego lekka buda, seryjne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, tarcze nawiercane, sztywne sportowe zawieszenie, wszystko przystosowane z myślą o trochę szybszej jeździe. I tak oto mamy małą budżetową wyścigówkę, która teoretycznie osiąga 100km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Dla tych co już wpisali nazwę auta w google i zobaczyli, tak jest to poprostu Rover 200/25 w usportowionej wersji :P Jak narazie dla mnie cel to doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, tak aby jeździło się przedewszystkim bezpiecznie, a następnie dopiero uzyskać na hamownii minimum te 160 koni i opanować auto w takim stopniu by faktycznie mieć te 7,4s do setki. Gdy wszystko wróci do porządku zostanie już tylko trenować i zmierzyć się z Wami na kolejnym Zlocie Mazdaspeed na Torze Poznań, lecz tym razem niestety już po złej stronie barykady w kategorii Outlaw.

Pozdrawiam.
Dawidasek ;)
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 00:46
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182

Postprzez czarek1991 » 29 lip 2016, 08:46

To jest zapewne silnik hondy, nie? :D Takze troche Japonii zostało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 29 lip 2016, 09:32

Silnik raczej na bazie hondowskiego :) Ale wnetrze w tym czyms to porażka plastik jest straszny i wszystko takie na odpierdziel :P

Trzeba było kupic dawce do Efki z BG i jezdziłbys dalej :P Aa łotototo mi sie wcale nie widzi :P
Bezawaryjnosci :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy