Mazda 323F BA Z5 1997 – Azur Queen
1, 2
Witam serdecznie. 21.08.2013 zakupiłem swój pierwszy w 100% własny samochód. Została nim moja nowa wybranka serca Mazda"Madzia" 323F Mam nadzieję, że na długo zostaniemy razem i korozja, awarie, pusty bak oraz brak funduszy nas nigdy nie rozłączy. To dzięki Wam drodzy forumowicze, waszej pasji, pracy oraz poswięceniu jakie wkładacie w swoje auta, przekonaliście mnie w 100% do tego właśnie modelu. Tak wiec dziękuję Wam za wszystko oraz przedstawiam nową Madzie na forum
Troszkę o samochodzie:
– Silnik 1.5 DOHC 16V (Z5)
– Przebieg 144 tysiące.
– Żadnych objawów korozji
Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– 4x Elektrycznie szyby
– 2x Poduszka powietrzna
– Elektryczne lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– ABS
– Regulowana wysokość kolumny kierownicy
– Elektryczna regulacja wysokości świateł
– Immobiliser
– Bear Lock
– Radio CD Panasonic
– Alufelgi OZ Racing
– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526
Zrobione
– Nowe tarcze oraz klocki hamulcowe z przodu. -ZROBIONE
– Naprawa hamulca ręcznego. -ZROBIONE
– Wymiana teleskopów od tylniej klapy -ZROBIONE
– Wymiana przedniego zawieszenia -ZROBIONE
– Nowy akumulator Centra -ZROBIONE
– Wymieniona pompa paliwa i sonda lambda -ZROBIONE
– Wymieniony układ zapłonowy(świecie,kable itp.) -ZROBIONE
Plany
Na teraz
– Ramki do tablic rejestracyjnych mazdaspeed.pl -ZROBIONE
– Konserwacja podwozia -ZROBIONE
– Pomalowanie zacisków oraz bębnów na kolor czerwony -ZROBIONE
– Gumowe dywaniki -ZROBIONE
– Centralny z pilota -ZROBIONE
Na wiosnę
– Nowe alufelgi -ZROBIONE
– Nowa antenka elektryczna -ZROBIONE
– Wymiana rozrządu oraz oleju -ZROBIONE
Może kiedyś
– Stożkowy filtr powietrza
– Polerowanie i lakierowanie na czerwono pokrywy silnika oraz kolektora dolotowego
– Fabryczny niski spoiler
– Pakiet optyczny touring kit a-spec Mazdaspeed
– Podświetlone na niebiesko nowe zegary
– Xenony 6000k
– Short Shifter
– Nowa gałka zmiany biegów
– Poduszka kierownicy z logiem Mazdy
– Halogeny
– Sportowy tlumik lub też nowa końcówka tłumika
– Podświetlenie wnętrza ledami
– Car audio
Historia Madzi
Jestem 3 właścicielem tego wspaniałego auta. Pierwszym był niemiec, który prowadził książeczkę serwisową do 75 tysięcy km. Wpis ten dodano w 2005 roku. Następnie sprowadzono ją do Polski i kupił ją kumpel mojego ojca. Jeździł nią w sumie dla przyjemności przez 8 lat, nie robiąc nawet 10 tysięcy km rocznie, ponieważ posiadał auto służbowe. Obniżył zawieszenie oraz zakupił jej alufelgi. Reszta już należy do mnie.
Zdjęcia
Troszkę o samochodzie:
– Silnik 1.5 DOHC 16V (Z5)
– Przebieg 144 tysiące.
– Żadnych objawów korozji
Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– 4x Elektrycznie szyby
– 2x Poduszka powietrzna
– Elektryczne lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– ABS
– Regulowana wysokość kolumny kierownicy
– Elektryczna regulacja wysokości świateł
– Immobiliser
– Bear Lock
– Radio CD Panasonic
– Alufelgi OZ Racing
– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526
Zrobione
– Nowe tarcze oraz klocki hamulcowe z przodu. -ZROBIONE
– Naprawa hamulca ręcznego. -ZROBIONE
– Wymiana teleskopów od tylniej klapy -ZROBIONE
– Wymiana przedniego zawieszenia -ZROBIONE
– Nowy akumulator Centra -ZROBIONE
– Wymieniona pompa paliwa i sonda lambda -ZROBIONE
– Wymieniony układ zapłonowy(świecie,kable itp.) -ZROBIONE
Plany
Na teraz
– Ramki do tablic rejestracyjnych mazdaspeed.pl -ZROBIONE
– Konserwacja podwozia -ZROBIONE
– Pomalowanie zacisków oraz bębnów na kolor czerwony -ZROBIONE
– Gumowe dywaniki -ZROBIONE
– Centralny z pilota -ZROBIONE
Na wiosnę
– Nowe alufelgi -ZROBIONE
– Nowa antenka elektryczna -ZROBIONE
– Wymiana rozrządu oraz oleju -ZROBIONE
Może kiedyś
– Stożkowy filtr powietrza
– Polerowanie i lakierowanie na czerwono pokrywy silnika oraz kolektora dolotowego
– Fabryczny niski spoiler
– Pakiet optyczny touring kit a-spec Mazdaspeed
– Podświetlone na niebiesko nowe zegary
– Xenony 6000k
– Short Shifter
– Nowa gałka zmiany biegów
– Poduszka kierownicy z logiem Mazdy
– Halogeny
– Sportowy tlumik lub też nowa końcówka tłumika
– Podświetlenie wnętrza ledami
– Car audio
Historia Madzi
Jestem 3 właścicielem tego wspaniałego auta. Pierwszym był niemiec, który prowadził książeczkę serwisową do 75 tysięcy km. Wpis ten dodano w 2005 roku. Następnie sprowadzono ją do Polski i kupił ją kumpel mojego ojca. Jeździł nią w sumie dla przyjemności przez 8 lat, nie robiąc nawet 10 tysięcy km rocznie, ponieważ posiadał auto służbowe. Obniżył zawieszenie oraz zakupił jej alufelgi. Reszta już należy do mnie.
Zdjęcia
Ostatnio edytowano 29 paź 2014, 20:46 przez Dawidasek, łącznie edytowano 13 razy
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Świetna BA Powodzenia w realizacji planów
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
jarek.ZE napisał(a):Świetna BA Powodzenia w realizacji planów
Dzięki Jarku Z moim studenckim funduszem, będzie ciężko, ale po to pracuję calutke wakacje Teleskopy do tylniej klapy już zamówione jutro o 9 będą. Step by step, powoli do przodu i moja Madzia, wróci do czasów swojej świetności
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Fajna Madzia podoba mi się ten kolorek
- Od: 7 sie 2013, 12:28
- Posty: 31
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323f 95r 1.5 16v
Wlkp rośnie w siłe;) witam "Sąsiada"
Śliczna sztuka, jedna rada tak jak bedziesz dbać tak się bedzie odwdzięczać
Mam zbędne teleskopy gdyby coś i pare klamotów;)
zapraszamy na Spoty (np. jutro NIedziela 25.08 godz 19 CH Malta piętro 5) i do regionalnej czateri;)
Pozdrawiam
Śliczna sztuka, jedna rada tak jak bedziesz dbać tak się bedzie odwdzięczać
Mam zbędne teleskopy gdyby coś i pare klamotów;)
zapraszamy na Spoty (np. jutro NIedziela 25.08 godz 19 CH Malta piętro 5) i do regionalnej czateri;)
Pozdrawiam
Prawdziwy samochód jest jak Piękna Kobieta!!
To taki, który jest wymagający w prowadzeniu,
ciasny, spala niewyobrażalną ilość benzyny,
jego utrzymanie kosztuje worek pieniędzy,
mruczy do ucha za każdym muśnięciem gazu, ma swoje kaprysy, ale wystarczy jedno spojrzenie na jego felgi/światełka/maskę i już mu się wszystko wybacza.
To taki, który jest wymagający w prowadzeniu,
ciasny, spala niewyobrażalną ilość benzyny,
jego utrzymanie kosztuje worek pieniędzy,
mruczy do ucha za każdym muśnięciem gazu, ma swoje kaprysy, ale wystarczy jedno spojrzenie na jego felgi/światełka/maskę i już mu się wszystko wybacza.
Reiss napisał(a):Wlkp rośnie w siłe;) witam "Sąsiada"
Śliczna sztuka, jedna rada tak jak bedziesz dbać tak się bedzie odwdzięczać
Mam zbędne teleskopy gdyby coś i pare klamotów;)
zapraszamy na Spoty (np. jutro NIedziela 25.08 godz 19 CH Malta piętro 5) i do regionalnej czateri;)
Pozdrawiam
Niestety w ten weekend pracowałęm i już w sobotę rano założyłem nowe teleskopy, ale dzięki, że napisałeś. Chętnie wpadnę na jakiś zjazd, gdy znajdę wolną chwilę, teraz ostatni czas, by zarobić na coś konkretnego do Madzi, jak wymiana rozrządu i konserwacja podwozia, tak więc pracuję ile mogę. No cóż, w każdym razie mam nadzieję, że już niedługo się zobaczymy na spocie
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Dawidasek napisał(a):– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526
Ile one obniżają? Jakaś bardzo wysoka mi sie wydaje jak na Eibachy
pawcio1017 napisał(a):Dawidasek napisał(a):– Sprężyny obniżające Eibach Federn Typ 5526
Ile one obniżają? Jakaś bardzo wysoka mi sie wydaje jak na Eibachy
W broszurkach piszą, że o 40mm. Jak dla mnie jest już wystarczająco nisko Nie ja je zakładałem, więc nie widziałem tej magicznej różnicy przed/po. No cóż niedługo wybieram się na spot i chętnie porównam się z innymi 323f-kami. I wtedy Ci dokładnie powiem Pozatym nie są to nowe sprężyny mają już ładnych pare latek, nie wiem czy to coś zmienia, ale chętnie sprawdzę i dam Ci znać.
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
coś chyba te broszurki kłamią to ja mam jamexy -40mm i stoi na oko 2cm niżej niż twoja Może masz -30mm
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Witam.
Już długo się nie odzywałem, wieeeele się działo i zmieniło w moim życiu i trochę zabrakło czasu na realizowanie pasji. Lecz po dłuższej przerwie wracam do gry z nowymi alufelgami ^^ Co do sprężyn, to nie wiem dokładnie o ile obniżają czy o 4,3 czy 2 centymetry. Nieważne, bo tyle ile jest, narazie mi spokojnie starczy Jest jeszcze trochę do roboty więc narazie muszę się na tym skupić. Ale to wszystko z czasem, wszelkie postępy postaram się pokazywać na bieżąco.
Pozdrawiam
Już długo się nie odzywałem, wieeeele się działo i zmieniło w moim życiu i trochę zabrakło czasu na realizowanie pasji. Lecz po dłuższej przerwie wracam do gry z nowymi alufelgami ^^ Co do sprężyn, to nie wiem dokładnie o ile obniżają czy o 4,3 czy 2 centymetry. Nieważne, bo tyle ile jest, narazie mi spokojnie starczy Jest jeszcze trochę do roboty więc narazie muszę się na tym skupić. Ale to wszystko z czasem, wszelkie postępy postaram się pokazywać na bieżąco.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 11 cze 2016, 19:29 przez Dawidasek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Megsonn napisał(a):Panie fajnie się prezentuja :d
jaki rozmiar ?
Dzięki Felgi i opony tak jak w poprzednich alufelgach czyli 15 Cali Oponki 195/50, z jedyną różnicą że z tyłu jeszcze szerzej, bo 205/50. W sumie może nawet o ten 1 cm za szerokie, ale dają radę
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Po długich bataliach wszystko udało się zrobić, założona nowa antenka elektryczna, wymieniony rozrząd no i przy okazji wymieniona uszczelka pod kapą i pasek od alternatora który strasznie piszczał tuż po rozruchu auta. Silnik umyty kwasem i karcher'em. O dziwo odpalił za 1 razem I tak na zimę już wszystko gotowe
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
Witam wszystkich.
Niestety po trzech wspólnie spędzonych latach pożegnałem się z Mazdą... Decyzją podjąłem po Zlocie Mazdaspeed, który odbył się na Torze Poznań. Jednak silnik 1.5 oraz 88 koni mechanicznych to trochę za mało i po takim czasie chce się już czegoś więcej. Był pomysł ze swapem na 1.8, może nawet 2.0 bądź 2.5 wymarzone KL-ZE jakie kiedyś miał Piotr w jego BA... Niestety szkoda mi było auta, więc zdecydowałem nie zmieniać tego co się chodzi idealnie (Z5 która nie bierze oleju chyba dość rzadko się zdarza ) Po dłuższym namyśle oraz podliczeniu finansów przekalkulowaniu wszystkiego i wyznaczniu sobie kryteriów wyboru kolejnego auta niestety już żadna Mazda mi w 100% nie odpowiadała. W moim przedziale cenowym była Mazda MX-5, która była wymarzonym autem, lecz z racji tego iż potrzebne mi jest auto do jazdy na co dzień, 2 miejsca niestety ją zdeklasyfikowały(pomimo iż tylny napęd i wiatr we włosach kusiły). Kolejna 323F nowszej generacji już mi się niestety tak nie podoba oraz gama silnikowa również mi nie odpowiadała. Co innego 3-jka pierwszej generacji, ale za to największy silnik w tym modelu to 2.0 150KM i do tego cięższa buda, nie wspominając że w budżecie do 10 tysięcy raczej dostałbym jakiś szrot niż porządne auto. MPSa nie biorę pod uwagę bo to kompletnie inna liga. Niestety z racji na ograniczone miejsce na podwórku żadna 6, 626, ani xedos nie wchodziły w rachubę. W związku z tym wybrałem auto, o którym większość z Was nie słyszała, ani zapewne nie widziała, niestety nie japończyk, ale mimo wszystko ma z nim dość dużo wspólnego. MG ZR 160. Motor niby tylko o pojemności 1.8 litra, za to posiadający mechanizm zmiennych faz rorządu VVC dzięki któremu silnik ten generuje aż 160 koni, do tego lekka buda, seryjne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, tarcze nawiercane, sztywne sportowe zawieszenie, wszystko przystosowane z myślą o trochę szybszej jeździe. I tak oto mamy małą budżetową wyścigówkę, która teoretycznie osiąga 100km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Dla tych co już wpisali nazwę auta w google i zobaczyli, tak jest to poprostu Rover 200/25 w usportowionej wersji Jak narazie dla mnie cel to doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, tak aby jeździło się przedewszystkim bezpiecznie, a następnie dopiero uzyskać na hamownii minimum te 160 koni i opanować auto w takim stopniu by faktycznie mieć te 7,4s do setki. Gdy wszystko wróci do porządku zostanie już tylko trenować i zmierzyć się z Wami na kolejnym Zlocie Mazdaspeed na Torze Poznań, lecz tym razem niestety już po złej stronie barykady w kategorii Outlaw.
Pozdrawiam.
Dawidasek
Niestety po trzech wspólnie spędzonych latach pożegnałem się z Mazdą... Decyzją podjąłem po Zlocie Mazdaspeed, który odbył się na Torze Poznań. Jednak silnik 1.5 oraz 88 koni mechanicznych to trochę za mało i po takim czasie chce się już czegoś więcej. Był pomysł ze swapem na 1.8, może nawet 2.0 bądź 2.5 wymarzone KL-ZE jakie kiedyś miał Piotr w jego BA... Niestety szkoda mi było auta, więc zdecydowałem nie zmieniać tego co się chodzi idealnie (Z5 która nie bierze oleju chyba dość rzadko się zdarza ) Po dłuższym namyśle oraz podliczeniu finansów przekalkulowaniu wszystkiego i wyznaczniu sobie kryteriów wyboru kolejnego auta niestety już żadna Mazda mi w 100% nie odpowiadała. W moim przedziale cenowym była Mazda MX-5, która była wymarzonym autem, lecz z racji tego iż potrzebne mi jest auto do jazdy na co dzień, 2 miejsca niestety ją zdeklasyfikowały(pomimo iż tylny napęd i wiatr we włosach kusiły). Kolejna 323F nowszej generacji już mi się niestety tak nie podoba oraz gama silnikowa również mi nie odpowiadała. Co innego 3-jka pierwszej generacji, ale za to największy silnik w tym modelu to 2.0 150KM i do tego cięższa buda, nie wspominając że w budżecie do 10 tysięcy raczej dostałbym jakiś szrot niż porządne auto. MPSa nie biorę pod uwagę bo to kompletnie inna liga. Niestety z racji na ograniczone miejsce na podwórku żadna 6, 626, ani xedos nie wchodziły w rachubę. W związku z tym wybrałem auto, o którym większość z Was nie słyszała, ani zapewne nie widziała, niestety nie japończyk, ale mimo wszystko ma z nim dość dużo wspólnego. MG ZR 160. Motor niby tylko o pojemności 1.8 litra, za to posiadający mechanizm zmiennych faz rorządu VVC dzięki któremu silnik ten generuje aż 160 koni, do tego lekka buda, seryjne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, tarcze nawiercane, sztywne sportowe zawieszenie, wszystko przystosowane z myślą o trochę szybszej jeździe. I tak oto mamy małą budżetową wyścigówkę, która teoretycznie osiąga 100km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Dla tych co już wpisali nazwę auta w google i zobaczyli, tak jest to poprostu Rover 200/25 w usportowionej wersji Jak narazie dla mnie cel to doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, tak aby jeździło się przedewszystkim bezpiecznie, a następnie dopiero uzyskać na hamownii minimum te 160 koni i opanować auto w takim stopniu by faktycznie mieć te 7,4s do setki. Gdy wszystko wróci do porządku zostanie już tylko trenować i zmierzyć się z Wami na kolejnym Zlocie Mazdaspeed na Torze Poznań, lecz tym razem niestety już po złej stronie barykady w kategorii Outlaw.
Pozdrawiam.
Dawidasek
- Od: 22 lip 2013, 00:46
- Posty: 13 (1/0)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 121 1.3 1996r. –> Mazda 323F 1.5 97r. –> MG ZR 160 1.8VVC 2003 r. viewtopic.php?f=312&t=160182
To jest zapewne silnik hondy, nie? Takze troche Japonii zostało
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Silnik raczej na bazie hondowskiego Ale wnetrze w tym czyms to porażka plastik jest straszny i wszystko takie na odpierdziel
Trzeba było kupic dawce do Efki z BG i jezdziłbys dalej Aa łotototo mi sie wcale nie widzi
Bezawaryjnosci
Trzeba było kupic dawce do Efki z BG i jezdziłbys dalej Aa łotototo mi sie wcale nie widzi
Bezawaryjnosci
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości