Mazda 323F BG B6 '93 Rakieta by Vhaniss

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Vhaniss » 16 lut 2013, 13:52

Rzućcie okiem tutaj proszę <nie>

https://www.dropbox.com/sc/1oi4aqjdyekuxsc/xkzuBeFwUS

Zrobiłem zdjęcie z bliska górnej uszczelki przedniej szyby oraz klapy bagażnika... – ponieważ facet mowił mi, że wymieniał szybę w tym aucie w "zakładzie" gdyż jak ściągnął z Niemiec to była pęknięta i tutaj zauważyłem, że podsufitka była w tamtym miejscu mokra i lekko się odkleja i odstaje.. jak kupiłem auto więc może mu ciekło to chciał za****ć jakimś uszczelniaczem + ta dziwna folia... która jest naklejona aż na początek dachu (da radę coś z tym zrobić?)

Oraz klapa bagażnika – tam w ogóle nie wiem co się dzieje ponieważ jak widzicie jest przykręcone jakąś śrubą nie wiadomo czemu, lekko odstaje od uszczelki i jest wygięta + rdza która wychodzi od wewnątrz klapy jak i na zewnątrz.. chciałem tak popatrzeć, ale mam wyrobione śrubki tak, że nie da się ich odkręcić... tam musi być coś złego :C <płacze> <płacze>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 16 lut 2013, 15:50

przednia szyba źle wklejona i przecieka z tyłu rdza już konkretnie od środka ją gryzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 16 lut 2013, 16:01

Szyba jest pewno do ogarnięcia tylko jaka to kwota mniej więcej by była? A klapę to sobie mogę na szrocie znaleźć jakąś pewnie dobrą.
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 16 lut 2013, 20:48

wklejenie szyby około 100zł. dobra klapa w madzi to też kłopot
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Świerszcz » 17 lut 2013, 12:11

Widze sporo pracy wkładasz w nią ale z czasem ci sie zwróci :) Kolorek taki jak u mojej. Powodzenia w dalszej reanimacji madzi :)
Mazda 323F Bg 1.6 16v – viewtopic.php?f=312&t=119328
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 20:25
Posty: 36
Skąd: Krośniewice
Auto: Moja Madzia 323F BG 1.6 16v 93r ;–)

Postprzez lasic100 » 17 lut 2013, 13:09

Słuszny kolorek i fajnie że ktoś sobie sprawił fotele od GT :) Jak tylko podłoga nie zjedzona to poświęcić czasu,pracy, trochę $$ i będzie <jupi> PS. Kołpaki ze zdjęć z daleka wyglądają nawet jak ALU :D
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Vhaniss » 17 lut 2013, 13:29

Kołpaki są fajowskie ale połamane i przez to nie chcą ładnie wejść w felgę :( Co do słowa "reanimacja" nie chcę tego robić raczej wolałbym słowo "inwestycja" chociaż też jest ono błędne ponieważ jak włożę $ w nią to racze już nie będę sprzedawał tylko ulepszał... ale czy jest sens.. brak jakichkolwiek systemów trakcji, poduszek etc. A te fotele GT to faktycznie – fajna rzecz, natomiast mnie martwi... podobno koleś od kogo kupiłem auto nic w nim nie robił oprócz amortyzatorów i wahacza a w Niemcach jeździła kobieta, a później troszkę stał w szopie.. Boję się tylko o to, żeby nie była składana z kilku autek <jelen>. Bardzo chcę włożyć w ten samochód kasę i jeździć jak najdłużej natomiast nie wiem czy to będzie ten egzemplarz... czy w przyszłości nie ściągnąć z Niemiec czegoś w lepszym stanie i w tamto wkładać.

Dopisano 17 lut 2013, 15:58:

Dzisiaj sprawdzałem podszybie z zewnątrz... spodziewałem się gila i błota a tutaj czyściutko tylko trochę krystalicznej wody bo deszczyk we Wrocławiu pada... wycieraczki zdjąłem będę je malował na czarno i znaczek madzi też.

Klape bagażnika jak opukałem to wyleciała ruda z niej :C nie jest ciekawie tam chyba <cisza>

No i zabrałem się za uklad wentylacyjny caly – wymontowalem wentylator i plastiki pasażera... i już widzę 20 letnie liście <3 LIŚCIE WSZĘDZIE LIŚCIE ;) Dzisiaj już ciemno się robi więc to co mam to umyje elegancko wyczyszczę naoliwię a jutro od rana ściągam resztę i czyszczę itd. Będzie grzała madzia jak ta lala


Fotki wrzucę wieczorem

Dopisano 17 lut 2013, 16:25:

Fotki z dzisiaj :)

https://www.dropbox.com/sc/ud6y2jqmuthfcea/ybrqWIu-2S
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Vhaniss » 18 lut 2013, 19:56

Wyczyściłem wentylator z nagrzewnicy rękami przez otwór wyjąłem liście, teraz już nic nie buczy i nie strzela w wentylku i mocno powietrze leci no i szybciej się OLETNIA powietrze bo grzanie to to nie jest.. zostało płukanie nagrzałki ale tego już mi się nie chce robić.

No i znalazłem w ręcznym 5zł starego właściciela <czarodziej> <czarodziej> <czarodziej>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez jarsoN » 19 lut 2013, 01:46

Vhaniss napisał(a):Bardzo chcę włożyć w ten samochód kasę i jeździć jak najdłużej natomiast nie wiem czy to będzie ten egzemplarz... czy w przyszłości nie ściągnąć z Niemiec czegoś w lepszym stanie i w tamto wkładać.

Jak Ci nic nie dzieje się z silnikiem, ani nie łyka oleju to warto włożyć trochę pieniążków, po swoim aucie wiem, że B6 to silnik bardzo dobry i bardzo bezawaryjny.
Vhaniss napisał(a):Wyczyściłem wentylator z nagrzewnicy rękami przez otwór wyjąłem liście, teraz już nic nie buczy i nie strzela w wentylku i mocno powietrze leci no i szybciej się OLETNIA powietrze bo grzanie to to nie jest.. zostało płukanie nagrzałki ale tego już mi się nie chce robić.

Nie ma co się dziwić. Faktem jest, że w starych samochodach brak filtra przeciwpyłkowego daje się we znaki, szczególnie jak ktoś nie dbał o porządek w wentylacji. Szczególnie daje się we znaki zimą, właśnie przez to, że powietrze nie jest tak gorące jak u kogoś innego. Sam znam ten ból. Wyczyszczenie tego i doprowadzenie do stanu w miare fabrycznego wiąże się z rozbiórką całej deski rozdzielczej :/

Bagieta bardzo fajna i za te pieniądze co ją dorwałeś to nawet jeszcze lepsza. Zawsze mi się podobały BG i tak już chyba zostanie. Myślę, że modem obowiązkowym przy BG są sleepy eyes i Tobie też radzę to uczynić u siebie. Zmień dywaniki, wrzuć ładne alu, zadbaj o lakier – zalewaj, pal i jeździj.

Powodzenia w ratowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Vhaniss » 19 lut 2013, 03:05

Przestańcie używać słowa "ratowanie", "reanimacja" <dupa>

Moje autko nie wymaga żadnego ratowania gdyż ma się lepiej niż nie jeden o połowę młodszy przebiegiem i rocznikiem europejczyk bądź amerykańczyk <faja> Jedyne problemy jakie się pojawiają to trzeba trochę dłużej pokręcić jak silnik jest zimny po przynajmniej 24h stania na dworze w teraźniejszych temperaturach – później już pali na dotyk. Na razie nie chcę grzebać <glupek2> za dużo w aucie bo moja praca wymaga tego, aby było ono na chodzie więc w grę wchodzą tylko szybkie mody – co do sleepy eyes to kumpel chciał mi zrobić metodą z S13 jakiś brązowy kabelek odłączyć od tego osobnego włącznika do świateł obok mgłowych ale ciężki dostęp do kostki nas zniechęcił. Później ogarnę jak to zrobić szybko i bezproblemowo, ale w ogóle nie wiem jak do tego się zabrać. <co?> Jak będzie ciepło przez kilka dni to ją nawoskuje i wypoleruje to dużo rysek i zmatowień mam nadzieję, że opuści ciałko efki, a co do ALU to narazie jakoś mi to nie potrzebne, ważne, żeby jeździła <jupi> nawet "boso przez świat".

No i czekam aż klapa bagażnika mi się skruszy bo co któreś zamknięcie ze środka wylatuje z niej na ziemię kawałeczek rudej <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>

No i zawieszenie cichutkie – tylko jak jadę po starej niemieckiej kostce zbyt szybko to auto się rozpada na części, przynajmniej tak brzmi xD (jak ktoś kojarzy ul. Kurkową we Wrocku to wie o czym mówię hahaha )
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Anitka 89 » 19 lut 2013, 08:51

Trochę pracy, chęci no i gotówki i będzie wyglądać dobrze.Hmmm zamiast szybkich modów radziłabym ogarnąć rudą bo zadomowiła się chyba dobrze i wkleiła jeszcze raz tą szybę ;).
Anitka 89
 

Postprzez Vhaniss » 19 lut 2013, 18:17

Już wygląda dobrze :D Ruda poczeeeeeka, szyba też <faja>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 19 lut 2013, 19:54

u mnie czekała i wszystko zardzewało podsufitka mokra fotel mokry ... nie radzę z tym czekać ... póki dach zdrowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 20 lut 2013, 10:51

w sumie jak narazie wysuszylem na poczatku podsufitkę to nie jest mokra... i tak teraz w przeciągu pół roku planuje mieć grubszą gotówkę więc może madzię 3 kupię ta w hatchbacku ;P
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Vhaniss » 21 lut 2013, 19:00

Jak ocenić czy paluch, aparat, świece i kable są do wymiany albo w dobrym stanie? <nauka>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 21 lut 2013, 22:10

Obrazek

Rysunki
1,2-Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.

3,4-Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.

5,6-Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu, gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.

7,8,9,10-Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.

11,12-Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.

13,14-Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.

15-Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.

16,17-Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.

18-Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.


Wycięte z pierwszego lepszego linku wujka google.

Kable możesz sprawdzić organoleptycznie czy nie maja przebić ale nie polecam ze względu na wysokie napięcie albo np w nocy jak podniesiesz maskę na zapalonym silniku jeśli nie będziesz miał choinki jest ok. Popatrz też przy kopułce czy nie ma przebić. Warto się też zaopatrzyć w opakowanie np po jakimś środku do mycia okien i nalać do niego wody. Zrosisz trochę kable i kopułkę jak silnik zacznie przymierać albo będzie widać, że iskrzą kable to do wymiany. Co do kopułki to warto zdjąć i sprawdzić czy nie zaśniedziały styki albo czy nie są powypalane. To samo tyczy się palca. A i w kopułce sprawdź jeszcze czy ten bolec na środku nie jest wytarty bądź upalony i czy luźno chodzi jak się go wciśnie. Raz miałem taki przypadek, że wtopił się w obudowę a raz, że całkiem się wytarł i iskra już przeskakiwała od niego do palca.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Vhaniss » 22 lut 2013, 20:20

Dzięki wielkie <jupi> <jupi> <jupi> , będę musiał spojrzeć na rozruch bo jak na ciepłym pali superowo na dotyk to dzisiaj na zimnym po 2 dniach kręciłem go... z 3 minuty dobre albo i troche dłużej już myślałem, że nie ruszy, ale jakoś zaskoczył... I co jakiś czas jest podczas odpalania silnika jak coś tam się w środku kręci to taki zgrzyt, kiedy przestanę kręcić, odczekam trochę to znowu normalny odgłos jest. co to możeb być ? <co?>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 22 lut 2013, 20:59

Bendiks rozrusznika się może trochę zawiesza od takiego długiego kręcenia. Jak przestajesz kręcić a rozrusznik jeszcze wiruje to po ponownym przekręceniu kluczyka bendiks załączy się i od razu przyciera o zęby koła zamachowego. Raczej normalny efekt. Warto by sprawdzić błędy i układ zasilania paliwem skoro tak ciężko pali bo mniemam, że odpalasz go na benzynie nie na gazie.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Vhaniss » 22 lut 2013, 22:49

Nawet nie wiem jak odpalić go na gazie, czy w ogóle można :P Ile koztuje takie coś, że jadę do stacji diagnostycznej i oni mi badają auto i mówią jakie części do wymiany, gdzie są luzy etc i co komputer pokazuje? ;) we Wrocku np.
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 22 lut 2013, 23:15

Mi to wygląda na to że po dłuższym postoju pompa gubi ciśnienie paliwa i zanim napompuje to trochę potrwa... w maździe działa dopiera jak się kręci rozrusznikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy