Madzia 323F BA Z5 '97 1,5 DOHC

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez rider143 » 21 paź 2012, 19:31

Witam, do madzi przesiadłem się z civica :P

Nowy nabytek to 323F 1997r BA 1,5 DOHC 88KM + LPG

Wyposażenie:
-centralny zamek na pilota
-2x poduszki powietrzne
-radio mp3+4 głośniki
-przednie szyby elektryczne
-elektryczny szyberdach
-immo
-kierownica obszyta skórą
-dogrzewanie płynu chłodniczego

Silnik Z5:
-CR 11:1
-poprawiony kształt komór spalania
-odchudzona przepustnica kolektora ssącego
-kolektor wydechowy 4-2-1 z wyjściem 2"
-przepustnica sterująca przepływem spalin
-regulowane kółko rozrządu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 20 kwi 2013, 10:40 przez rider143, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez seba323f » 21 paź 2012, 20:58

Całkiem spoko wygląda.
Felgi fajnie pasują do całości. Lekkie zbliżenie do ziemi by się jednak przydało...
Spoko wygląda gładki front ale dokładkę z laguny (czy od czego tam ona..) zastąpiłbym tą z GT lub fake MS. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez s i w y » 22 paź 2012, 10:01

uzupełnij profil kolego i dodaj więcej zdjęć ;)

Napisz skąd jesteb, bo tablice znajome :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez rider143 » 22 paź 2012, 21:19

Właśnie rozglądam się za jakąś fajniejszą dokładką i nakładkami na progi, jeśli ktoś ma jakieś propozycje to od razu proszę wklejać tu linki. Jeśli auto ma pójść w dół to tylko minimalnie bo inaczej nie dojadę do domu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez bercikspeed » 22 paź 2012, 22:29

rider143 napisał(a):Właśnie rozglądam się za jakąś fajniejszą dokładką i nakładkami na progi, jeśli ktoś ma jakieś propozycje to od razu proszę wklejać tu linki. Jeśli auto ma pójść w dół to tylko minimalnie bo inaczej nie dojadę do domu <lol>


jak dla mnie to są dwie opcje dokładek albo od wersji 2.0 albo mazdaspeed
tu masz dokładkę przód od gt i łezki progowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mogą być dokładki mazdaspeed
Obrazek

tylko nie zakładaj żadnego wieś tuningowego pakietu
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 717 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez rider143 » 23 paź 2012, 17:50

Będę się rozglądał za dokładkami z pierwszych trzech zdjęć. Dokładka przedniego zderzaka w srebrnej maździe jakoś mi nie podchodzi, ale nakładki progów są ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez jarsoN » 23 paź 2012, 23:42

Więcej zdjęć auta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez rider143 » 26 paź 2012, 21:25

Poprzedni właściciel miał małe dziecko i dlatego pod autem znajduje się 4 tłumiki a podczas jazdy nie słychać niczego oprócz wiatru i szumu opon <rotfl>
Jutro usunę dwa tłumiki i zobaczę jak to będzie brzmieć, poza tym silnik jest trochę mułowaty-może się trochę odmuli :D
edit:
Przełożyłem sobie wydech z hondy od kolektora wydechowego do ostatniego tłumika-dziwne ale pasował prawie p&p :D Teraz jest 2 tłumiki pod autem, zrobiło się głośno bo ten końcowy jest przerdzewiały i posypał się już wewnątrz. Po niedzieli wymieni się go na tłumik który siedział na końcu w hondzie :P Mam nadzieję, że będzie przyjemnie mruczeć :]
Tu link jak pracował na tym wydechu silnik civica-również 1,5
http://imageshack.us/clip/my-videos/813/rp4.mp4/
edit:
Silnik fajnie mruczy basem ale jednocześnie jest bardzo cichy. Wydech w aucie jest delikatnie słyszalny-tyle co trzeba <spoko>
Dziś z ciekawości zmierzyłem ciśnienie sprężania na gorącym:
I-13,5
II-13
III-14
IV-12,5
Przy ostatnim cylindrze rozrusznik już wolniej kręcił i podejrzewam, że ciśnienie jest nieco wyższe. Pomiar zrobiony przed dłubaniem w silniku, później zrobię kolejny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rider143 » 4 lis 2012, 01:00

Wymieniłem dzisiaj uszczelniacze zaworowe. Jakiś idiota odwrotnie zamontował jedną sprężynę zaworu ssącego oraz połowę półpanewek wałków rozrządu <killer>
Na wymianę czeka już olej 5W30 z filtrem Mann'a oraz płukanka silnika STP i irydowe świece zapłonowe <spoko>
edit:
Olej już wymieniony-trochę ciszej pracuje silnik po porannym rozruchu <spoko>
Założyłem dogrzewanie silnika, które miałem w civicu, jutro będę mierzył po jakim czasie przełączy się na LPG :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rider143 » 18 lis 2012, 17:02

http://allegro.pl/273-7jx15-4x100-et-38 ... 56080.html

Czy ktoś mógłby zrobić VT jakby to malowanie wyglądało?

Dziś podłubałem trochę przy ostatnim tłumiku-teraz tak to wygląda:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rider143 » 2 kwi 2013, 10:50

Ostatnio Madzia przeszła refresh silnika, przy okazji wymiany pierścieni na tłokach (owal na tulejach nie przekraczał 0,03mm <spoko> ) i zabawie z głowicą, stopień sprężania minimalnie przekracza 11,0:1 z fabrycznych 9,4:1 :D
Silnik jeszcze się dociera ale już w między czasie pojawił się wykres
Obrazek

Link do wykresu w większej rozdzielczości:

http://w682.wrzuta.pl/obraz/7VBFEHbA2dH ... 23f_ba_1_5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Lantis 89 » 2 kwi 2013, 11:08

<spoko> ...nawet nie ma co komentować...opłacało sie dłubanie :)
Lantis 89
 

Postprzez Bo_Lo » 2 kwi 2013, 11:16

Śliczna BA,widać że zadbana.
rider143 napisał(a):Elektryczne podgrzewanie płynu chłodniczego

rozwiń temat ;P
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez rider143 » 2 kwi 2013, 11:49

Przed reduktorem LPG na "małym obiegu" jest elektryczna grzałka o mocy ok 1000W. Jej główne zadanie to szybkie przełączenie silnika na LPG :D oraz jak najszybsze rozgrzanie samego silnika. Sprawdza się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bo_Lo » 2 kwi 2013, 11:56

THX <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez misiak89-89 » 2 kwi 2013, 13:48

Gratulacje rider! Opowiedz czego dokonales. Co jeszcze procz portingu i wydechu zrobiłeś? Hamowales auto przed modami? Podrzuc jakieś foty z prac jeśli posiadasz:–) proponuje zrobić jeszcze dobry dolot i odchudzic zamachowke .
...nie ma co, szykuje sie najmocniejsza Z5 ;–)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rider143 » 2 kwi 2013, 14:38

Dokonałem niewiele bo było bardzo mało czasu na zabawę. Poprawiłem kształt kanałów w głowicy, zmieniłem kształt komory spalania, polerowanie zaworów i ich docieranie do gniazd jest sprawą oczywistą. Pod maską siedzi też regulowane kółko rozrządu aby można było optymalnie ustawić wałki. Odciążenie i wyważenie zamachu to plan na najbliższe dni. Ponadto w planie inny kolektor ssący razem z dolotem, kolektor wydechowy typu 4-2-1 razem z resztą wydechu, przepustnica sterująca przepływem spalin za kolektorem wydechowym. DET3 do sterowania zapłonem i paliwem już podpięty pod ECU ale czeka na dotarcie silnika i docelowy olej.
Fotek nie mam, tempo prac uniemożliwiło robienie zdjęć na bierząco-jakkolwiek jakość wykonanej pracy napewno nie budzi zastrzeżeń <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bo_Lo » 2 kwi 2013, 14:55

rider143 napisał(a):przepustnica sterująca przepływem spalin za kolektorem wydechowym

na czym to polega?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jaaco » 2 kwi 2013, 15:22

On chyba jakieś technologie z wahadłowców wprowadza do auta ;]
ciekawe ile wypluje na tradycyjnej hamowni
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rider143 » 2 kwi 2013, 15:47

jaaco napisał(a):On chyba jakieś technologie z wahadłowców wprowadza do auta ;]
ciekawe ile wypluje na tradycyjnej hamowni
przepustnica ta kształtem zbliżona jest do przepustnicy jaka jest w kolektorze ssącym. Zrobiłem i założyłem do poprzedniego auta-z niskich obrotów dało się jeździć niemal jak dieselkiem :D
Na tradycyjną hamownię pojadę jak wszystko będzie już ogarnięte.
P.S. Wykres oczywiście był na LPG <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy