Mazda 323C BA BP '95r 1.8 16V

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez asterf » 11 lip 2012, 01:39

Tak sobie siedzę wieczorem i stwierdziłem, że podzielę się w końcu swoją Cetką z wami. Chociaż mam pewne obawy czy to ma sens, bo to jak na razie seria. Ostrzegam, że trochę się rozpisałem, ale jest to opis wszystkiego co już zrobiłem od zakupu, a minęło parę miesięcy :)

Auto przyjechało do Polski z Holandii w 2005 roku, jestem jego trzecim właścicielem.
Przebieg wydaje mi się, że dosyć realny 230tys km, chociaż nigdy nie wiadomo. Wnętrze nie wyglądało na mocno zużyte, więc może jest prawdziwy... Mam niby seryjnie założoną przez Mazdę instalację LPG sekwencję Lpi vialle. Nie wiem co znaczy zapewnienie że seryjnie, dogrzebałem się, że instalacja została zarejestrowana w Holandii parę miesięcy po zakupie auta, a na butli w bagażniku (60L) mam ogromną naklejkę z napisem mazda. Mówią, że im dłużej gaz tym gorzej dla silnika, ale spisuje się on wyśmienicie, a Holendrzy chyba słynną ze świetnych instalacji gazowych także nie ma co się rozwodzić. Praca silnika na gazie i benzynie praktycznie nie do odróżnienia :)
Ciekawostką jest to, że w dowodzie wbite jest 76kW czyli 103ps. A silniki BP powinny mieć 114ps. Może Holendrzy dla żywotności silnika z LPG zmniejszyli trochę moc? A może mam silnik z wcześniejszej generacji? MAZDA 323 F IV (BG) 1.8 16V, BP 76kW (103ps), 1840, 1989.08 – 1994.07- tylko, że one miały oznaczenie BPE (tak jest w auto dacie) A może po prostu jest tak tylko w dowodzie wbite ;P Ruski dekoder VIN pokazuje coś takiego: http://www.tczew.net.pl/~asterf/mazda_323_dane_vin.pdf
W każdym bądź razie mój silnik ma nabite za kolektorem wielkimi literami "BP". Może jak ktoś potrafi powiedzieć coś więcej to proszę zajrzyjcie do tego tematu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=133009&p=2239637#p2239637

Producent: Mazda Motor Corporation
Kolor nadwozia: zielony VQ Noble MIKI
Wnętrze Kolor: Dark Grey BJ3
Wyprodukowano dla: Europa
Kraj przeznaczenia: Holandia
Miejsce produkcji: Japonia
Data produkcji: 25.11.1994
Model: 323C
Kod nadwozia: BA (pierwsza
generacja 08.1995gg-06.1994)
Rodzaj nadwozia: trzydrzwiowego coupe
Rodzaj napędu: przedni

Wyposażenie fabryczne:
-centralny zamek
-immobilizer
-el.szyby
-el.lusterka
-wspomaganie

Przebyte naprawy/wymiany:

– robota blacharsko-lakiernicza wokół przedniej szyby
– wymiana oleju (pół syntetyk Mobil 15W40) + filtr oleju
– kompletny rozrząd, pasek SKF, rolki, pompa wody Blue Printa.
– uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze wałków rozrządu i zimering aparatu zapłonowego
– paski alternator, wspomaganie
– łączniki stabilizatora tył i przód
– amortyzatory Optimal + sprężyny Kayaba z tyłu
– świece pod LPG – Bosh platynowo-irydowe FR 6 K1 332S
– przewody zapłonowe NGK
– polerka i czyszczenie kloszy przednich (wewnątrz i na zewnątrz) oraz kierunków
– rozbiórka deski rozdzielczej w celu usunięcia nieznośnych hałasów
– wymiana prawego lusterka i chlapacza

Modyfikacje:
– pomalowane bębny i zaciski na czarno
– montaż filtra kabiny własnej roboty (nie ma tego w serii u mnie)
– opony od zakupu: przód: Kinstar Radial K106, tył: TOYO RoadPro R610

oprócz tego dużo, dużo drobiazgów i usterek, których zrobienie przywróciło auto do powiedzmy przyjemnego stanu

W planach:

– rozpórka, malowanie pokrywy i dopieszczenie komory silnika (dlatego na razie jej nie pokazuje)
– jakiś sportowy filtr powietrza, raczej nie będę robił dolotu i stożka, brak funduszy
– może progi i spojler, wstawka pod zderzak przedni od Laguny, ale najpierw rdza do zażegnania w tylnych nadkolach i wewnętrznej części klapy tylnej.

Generalnie nie będę raczej bardzo odbiegał od serii, ponieważ kasę muszę przeznaczać zabezpieczenie przyszłości z moją dziewczyną. Trzeba się hajtać, zamieszkać na swoim itd

Przygoda zaczęła się od końcówki lutego 2012, zacząłem szukać samochodu, mojego pierwszego samochodu. Przyznaję się, nie szukałem konkretnie tego modelu. Szukałem nieoklepanego, oryginalnego i mającego opinię możliwie bezawaryjnego auta. Obejrzałem zaledwie parę modeli i nie zachwyciły mnie. Szukałem też czegoś z LPG, nie było w czym wybierać na portalach z ogłoszeniami, aż tu jednego wieczoru poszerzyłem obszar poszukiwań poza moje województwo i pach. Od razu mnie wzięło na Cetkę. Wydawała się bardzo atrakcyjna i szybko się umówiłem, spędziłem 8h w pociągu żeby ją obejrzeć. Pojechałem sam, bo nikt nie dysponował czasem. Nie bardzo znając się na autach moglem popełnić niezłą wtopę, ale na szczęście tak się nie stało. Przedmuchów z silnika nie było, płyn chłodniczy czysty. Ale silnik pozalewany olejem. Brać czy nie brać, czy brać. Jazda próbna od razu przywiązała mnie do tego samochodu, przejeździłem sporo km różnymi autami, ale w żadnym nie miałem takiej radochy.
Co tu dużo się rozpisywać, po stosownym do stanu auta i ryzyka nie zbadania dokładnie silnika, zbiciu ceny czekała mnie prawie 400km podróż do domu w nocy w MOJEJ Cetce :) Nie zawiodła mnie i nawet jakimś zrządzeniem losu uniknąłem czołówki przy ok 80km/h z olbrzymim dzikiem stojącym na środku mojego pasa ruchu, który nagle wyłonił się z ciemności. Może to dzięki niej, kto wie!

Auto musiało mieć kiedyś jakąś przygodę, ale nie znajduję śladów wypadku. Pewnie ktoś / coś zbiło przednią szybę. Efektem tego po latach była rdza wszędzie wokół. Blacharz powiedział, że rzadkością jest auto które tak nie rdzewieje po wymianie szyby. Jeżdżą tymi drutami przy demontażu i po latach wyjdzie rdza. U mnie było to na maksa, szyba przeciekała przy dachu:
Obrazek
Może zbyt pochopnie ale posłuchałem lakiernika, który stwierdził, że na rogach konstrukcji blacha jest mocno pożarta, łączone warstwy odchodziły od siebie i oddałem auto to wyspawania tego. Inaczej szyba mogła by szybko pęknąć od pracy blach... Mała dokumentacja tutaj: https://plus.google.com/photos/10236924 ... banner=pwa
A tak wyglądało to już przed montażem szyby:
Obrazek
Ta naprawa była dosyć kosztowna, ale myślę że dobrze że tak konkretnie to zrobiłem..

Następnie trzeba było zrobić porządek z zawieszeniem, wymiana wszystkich łączników stabilizatorów i sprężyny + amorki z tyłu. Do tego szczęki i zabielenie bębnów u znajomego tokarza. Wszystko robiłem sam, choć pierwszy raz do czegoś takiego podchodziłem to mam trochę talentu manualnego. Momentami przydała się pomocna ręka taty, ale tak poza tym to tylko ciągle chodził i marudził ze swoim sceptycyzmem co do tego, że sam się zabieram... Oczywiście forum bardzo dużo pomogło :D, ale zauważyłem czytając wątki, że niektórzy zanim sami spojrzą co jak i gdzie jest przykręcone muszą wszystko wyczytać, trochę to śmieszne <glupek2> https://plus.google.com/photos/102369248873163345844/albums/5724295120334737457?banner=pwaObrazek

Potem dalej wizualka, wymiana dziurawego lusterka, pogryzionego chlapacza:Obrazek regeneracja lamp przednich:Obrazek

Jakieś tysiąc km po zakupie rozsądnie byłoby wymienić rozrząd. Sprzedawca, a właściwie sprzedawczyni zapewniała, że następna wymiana w lipcu, ale pomimo bezkolizyjnego silnika to coś co każdy powinien zrobić przy zakupie prawda! Poza tym jak wymienia się co 60tys km to gdzie tu gadanie o miesiącu w którym należy wymieniać... Ta robota została złożona w ręce warsztatu, czego żałuję. Jeździłem do nich pięć razy. Uszczelkę pokrywy kolega mechanik okrętowy umie wymienić lepiej od nich, gwint w nowej pompie wody zerwali. Ciągłe jeżdżenie na poprawki w końcu dało rezultat, oczywiście nie dopłacałem ani grosza i dostałem nową uszczelkę pokrywy Reinza za darmo.

Wyważanie kół, zbieżność i autko lata cudownie, czeka mnie jeszcze zawieszenie z przodu, bo przy większych prędkościach na małych nierównościach zaczyna trochę bujać. Przypuszczam, że amortyzatory i sprężyny już nie dają z siebie tyle co powinny, pomimo sprawności ocenionej na 75%.

Mały test do 100km/h, potem już nie deptałem, bo miejsce się skończyło. Poza tym nie jestem prosem więc jakieś 10s/100 jak na 17 letnie auto może być;p Wiki podaje 9,6s fabrycznie dla wersji 114ps

A teraz trochę fotek po domowej polerce pastą Tempo Turbo i doczyszczeniu wnętrza oraz felg i opon:
https://plus.google.com/photos/102369248873163345844/albums/5763649052489971825?banner=pwa
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uwielbiam to auto, pozdrawiam wszystkich właścicieli Cetek :D oraz pozostałych forumowiczów :)
Uf muszę iść spać, mam nadzieję że modzi zaakceptują temat :)
Ostatnio edytowano 16 lut 2013, 22:02 przez asterf, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Azile » 11 lip 2012, 08:53

Dziękuję za pozdrowienia :)
Temat bardzo pozytywny, ładnie się czyta.
Ceteczka cholernie mi się podoba, jeden z lepszych kolorów stosowanych na 323C :)

Oby się sprawowała i służyła jak najdłużej :)

A rdzę przy szybie posiadam do tej pory, też przez te "druty".
Tyle, że nie aż taką, jak u Ciebie ;)
"Jak szybciej jedzie, to lepiej rozpie*dala".


R.I.P. Moja Królewna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 21:43
Posty: 517 (4/1)
Skąd: Świdnik.
Auto: R.I.P.: Mazda 323C BA, 1,5 16v, 1996r.

Postprzez Bartg » 11 lip 2012, 08:59

Ładna seria, plany sa ciekawe, oby się udały :) No i zazdroszczę silnika :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez asterf » 11 lip 2012, 19:07

Azile napisał(a):A rdzę przy szybie posiadam do tej pory, też przez te "druty".
Tyle, że nie aż taką, jak u Ciebie ;)

Rdzy to ja już nie mam, bynajmniej wokół szyby przedniej!

Dzięki za miłe przywitanie :)

BTW skąd można dorwać kierunki boczne clear? Wyjęcie pomarańczowego wkładu z przednich wiąże się z wymianą żarówki na jakąś pomarańczową czy coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Azile » 11 lip 2012, 19:28

asterf napisał(a):Rdzy to ja już nie mam, bynajmniej wokół szyby przedniej!

No, ja nadal posiadam, nie ma na razie jakoś kasy na porobienie tego wszystkiego.

asterf napisał(a):BTW skąd można dorwać kierunki boczne clear? Wyjęcie pomarańczowego wkładu z przednich wiąże się z wymianą żarówki na jakąś pomarańczową czy coś?

W zasadzie wszędzie, gdzie można coś kupować :)
Wydaje mi się, że musi być pomarańczowa <co?>
"Jak szybciej jedzie, to lepiej rozpie*dala".


R.I.P. Moja Królewna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 21:43
Posty: 517 (4/1)
Skąd: Świdnik.
Auto: R.I.P.: Mazda 323C BA, 1,5 16v, 1996r.

Postprzez Bart0n » 11 lip 2012, 21:18

Żarówka przy clearach musi być pomarańczowa. Dobrze ,że zrobiłeś z tą szybą, faktycznie przy naprężeniach budy mogła by kiedyś pęknąć. A to ,że była wymieniana szyba nie świadczy ,że maździora była uderzona :) czasem wystarczy zwykły kamień, zrobi się odprysk więc trzeba wymienić. Wygląda na zadbaną :) wrzuć więcej fot wnętrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez asterf » 11 lip 2012, 22:12

Dobra ale takie kierunki cleary to nie kupujecie dedykowanych do mazdy tylko jakieś dopasowujecie?

No ta szyba nie trzymała się dobrze na rdzy, gdyby to doczyścili i połatali, potem porządnie przykleili szybę to pewnie szybko by pękła, jeśli to rzeczywiście by pracowało. Władowałbym się w jeszcze większe koszta wtedy... Ale kto tam wie, może po prostu dałem się naciągnąć, tyle że lakiernik sam nie robił blacharki to może nie leciał na zysk tylko uczciwie doradził. Nawet zakład, który kleił szybę mówił że bez spawania nie da gwarancji, na to że szyba nie pęknie. A jak ktoś nie odpalił galerii na picassa to np tu prawy dolny róg przed i po:
Obrazek
Za taką solidną robotę koleś skasował chyba jakieś niecałe 150zł, polecam w Tczewie niedaleko trójmiasta. Mało kto się bierze za taką robotę, bo trzeba się namęczyć żeby dopasować blachy, a przy spawaniu może się zajarać wnętrze.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez sagem62 » 12 lip 2012, 18:08

kolego kierunki cliry kupisz z 323F z tych samych lat to jest to samo

gratki za walke z rdza
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez budyn-87 » 12 lip 2012, 23:43

Cetka super jak zwalczysz całą rdze to nic cie w niej nie zaskoczy oby tak dalej będę na pewno śledził temat

ps. fajny silnik :D
ps2.co do kierunkowskazów ja kupowałem z tej strony http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/oswietlenie/kierunkowskazy/biale/biale-kierunkowskazy-mazda-323-1995-03.html
polecam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez Bartg » 12 lip 2012, 23:54

I do tych kierunkowskazów koniecznie żarówki http://moto.allegro.pl/zarowka-kierunko ... 03384.html bo chyba nie dają takich w zestawie ;) Do przednich kierunków po wycięciu pomarańczowego filtra też polecam takie z chromowaną bańką, lepiej wyglądają dużo.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez asterf » 13 lip 2012, 02:26

budyn-87 i Bartg dzięki za linki, widzę te kierunki są w zestawie z żarówką to fajnie. A link z allegro się przyda do przednich :)

Jak na razie zastanawiam się czy boczne clear będą lepiej pasować...
Powoli będę zabierał się z kumplem za robienie rozpórki u niego na zakładzie, macie może jakiś projekt?
Ta jest ładna, kiedyś może u mnie też będzie tak czysto i schludnie;p Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Bartg » 13 lip 2012, 08:43

Ale do tych kierunkowskazów z Mtuning dają zwykłe pomarańczowe żarówki, które wyglądają średnio wg mnie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez sagem62 » 16 lip 2012, 12:16

u mnie siedzi taka rozpurka sam ja zrobiłem
Obrazek
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez asterf » 16 lip 2012, 14:10

Fajna, tam po środku masz regulację jakąś, żeby na szerokość rozkręcić? Czy to w praktyce potrzebne czy lepiej od razu pod wymiar?

Mam pytanie o stożek i dolot... Po założeniu stożka i modyfikacji dolotu trzeba kompa przeprogramować, żeby to coś polepszyło, a nie wręcz pogorszyło? Ile coś takiego kosztuje? W rejonach trójmiasta gdzie robiliście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez sagem62 » 18 lip 2012, 14:14

tak na rozpurce jest regulacja mozna rozepchnac lub sciagnac kielichy , wiadomo duzo nie , jest lepiej załozyc ta rozpurke , co do przebudowaniu dolotu , to po załozeniu stozka to mozna powiedziec ze u mnie sie madzia szybciej wkreca na obroty ale to moze złudzenie no i jest dzwiek zmieniony bo bardziej ryczy silnik :P ,

co do komputera tego to ci nie powiem
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez asterf » 18 lip 2012, 16:48

sagem62 napisał(a):tak na rozpurce jest regulacja mozna rozepchnac lub sciagnac kielichy , wiadomo duzo nie , jest lepiej załozyc ta rozpurke ...


Dokładnie hehe, teraz już to wiem, kielichy nie są idealnie poziomo tylko się zapadają do środka silnika tak jakby..
Już mam zrobioną rozpórkę :D Było zdziwienie jak wszystko ładnie spasowaliśmy i daliśmy po dwa spawy żeby przyłapać rurę do mocowań na kielichach. Chcemy zdjąć z kumplem, żeby porządnie już wspawać, a tu buba;p Trzeba było się trochę namęczyć żeby to wyciągnąć i teraz już wiem po co ta regulacja;p ale za późno mi odpisałeś :) Jak ładnie pomaluję i ogarnę komorę silnika wrzucę fotki, dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 21 lip 2012, 00:46

Może ktoś będzie wiedział czy kierownica od Mazdy 6Obrazek ma takie samo mocowanie jak 323c ?Obrazek Ten wieloklin jest taki sam? A jak nie to czy jest ktoś kto to przerabiał i dopasowywał? Da się tak bez problemu?

I kolejne pytanie, osłona kolektora czy do 1,8 pasuje taka jak do 1,5l?
1,8 ma o góry 4 sruby, 2 w pionie i 2 w poziomie: Obrazek
A 1,5l ma tylko dwie w poziomie, może te w pionie można pominąć i tak poza tym to pasuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez sagem62 » 22 lip 2012, 14:31

a osłona trudno powiedziec
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez asterf » 28 lip 2012, 00:00

pytanie na szybko, zdemontowałem cały kolektor dolotowy z przepustnicą, żeby przymalować. Przy montowaniu zrozumiałem, że czujnik położenia przepustnicy ma spory zakres regulacji (a ja nie mam pojęcia jak był ustawiony...;/). No i pach dałem na skrajne położenie, okazało się że puszczam gaz i auto jedzie. To przestawiłem na skraj w drugą stronę i już jest ok. Ale mam teraz odcięcie tuż przed 7 tys obrotów, podczas kiedy wcześniej mogłem trzymać na 7tys i nie było odcięcia. Nawet jak czujnik ustawiam w środkowej pozycji jest tak samo. Co może być przyczyną? Zauważyłem też że auto pracuje na 500 obrotach na jałowym bez naciskania gazu, a wcześniej przed tym stało na jakichś 1,5tys chyba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez andrzej-w » 28 lip 2012, 00:35

Instrukcja ustawienia TPS, dla BP (Z5 ustwiany jest voltomierzem)

1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy