Jest to drugie zakupione przeze mnie auto ze stajni Mazdy. Pierwsza nieszczęśnica 323F BG, niestety zjedzona przez czas, postanowiła się rozkraczyć i przyszedł czas na poszukiwanie nowego zadkoprzemieszczacza. Padło na prezentowaną poniżej biało-czarną strzałę.
Trochę historii, mniej i bardziej mi znanej:
MX przyjechał do Polski z Francji, gdzie wstawiany na lawetę za pomocą widlaka doczekał się małej wgniotki i podrapanego lakieru na progach, naprawione w trybie przyspieszonym u blacharza, wraz z zakonserwowaniem całego podwozia, żeby nie podzieliła losu poprzedniczki. Auto bez jakiegokolwiek pakietu, dokładek poprawiających wygląd, z dławiącym się silnikiem, stało na parkingu, do czasu, kiedy zdrowie pozwoliło mi w końcu usiąść za kierownicę i czerpać niesamowitą radość i przyjemność z jazdy. Tapicerka w pięknym stanie, fotele nie wysiedziane ani podrapane, kierownica w standardowym punkcie (na górze) odklejona od ramy, wszystko trzyma się idealnie, pięknie dopasowane, nic nie trzeszczy. Jeden z poprzednich właścicieli miał ciekawy pomysł na malowanie, co widać na poniższych zdjęciach, niestety pomalował lakierem kiepskawej jakości, prawdopodobnie bez klaru (w miejsce lakieru planowana folia czarny mat). Po niedawnych oględzinach z okazji malowania lamp, został zdjęty zderzak, co potwierdziło podejrzenia o bliższym spotkaniu przodu auta z nieznanym przedmiotem. Szczęśliwie, nie jest pognieciona zbyt mocno.
Opis autka:
Data produkcji: 19.01.1998
Silnik:
Typ: B6-DE na dwóch wałkach rozrządu
Moc: 79KW (107KM)
Przeniesienie napędu: Manualna, 5-biegowa skrzynia biegów
Układ CAI z zamontowanym stożkowym filtrem powietrza firmy Simota
Wydech seria+końcowy dedykowany Ulter
Nadwozie:
Typ: Coupe
Liczba drzwi: 3
Kolor: PT Chaste White/Polar White, dach, maska, dokładki czarny mat
Pełny pakiet Eunosa Presso
Wnętrze:
Kolor: EA5
Wyposażenie:
– Elektryczne lusterka
– Elektryczne szyby
– Immo fabryczne
– Centralny zamek z kluczyka (fabryczny)
– Rozpórka przednia górna (ori mazda)
– Rozpórka tylna górna
– Światła do jazdy dziennej w oryginalnych reflektorach
– Malowane wnętrza reflektorów
– Czujniki parkowania – 4 na przodzie, 4 na tyle
Audio:
– Odtwarzacz Sony Xplod CDX-GT430U
– Głośniki Sony Xplod XS-F1737SE na przodzie i tyle
– Wzmacniacz Sony Xplod XM-ZR602 (do samej skrzyni)
– Skrzynia Sony Xplod XS-LB10S
Koła:
Zimowe 15" (srebrne, do przemalowania w gunmetal) na oponach (poszukiwane coś ładnie wyglądające i dobrze trzymające)
Letnie 15" carne z czerwonym akcentem, opony Toyo T1R
Plany na przyszłość:
– Przekładka hamulców na tarczowe z wersji GS (1.8 V6)
– Wymiana sanek i montaż przedniej dolnej rozpórki
– Montaż tylnej dolnej rozpórki
– ABS
– Klima
– Poprawki audio (wygłuszenie, drugi wzmacniacz, wymiana okablowania, kondensator)
– Wymiana wałków rozrządu na wersje B6-ZE (z miaty)
– Poprawki wyglądu wnętrza (tarcze zegarów, tapicerka)
Foty od dnia zakupu, do dzisiaj, chronologicznie:
Tuż po zakupie:


Z pierwszą wersją pakietu, jeszcze bez lotki Presso (jakość kiepska):



"Sesja" działkowa, malowane wnętrza lamp:


