Mazda 323 BG BP05+EATON M62 progress...

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Siwy_48 » 1 mar 2012, 15:28

Z montażem problemu nie było.Trzeba dobrze wszystko zaplanować a pójdzie po swojej myśli :) Mechanizm bezproblemu podnosi szybę no chyba że dostanie się woda to ręką pomóc i idzie dalej :)

Podłączenie też bezproblemowe bo wiązka jest gotowa,nic ino przekładać kable,schować,przyczepić by nie latały i poskładać wszystko ;)

Koszt:165zł.
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Junki » 3 mar 2012, 15:57

Ladna Madziunia :) kolego mozesz mi powiedziec gdzie dostales te biale kierunki mysle nad montazem podobnych. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 20:20
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz, obecnie za granica
Auto: Mazda 323 BG rok prod 1990
Silnik 1.6 16V 88km

Postprzez Siwy_48 » 18 mar 2012, 10:30

Temat ucichł a ja mam coś do pokazania ;) Gdy kupiłem Mazde wszystko wyglądało elegancko,jak by wczoraj wyjechała z taśmy.Nie dopisałem też że zaraz po kupnie pojechałem na prakty żeby ją przetrzepać na szarpakach itp ;) Dostałem wykres i było wszystko Ok.
Zbieżność-Ok
Hamulce przód,tył-Ok

Amortyzatory Przód:
– Lewa strona 29mm
– Prawa strona 30mm

Tłumienia drgań:
– Lewa strona 78%
– Prawa strona 77%

Różnica 3% Wszystko się zgadza,mieści się w przedziale ;)


Amortyzatory tył:

– Lewa strona 30mm
– Prawa strona 36mm

Tłumienie drgań:
– Lewa strona 82%
– Prawa strona 78%

Różnica 16% Wszystko wyglądało na to że niema potrzeby żadnej wymiany itp.


Jednak nie dawało mi to spokoju że przy przedniej osi jest tylko 3% różnicy a przy tylnej AŻ 16%.

Pewnego dnia po szkole pojechałem na garaż i zabrałem sie za rozbiórke tylnych amortyzatorów.Po rozebraniu obu stron,rozłożeniu na części pierwsze okazał się oto taki widok:

Okazało się że z lewej strony sprężyna pękła i jeden zwój,a prawa i ćwiartkę...

Obrazek


Poduszki też nie nadawały się juz do użytku...

Obrazek


Obecnie auto stoi na koziołkach bo niema jak narazie innej opcji ;) Zrobił się nie zaplanowany wydatek więc teraz sobie troche odpocznie ;)

Przy okazji zrobiłem zdjęcia po ściągnięciu boczków ;) (zdjęcia robione telefonem :/ )


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obecnie czeka na nowe części by mogła stać swobodnie na kołach ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 18 mar 2012, 13:18

Zazdroszczę tylnych kielichów <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Siwy_48 » 18 mar 2012, 19:52

Kiedyś napewno zmienią się w duuże ognisko rdzy ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez damian » 18 mar 2012, 20:23

kielichy jak nowe <ok>

Siwy_48 napisał(a):Kiedyś napewno zmienią się w duuże ognisko rdzy ;)


jeśli teraz wyczyści je od spodu i odpowiednio zabezpieczy to jeszcze długo nie zobaczy rdzy, z tego co widać na fotkach to blacharka w bdb stanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Cukierek » 18 mar 2012, 23:10

Jak już masz auto rozebrane, to lepiej dla pewności wyczyść wszystko i zabezpiecz. Jeśli bardzo lubisz BG to zrób aby później nie mieć przygód.

Ja u siebie w BG wyczyściłem wszystko do gołej blachy i odpowiednio zakonserwowałem (neokor, podkład, baranek, lakier) bo BG Turbo zostanie ze mną do końca-nikt nie zwróci kosztów odbudowy i modyfikacji.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Siwy_48 » 20 mar 2012, 00:00

Tak,jak rozebrałem to odrazu zabrałem się za to żeby mieć z głowy ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 25 mar 2012, 13:24

Pora pochwalić się jak maździora prezentuje się na letnich papuciach ;) Ciepło się zrobiło więc pora zacząć prace ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 25 mar 2012, 13:47

Jeszcze tylko lekka gleba i bajka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez pawcio1017 » 25 mar 2012, 19:04

I tą kamizelke odblaskową zdejmij i schowaj do schowka :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 26 mar 2012, 09:17

Nad glebą myśle ;) tylko tył musiał bym utwardzić żeby nie dobiło... A kamizelke musze mieć bo brata odwoże do przedszkola ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 26 mar 2012, 10:13

Przy glebie na pewno będzie Ci ocierać o nadkola z tyłu jeśli załadujesz ludzi bo niestety masz mały wyznacznik ET na felgach :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Siwy_48 » 26 mar 2012, 10:34

no i oto właśnie chodzi... dlatego myśle nad tą "glebą" ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 19 maja 2012, 15:15

Długo się nic nie działo.

Nastąpiła mała zmiana w zawieszeniu:

Poprzedni setup:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obecny setup:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na przód zawitały sprężyny obniżąjące z Forda Ecorta firmy Weitec

Na tył zawitały sprężyny obniżąjące z Golfa III :)

Szacuje na jakieś -40/-40 :)





_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 20 maja 2012, 22:06

Sprężyny pasowały P&P ?
Teraz nie ma porównania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez benq323 » 20 maja 2012, 22:57

Przy komplecie osób nie drze opony z tyłu na tym zawiasie?? <co?>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Siwy_48 » 22 maja 2012, 07:51

Sprężyny przód są z Escorta a tył z golfa III i są oczywiście obniżające :) mam zdjęcia jak składałem to pod wieczór wciepne ;) a co to obcierania z tyłu,to NIC ! ;D
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 23 maja 2012, 23:39

Zamieszczam kilka zdjęć sprężyn przy montażu:

Obrazek

Obrazek


Sprężyny obniżające oraz seryjne z golfa III

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sprężyny delikatnie "przerobione" :) żeby wszystko się spasowało :) Obecnych zdjęć niemam ale tak jak jest zostaje i się nie zmieni :) Przednie Weitec-ki cięte 2 zwoje tył nie ruszany :)


Wczoraj zakupiłem adapter na przepływomierz i filtr stożkowy i zabrałem się za "sportowy" układ dolotowy :)

Tak wygladał seryjny dolocik:

Obrazek

Obrazek

Adapter ze stożkiem

Obrazek

Zmontowany adapter na przepływce

Obrazek

Poszperałem troche na garazu i znalazłem kolanko 90 stopni,pomyśliłem,przerobiłem i oto efekt pracy

Obrazek

A tak się prezentuje po złożeniu do kupy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filtr został skierowany w puste miejsce po seryjnym filtrze,na dole została zrobiona dziura oraz wprowadzona rura do zimnego powietrza :) porobie zdjęcia to wrzuce :D
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 24 maja 2012, 11:57

Ładnie Ci poszło z tymi sprężynami :)
Co do filtra stożkowego... Też o tym myślałem ale jednak po zdobyciu wielu cennych informacji zdecydowałem, że zostaje przy ori filtrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy