Mazda 323 BG BP05+EATON M62 progress...

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Siwy_48 » 24 maja 2012, 19:11

A podzielisz się tymi informacjami ;> dlaczego zrezygnowałeś ze stożka :>
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez djakob » 25 maja 2012, 09:50

W takim razie postaram się to opisać jasno i zwięźle.
* podczas zakładania filtra stożkowego podstawowym elementem jest dolot zimnego powietrza ( w Twoim jest to wykonane w dobry sposób )
* głupotą jest zakładanie filtra stożkowego, który nie jest odseparowany od silnika czyli zamiast zasysać zimne powietrze pochłania ciepłe z silnika.
* filtr stożkowy pochłania większe ilości powietrza co wiąże się z :
– pochłanianiem większej ilości brudu co nie jest dobre dla silnika, filtr się szybko brudzi
– nie dla wszystkich silników dawka większej ilości powietrza zwiększa jego parametry
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że nic nie daje. Dlaczego? Co z tego, że filtr zassie więcej powietrza jak blokuje go dalsza część dolotu do kolektora.
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że silnik stracił moc na wolniejszych obrotach natomiast czuć lekki przyrost mocy na wyższych obrotach. Tutaj też trzeba się zastanowić czy ma to sens.
Tak więc jeśli chcesz zamontować filtr stożkowy najlepiej udać się do hamowni i wszystko będzie jasne czy ma sens zakładać stożek czy nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 25 maja 2012, 14:13

Prawda jest taka że filtr stożkowy ładnie wygląda i pozytywnie wpływa na zmianę dźwięku, zaś co do przyrostu mocy to jest on w granicach błędu pomiarowego hamowni ;)
Wracając do tematu to montaż stożka pro a co do auta to podoba mnie się biała 323 BG z górną lotką :D
(tylko ta końcówka wydechu coś nie teges)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Siwy_48 » 26 maja 2012, 04:19

Końcówka jest tak narazie :) wydech będzie robiony,ale w swoim czasie.Muszą być drobne na to :)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez abdul » 22 cze 2012, 09:56

Coż to za składak :P niemieckie czesci w japońskim aucie :)

a tak poza tym gratulacjie zakupu i dalszych modyfikacji
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 21:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez Ziem » 18 lip 2013, 11:59

Witam,

Mam pytanko, posiadam mazde 323 1.6 glx rowniez z 1990 roku i chcialem wymienic maske po stluczce, jedyna ktora wydaje mi sie podobna i jest obecnie wystawiona na allegro pochodzi z modelu z 93 roku z silnikiem 1.3. Chcialem sie zapytac czy ktos ma moze pojecie czy ta maska bedzie pasowac do modelu z 90 roku? Probowalem cos znalezc ale nie bardzo mi idzie.

Pozdrawiam
Ziem
 

Postprzez Siwy_48 » 3 wrz 2015, 19:29

Dawno mnie nie bylo i duzo się zmieniło ;)

Jestem po pelnym swapie z 323f bg gt do budy bg.Na chwile obecną mam problemy z dodaniem zdjęć wiec myślę że w najbliższym czasie ne dodam by sie pochwalić:)

Bede starał sie na bieżąco odpowiadać na pytania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez DARO MAZDA 323 » 4 wrz 2015, 08:19

Tak wygląda pod maską Mazda 323 BG GT
Siwy tak wypucował że ho ho !
Załączniki
20150830_194648_resized.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez vixo » 4 wrz 2015, 09:54

Wyglądać wygląda :D ale pokaż jak jeździ <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2014, 16:47
Posty: 37 (1/0)
Skąd: EOP
Auto: Mazda 323F BG
Nissan Primera eGT SR20DET

Postprzez Siwy_48 » 4 wrz 2015, 15:17

Kule daro mnie wyprzedził ;) mam duzo zdjęć ze swapa i postaram sie wszystkie wrzucic i dokładnie opisać ;) filmik tez musze jakis nagrac:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Grigori » 4 wrz 2015, 20:21

Dawaj dawaj foty tylko wrzucaj na ten serwer żeby dla przyszłych pokoleń było :) i dla obecnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Siwy_48 » 6 wrz 2015, 13:52

Dobra mam zdjęcia ;) Wybrałem najlepsze z nich bo było zdecydowanie więcej ;)

Nadszedł moment ...

Obrazek

Wyciągamy BP05

Obrazek

Praktycznie pusta komora

Obrazek

Troche ją zerżarło... Tył wyglądał zdecydowanie gorzej..

Obrazek

I musiałęm się pożegnać z 323f GT [*] Przy pomocy taty ;)

Obrazek

Dobra teraz kolej na moje B6-E ;)

Obrazek

Wyciągamy...

Obrazek

Wyciągnięty ;)

Obrazek

Rozbieramy BP05

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamach z 1.3 16v który ważył 7,5KG

Obrazek
Obrazek

Odchudzony na 6,750kg ;)

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Przy tej wadze zamachu silnik wkręcał się bardzo szybko ;) lecz docisk z 1.6 nie dawał rady,jak szybko zmieniałem biegi to ślizgało...

Ale ale,skrzynie na skrzyżowaniu dałem rade wykończyć po niecałym miesiącu jazdy na 1.8 ! :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W skrzyni taką dziure zrobilo że cały docisk dostał po D**pie... i musiałem kupić sprzęgło.
Wszytko poskładane na zamachu z 1.8 16v SOHC + kompletne sprzęgło z 1.8 16v SOHC.
Zamach waży 8,6KG i jeździ bardzo przyjemnie,czuć w górnych zakresach obrotów ;)
Aaa i na skrzyni z mx3 1.6 16v,zdecydowanie krótsza skrzynia niż moja poprzednia z 1.6 8v.


Dobra dalsze zdjecia.

Wkładamy BP05

Obrazek
Obrazek

Siedzi !

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zabieramy sie za hamulce z GT.

Przód 256mm przed

Obrazek
Obrazek

I po ;)

Obrazek
Obrazek

Porównanie 231 i 256 ;)

Obrazek

Tłoczki

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji zrobilo się konserwacje i inne kosmetyki ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Składamy cały przód

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zabieramy się za tył

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dziurka....

Obrazek

I wszystko w podkładzie epoksydowym ;)

Obrazek

Trzeba było zmienić bak...

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I poskładane ;) łącznie z konserwacja ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze części z silnika

Obrazek

Chłodnica z 323f okazała się niżej osadzona i trzeba było coś wymyśleć :)

Obrazek
Obrazek


I koniec swapa :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I wozi się tak ;)

Obrazek


Na dniach zrobię zdjęcia wnętrza bo tam też się troche pozmienialo ;)

Plan na rok 2016 ? ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez seba323f » 6 wrz 2015, 15:02

Dobre podejście do tematu. Super przegląda się takie fotorelacje. Oby tak dalej <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez k1bic93 » 6 wrz 2015, 15:46

o kurczę, wielkie gratulacje :D
i oby szybko dało się połączyć BP05 z eatonem ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez DARO MAZDA 323 » 7 wrz 2015, 09:10

Siwy za fotorelacje 6 :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Piotr89 » 7 wrz 2015, 10:06

Lubie czytać takie tematy. Super podejście do sprawy, mnie też to czeka ;)
Wie viele kostet SWAP? ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Siwy_48 » 7 wrz 2015, 13:48

Daro to sa najlepsze zdjecia ;) jest ich wiecej ;)

Piotr89 szczerze ? Nic ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Piotr89 » 7 wrz 2015, 15:27

chodzi mi o części do silnika, bo wiem że robot wykonałeś sam <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Siwy_48 » 7 wrz 2015, 17:08

Tak,wszystko robiłem sam.Nikt mi w niczym nie pomagał jedynie wyciagniecie silnika w włożenie go do mojej budy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 13:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Grigori » 7 wrz 2015, 18:46

Coś niesamowitego obym ja miał tyle siły i samozaparcia do dalszej pracy. Takie projekty motywują :) powodzenia w dalszych pracach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy