Mazda 323F BA KL-ZE 96'
Madzia przyjechała do Polski w Czerwcu 2009 roku i od tego czasu jestem jej pierwszy właścicielem w kraju.
Rok produkcji: 1996
Przebieg w dniu zakupu: 123 000
Kraj pochodzenia: Austria
Motor: 1.5 z5
Na przełomie 2011/2012 roku Swap Silnika 2.0 KF v6 – ( 06-07.2012 Kapitalny Remont jednostki)
W lutym 2013 roku Mazda przechodzi kolejny Swap silnika tym razem już na najmocniejsza jednostkę 2.5 KL-Ze v6 w renomowanym warsztacie Pana Wiesława w Dębicy i tym sposobem prawdopodobnie jako jedyna w Kraju miała okazję w swojej budzie gościć trzy jednostki napędowe.
Wyposażenie seryjne:
– 2x Poduszka powietrzna
– 4x Elektryczne szyby
– Elektryczne Lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– Regulacja wysokości fotela
– Regulacja wysokości kierownicy
– Elektryczna antena
– System Car Audio
– ABS
Modyfikacje:
SILNIK
– 2,5 V6 DOHC KL-ZE J-Spec
– Zalany Olejem Mobil 1 5w50 Rally Sport
– Moc nie zmierzona (hamownia wkrótce)
UKŁAD DOLOTOWY
– kolektor curved neck
– Przepustnica KL-ZE
– Airbox Simota
– Filtr Odmy Simota
– Kolanka 3 splotowe Turbo Works
– Łączniki 3 splotowe Turbo Works
UKŁAD WYDECHOWY
– Kolektory Sportowe 6-2-1
– Brak Kata
– Tłumik końcowy Dual Wm Sport
UKŁAD NAPĘDOWY
– Skrzynia biegów 1.8 v6 mx3
– Sprzęgło Kompletne Exedy 2.5 KL
– Short shifter
UKŁAD HAMULCOWY
Przód
– Zaciski Mazda M6 GH 10' (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Textar M6 GH – 300mm
– Klocki Textar M6 GH
Tył
– Zaciski 323f v6 po pełnej regeneracji (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Mikoda 323f KF v6 – 255mm
– Klocki Ferodo 323f Kf v6
ZAWIESZENIE
– Zawieszenie Gwintowane FK Automotive Silverline
– Rozpórka Przednich Kielichów (Biała perła)
– Rozpórka Tylnych Kielichów (Biała perła)
FELGI & OPONY
Lato:
– Alufelga 17 " PDW FUZION et 35 szer. 8"
– Opony: Radial Sport 205/40/17
– Kute Nakrętki D1 Spec Blue
Zima:
– Alufelga 16" Enkei Ori BA (Niebieska Perła)
– Opony Michelin Alpine A3 195/55/16
NADWOZIE
– Pakiet Touring Kit a Spec (progi + dokładka)
– Przedni zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylny zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylna Blenda (czarny mat)
– Przyciemnione szyby
– Lampy tylne Typu Black Leks
WNĘTRZE
– Fotele szyte Czarna Eko skóra + niebieska Alcantara
– Boczki drzwi niebieska Alcantara
– Obszywana kierownica skórą przeplatana niebieską nicią
– Podświetlana gałka zmiany biegów
– Oświetlenie wnętrza niebieskie ledy
– Oświetlenie Tarcz niebieskie Diody SMD
CAR AUDIO
– Głośniki 6x 16 Blaupunkt
– Wzmacniacz Blaupunt 400 wat
– Skrzynia Blaupunkt 1000 wat
– Radio Naviheaven 4,2"
PLANY
– Hamownia (MAHA)
– Zakup Ecu Master DET3 Map sensor – JEST
– strojenie i przejście na map sensor
– Renowacja Lakieru
– Lotka od GT – JEST
– Przelot 2,25" z Nierzewki
– Sportowy Srodkowy Tłumik Rm Motors
– Ambery
– Turbo (Holset) ew. Kompresor (Eaton)
2009-2011 – 1.5 z5
2012 – 2.0 v6 KF
2013 – 2.5 v6 KL-Ze
W tle po prawej stronie leży mój Klze gotowy do przekładki
Historia Modyfikacji
– Montaż Cb-radia09.2009
– Nagłośnienie 6x Blaupunkt + radio JVC 05.2010
– Przyciemnienie szyb 07.2010
– Montaż Układu Dolotu firmy Simota 08.2010
– Montaż filtra Stożkowego + filtra odmy 10.2010
– Montaż Podwójnego Wydechu Sportowego 04.2011
– Montaż Tylnych Leksów 05.2011
– Zakup Nowych Alusów 16 + oponki Bridgestona (205/45/16) 05.2011
– Profesjonalne obszycie Foteli (eko-skóra + alcantra) 06.2011
– Wymiana Kierunków na Dymione 07.2011
– Zmiana wewnętrznego Oświetlenia 08.2011
– Polerowanie i Malowanie Pokrywy zaworów 08.2011
– Polerka + Malowanie Blendy 08.2011
– Malowanie Elementów komory silnika 08.2011
– Malowanie bębenków 09.2011
– Malowanie wnęk 09.2011
– Wymiana światła Przeciwmgłowego 10.2011
– Wymiana aparatu zapłonowego 10.2011
– Wymiana kabli WN na NGK 11.2011
– Wymiana świec na NGK 11.2011
– Montaż Elektrycznej anteny 12.2011
– SWAP SILNIKA na v6 KF 12.2011 – 01.2012
– Montaż nowej Tylnej Wycieraczki 01.2012
– Zakup Emblematu Mazdaspeed 01.2012
– Montaż Sprężyn sportowych apex -40/-40mm 04.2012
– Generalny Remont silnika v6 06.2012-07.2012
– Montaż sportowego kolektora wydechowego 6-2-1 07.2012
– Montaż przelotu z kwasówki 2"07.2012
– Szkiełkowanie kolektora ssącego 07.2012
– Malowanie Proszkowe elementów silnika 07.2012
– Wymiana Przednich przegubów 08.2012
– Montaż radja Naviheaven TV 09.2012
– Profesjonalne czyszczenie komory silnika 09.2012
– Montaż Ksenów 6000k 09.2012
– Montaż Podświetlanej skórzanej gałki biegów 09.2012
– Zakup pakietu Touring Kit A-Spec 10.2012
– Rekonstrukcja przedniego zderzaka + malowanie pakietu MS'a 10.2012
– Wymiana przednich łożysk koła SKF 10.2012
– Montaż Tylnej Rozpórki 10.2012
– Zakup Alu 17" + kpl. Opon 205/40/17 11.2012
– Zakup Kabli WN NGK blue 11.2012
– Montaż silikonowego kolanka 45st i Łącznika Dolotu Turbo Works 12.2012
– Montaż filtra odmy Simota 12.2012
– Zakup Sportowego Regulatora Ciśnienia Paliwa FPR04 SILVER 12.2012
– Zakup kompletnego Sprzęgła 2.5 KL 01.2013
– Zakup Tarcz Przód Textar M6 GH – 300mm 01.2013
– Zakup Zacisków Przód M6 GH 01.2013
–SWAP SILNIKA 2.0 –> 2.5 KL-ZE 02.2013
–SWAP Zawieszenia 1.5 –> 2.0 + Montaż gwintu (FK Silverline)02.2013
–SWAP Hebli Przód 1.5 –> M6 GH (300mm) 02.2013
Mazda wymagała dużego wkładu finansowego ale czego się nie robi dla rzeczy które się kocha:)