Mazda MX-3 EC B6 '92 1.6 16v SOHC
MAZDA MX-3(EC), 1.6 16v SOHC, 88HP 65kW
Kolor: SQ Blaze Red
Auto kupiłem w sierpniu 2011 roku, zaraz po moim przyjeździe z UK, od znanego niektórym tunera "Matadora". Rozmawiałem z nim już na temat kupna w UK, zachęcony, pojechałem od razu po przyjeździe. To co zastałem na miejscu z bratem określiliśmy jednym słowem: "ku*wa", bo inaczej wyobrażałem sobie to auto po opowieściach i fotkach. Miało być zadbane, a nie było. Brudne na zewnątrz, jak i w środku, lakier zmatowiały, tłumik dziurawy, przerywało przy przyśpieszaniu i do tego miało czarne plamy na przednich błotnikach po obu stronach co było rezultatem wiejskich popisów przed pannami. Po wielu chwilach zwątpień postanowiłem odkupić to auto i je uratować, ponieważ od razu je polubiłem i bardzo przyjemnie mi się nim jeździło, mimo, że pierwszy raz jeździłem w ruchu prawostronnym po 4 miesiącach, co było dziwne i nie czułem żadnego dyskomfortu w aucie. Od tamtego czasu myślę, ze udało mi się uratować auto, mimo bardzo dużej ilości zwątpień i załamań, zarówno pod względem mechanicznym jak i wizualnym. Autko jeździ, pali i cieszy oko wyglądem i przykuwa wzrok przechodniów.
Wyposażenie fabryczne:
-Wspomaganie Kierownicy
-Szyberdach
-Elektryczne: lustera, szyby, szyberdach, regulacja świateł(góra/dół)
-Tarczowe hamulce na tyle
-ABS
-Centralny zamek
-Immobiliser
Co zostało zrobione w samochodze od sierpnia 2011r:
-Wymiana przedniej szyby
-Wymiana przeguba
-Zbudowanie i obicie tylnej półki nad bagażnikiem
-Naprawa klapki wlewu paliwa
-Usunięcie napisu "WILU" na tylnej klapie
-Sklejenie plastików ochraniających podwozie
-Zrobienie oświetlenia tylnej rejestracji, zmiana żarówek na barwe białą
-Wymiana żarówek w podsufitce na barwę żółtą
-Wstawienie nowych zegarów
-Zrobienie plastików
-Wymiana wycieraczek
-Wymiana mieszka (czarna perforowana skóra z czerwoną nicią)
-Obszycie kierownicy czarną skórą
-Naprawa prowadnicy do wycieraczek
-Pomalowanie ramion wycieraczek na czarny połysk
-Naprawa podświetlenia nawiewów
-Zmiana kierunkowskazów na clear
-Kupno dywaników gumowych
-Przerejestrowanie
-Demontaż chlapaczy
-Wymiana filtra powietrza 19.09.2011
-Wymiana filtra paliwa 19.09.2011
-Wymiana filtra oleju 19.09.2011
-Wymiana oleju na Castrol Magnatec 10w40 19.09.2011
-Wymiana tylnego, lewego amortyzatora
-Poprawy lakiernicze
-Budowa od podstaw skrzyni AUDIO do bagażnika
-Naprawa i pomalowanie halogenów wraz z wymianą żarówek H3
-Odpowietrzenie hamulców i wymiana płynu hamulcowego na DOT3
-Wymiana płynu do wspomagania układu kierwoniczego Castrol Red
-Wymiana kabli zapłonowych (NGK Japan) i świec (DENSO)
-Usunięcię syfów z nawiewu, założenie filtra przeciwpyłkowego
–"ShortShifter" skrzyni biegów
-Wymiana tulei w lewym tylnym wachaczu
-Zmiana felg wraz z oponami. Felgi OEM Enkei 15'' (Dzięki Foris!). Gumy przód: Dunlop SP Sport Fastresponse 195/60. Gumy tył: Viking ProTech II 195/60
-Malowanie kloszy lamp przednich na czarno + spasowanie zderzaka przedniego.
-Wymiana podświetlenia w podsufitce na Bosma LED (Biało-Niebieska barwa)
-Wymiana całego systemu wydechowego
-Wymiana Sondy Lambda
-Wymiana palca rozdzielacza
-Wymiana kopułki
-Wymiana cewki zapłonowej
-Naprawa stacyjki poprzez wymiane kości
-Oklejenia elemntów wnętrza w carbonie
-Wyczyszczenie układu paliwowego: baku, pompy, przewodów wraz z wymianą filtra paliwa.
-Kupno felg stalowych 14" wraz z oponami zimowymi firm Teamstar i Maxxis
CDN...
(Więcej fotek na następnych stronach, relacje z napraw, rozwiązywanie problemów mechanicznych itp.)
Kolor: SQ Blaze Red
Auto kupiłem w sierpniu 2011 roku, zaraz po moim przyjeździe z UK, od znanego niektórym tunera "Matadora". Rozmawiałem z nim już na temat kupna w UK, zachęcony, pojechałem od razu po przyjeździe. To co zastałem na miejscu z bratem określiliśmy jednym słowem: "ku*wa", bo inaczej wyobrażałem sobie to auto po opowieściach i fotkach. Miało być zadbane, a nie było. Brudne na zewnątrz, jak i w środku, lakier zmatowiały, tłumik dziurawy, przerywało przy przyśpieszaniu i do tego miało czarne plamy na przednich błotnikach po obu stronach co było rezultatem wiejskich popisów przed pannami. Po wielu chwilach zwątpień postanowiłem odkupić to auto i je uratować, ponieważ od razu je polubiłem i bardzo przyjemnie mi się nim jeździło, mimo, że pierwszy raz jeździłem w ruchu prawostronnym po 4 miesiącach, co było dziwne i nie czułem żadnego dyskomfortu w aucie. Od tamtego czasu myślę, ze udało mi się uratować auto, mimo bardzo dużej ilości zwątpień i załamań, zarówno pod względem mechanicznym jak i wizualnym. Autko jeździ, pali i cieszy oko wyglądem i przykuwa wzrok przechodniów.
Wyposażenie fabryczne:
-Wspomaganie Kierownicy
-Szyberdach
-Elektryczne: lustera, szyby, szyberdach, regulacja świateł(góra/dół)
-Tarczowe hamulce na tyle
-ABS
-Centralny zamek
-Immobiliser
Co zostało zrobione w samochodze od sierpnia 2011r:
-Wymiana przedniej szyby
-Wymiana przeguba
-Zbudowanie i obicie tylnej półki nad bagażnikiem
-Naprawa klapki wlewu paliwa
-Usunięcie napisu "WILU" na tylnej klapie
-Sklejenie plastików ochraniających podwozie
-Zrobienie oświetlenia tylnej rejestracji, zmiana żarówek na barwe białą
-Wymiana żarówek w podsufitce na barwę żółtą
-Wstawienie nowych zegarów
-Zrobienie plastików
-Wymiana wycieraczek
-Wymiana mieszka (czarna perforowana skóra z czerwoną nicią)
-Obszycie kierownicy czarną skórą
-Naprawa prowadnicy do wycieraczek
-Pomalowanie ramion wycieraczek na czarny połysk
-Naprawa podświetlenia nawiewów
-Zmiana kierunkowskazów na clear
-Kupno dywaników gumowych
-Przerejestrowanie
-Demontaż chlapaczy
-Wymiana filtra powietrza 19.09.2011
-Wymiana filtra paliwa 19.09.2011
-Wymiana filtra oleju 19.09.2011
-Wymiana oleju na Castrol Magnatec 10w40 19.09.2011
-Wymiana tylnego, lewego amortyzatora
-Poprawy lakiernicze
-Budowa od podstaw skrzyni AUDIO do bagażnika
-Naprawa i pomalowanie halogenów wraz z wymianą żarówek H3
-Odpowietrzenie hamulców i wymiana płynu hamulcowego na DOT3
-Wymiana płynu do wspomagania układu kierwoniczego Castrol Red
-Wymiana kabli zapłonowych (NGK Japan) i świec (DENSO)
-Usunięcię syfów z nawiewu, założenie filtra przeciwpyłkowego
–"ShortShifter" skrzyni biegów
-Wymiana tulei w lewym tylnym wachaczu
-Zmiana felg wraz z oponami. Felgi OEM Enkei 15'' (Dzięki Foris!). Gumy przód: Dunlop SP Sport Fastresponse 195/60. Gumy tył: Viking ProTech II 195/60
-Malowanie kloszy lamp przednich na czarno + spasowanie zderzaka przedniego.
-Wymiana podświetlenia w podsufitce na Bosma LED (Biało-Niebieska barwa)
-Wymiana całego systemu wydechowego
-Wymiana Sondy Lambda
-Wymiana palca rozdzielacza
-Wymiana kopułki
-Wymiana cewki zapłonowej
-Naprawa stacyjki poprzez wymiane kości
-Oklejenia elemntów wnętrza w carbonie
-Wyczyszczenie układu paliwowego: baku, pompy, przewodów wraz z wymianą filtra paliwa.
-Kupno felg stalowych 14" wraz z oponami zimowymi firm Teamstar i Maxxis
CDN...
(Więcej fotek na następnych stronach, relacje z napraw, rozwiązywanie problemów mechanicznych itp.)
Ostatnio edytowano 18 sty 2014, 14:13 przez Bartg, łącznie edytowano 32 razy
Powód: Edycja nazwy wątku na zgodny z regulaminem :)
Powód: Edycja nazwy wątku na zgodny z regulaminem :)
- Od: 20 mar 2011, 09:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Witam, opis obszerny co się ceni Z opisu wnioskuję że troszkę dłubania i się pośmiga jeszcze śmiało.
Do poprawy zdjęcie, bo ja go nie widzę chyba że u mnie coś nie tak.
Szerokości i przyczepności życzę.
HEH FIRST POST
Pozdrawiam
Do poprawy zdjęcie, bo ja go nie widzę chyba że u mnie coś nie tak.
Szerokości i przyczepności życzę.
HEH FIRST POST
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 19:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Faktycznie, grubo się opisałeś
Czekam aż zobaczę auto na żywo
Czekam aż zobaczę auto na żywo
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
- Od: 7 sie 2010, 19:18
- Posty: 95
- Skąd: Lublin
- Auto: Była Mazda 323F BA KLZE
Toż Ci machałem cajar, aż mnie strąbili, że zjeżdzam ze swojego pasa .
Fotki poprawione. Jutro koniec prac z tylną półką i madzia dostanie nowy przegub .
A i zapomniałem, dorwałem też z garażu kolegi normalną ramkę, czarną, bez idiotycznego napisu "szybciej już nie moge" ...
Fotki poprawione. Jutro koniec prac z tylną półką i madzia dostanie nowy przegub .
A i zapomniałem, dorwałem też z garażu kolegi normalną ramkę, czarną, bez idiotycznego napisu "szybciej już nie moge" ...
- Od: 20 mar 2011, 09:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Ja też mam takie nadzieje. We wtorek jade na wymiane przeguba, w środe na wymiane szyby. Trzeba będzie jeszcze kupić pare pierdółek do środka typu dywaniki, mieszek żeby przyjemniej było podczas jazdy. Po wymianie szyby przyjdzie czas na polerke i woskowanie, gruntowne sprzatanie środka, ale to po tym jak kupie nowe dywaniki.
Przed wrześniem myślę, że postaram się pojechać już z odmłodniałą mazdą na jakąś lepszą sesyjkę. Fotki z prac również bedę dodawał.
Półka już dochodzi do siebie, jutro ostatnie dociągnięcia i wyląduje już w mazdzie, fotki również się pojawią.
Przed wrześniem myślę, że postaram się pojechać już z odmłodniałą mazdą na jakąś lepszą sesyjkę. Fotki z prac również bedę dodawał.
Półka już dochodzi do siebie, jutro ostatnie dociągnięcia i wyląduje już w mazdzie, fotki również się pojawią.
- Od: 20 mar 2011, 09:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Widać, że ta MX-3 trafiła w dobre ręce. Będzie miała z tobą dobrze
Fajnie, że ją reanimujesz, da Ci wiele satysfakcji z jazdy. Usuwaj szybko haniebny napis: "szybcjiej już nie mogę", to przecież są pomówienia
Fajnie, że ją reanimujesz, da Ci wiele satysfakcji z jazdy. Usuwaj szybko haniebny napis: "szybcjiej już nie mogę", to przecież są pomówienia
- Od: 23 sie 2010, 22:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Zdjęcia telefonem nie były najlepszym pomysłem. Sugeruje chociaż jakąś tanią cyfrówkę. To co mnie męczy po ich obejrzeniu to pytanie czy gościu z drugiego planu znalazł wreście swojego węża?
- Od: 8 kwi 2008, 08:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Znalazł, znalazł. Te zdjęcia bardziej są dla pośmiania się . Madzia odnowiona zostanie zabrana na sesje z bardziej profesionalnym fotografem . Sam się osobiście bardzo interesuje fotografią więc to nie problem.
Sikający michał pozdrawia całe mazdaspeed
Sikający michał pozdrawia całe mazdaspeed
- Od: 20 mar 2011, 09:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Dobra Mazda nie jest zła cierpliwości i pieniążków a wszystko będzie jak z fabryki i zrobi co najmniej drugie tyle co ma na blacie a poprzedni właściciel widzę nie raczy nic napisać Mojego brata muszę pogonić aby zdjęcia przedstawił swojej mx-3
Michał z MazdaSpeed pozdrawia Sikającego Michała czy to ten sam co Hondatę myjał?
Michał z MazdaSpeed pozdrawia Sikającego Michała czy to ten sam co Hondatę myjał?
- Od: 1 gru 2006, 12:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Witam Kolegę
Autko wreszcie trafiło do normalniej osoby na pewno przywrócisz ja do kondycji nie wiem jak wygląda tam ten lakier ale wiem ze jak kupilem Fiata to mial w nie najlepszym stanie lakier i polerka mechaniczna załatwiła sprawe koszt jakies 200-400 zł zależy od fachowca Poza tym proponuje dorwać cały pakiet V6 ze spoilerem i to wystarczy by Mazda błyszczała na drogach
Autko wreszcie trafiło do normalniej osoby na pewno przywrócisz ja do kondycji nie wiem jak wygląda tam ten lakier ale wiem ze jak kupilem Fiata to mial w nie najlepszym stanie lakier i polerka mechaniczna załatwiła sprawe koszt jakies 200-400 zł zależy od fachowca Poza tym proponuje dorwać cały pakiet V6 ze spoilerem i to wystarczy by Mazda błyszczała na drogach
- Od: 18 sty 2010, 20:32
- Posty: 518
- Skąd: Przyłubsko/Katowice
- Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM
Z tej strony poprzedni właściciel.
Ciekawe co on w niej zmieni, z tych rzeczy co ja zepsułem wizualnie? że nie dałem nalepki MS?
Oczerniać kazdy potrafi...
Niech służy, tak jak służyła mi bezawaryjnie.... Tyle ode mnie. Zaraz i tak bana dostanę za nic znowu ale to szczegół..
Ciekawe co on w niej zmieni, z tych rzeczy co ja zepsułem wizualnie? że nie dałem nalepki MS?
Oczerniać kazdy potrafi...
Niech służy, tak jak służyła mi bezawaryjnie.... Tyle ode mnie. Zaraz i tak bana dostanę za nic znowu ale to szczegół..
-
Matadore36
jarsoN napisał(a):Zakup profesionalnych pokrowców ze skóry i alcantary.
Odradzam. Przy braku klimy przykleisz się do takich pokrowców. To na 99% będzie ekoskóra i dostaniesz szału w lecie. Tapicer albo pokrowce welurowe. Bardzo ładnie leżą.
Eh, auto bardzo nam znane. Poprzedni właściciel jak pewnie zauważyłeś bardzo lubował się w wiejskich klimatach rodem z F&F. Kupa pracy cię czeka, ale po twoich kilku postach wnoszę, że auto trafiło w dobre ręce.
Mam ogromny sentyment do tego modelu i strasznie tęsknie za swoją mx-3
Większość rzeczy które sobie zaplanowałem już są zrobione, dzisiaj szyba przednia została wymieniona. Na dniach dojdzie nowy mieszek i pasta polerska. Więc będzie odnowa i w środku (wkońcu będzie można wszystko poprać) i na zewnątrz. Planuje również kupić coś na odnowe deski rozdzielczej, przeczyścić ją i środek do czarnych plastików.
Z nowości to: podświetlenie nawiewów zostało naprawione, podświetlenie na podsufitce zrobione na normalną barwę, nowe wycieraczki na przód i tył. Także jest bliżej końca niż dalej.
Aktualnie zmagamy się z zegarami. Mamy taki problem. W moich aktualnych nie działa paliwo. Jest to wina popsutej wskazówki. Matador z tego co mi się zdaje malował te wskazówkina czerwono i ją po prostu wyrwał z trzepieniem (czy jak to się nazywa). Kupilem wczoraj zegar w którym to samo jest ale ze wskazówką temperatury. Próbujemy przelożyć, ale kiepsko nam to idzie. I tutaj pytanie do Was. Wiecie jak to zrobić? Macie kogoś kto by to umiał zrobić? Zegary są ogólnie od nowszej wersji i prędkościomierz nie jest na linke jak w moich, więc odpada wstawienie tamtych zegarów. Myślimy co z tym zrobić, czy oddać tamte i poszukać innych czy bawić się w przekładki? Bo zegary mam prawo zwrócić, bo jak powiedział pan z carspeed sprzedaje je jako uzkodzone i daje gwarancje rozruchową.
Co sądzicie na ten temat?
/Przpraszam za post pod postem, ale sprawa jest dośc nagła bo gwarancja jest dosyć krótka.
Z nowości to: podświetlenie nawiewów zostało naprawione, podświetlenie na podsufitce zrobione na normalną barwę, nowe wycieraczki na przód i tył. Także jest bliżej końca niż dalej.
Aktualnie zmagamy się z zegarami. Mamy taki problem. W moich aktualnych nie działa paliwo. Jest to wina popsutej wskazówki. Matador z tego co mi się zdaje malował te wskazówkina czerwono i ją po prostu wyrwał z trzepieniem (czy jak to się nazywa). Kupilem wczoraj zegar w którym to samo jest ale ze wskazówką temperatury. Próbujemy przelożyć, ale kiepsko nam to idzie. I tutaj pytanie do Was. Wiecie jak to zrobić? Macie kogoś kto by to umiał zrobić? Zegary są ogólnie od nowszej wersji i prędkościomierz nie jest na linke jak w moich, więc odpada wstawienie tamtych zegarów. Myślimy co z tym zrobić, czy oddać tamte i poszukać innych czy bawić się w przekładki? Bo zegary mam prawo zwrócić, bo jak powiedział pan z carspeed sprzedaje je jako uzkodzone i daje gwarancje rozruchową.
Co sądzicie na ten temat?
/Przpraszam za post pod postem, ale sprawa jest dośc nagła bo gwarancja jest dosyć krótka.
- Od: 20 mar 2011, 09:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości