Mazda 323 GT BG '91

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez marcinek84 » 26 lip 2011, 23:37

Silnik:
– 1.9 DOHC 128KM,
– skrzynia G5M01 z BA,
– używana strumienica,
– instalacja gazowa używana (mikser BLOS, parownik Lovato, butla w kole zapasowym).

Lakier:
– czarny, polerowany w lipcu 2011r.

Wyposażenie i inne:
– el. szyby,
– el. lusterka,
– fotele kubełkowe,
– kierownica i naba MOMO,
– cup holder,
– tarcze przód i tył,
– rozpórka na przednich kielichach,
– wspomaganie kierownicy,
– centralny zamek,
– szyberdach (zaspawany),
– lato felgi Artec 15x7 ET38,
– opony Toyo Proxes T1-R 195/50 R15,
– zima 14x6 od vw.

Audio:
– radio Alpine CDM-9807RB, moc 4x60W (4x45W RMS),
– przód oryginalne głośniki mazda i tweetery Hertz DT-16,
– tył trzy drożne elipsy nieznanego producenta i mocy w półce,
– subwoofer (2x Carpower Neokick 16cm w skrzyni bass reflex),
– wzmacniacz (Carpower 350W),

Wymienione i zrobione:
– filtr powietrza,
– 2x olej Mobil 10W40 i filtr oleju,
– rozrząd,
– pranie wykładziny i przednich foteli,
– tuleje wahaczy przednich,
– amortyzatory przód (kayaby) i tył (magnum),
– sprężyny (lemforder),
– próg od strony pasażera,
– lewy drążek kierowniczy ( febi ),
– końcówki drążków kierowniczych ( febi ),
– lepsze boczki przednie (nie obyło się bez żywicy),
– poduszki silnika (przednia i tylna tedgum),
– świece (3 elektrodowe BERU) i kable Sentech,
– skrzynia biegów (G5M01) i wewnętrzne przeguby od BA,
– przeguby zewnętrzne,
– maglownica i płyn od wspomagania,
– tarcze+klocki z zaciskami przód,
– tarcze+klocki tył,
– płyn hamulcowy,
– linki hamulca ręcznego,
– wahacze tylne wzdłużne,
– przednia szyba (Pilkington),
– przedni zderzak,
– emulator wtryskiwaczy,
– przekaźnik kierunkowskazów,
– łożyska tył na początku września,
– wymiana płynu układu chłodzenia (Prestone),
– zmiana obiegu płynu chł. na silnik->nagrzewnica->parownik->silnik.

Fotki:

Miały być na jesienną turę ale ...
Obrazek
Obrazek

Zaraz po zakupie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W zimę:

Obrazek

Suszenie:

Obrazek

Przed polerką:

Obrazek

Przed wymianą zderzaka i prostowaniem pasa przedniego:

Obrazek

Lipiec 2011r. po polerce:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 7 cze 2013, 21:45 przez marcinek84, łącznie edytowano 11 razy
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Radex » 27 lip 2011, 11:26

piękna sztuka :) nie myslales o halogenach w zderzaku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez marcinek84 » 27 lip 2011, 11:34

Tak :) . Nawet kupiłem wraz ze zderzakiem. Teraz tylko muszę przemalować za czarny mat i pokombinować z włącznikiem na przekaźniku.
Ale narazie to mam na głowie spawanie od spodu :| .
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez jelson » 27 lip 2011, 12:08

Mmm bosko wygląda w tym kolorku :D Chyba swoją przemaluję na takowy kolor hehe :)

marcinek84 napisał(a):Ale narazie to mam na głowie spawanie od spodu :| .


A co masz do spawania ?
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez .:MarciN:. » 27 lip 2011, 12:50

Witam,

Bardzo się cieszę, że pojawiła się 323 BG, bardzo się cieszę, że jest to GT, a jeszcze bardziej, że posiada skrzynię z BA :D

W swojej opinii mam oczywiście swój interes i od razu się do tego przyznaję :D. Mianowicie – rozumiem, że skrzynia pochodzi z BA BP – jak się sprawuje, jakie wrażenia z jazdy, jak z awaryjnością, montażem – z jakimi półosiami współpracuje, z jakim sprzęgłem – czy są problemy z implementacją tej części? Chętnie poczytam o wszystkim :D, co jest lepsze niż awaryjne skrzynie w BG w silnikach serii B. Czy ta skrzynia jest dobrą receptą? Dużo sam myślałem na jej temat i cieszę się, że ktoś ową posiada :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez folley » 27 lip 2011, 13:25

Wszystko super, ale za ciemno, proponowałby inny kolor felg <zawstydzony>
Żółte, duże, okrągłe halogeny <czarodziej>
Zazdroszcze silnika <spoko>
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez marcinek84 » 27 lip 2011, 16:23

jelson napisał(a):A co masz do spawania ?

Z tyłu za belką podłużnice. Mam nadzieję że do uratowania.

Co do pytań .:MarciN:. to w starej skrzyni poszedł bolec w mechaniźmie różnicowym i zrobiło się sito :| . Skrzynię kupiłem na Allegro za niecałe 350zł z wysyłką bez półosi nie wiedząc że pochodzi od BA gdyż w opisie było że do Mazdy 323 1.8 DOHC, a z wyglądu to nie było widać że coś nie tak. Na szczęście sprzęgło pasuje a wysprzęglik jest identyczny, tak samo jak rozłożenie otworów na śruby mocujące. No i koledzy zaczęli montować a tu:
zonk nr1 czyli ślimak, tzn. w BA jest z wtyczką bo prędkościomierz jest na silniczku, ale ślimak z BG pasuje tylko ze starym trzeba było się namęczyć bo plastikowy jest i można go połamać przy wyciąganiu,
zonk nr2 przeguby wewnętrzne mają większą średnicę i więcej zębów, więc tnąc po kosztach kupiłem 2 półosie z przegubami wewn. oraz zewn.. Nie mogę powiedzieć dokładnie ale to jest tak: wewnętrzny lewy przegub oraz prawa półoś do mocowania do budy są od BA a reszta jest od BG gdyż zewnętrzne przeguby/półosie są dłuższe w BA.
zonk nr3 czyli poziom oleju teraz sprawdzamy oraz wlewamy od strony chłodnicy (trochę to niewygodne),
zonk nr4 czyli inna wtyczka do czujnika wstecznego ale kabli tyle samo więc tylko podmieniłem wtyczkę.

Tyle, reszta jest true BG.
Ergonomia i wnioski z użytkowania:
– skrzynia jakby trochę z dłuższą 5 bo przy 3000obr/min mam na liczniku 110-115km/h,
– wsteczny czasami wchodzi gładko a czasami 4 razy trzeba próbować,
– reszta biegów OK,
– jak dotychczas nie zmusiłem do działania świateł wstecznego,
– bolec od mechanizmu różnicowego ma większą średnicę więc nie powinien pęknąć jak w G5M-R.

Fota skrzyni G5M01 z Allegro:
Obrazek

folley napisał(a):Wszystko super, ale za ciemno, proponowałby inny kolor felg
Żółte, duże, okrągłe halogeny

Kupiłbym felgi BBS z pięcioma ramionami w złocie i rantem na połysk, ale to zbyt duży koszt, a te felgi są prawie nie zniszczalne tylko straciły trochę na kolorze :) .
Halogeny mam ori Hella te Austriackie w grila tylko muszę kolor zmienić i prze polerować szkła bo poobijane.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Ania_TM » 28 lip 2011, 07:30

fajne, bo czarne :)

mam nadzieję,że zrobisz co masz do zrobienia i będziesz śmigać :D
Ania_TM
 

Postprzez damian » 28 lip 2011, 10:53

piękna sztuka <spoko> zapraszam na lublińskie spoty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez michaelB » 28 lip 2011, 13:25

Fajna BG, słuszny silnik i bardzo mi się podoba w tym kolorze. Bezawaryjności życzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez marcinek84 » 28 lip 2011, 15:31

Dzięki, a gdzie i kiedy są??
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez damian » 28 lip 2011, 16:16

spoty są w pierwszą niedzielę miesiąca na parkingu Targu Pod Zamkiem w Lublinie (przy ul. Unii Lubelskiej) o godzinie 16:00. a tutaj masz cały dział dla maździarzy z lubelskiego viewforum.php?f=67
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy